Естествено че скоростта се ограничава в участъци с влошено състояние или като превантивна мярка (свързана с влошаването на състоянието им) - това може да са мостове, тунели, насипи, изкопи, стрелки, криви и т. н.
Да се говори че метрото нямало нищо общо с останалия железопътен транспорт е не само нелепо а направо смешно. Цялата система на сигнализация, осигурителна техника, горно строене и въобще принципи на функциониране са взаимствани с малки изменения от традиционния жп транспорт. Пример са градове по света в които метрото, функционира и като градска железница по изградена инфраструктура за нормална железница.
В случая с моста на Дървеница да се приказва че метрото може да дерайлира и събори пласмасовия покрив е повече от несериозно. Ако дерайлира - то няма да се случи с всички колооси в състава, камо ли да успее да разруши железния път и още повече бетоненото ограждение (с височина около 1 м.) върху което е изградена покривната конструкция, така че ефектът ще е сравним с дерайлиране в тунел.