Author Topic: Маршрутни промени и актуални маршрути през годините  (Read 133892 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Вярно е. Първо беше Стефан Караджа - Хаджи Димитър, паметника Левски - Окръжна болница. За кратко даже стана бърз и го прекараха през Театър София. Сетне го удължиха до Металург/Левски - Г, но пак стана бавен и вместо до Окръжна тръгна към Гео Милев/Слатина. Даже закратко беше не през моста Чавдар, а през Тодорини Кукли, пл. Пирдоп и Подуене.
По рейс и по жена не се тича!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
При пускането на ТБ 1 , 75 беше премахнат от кв. Левски и жк Левски. Нищо,че нямаха и една обща спирка.

Offline yaskata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Не че нещо ама сега ще има по-голям смисъл пак да е до Левски и да не е само една кола. Бях видял и една снимка на която пишеше "75-Авст Гео Милев-ст В.Левски". Видях и една друга снимка на която пишеше а113 пак до ст В.Левски до колкото си спомням.
Любим малашевски автобус: 2167
Любима линия: 79 кв.Христо Ботев-СТИНД 2

Любим дружбенски автобус: 3305
Любима дружбенска линия: 413 Гара София Север-Технополис Мл 4.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Видях и една друга снимка на която пишеше а113 пак до ст В.Левски до колкото си спомням.
A13

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Или 114 Ст. В. Левски - МИЦ Интер Експо Център

Offline yaskata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Сега се сетих 114 беше и няма как да е 113  :laugh: извинявам се за объркването
Любим малашевски автобус: 2167
Любима линия: 79 кв.Христо Ботев-СТИНД 2

Любим дружбенски автобус: 3305
Любима дружбенска линия: 413 Гара София Север-Технополис Мл 4.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
114 беше специализиран автобус за обслужване на ИЕЦ преди да се построи метростанцията с подлеза. Когато нямаше мероприятия в ИЕЦ редовно беше само с шофьор и евентуално постоянен контрольор. След пускането на метростанцията и подлеза се обезмисли и беше закрит. :)

Offline yaskata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
А то "ст В.Левски" къде се намира? И на това нещо какъв е бил маршрутът (по-подробно).
« Last Edit: 20.06.2023, 20:07:34 by yaskata »
Любим малашевски автобус: 2167
Любима линия: 79 кв.Христо Ботев-СТИНД 2

Любим дружбенски автобус: 3305
Любима дружбенска линия: 413 Гара София Север-Технополис Мл 4.

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
    • View Profile
А то "ст В.Левски" къде се намира? И на това нещо какъв е бил маршрутът (по-подробно).
http://www.trinmo.org/bg/public-transport/bus-routes-1968-sega/114

.......... "ст."е съкращение на "стадион",елемантарно е....

Offline yaskata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Не е стадион преди така са се водели автостанциите в това съм не малко сигурен. Прегледах едно старо видео в което даже има снимки от които можеш да си направиш сметка дали означава стадион :). И аз преди бях на това мнение. Благодаря ти и за линка.

Име на видеото: "Център За Градска Мобилност-Едно Ново Начало"

« Last Edit: 20.06.2023, 22:31:47 by yaskata »
Любим малашевски автобус: 2167
Любима линия: 79 кв.Христо Ботев-СТИНД 2

Любим дружбенски автобус: 3305
Любима дружбенска линия: 413 Гара София Север-Технополис Мл 4.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Аз си мислех, че “автостанция” никога не са я съкращавали на просто “станция”, но снимките ни напомниха отново, какви капацитети са управлявали и управляват и до днес транспорт и много други сфери… 114 въртеше, както и до сега върти 75, но имаха и почивки на моста пред стадиона… (Авто)станция Васил Левски не е съществувала. Ст. поне до Васил Левски означава стадион.
« Last Edit: 20.06.2023, 22:46:35 by difian »

Offline yaskata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Еми то и двамата излязохме прави той за самия стадион. А аз принципно за съкращението. Аз не се сещах за такава автостанция и за това просто попитах. Да не кажа че това е видео ми е набор аз съм роден (20 юни-днес) а то било качено април месец същата година.

Има и твои снимки в началото  :)
« Last Edit: 20.06.2023, 23:03:00 by yaskata »
Любим малашевски автобус: 2167
Любима линия: 79 кв.Христо Ботев-СТИНД 2

Любим дружбенски автобус: 3305
Любима дружбенска линия: 413 Гара София Север-Технополис Мл 4.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
По тоя повод само в България по табелите пише "кв", "ж.к.", "с", "ст", "пам", "мл" и т.н. Един фрапантен пример беше преди 39 години, когато откриха новата Зоологическа градина. И на табелите на всички автобуси, отиващи там, пишеше "ЗБН Ст. Сюлемезов" - 73, 83, 88,120, 383. И когато ходехме там, тогава беше нещо обичайно децата над 6-7 години да ходим по такива обекти сами, без придружител, постоянно някой питаше шофьора: "Извинявайте, отивате ли на Зоологическата градина?" Оправиха табелите едва близо 20 години по-късно, когато въпросният завод за лимонади отдава не същесъвуваше.

"Ст" беше и "Ст. гара".
« Last Edit: 20.06.2023, 23:19:07 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Мисля, че е споменавана класическата според мен табела на 383 "СТЗ – ЗБН".

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Зоопарк като дестинация имаше само в маршрута на 102. Иначе след ЗБН дълги години крайната спирка беше Бенакс. Може би от около 10 години по табелите на возилата се появи Зоопарка.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Има четири фактора, които водят до подозрението, че някъде към 1992г. 108 не съществува:
1. Строи се моста при Бакърена фабрика.
2. На една от картите от този период линия 108 не фигурира.
3. При преброяването през 1992г., линия 108 не участва в преброяването, въпреки че няма пропуснати други градски линии.
4. Осмицата вместо до Орландовци е до СТЗ, евентуално с цел да покрие липсващата връзка, загубена от закриването на 108.

Някой с конкретни спомени по темата?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ами как е вървял 83?

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Зоопарк като дестинация имаше само в маршрута на 102. Иначе след ЗБН дълги години крайната спирка беше Бенакс. Може би от около 10 години по табелите на возилата се появи Зоопарка.

Спирката на 102 е пред централния вход дето пише "Зоологическа градина". Въпреки това, другия вход откъм Бенакс винаги е бил по-популярен. Преименуването се дължи и на факта, че оттам тръгват витошките рейсове.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ами как е вървял 83?
Новият мост преминава до старото трасе, така че не е имало дълго спиране на движението оттам. Имам много бледи спомени като малък, когато все още се минаваше с прелез.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
108 никога не е бил спиран, особено пък през 92ра. Точно по това време ми се налагаше да ходя по частни уроци в Люлин, и все или с него, или с 83. Но пък беше много нередовен! Моста го откриха на 17ти септември 93та. Преди това и 83, и 108 минаваха през прелеза, бариерата практически вечно беше спусната - почти нямаше рейс, който да не го хване. И се чакаше някои пъти по много,  обикновено минаваше по повече от един влак и с малки изключения, всички спираха. И се случваше да се съберат по два-три рейса от едната линия. Същата цигания беше и на Обеля относно 51. Не вярвайте много на картите, там информацията невинаги се актуализираше навреме. Заради тази Бакърена, баща ми, докато работеше в Инжстрой, при хубаво време ходеше на работа само със 126 до станция Връбница, оттам пеша през Надежда - 1, осма поликлиника, 101во даскало, пресичаше Хан Кубрат, линиите на вагонното депо, след което по една пътечка с мост много бързо се стигаше до Кукуш и входа на Инжето/Ворошилов.
« Last Edit: 24.01.2024, 21:37:27 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!