Не си прав. Чалга се слушаше и преди мутрите - сръбско и гръцко. Българската чалга се разви на основа сръбското и гръцкото. А визията на нашите е като визията в съседна Сърбия. Или и те са развили този вкус към външността заради нашите мутри? Това първо.
Второ ако толкова спряганата ценностна система на бългрите и неговата култура бяха в разрез с външния вид на певиците, то нямаше 10-15 години да се явяват в такъв вид същите тези певици. Защото не всички харесващи нещо от жанра са мутри, ако техния вкус за вида на жените е визията на проститутка, и нямаше да се котират. Но 10-15 години тези певици са харесвани. Така че този вкус си го носиме на тези географски ширини. А не ни е наложен.
И понеже отвори по-горе дума за световните изпълнителки - ами че в колко клипа певиците имат вид на проститутки? А там мутри и подобни ритми като нашите на Балканите уж няма.
Така че е удобно да се обвинява за всичко чалгата. особено ако няма човек аргумент да защити другите стилове у нас. Защото кое му е качественото на поп и рок музиката в България? Че на 3-4 години току се появи някоя наистина приятно мелодична песен и съответнопривлече вниманието към себе си ли? Та ако не бяха КариЗма последните години, Д2, Графа, Сленг..., трудно ми е да се сетя други нови..., ааа, Мария Илиева и Те забравих, донякъде Ирина Флорин, Лияна, други няма май... Остават тези в графа класика като ФСБ, Сигнал и Щурците, които единствено на стари лаври (песни от преди десетилетия) се крепят като някаква тежест в музикалния бизнес у нас. От естрадните освен Лили Иванова, Нели рангелова и Васил Найденов, не знам дали някой изобщо е правил нещо ново и нещо актуално за ерата, в която сме. Но всички останалиса все първи по радиа и телевизии да се жалват и анатемосват.
Така че тези 10-ина имена са лицата на всички други комерсиални стилове у нас. И те вадят общо по 1-2 песни през няколко години, които да се харесват масово и да привличат вниманието на хората. Така че за какво качество говориш? Музикални нефолк телевизии има. Музикални предавания по фолк и нефолк телевизии за поп и рок музика също има. Само че няма какво да се върти по тях. Това е проблема. А не империята 'Пайнер' или жанра 'фолк'.
Успехите на едни и способността на други да се променят адекватно на времето, не оправдават бездарието на останалите. Та една Тина Търнър след денс-хитовете на Шер, направи също няколко такива песни, запазвайки обаче и оригиналността си. Нашите какво? Дълбаят на едно място и хленчат. Ами сори, но предпочитанията се променят с времето и навсякъде е така. А пък новите ни звИздици пак казвам, не знам каква качествена продукция издават, след като никой не ги знае и всеки втори се чуди как може едни румънци да правят такива яки мелодични хитови песни, а нашите с години (с няколко изключения, нали) само безлични, немелодични или с жалостно-разтеглена виеща мелодия, без грам хитовост, без грам потенциалл да те грабне и да искаш да я чуеш пак и пак. А не рядко дори са и непоносими за слушане. Това ако е качество, извинявай...
Преди ремикса на 'Губя контол, когато...' на Миро, кои бяха предишните три хита от българската музика без фолка? Като под хит имам предвид не да са я пуснали 4 пъти по радиото, а да е яко харесвана от хората? И през кои години бяха издавани?
После нека пак да говориме как фолка бил виновен за всичко и чалга певачките. То така е най-удобно да обравдаят представителите на дадена гилдия бездарието си. независимо дали са от старото или новото поколение.
ЕДИТ: Забравих - далеч съм от мисълта, че всичката музика във фолка е хитова, разбира се. И там са едни игри, свят ще ви се завие. Но е факт, че от хипотетично 100 български хита през последните 10 години, то поне 90 са именно от този жанр. Другите - спят. Е как да не е най-харесван и слушан? Съвсем естествено си идва всичко. Каквато и силна фирма да си, ако нямаш хитови песни ще деяниш година-две и ще умреш. А ако си с хитово звучаща песен, ще те пуснат по радиото, ще те чуят и ще се популяризираш и ти, и песента ти. Ама ако наистина песента има потенциала да стане хит, т.е. да го носи в себе си. Защото песните се създават от хора. КариЗма как правеха хитове, а не бяха в музикална империя? Правеха (и надявам се и сега правят), защото са едни от адски малкото талантливи българи, способни да правят български хитове. Каквито хитове последните 5 години извън фолка могат да се преброят на пръстите на ръцете на стругар-алкохолик.