Author Topic: Ikarus 280T  (Read 744736 times)

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3796
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5120 on: 07.04.2021, 15:57:24 »
2908 вече е в Левски, заедно с 2101. Извинявям се за повторния пост.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Ники 1515

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 804
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5121 on: 07.04.2021, 18:57:41 »
Скорошна снимка на 2908 (от 25.03.2021 г.). Съжалявам и за 2101  :/


Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11772
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5122 on: 07.04.2021, 19:56:28 »
Определено един от Икарусите, за които ще ми е мъчно. Помня го каква кочина беше преди основния ремонт от края на 2012 г. и как се възроди след това. Едва ли много от хората тогава щяха да повярват, че стигна до тук при това в далеч не лошо състояние за тези почти девет години от ремонта.
2908-9 31.3.2021 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 44 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 354
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5123 on: 07.04.2021, 22:05:39 »
Искам да попитам, като ги спират свалят ли им се тикет системите и валидаторите? Или ги закарват в Левски и ги паркират просто там? Също така с аварийната ли ги дърпат или на самоход отиват, предполагам е с аварийната но мрежата би трябвало да е активна и да може и на самоход да отидат.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3626
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5124 on: 08.04.2021, 01:10:38 »
Бас държа, че монтират от новата система на тролеи, които само след 3-4 седмици ги чака ъглошлайфа....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11772
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5125 on: 08.04.2021, 06:41:53 »
Новата тикет система при Икарусите не беше монтирана по-късно отколкото при останалите возила, а тестовия период беше повече от година, месеци преди да се договорят новите Шкоди.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 44 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1065
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5126 on: 08.04.2021, 10:15:00 »
Искам да попитам, като ги спират свалят ли им се тикет системите и валидаторите? Или ги закарват в Левски и ги паркират просто там? Също така с аварийната ли ги дърпат или на самоход отиват, предполагам е с аварийната но мрежата би трябвало да е активна и да може и на самоход да отидат.
Преди известно време (около 2 години) бе направена корекция по ККМ пред депо Левски и придвижването по нея е възможно само до крайна/начална спирка на А100. Оттам, мрежата продължава с ляв завой, в посока към бул. Вл. Вазов, а тази към депото е анкилирана (захваната) към стълб и закачането към нея ми се струва невъзможно.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4341
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5127 on: 08.04.2021, 11:14:40 »
Мрежата откъм Декатлон мисля, че не е пипана. По нея би трябвало да може да се стигне на самоход ако през последната спирка на 100 не може.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3796
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5128 on: 08.04.2021, 13:01:36 »
2909 от днес е спрян и заминава за Левски. Беше един от най-добре движещите се машини, изключително поддържан.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline SashoGrigorov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 151
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5129 on: 08.04.2021, 16:46:26 »
Ако беше толкова добър нямаше ди го спрат. Особено в салона не знам кое му е било поддържаното като беше пълна трагедия. На геленга пода беше черен, в салона някакъв грозен светлосин и отзад имаше лепен с поредния различен балатум. Има много по-хубави икаруси като например 2703, това вече е хубав и поддържан Икарус. Чист салон, чисти седалки, хубава хармоника и най-вече не с пет различни вида балатум.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1272
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5130 on: 08.04.2021, 16:58:44 »
Хахаха, "поддържан", последните поддържани моменти на 2703 са в Омурташкия му вид! Вече е най - обикновен тролей за жалост. А за 2909, балатумът му е като на всички други. Различният е по калниците с който е дошъл от ремонта 2012, но е премахнат от почти целия тролей, защото се е оказал доста хлъзгав, когато е мокро, а капаците на геленга не карат тролея.
2909 е един от тролеите с най - мазно вървене и няма как да се оспори, няма криви джанти, карданът е в перфектно състое и няма вибрации и т.н. Това обаче с гледане на снимки няма как да се разбере. ;)
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4341
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5131 on: 08.04.2021, 20:56:52 »
2909 е един от най-поддържаните и технически най-добрите Икаруси. Това какъв му е балатумът в салона е абсолютно без значение и е доста детинско да се изтъква като аргумент за състоянието на един тролей. Отдавна е ясно, че не техническото състояние, а бумагите решават дали един тролей да се бракува, като например кога последно е минавал омазване на салона с боя, т.е. основен ремонт.
« Last Edit: 08.04.2021, 21:01:35 by Sofia »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11772
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5132 on: 08.04.2021, 21:53:24 »
Не бих искал да изглежда, че критикувам 2909, но що се отнася до коментар на последното мнение девет години без основен ремонт и то при нашето качество на основните ремонти е твърде много. За това време най-малко ще се нуждае от щателен ремонт на каросерията.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 44 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9481
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5133 on: 08.04.2021, 21:58:33 »
Е той затова отива на брак, не защото не тропа по дупките или не върви добре, а защото ръждата не прощава и ако не се прави ремонт периодично гредите стават на вестници и тролейбуса става опасен.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11772
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5134 on: 08.04.2021, 22:15:44 »
Радо, седни си, не знаеш как се употребява пълният член. :D :D :D
тролейбусаЪТ става опасен.
Това винаги е било спорен елемент при Икарусите, защото измеренията на тяхното състояние никога не са били черни или бели. Може да функционира чудесно, да има запазена електроника, да е пъргав и изправен, но това няма отношение до каросерията, което обаче може да се разполага и в двете крайности. 2703 беше с първи основен ремонт в „Трамкар“ от 2002 г., който 2010 г. беше пред разпад и бих се обзаложил, че и отдолу каросерията му въобще не е била в цветущо състояние, но пък с един качествен основен ремонт беше върнат към нормалното, не само, но очевидно ще бъде един от последните екземпляри от модела си. Явно, че причината за това негово оцеляване беше добро техническо състояние, но каросерията му беше в напредващ стадий на разпад. А пък е имало добри машини, които обаче са били много изгнили и са били бракувани по тази причина. 2603 беше добър пример. На практика 2101 в последния си вид, 2902 в момента и някои други със сравнително скорошни последни основни ремонти, но имащи видимо присъствие на ръжда, са по-зле в това отношение от 2603, който беше модернизиран през 2009 г. и оттогава не беше пипнат, но освен, че стъпалата на вратите бяха в почти разпад, което обаче се усеща при стъпване, нямаше капчица ръжда по ламарините си и това не може да се прикрие с хиляда пласта боя, ако е започнал да гние той ще гние без значение колко често бива омазван. Като казах 2902 прави ми впечатление, че като че и неговата каросерия не е в цветущо състояние, защото гредите около калниците на средния мост са се очертали като изгнили линии по ламарините, което не е много добър знак:
2902-7 7.4.2021 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 44 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4341
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #5135 on: 08.04.2021, 22:16:49 »
Е, те затова бракуваха и тролеи без капка ръжда като 1515.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11772
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5136 on: 08.04.2021, 22:20:40 »
Мас бракът от 2014 г. не го меси, това беше масова сеч на годни машини, които след това най-безсрамно бяха оставени да изгният докато си чакаха разкомплектоването, това са пределно ясни и коментирани неща. То може и 2909 да не е бил фактически в спешност, но такива са „правилата на играта“ за 2801-2830. За съжаление или не, защо да си тровим вечерта в подобен спор, нека вместо това да запазим минута мълчание и го уважим, защото той даде всичко за София, както и всички останали. Дали София му се отблагодари подобаващо е друга тема, но ние сме длъжни да го направим или поне така си мисля аз де.
« Last Edit: 08.04.2021, 22:23:35 by AGENT 006 »

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 44 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9481
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5137 on: 08.04.2021, 22:26:00 »
2703 преди Омуртаг и 2903 преди да стане Икарцедес бяха христоматиен пример как нещо се движи като за последно.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11772
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5138 on: 08.04.2021, 22:34:00 »
И 2924, но той доколкото се ориентирам от снимките в Спирката е бил от шестицата и някак си е бил в сянката на дневния ред, докато 2703 и 2903 титуляри по 9 от исторически времена се бяха превърнали в икони на точно това, което казваш. Като говорим за 2703, когато бях малък и добре научих инвентарните номера на титулярите по 7 си спомням, че се питах дали има Икарус 2703 и си го спомням един ден как ми аварира под прозореца на „Захари Стоянов“, видях го и си казах е това ли е 2703, погледнах набързо, отвратих се и не го погледнах повече. 2903 също го помня от прогиназията в отвратителния му вид преди модернизацията. Спомням си, че над прозорците беше син, но все едно беше боядисвано върху фолио.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 44 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9481
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #5139 on: 08.04.2021, 22:50:40 »
2924 беше в Надежда и се движеше изключително на 9.