Author Topic: Ikarus 280T  (Read 1167898 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #3420 on: 15.04.2014, 10:00:40 »
В Искър има и 30 единични Skoda 26Tr, които също заменят част от икарусите.  :)  Икарусите вече са на около 25 години че и повече, крайно амортизирани са и се нуждаят от подмяна.  :)

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #3421 on: 15.04.2014, 10:17:39 »
Само за думата "част" съм съгласен. Не може къс тролей да се сравнява с дълъг, независимо от възрастта на последния.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #3422 on: 15.04.2014, 10:30:07 »
Реално в София само 1, 2 и 9 се нуждаят от съчленени тролейбуси. Всички останали линии могат да се обслужват с единични с подсилване с 1-2 коли в час пик. Възрастта на тролейбусите не е без значение - старите машини се развалят повече, ремонтите стават все по-чести, сложни и трудоемки. Също разходът на енергия е по-голям.  :)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #3423 on: 15.04.2014, 10:32:38 »
Явно и над тролейбусните маршрути нямаш поглед. Единствено 8 и 11  линии нямат нужда от дълги тролеи.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #3424 on: 15.04.2014, 10:59:09 »
4, 5, 6 и 7 също нямат нужда - с  по 2 допълнителни единични коли в пик ще се получи качествено обслужване. 1 се дублира с 5 в натоварената част на маршрута, 4 се дублира с 1, 2 и 11, 6 и 7 се дублират до голяма степен с 310 и 309 при нормалните си маршрути. При доставка на нови автобуси ще могат да се бракуват икарусите от 310 и линията ще стане още по-привлекателна. 8 следва да се съкрати до Сточна Гара и да подпомага 1 и 2 в участъка Оборище-НДК и да довозва до метрото. :)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #3425 on: 15.04.2014, 12:16:45 »
В тоя трафик "подсилване с 1-2 коли" ще доведе само до "пакети" от по няколко тролея. За 1, 2 и 9 трябват не съчленени, а двойносъчленени.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Ikarus 280T
« Reply #3426 on: 15.04.2014, 12:21:05 »
София 70 е прав. Само 8 и 11 стават за къси тролеи. 4 може да се дублира с 2 и 204, но когато мине пред 2 към Хаджи Димитър, определно късият тролей не е достатъчен. Същото е и с 5, 6 и 7. Да, наистина не са нон стоп препълнени, но много по-често са по-пълни, от колкото по-празни ;)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #3427 on: 15.04.2014, 12:29:15 »
Да се обадя и аз тука: Сутринта 1657 по 4 беше пълен. 6 и 7 по обяд също се пълнят доста.

Иначе за Перник, предполагам, ще изпратят по-запазени тролеи, а не например 1521.
« Last Edit: 15.04.2014, 12:31:42 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #3428 on: 15.04.2014, 16:44:55 »
Ами за мен когато се возя на тролей повече радост има когато тролеят ми е примерно на 7 минути, а не на 15, без значение дали е 3 или 23-годишен (стига да е изправен), а не когато е на 15, но пък е задължително е до 3-годишен, а както споделя скромният ми опит с пътуването ми в някъде между 15 и 20 европейски прилично големи града, така разсъждават и в "белите" държави, но, както вече споменах, аз вероятно не разбирам от материята, за която пиша, поради което пиша някакви полусвързани странности и не разбирам от европейско обслужване.
Интервалът на движение не се определя от броя тролейбуси в депото, едното няма нищо общо с другото. Иначе щом ти е все тая дали се возиш в 3 или 23-годишен тролей- ок, на другите хора не им е все тая. :)

Логиката на ЦГМ е с всяка изминала година да намалява пробега - това се случва с така нареченото преброяване - то се прави в часовете от 9.30 до 12 и от 14 до 16ч. Данните явно се представят за данни от час ПИК и след това - няма пътници , съкращаваме .
В сравнително малкият град Русе тролеите са на 10 минути , делник .
Интересно след като транспорта в София е затънал и задлъжнял , от къде , аджеба , има пари за новите линейни автомобили , като предишните бяха закупени преди около 3 -4 години?
За Русе може и да си прав, но за София логиката ти убягва ;)
« Last Edit: 15.04.2014, 16:48:44 by Repcho »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #3429 on: 15.04.2014, 16:46:03 »
Позволи ми да виждам и знам съвсем малко повече от теб.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #3430 on: 15.04.2014, 17:41:56 »
Ок, кaкто кaжеш, бъди знaещ :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #3431 on: 15.04.2014, 17:49:49 »
А сега по същество.
Търсенето на следите на 1407 ме отведе днес в гараж "Искър", където той стои обърнат с лице към колелото на 11, точно на завоя на плаца. Табелите, валидаторите и автомата за билети са си на място. Не знам какво е имало в халетата, но видях, че на плаца беше само 1525, а 1422 влезе сутринта в халето за ТР и не излезе повече.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #3432 on: 15.04.2014, 22:58:22 »
Ами за мен когато се возя на тролей повече радост има когато тролеят ми е примерно на 7 минути, а не на 15, без значение дали е 3 или 23-годишен (стига да е изправен), а не когато е на 15, но пък е задължително е до 3-годишен, а както споделя скромният ми опит с пътуването ми в някъде между 15 и 20 европейски прилично големи града, така разсъждават и в "белите" държави, но, както вече споменах, аз вероятно не разбирам от материята, за която пиша, поради което пиша някакви полусвързани странности и не разбирам от европейско обслужване.
Интервалът на движение не се определя от броя тролейбуси в депото, едното няма нищо общо с другото. Иначе щом ти е все тая дали се возиш в 3 или 23-годишен тролей- ок, на другите хора не им е все тая. :)

Вярвам, или поне се надявам, че тук повечето хора сме поне средно интелигентно и прилично добре се справяме с владеенето на български език. Ако допуснем, че съм прав, със сигурност трябва да е станало достатъчно ясно какво искам да кажа - че целта на обществения транспорт е да осигурява на хората адекватна мобилност от едно място до друго, което е някакъв вид съвкупност от интервал на движение, вид и състояние на превозните средства и т.н., или казано по-обобщено - качество и ефективност на услугата. И съм 101 процента убеден, че няма вменяем човек, който предпочита да чака като мокро пране на спирка по 20 и повече минути, след които (eвентуално) да дойде сравнително ново возило, много вероятно претъпкано като египетска маршрутка, вместо да има нормален транспорт на два пъти по-малък интервал от време с приличен подвижен състав, пък бил той и 20 и еди колко си годишен - стига да е изправен и безопасен. Ако според някой 60 возила без проблем могат да покриват 60 коли, това си е лично негов проблем. Ако някой смята, че същите тези 60 возила могат без проблем да покрият 60-те коли плюс евентуални нови линии, това пак си е негов проблем. И да, за да няма пак съждения от подобен характер - бройката 60 е хипотетична. Или е по-удобно да си говорим с чиновнически клишета как броят на едното няма общо с другото - ами ето затова положението е на този хал, защото все търсим угодни за самите нас причини за нерешените проблеми, вместо да търсим решение на проблемите. Транспортът и инфраструктурата в даден град са един цял организъм - ако някой далеч по-мъдър от мен бъде така любезен да ме убеди как един орган или функция на даден организъм няма нищо общо с останалия организъм, получава пет лева плюс бира или друго питие според личния вкус, стига да не е над 12-годишно, поради съображения от финансов характер...
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #3433 on: 16.04.2014, 09:17:37 »
Икарусите от ден на ден са с все по-малка експлоатационна готовност. Откритите курсове и аварийността им е доста висока за разлика от тази на Шкодите, която клони към нула. Нормално е с по-малък брой нова техника да бъдат заменени по-голямо количество Икаруси. Вече четвърта година по 4 и 5 вървят къси тролеи и смятам че драма няма. Остава обаче загадка, защо и кой е решил 8 линия да се оборудва с мановете, при положение че те биха били по-ефективни по 2, 4 или 5.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #3434 on: 16.04.2014, 09:18:41 »
Искър имат да обслужват 46 коли с 63 тролея. Не е невъзможно, още повече че 90% от тях са нови. Освен това и 1000 тролея да имат като от СО/ЦГМ им наредят да обслужват 46 коли то пак на линия ще има 46 коли.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline velinio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 993
  • |MCMXLVIII|
    • ICQ Messenger - 194251613
    • View Profile
    • Музикалната ми плейлиста
Re: Ikarus 280T
« Reply #3435 on: 16.04.2014, 15:44:33 »
На 8-ма линия май още не са решили какво ще се движи, след като спрат Икарусите. Тия дни гледам има по няколко Шкоди и някой друг Ман или Икарус, преди това пък в продължение на няколко дни имаше по 3 Ман-а в наряд... Пътникопотокът, иначе си е достатъчен за соловите Шкоди, сутрин в пиков час тролеят се пълни в допустими граници, а в останалото време едва ли има и правостоящи още повече, ако е минало нещо преди 8-цата.

Иначе нещо се говореше за нови линии, излишните Икаруси можеха да ги уплътнят с тях, но уви. :rolleyes:

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Ikarus 280T
« Reply #3436 on: 16.04.2014, 17:05:45 »
Те не удължиха 5 до Младост 2, което е да се поставят 20 стълба и мрежа, какво остава за разкриване на нови трасета... А имаше кви ли не заглавия в медиите - през Бяла черква и Фритьоф Нансен, до Враждебна, по Цветан Лазаров по маршрута на 204 и какво ли още не... Даже имаше и проект до булевард България и Околовъстното, където сега върти 7тм.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #3437 on: 16.04.2014, 17:29:06 »
Остава обаче загадка, защо и кой е решил 8 линия да се оборудва с мановете, при положение че те биха били по-ефективни по 2, 4 или 5.
Няма загадка - от СО се определя за всяко тримесечие какви превозни средства по кои линии да се движат.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #3438 on: 16.04.2014, 18:57:52 »
Това е ясно. Въпросът е чия умна глава в СО е изплюла тази глупост.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #3439 on: 16.04.2014, 19:12:33 »
Дали пак всички движещи се по 8 ще са манове ще се види, когато не останат икаруси в "Искър" и когато се обнови 2. Ако 14 от 25-те 27tr са по 2, а останалите попълват 4, 5 и 11, то за 8 ще остане бройка и от соловите шкоди и от мановете, а какво ще се движи реално не е особено ясно за момента.
От 1515 се чува силен диференциален звук, може би има някакъв проблем и му е за смяна.
Получих снимка на 2624(1204), на която се вижда лявата и задната му страна. Отзад е намазан със светлосиня боя подобна на тази на 2721 и 2703. Със същата боя е намазана и секцията между геленка и панела с решетките отляво, а инвентарните номера са като на 2610. Грозник е и силно се надявам при първа възможност да не пестят от боя и да го пребоядисат изцяло, макар че сегашния му вид си има и предимство, защото предизвиква пътника(поне мен) да бъде приятно очарован от големия контраст, който цари в перфектния му салон.
« Last Edit: 16.04.2014, 21:25:03 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!