Author Topic: Ikarus 280T  (Read 1167958 times)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #1060 on: 15.02.2009, 01:02:54 »
а 1524 кой номер е бил преди 2124?
Имаше ЗиУ 1524, ако за това питаш. Мисля че той беше последния номер от 15-та серия :rolleyes:
не става дума за сегашния 1524-икарус, който гледайки снимки на двата тролея почти съм убеден че е бившия 2124, който заедно със 2123 (1523) попаднаха в искър след закриването на левски, ама 2123 се върна в надежда със стария си номер
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #1061 on: 16.02.2009, 00:18:02 »
1524 е точно бившия 2124. През 2005 го преномерираха, заедно с 1523, 1520, 1521 и другите...

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Ikarus 280T
« Reply #1062 on: 16.02.2009, 00:45:42 »
1521  най-големия боклук в Искър.
Иначе още нещо, по което можете да познаете по-старите от по-новите икаруси е шкафчето до педалите, което в по-новите го няма. Освен това "дупката" на таблото от дяснта страна в кабината при старите е по-плитка. Към старата партида мога да добавя и 1428.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1063 on: 16.02.2009, 09:35:29 »
Защо мислиш че 1428 е от старите? Плитко ли му е таблото?
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1064 on: 16.02.2009, 12:05:54 »
Става интересно. Въпросът беше 2124 какъв номер е имал преди да стане 2124. Но това трябва да е номер от 24хх или 14хх.
По-интерессно ми е какакви номера са имали 2057, 2501, 2511 и 2056, за които Ники твърди, че са стари.

ЗиУ 1524 никога не е имало. Последната партида ЗиУ-та бяха зелени. Съответно 1221-1224, 1518-1521, 1324 и 1432.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline michel

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1065 on: 16.02.2009, 12:47:28 »
Не искам да отклонявам темата в друга посока, но защо ЗиУ-тата бяха бракувани до едно?
В други градове на страната още си вървят. Колкото и калпави да са и въпреки, че са несъчленени,
Все пак с тях ТБ 2 например беше по-добре.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1066 on: 16.02.2009, 13:12:41 »
Лоша поддръжка и много се палеха. Последно имаше 5-6 движещи се, но поради нем ърливост един ден се размотавах с един човек(ако се сети кой е да се обади) и с учудване забелязахме изгорял 1221 в гаража. След това спряха 1222, 1324 и още две надежденски.
А година по-рано, без видима причина спряха и трите ЗиУ-та, които бяха в Левски, след което аз гласно проклех тоя гараж да бъде закрит(което и стана)!
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1067 on: 16.02.2009, 13:19:37 »
Не искам да отклонявам темата в друга посока, но защо ЗиУ-тата бяха бракувани до едно?
В други градове на страната още си вървят. Колкото и калпави да са и въпреки, че са несъчленени,
Все пак с тях ТБ 2 например беше по-добре.

Ти "чуваш" ли се какво говориш? Народа едвам се натъпква в съчленен икарус, ти ми говориш че късите кошници ЗИУ били по-добре на 2ката...

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #1068 on: 16.02.2009, 13:32:36 »
За 1524 съм го сбъркал с 1324, моя е грешката. Той после стана син.

2511 е бил 2425.

2056 не знам, като че ли 20хх серия е била преди това 24хх, но това са само мои догадки.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1069 on: 16.02.2009, 13:43:06 »
Ако 2511 е бил 2425, но след 2425 е получил друг номер.

Просто се направиха зачисления, като втората цифра отговаряше на линията, на която работи, а първата на гаража. И това много се спазваше!
21хх - 1
12хх - 2
13хх - 3
14хх - 4 - имаше и Дакове
25хх - 5
15хх - 11 - това беше едното изключение
26хх - 6
27хх - 7
29хх - 9
20хх - 10 и 12. Там бяха предимно ЗиУ-та, а се явиха и Икаруси, но понеже нямах поглед върху тези линии, затова и не знам кога са се явили икарусите.

А какво ще кажете за тролей 2713? Аз получих достоверна информация, че е изгорял 1993 г.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1070 on: 16.02.2009, 13:50:44 »
За 2713 и аз знам че е изгорял (Емо се сеща от кой) на моста Чавдар...

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #1071 on: 16.02.2009, 14:03:40 »
Страшно много Зиута имаше в 25, 26 и 27 серия. От 2610 до 2639, 273х до 2750, 2540-2549. Всички бяха сини, като тези от 26 серия нямаха жълта ивица, а в 20хх серия - червено-бели (2064, 2066, 2072 и 2073).

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #1072 on: 16.02.2009, 14:08:26 »
8 е закрита някъде 1990та, а 1995 тръгна от Гоце Делчев до Центъра по хигиена и се обслужваше от ЗиУта 20хх. Бяха 3 или 4 коли.

Емо, мисля че 1222 беше изгорялия тролей, има го на снимка

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1073 on: 16.02.2009, 14:10:37 »
За последно баха от 2539 до 2550 и 2740-2750 + тези от 26хх и 20хх.
Имаше ЗиУ-та 29хх около 1991 г., ама това нищо никой не го помни.

Моя грешка - 1222 изгоря.

А тб 8 при възстановяването си беше с маршрут Гоце Делчев - Център по хигиена и се обслужваше от 2 икаруса.
По това време ЗиУ-тата бяха обхванали линия 5Б.
« Last Edit: 16.02.2009, 14:17:02 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline michel

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1074 on: 16.02.2009, 14:35:36 »
За София съм сигурен, че съчленени ЗиУ никога не са вървели, а в останалите градове на страната? Мисля, че също да.
В София до колкото съм виждал по снимки действително е имало няколко Дак-а, както и Шкоди 9tr и 14tr. Не знам по каква причина ги заменят, явно защото са малки. Сега се движат предимно Икаруси, белия Чавдар 2525, Трамкар Кобра 2002, 2003 и още един-два май имаше, и онзи прототипния. А щях да забравя и "новите" Ман/Граф и щифт.

Важното е обаче, че спешно имаме нужда от поръчка на нови тролеи, обаче както изглежда на първо време от СО и СКГТ се интересуват повече от метрото, след това от трамваите и най-накрая от тролеите и автобусите. Вие какви тролейбуси мислите, че ще ни докарат този път? Аз мисля, че ще изберат евтиното и ще вземат от "наследниците" на ЗиУ - Тролза.  :D Нали имаше обещания за нови тролеи преди, а нещо ги отмениха май?
« Last Edit: 16.02.2009, 14:37:14 by michel »

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1075 on: 16.02.2009, 14:40:17 »
Ееее чак до там да паднеме, не ми се вярва...Тролза???  :annoyed:
Прилични тролейчета за София ми се струват МАН-овете движещи се по-линии 8, 11 и 4 (по 4ка и 11ка доста често) или поне подобни на тях.
 

Offline michel

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1076 on: 16.02.2009, 14:45:19 »
Да, возят доста тихо и не тресат.
А действително, защо се забави поръчката? 
Или ББ е зает да си прави ПР с метрото? :angry:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1077 on: 16.02.2009, 17:50:27 »
Michel очевидно не си запознат с доста моменти от историята на тролейбусния транспорт в София. В сайта на СКГТ можеш да получиш някои първични знания по темата.
Иначе като цяло ситуацията е следната
От 1941 до 1944 се движат два тб МАН по трасе Горнобански път-Горна баня
От 1947 е разкрито наново тб движение в София със съветски тролейбуси МТБ-82 а впоследствие и българския им аналог ТБ-51.
1964 започва въвеждането на Шкода 9Тр
1968 са закупени 12 бр. съчленени тролейбуси МАН (бракувани 1974 г.)
1981 е прекратен вноса на 9Тр (общо 288 бр.)
1984 са внесени 18 бр. съчленени Греф&Щифт. Пристигат първите ДАКове
1985 - първите 25 Икаруса и 22 Шкода 14Тр06 (предадени впоследствие на Ст. Загора)
до 1986 са доставени общо 39 ДАК-Чавдара
1987 и 1988 - още 131 Икаруса, 60 ЗиУ-9

Относно ЗиУ-10 такива е имало в Русе. Фактът че не се движат от доста години е показателен за достойнствата им.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline michel

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #1078 on: 16.02.2009, 18:29:31 »
Запознат съм с отва след 1981, но като съм роден 1988 не ми и трябва да знам от преди 1981.
Пък и съм по-голям любител на трамваите и автобесите.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #1079 on: 16.02.2009, 20:01:47 »
Запознат съм с отва след 1981, но като съм роден 1988 не ми и трябва да знам от преди 1981.
Пък и съм по-голям любител на трамваите и автобесите.
Eми тогава какво дириш в темата !? Протича много интересна дискусия, и такива като мен, които не са достатъчно компетентни просто четем, ане занимаваме аудиторията с глупавите си въпроси. Както колегата Петракиев отбеляза, има места, на които при желание можеш да добиеш подробна информация на готово, включително и из темите от този раздел на форума !