Author Topic: Надземните отсечки по МД1  (Read 34239 times)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #60 on: 10.09.2009, 20:46:34 »
Сега някой може да ме поправи кога точно беше избран този вариант пред варианта под Цариградско шосе.
Ами, в интервюта от онова време, а и от сайт на строителна отганизация съм срещал информацията, че 1993 тунела под Драган Цанков е разконсервиран и са започнали довършителните работи по него. Това навява мисли, че още тогава е имало планове оттам да мине метрото. От друга страна (вече не знам къде) срещнах годината 2003 като официално прието новото трасе.
Така че споменаването на време около 2000 г., за което говорите звучи достоверно, или поне, че вече им е било ясно, че оттам ще мине метро.
Пък и да не забравяне, че дали под Др.Цанков, или под Цариградско - около днешната Жулио Кюри (или след нея) метрото вече си е било в това трасе.  Т.е. по цариградско се е избикаляла само Борисовата градина.:)
« Last Edit: 10.09.2009, 20:50:08 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline NULL

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 981
  • Keep Walking
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #61 on: 29.06.2013, 13:51:47 »
Машинисти алармират: Опасен мост застрашава пътниците в софийското метро
Съоръжението е проектирано за трамвай с маса до 40 тона, а по него се движат влакове с тегло 160 и 200 т

Мостът между метростанциите "Жолио Кюри" и "Г.М.Димитров" е опасен, предупреждават от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт. По тяхна информация той е бил проектиран за трамвай с маса до 40 тона, а в момента по него се движат влакове с тегло между 160 и 200 тона.От гражданската инициатива разполагат с информация за проблемите с моста от машинисти. Граждани също сигнализирали, че метрото се движи с ограничена скорост по моста, пише "Стандарт".

"Покрай този случай изникнаха редица безобразия - липса на ОВОС по проекта, изграждане на естакада на "Семинарията", която също не бе съгласувана с гражданите и сега се водят съдебни дела и заради която се търси ново трасе на трамвая", казват още от организацията. /БЛИЦ

Източник: http://www.blitz.bg/news/article/208154
If you change nothing, nothing will change.

Полезно: Почивни дни 2019 | Обменни бюра София | Фиксинг на БНБ

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #62 on: 29.06.2013, 15:17:03 »
Машинисти алармират: Опасен мост застрашава пътниците в софийското метро
Съоръжението е проектирано за трамвай с маса до 40 тона, а по него се движат влакове с тегло 160 и 200 т


Не знам дали е опaсeн но тези пукнатини в конструкцията определено не вдъхват доверие...


Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #63 on: 29.06.2013, 15:47:01 »
В статията като цяло се има предвид Дървенишкия надлез, а това от твоя линк е изцяло нова конструкция правена за метрото... Не казвам, че е ОК, но е логично поне тя да издържа... Иначе като цяло раздухването на тази партенка от арх. Димитров и сие не е ново, преди 2009 и пуска мисля имахме отделна тема по въпроса, сега трябва да е в архивите някъде... ;)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #64 on: 29.06.2013, 16:17:08 »
Това на линка е старияТ трамваен мост (на снимката зад пешеходната стълба най-вдясно), последния му елемент над коритото на реката и улица 47, вървяла по десния и бряг, които по късно изчезват - реката е вкарана под земята. А новата конструкция е стъпила върху него без да се правят някакви големи преустройства. По самия надлез Дървеница напречните греди са си от 60-те оригиналните, правено им е само повърхностно закърпване на най-горния слой бетон.
« Last Edit: 04.11.2021, 18:53:05 by difian »

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #65 on: 04.11.2021, 15:02:36 »
Някой знае ли къде е бил изходът на трамвайния тунел по Драган Цанков от към Руското посолство?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #66 on: 04.11.2021, 18:31:00 »
Някой знае ли къде е бил изходът на трамвайния тунел по Драган Цанков от към Руското посолство?

Някъде тук се падаше, седеше отворен котлована, а трамваите се движеха в еднопътно трасе по локалното платно и се изчакваха години наред. Пред Руското посолство имаше стрелка и светофарна уредба.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #68 on: 10.11.2021, 17:38:59 »
Може би това е въпросният изход:
....
Това е изходът при Юнак.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #69 on: 10.11.2021, 17:49:57 »
Къщата вляво на кадъра подстанция „Юнак“ ли е?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #70 on: 10.11.2021, 17:52:19 »
Тук също има една снимка от Интерпред:

https://www.24chasa.bg/novini/article/6679911
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #71 on: 10.11.2021, 18:18:50 »
Бяхме коментирали преди време снимка на трамвай при входа на тунела при Руското посолство, но не мога да я намеря в момента, може би и не търся в правилната тема. Оставам с впечатление, че е бил на мястото на сегашния вход на подземния платен паркинг на „Интерпред“.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #72 on: 10.11.2021, 19:24:13 »
Баш там.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #73 on: 11.11.2021, 10:19:54 »
Къщата вляво на кадъра подстанция „Юнак“ ли е?
Не, тунелът започва по-нагоре, зад Капитолия. На сателитните снимки още си личи мястото, даже и къщата се вижда, но е от другата страна (явно снимката е била обърната).

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #74 on: 11.11.2021, 16:08:59 »
Да, мерси за уточнението, наистина рампата си е там. Интересно ми е дали достъпът е зазидан или е оставена възможност за авариен изход. Предполагам, че мястото съответства на мястото, където в тунела се вижда странично помещение, в което има някакво електрическо/електронно оборудване в табла с индикаторни светлинки, предполагам подстанцията. При повече внимание може да се види, че там има и лед лампа и някаква арка крепяща тавана. Някъде около прехода между коловозите беше.
« Last Edit: 11.11.2021, 16:12:39 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #75 on: 11.11.2021, 21:40:08 »
Къщата вляво на кадъра подстанция „Юнак“ ли е?
Не, тунелът започва по-нагоре, зад Капитолия. На сателитните снимки още си личи мястото, даже и къщата се вижда, но е от другата страна (явно снимката е била обърната).
Това ли е мястото? Ако да, не е ли прекалено тясно за да се разминат 2 трамвая, при това нормалнорелсови? Иначе не личи да е зазидано поне тук.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #76 on: 11.11.2021, 21:43:32 »
Това е.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #77 on: 11.11.2021, 22:21:25 »
Това ли е мястото? Ако да, не е ли прекалено тясно за да се разминат 2 трамвая, при това нормалнорелсови? Иначе не личи да е зазидано поне тук.
Ако се вярва на метража, ширината на захода към тунела е някъде към 4 метра, 4 и 40 най-много. Това е мястото от горната снимка с усмихнатия крадец. Два трамвая не могат да се разминат, но аз имам спомени от самия тунел, който беше (е) доста по-широк. До колкото си спомням концепцията беше, че тук някъде трябваше да се намира онова съоръжение от Искър за смяна на междурелсията. От тунела идват на нормално междурелсие, тук се сменя междурелсието и стават на 1009 мм през центъра. Тъй като съоръжението е само едно е възможно да се е влизало по единично и затова този заход да е толкова тесен. От друга страна може изобщо изходът за трамваите да не е от това място, а да е път за механизацията, която е обслужвала консервирането на тунела. В дъното на снимката вдясно се виждат още две арки за евентуални вход/изход.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #78 on: 11.11.2021, 22:30:05 »
Баш тези две арки са изход на самия тунел - той е с две тръби, баща ми е работил при строежа му.
По рейс и по жена не се тича!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #79 on: 12.11.2021, 06:45:01 »
Правилната ориентация на снимката е тази. Според мен въпросната снимка е от инспекция преди зазиждането на трамвайния вход/изход, защото на сателитната снимка от 2000 г. се виждат следи от машини на мястото на двете арки, които също се вижда, че липсват, въпреки лошото качество. Прави впечатление, че двете долепени арки, които са били трамвайния вход/изход изглеждат много къси и въобще не се вижда, че са вход, което значи или че по онова време той вече е бил зазидан или че никога не е бил доправен както трябва, може би и двете, все пак през 1993 г. заравят вход/изхода при Руското посолство, може тогава да са заровили и този, но да са оставили само арките и сервизната шахта.
« Last Edit: 12.11.2021, 07:04:39 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!