Author Topic: Надземните отсечки по МД1  (Read 34243 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #20 on: 23.04.2009, 03:26:59 »
Айде не погребвайте попадията, задето и е капнал сопола на престилката...
Ако имаше индикации, че моста е калпав, нямаше да строят метрото през него или щяха да го струтят и да го построят наново. Моста е ръждив, моста е стар и с оронен бетон - няма да е сефте в световната мостростроителна и ремонтан работа да се ремонтира изпльокал бетон на стара конструкция - ще се оправи, ако вземе да се скапва зверски...

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #21 on: 23.04.2009, 14:17:17 »
Според мене всички слухове за проблеми и т.н. бяха спекулации. Важното е, че скоро трасето ще бъде пусната в експлоатация и ако се подържа моста няма да има проблеми.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #22 on: 23.04.2009, 15:24:06 »
Спекулации, ама бяха за добро :
Тъй и тъй на моста му е нужен ремонт, позасилиха краските, за да отпуснат пари сега, покрай пускането на метровлаковете.
Че после - я камилата, я камиларят...  8)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #23 on: 09.09.2009, 11:33:37 »
Както се вижда, проблемите се оказаха само на ниво слухове, така че тази тема като че ли може да я заключим вече.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #24 on: 09.09.2009, 11:43:00 »
Разбира се, че са слухове. Заключете или изтриите. :)  Проектанта на моста проф. Марчо Минев го е сметнал отново за новото натоварване и всичко си е излезнало = няма грижи. А, че моста се нуждае от ремонт , така е. Ако на някой му се е случвало да минава по моста по нещото оставено за тротоар от външанта страна на тубата ще разбере най-добре за какво иде рече.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #25 on: 09.09.2009, 12:12:33 »
Едва ли са само слухове, щом през моста влаковете се движат с ограничена скорост.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #26 on: 09.09.2009, 12:15:05 »
И по двата моста се движат с ограничена скорост и това е разбираемо - на естекади винаги скоростта трябва да е по-умерена за по-бърза реакция в случай на нужда и за по-малко щети в случай на авария. Ако влака дерейлира с 80 км/ч ще поемете тубата и като нищо ще се изсипе от моста в дерето...

Ако се движи с по-ниска скорост може да се размине само с разкъртен релсов път и няклко изпотрошени панела на тубата...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #27 on: 09.09.2009, 12:16:46 »
Да, затова нормалните влакове се движат по мостовете със 130 км/ч...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #28 on: 09.09.2009, 12:19:55 »
Нормалните влакове не са в градска среда, покрай сгради и автомобили, фучащи около естекадите им. Досега не съм виждал София-Бургас да профучава през моста на Сточна гара със 130 км/ч, а се движи със съобразена с околната инфраструктура скорост...

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #29 on: 09.09.2009, 13:26:30 »
Quote
с околната инфраструктура скорост
не с околната, а с прилежащата инфраструктура.
А че направиха скъпа циганска работа на моста направиха. За толкова пари щяха да го направят нов. Скоростта щеше да е 70. Не е вярно че по мостове влаковете се ограничават по скорост. Погледнете всяка високоскоростна линия във Франция. Всичките им мостове са за 280 км/ч. Как те могат, а ние не?
The Grand Tour

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #30 on: 09.09.2009, 13:47:42 »
Метрото има толкова общо със споменатите от тебе влакове, колко тракторите с Мерцедесите - и двете са на колела и до там се изчерпват приликите и почват разликите.
Има разлика между влакове, използвани за междуградски съобщения и подвижния състав в метрото. Това, че се нарича влак не означава, че трябва да развива 130 км/ч, освен това естекадите, по които се движи не са автономни само за него, а трябва да се съобразява и с автомобилния трафик.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #31 on: 09.09.2009, 13:48:05 »
Aз за първи път виждам някой да прави аналогия на ниската скорост по надлеза със състояноето му. Но това не е лишено от логика.
Но има и друг момент. Надлез Надежда (Дървеница) е комбиниран мост за пътно и железопътно преминаване. Ако състоянието му наистина предполага някаква нужда от ограничение на скоростта на движение с цел по-малко натоварвания върху конструкцията то тогава подобни ограничения би трябвало да се наложат и на автомобилния транспорт. Вярно че от там не минават кой знае какви тирове или тежки машини, но се случва отвреме на време да минават тийфладери с големи машини (танкове пилотопробивни и др) и тогава да стане криично. Пак казвам че изхождам от предположенията и слуховете за проблеми по надлеза. А за такива ограничения засега не се е чуло.

Остава и друг въпрос - защо тогава на моста Въртопо скоростта е пак ниска. Или това се обяснява с късите разтояния между станциите?

Има разлика между влакове, използвани за междуградски съобщения и подвижния състав в метрото. Това, че се нарича влак не означава, че трябва да развива 130 км/ч, освен това естекадите, по които се движи не са автономни само за него, а трябва да се съобразява и с автомобилния трафик.

Проектната скорост се отразява на всички елементи на пътя - както геометричните му - радиуси на хоризонтални и вертикални криви, параметри на преходите и надлъжни наклони, така и на съоръженията. Всеки проект си е самостоятелен и се решава и проектира поотделно
Така че не е умесно да се смесват високоскоростните влакове и изискванията които високата им скорост имат към пътя и нашия случай с дървенишкия надлез.

Другото нещо е това че сигурността на пътниците е достатъчно отговорен фактор за да се търси безопасна скорост, а не толкова от ландшафта и това какви поразии може да направи дерайлирала композиция ная околното пространство.
« Last Edit: 09.09.2009, 16:48:09 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #32 on: 09.09.2009, 14:09:37 »
ЖП возилата с нарастване на скорстта оказват огромно динамично натоварване върху конструкцията, спямо автомобилните возила. Според мен тук е ключа от бараката. Просто мостовете за били оразмерени от начало за трамвай, както знаем, и после проверени с товара и динамичното въздействие на метро влакчетата и са излезнали, при максималната скорост на трамваините мотриси(скорост по-ниска от макс на метрото.
По принцип едно от важните правила при проектиране на мостове е те да не променят условията на движение, т.е. да не се налага промяна на скорстта върху тях и т.н., естествено ако няма други по-важни съображения в случая  "кинти, кинти" $$$$ за нови мостове.


ПП: Къде е този мост, че нещо ми бяга комбиниран ЖП-автомобилен мост?!?!?
Надлез Надежда е комбиниран мост за пътно и железопътно преминаване.
« Last Edit: 09.09.2009, 14:12:26 by assen55 »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #33 on: 09.09.2009, 14:11:24 »
Чуват се информации, че по новоткрития участък са станали доста аварии, включително и откачане на релса, напукване в конструкцията и пр, които обаче се прикриват. Вътрешен човек е казал "който не иска да си рискува живота в следващата една година да не се качва"...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #34 on: 09.09.2009, 14:58:32 »
Естествено че скоростта се ограничава в участъци с влошено състояние или като превантивна мярка (свързана с влошаването на състоянието им) - това може да са мостове, тунели, насипи, изкопи, стрелки, криви и т. н.
Да се говори че метрото нямало нищо общо с останалия железопътен транспорт е не само нелепо а направо смешно. Цялата система на сигнализация, осигурителна техника, горно строене и въобще принципи на функциониране са взаимствани с малки изменения от традиционния жп транспорт. Пример са градове по света в които метрото, функционира и като градска железница по изградена инфраструктура за нормална железница.
В случая с моста на Дървеница да се приказва че метрото може да дерайлира и събори пласмасовия покрив е повече от несериозно. Ако дерайлира - то няма да се случи с всички колооси в състава, камо ли да успее да разруши железния път и още повече бетоненото ограждение (с височина около 1 м.) върху което е изградена покривната конструкция, така че ефектът ще е сравним с дерайлиране в тунел. 
« Last Edit: 09.09.2009, 15:00:39 by CKD »
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #35 on: 09.09.2009, 17:24:55 »
Едва ли са само слухове, щом през моста влаковете се движат с ограничена скорост.

Последната версия, която аз чух(все пак темата е слухове), че през мостовете се генерират огромни вибрации, които са опасни не толкова за самия мост, колкото до всичко надземно - стени, покрив и всичките им съставящи части.
Но макар и с 60 км/ч, пак се постига добра скорост.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #36 on: 09.09.2009, 18:10:19 »
Добре де, те не подсилваха ли естекадата в частта й откъм Г.М.Димитров - доста бетон изляха там, който реално не се държи върху моста, а върху неговата основа...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #37 on: 09.09.2009, 18:13:06 »
Това беше с цел да се вдигне нивото на трасето. И какво ако са го подсилвали откъм г.м. димитров, като отдругата страна не са...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #38 on: 09.09.2009, 20:04:14 »
От другата страна насипа е значителен - стига до автогарата, после има два пилона мисля че бяха. Общо взето според Google Earth дължината на моста е 163 метра. По тази дължина има два пилона, което го разделя на три секции от по 54 метра и малко всяка.
Причините за ниската скорост може да са комплексни, но не вярвам да е такава заради нестабилна конструкция на моста...

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #39 on: 09.09.2009, 20:51:12 »
На моста при Дървеница ще потвърдя само, че и с 60 км/ч има едно място където винаги се полюшва влакчето. Но това надали е от моста, по-скоро некадърно е направен пътя. Иначе мен повече ме притесняват вибрацийте в тунелите между Стадиона и Сердика. Много тресе там, което според мен не е нормално за новопостроен участък.