Author Topic: Ikarus 280T  (Read 539459 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1753
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4600 on: 05.05.2018, 10:41:02 »
Това първо, второ как го виждате тролей да влезе в метродепо „Обеля“ като толкова сте хвърлили око на бояджийският ми цех и трето как виждате успеха си с тези защитавани тези предвид....Моля отговорете ми на тези въпроси ако можете, макар че силно, много силно се съмнявам, че бихте могли. Вие можете само да пишете мнения, които да събират харесвания, конкретно визирам последното преди моето.

Как да отговорим, след като си си създал мнение и то е непоклатимо? Да, няма проблеми да влезе тролей в метродепото на колички и боядисан на една платформа да излезе. Който си мисли, че във всеки град със тролейбусен транспорт има оборудван завод за ремонти от-до не знам как може да му се обясни, че такова нещо в днешния ден просто няма никъде. Има си специализирани предприятия, които извършват една услуга, други друга, и така по веригата всеки свършва това, за което има персонал и техника и накрая се получава готов продукт. Работа на СО е да организира тази верига от изпълнители, а не да храни старите звена при положение че явно вече не са в състояние да извадят качествено свършена работа. Завод за основни ремонти? При положение че са останали 30-ина Икаруси, които се нуждаят от такива - просто няма какво да се отговори на подобна глупост.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9717
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4601 on: 05.05.2018, 11:25:11 »
С довода ти за 30-те Икаруса няма да се съглася. На тези 30 Икаруса разчита квартал с между 200 и 300 000 жители, който продължава да се населва и десетки пъти в тази тема сме коментирали, когато сме говорили за спрените Икаруси в „Левски“ от 2014 г., че вместо да гният биха могли да се ползват пълноценно за развитие на тролейбусната мрежа, така че това не са „само 30 Икаруса“, както ти казваш.

За да стъпи на територията на депо „Обеля“ Икарус трябва:
- Да се произведат съответните колички, които по възможност да са конструирани така, че да не е необходимо повдигане на тролейбуса с кран, което обаче поне аз не се сещам как би станало при положение, че колелата за влизане в релсите трябва да са под колелата на тролейбуса;
- Да се наеме или закупи камион с влекач, който да има рампа с адаптация към 1435-милиметрово междурелсие, за да спусне тролейбуса веднага на релсите без използване на кран, ако не това трябва да се ползва кран, а повдигането на 16-митрово возило с три моста не е нещо елементарно;
- Да се изгради железопътен коловоз с изравнено трасе, който да има удобна връзка с пътната връзка, която също липсва и разбира се връзка с бояджийния цех.
Не казвам, че съм доволен, че при изграждането на цеха той, както ти казваш, не е изграден така, че да може да обслужва всички возила от градския транспорт, но строежът вече е завършен и последващи инвестиции за това няма да са оправдани.

Най-доброто решение е да се инвестира в „Левски“ - по-квалифицирана работна ръка, по-добра цялостна материална база, бояджина камера - те не са действащо депо и имат много място на плаца в случай, че такава камера не би могла да се изгради в някое от халетата, да се помисли това да не е само работилница за ремонти на тролейбуси, но и за всякакви тежки ремонти по автобусите и т.н. Сега идеята ми за завод неадекватна ли изглежда и да не би само Икарусите да са единствените стари возила в градския ни транспорт, които биха имали нужда от по-сериозно внимание? Повози се в повечето от Шкодите и се опитай да оцениш състоянието на ходовата им част.
« Last Edit: 05.05.2018, 11:58:04 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1753
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4602 on: 05.05.2018, 11:44:46 »
Има сериозни недостатъци в тези планове:

-30 нови Шкоди на мястото на Икарусите ще са в пъти по евтини от този нов завод в Левски
-ремонтът на ходовата част на Шкодите може да се осъществи без проблем и от Шкода, тролея се качва на една платформа и след 3 дена е в Чехия.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9717
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4603 on: 05.05.2018, 11:52:11 »
Говориш глупости, но няма да ти отговарям повече, тъй като вече много пъти съм спорил за изкривените ти виждания и ми е омръзнало. Лек ден ти пожелавам и се радвай на любимите си павета по „Дондуков“.
« Last Edit: 05.05.2018, 11:54:05 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5358
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4604 on: 05.05.2018, 16:36:46 »
Новият ремонтен завод в метродепо Обеля може да приеме тролейбус, автобус, камион, тир, самосвал и друго голямо превозно средство без да е необходимо да преминава през прехвърляне на жп релси.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1597
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4605 on: 05.05.2018, 17:29:36 »
Вие, защитаващите тази теза, сте абсолютни профани, защото с години, години, години и години наред, в които сме водили такива спорове не можахте да измислите нещо ново в изказванията си.
Владко, много внимателно подбирай какви квалификации използваш, защото Люлин не ми е никак далеч. Хайде да ги разбираме малко повече от теб тези неща. Радвайте се на икарусчетата, возете се, но до там. Колко живот може да има още в тях с нашата поддръжка? Не са нископодови, технологията е стара, вече и части за тях няма. При желание могат да се правят сносни ремонти, но не се правят.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9717
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4606 on: 05.05.2018, 19:40:43 »
Оф Иванчо липсва ти остроумие, въобще не си оригинален.

Фолиото от стъклото от 1502 вече е свалено и новите инвентарни номера са поставени. Изглежда много добре.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4495
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4607 on: 05.05.2018, 20:33:06 »
В Икарусите има още живот и биха могли да вършат чудесна работа. Например като оранжерии.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2159
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4608 on: 05.05.2018, 20:43:27 »
Не, аз не мога да приема такива лайняни "ремонти" за нещо нормално. Такива си бяха и когато части за Икарус имаше бол, включително и през ония години. Като Шкодите не стигат, не знам защо не заложиха още във втората фаза на проекта за ИГТ, както и да е, Виктор беще писал как някъде в Украйна са си набавили Хес, нископодови, произведени 97-а година. Те биха спасили положението докато има възможност за още Шкоди. Ама чрез пиеса по ЗОП няма как това да стане.....Трябва да се спре с това единствената цел на тези оаквания да е да напълнят с още повече мангизи сметките на някои орангутани и шимпанзета. Марио беше писал, че си имаме "Спаси София", а няма "Спаси Виена". Не смея да си кажа истинското мнение, понеже ще бъде повод чичо ви Благо да мине с метлата.

Между другото в Будапеща отидох за първи път преди таман 20 години и още тогава се хванах за главата как изглеждат ремонтирани Икаруси на същата възраст, като нашите. Нямаше нито Комбино, нито КАФ, нито Алщом, нито Цитаро, нито Волво, нито Соларис. И въпреки това возенето беше голям кеф, аз се скъсах докато другите абитуриенти от групата ходеха по магазините за конфекция. Единствено сивия цвят не ми харесваше, но явно такова е било фирменото оцветяване тогава.....
« Last Edit: 05.05.2018, 22:59:51 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9717
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4609 on: 05.05.2018, 23:15:02 »
Да и аз не мога да приема неспазването на високи професионални изисквания в тези ремонти за нормално, но не мога да направя нищо и избягвам да коментирам този въпрос. Ремонтите в „Левски“ не са на нивото, на което се очаква да бъдат ремонти за една европейска столица, чиито кмет тиражира в общественото пространство, че градският ѝ транспорт е висш приоритет, но защо трябва да дъвчеме тази дискусия години наред и да я опошляваме до ента степен? Защо не се предприемат действия срещу тези ремонти? Ами аз ще ви кажа. Много хора биха искали, но никой не иска да се изправи срещу идиотите, които ги „подпират“ и Вие, колкото и да говорите, че това не е нормално също сте от тези хора и всичко ще си остане до говоренето Ви. През цялото време се опитвах да ви обясня това, но вие не и не и продължавате да разтягате тази отдавна обезсмислила се дискусия с непонятна за мен цел. Нека спрем до тук, защото напълнихме темата с глупости.
« Last Edit: 09.05.2018, 19:13:23 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1753
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4610 on: 06.05.2018, 12:38:28 »
Защо не се предприемат действия срещу тези ремонти?

Отговорът е прост и е същия, поради който не се предприемат и действия срещу некачествените ремонти на улици и изобщо по всички други звена, където така добре се "усвояват" средства напоследък - нямаме функционираща съдебна система.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4611 on: 18.05.2018, 11:56:39 »
Преди около час и нещо, новата аварийна Скания теглеше по бул. Илиянци, от Левски към Надежда, прясно пребоядисания/ремонтирания 2915...

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4612 on: 18.05.2018, 12:53:33 »
Преди около час и нещо, новата аварийна Скания теглеше по бул. Илиянци, от Левски към Надежда, прясно пребоядисания/ремонтирания 2915...
2915 се е завърна от основен ремонт на 2.05. Да не би това да е 2711 ???  :help:

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4613 on: 18.05.2018, 15:53:13 »
Да не е бил на рекламация? Шофирах, но и ясно запомних номера...  :neznam:

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4614 on: 18.05.2018, 17:00:50 »
Щом е бил с номера, значи си е бил 2915 и е бил на рекламация. Обикновено от там ги връщат без инв. номера и им ги лепят в Надежда. Ще разбера какво му е имало.

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4615 on: 27.06.2018, 19:25:06 »
2109 до няколко дни ще бъде откаран в Левски и съдбата му е неясна. Нямат намерение да му възстановяват щетите.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3874
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4616 on: 27.06.2018, 20:17:36 »
Толкова ли са сериозни щетите? 2609 беше доста сериозно пострадал, а го възстановиха. Ако бракуват 2109, дано съживят някой на негово място.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3012
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4617 on: 27.06.2018, 20:20:30 »
Ако бракуват 2109, дано съживят някой на негово място.

И на мен това ми е интересно - дано има вероятност да възстановят друг от добре запазените спрени, както се случи с 2115 наскоро.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4618 on: 27.06.2018, 22:27:46 »
Щетите са сериозни след удара, който е претърпял в средата.  По-вероятно е да не възстановяват от спрените тролейбуси в Левски, защото няколко тролейбуса в Надежда стоят без шофьори. 2054 няма титуляри, 2908 също. 2721 не се е движил от декември и сигурно няма да излезе повече. 2915 след "прекрасният"  ремонт, който претърпя в Левски, има много неща да му се правят по ходовата част и не се знае кога ще излезе на линия. Има много Икаруси с по 1 титуляр и заради всичко това ме съмнява да прибегнат към възстановяването на който и да е от спрените в Левски. Освен това 2703 и 2711 са на ОР там, като 2711 се очаква да си дойде скоро.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3012
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4619 on: 27.06.2018, 22:37:15 »
Аз имам два въпроса, не на правилното място, но все пак... 2721 беше един от най-гледаните тролеи в гаража, в продължение на дълги години, с прекрасен омуртажки ремонт. Насила го оставиха на произвола, сега насила ще го бракуват, вероятно. 2915 беше що годе ОК преди "ремонта", който ремонт е мацане с баданарка и смяна на меха. Как, аджеба, му скапаха ходовата част, която не пипат?! Само аз ли виждам безстопанственост и целенасочено точене на средства с предизвикване на ненужни ремонти, направа на фиктивни ремонти, и тн и тн, или всичко е точно, както обикновено, и светлото бъдеще ни зове? Всъщност какво пък - дават парите от данъците ни на предприятие, което ремонтира тролеи така, че идвайки на ход се връщат с аварийна и се оказват вече негодни за движение, не е лошо като се замисля.

Иначе 2908 и 2054 са безобразни откъм задвижване и нямам обяснение защо не ги оправят и защо точно те останаха на линия толкова дълго - имам обяснение де, но не ми се иска и то да е истина.
« Last Edit: 27.06.2018, 22:46:59 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.