Здравейте , първо да се представя, Калоян съм.
2114 беше титуляр за Поморие, тъй като си беше към Поморийския ДАП. Ние бракувахме всички автобуси от тогава- имахме 3 Чавдара 14-20, един 13-20, един съчленен Икарус с 2 врати бял, един жълт къс с 3 врати, по едно време за кратко - Мерцедес мисля че Хюлиез се води и то съчленен, 3 Чавдара 11Г5 (градски), 5 броя 11Г3 или М3 ( не съм сигурен как се водят), разговорно ги наричаха "сини Шкодички" , но няма и помен от тях- имаме два къси Мерцедеса О405 , един къс Хюлиез (ако не бъркам модела), но и той е пред бракуване - всичко друго е заместено от микробуси.
Относно за 0504 - сивият 11М4 не съм го объркал, поне тогава това беше старият му номер! Линията ни се изпълняваше от нашия ДАП и БургасБус, като нашите имаха повече курсове, в момента е от нашия ДАП и Минибус- Експрес, по едно време имахме една луксозна Бова , но не съм я виждал отдавна. Интересното беше, че на БургасБус за Поморие имаше и титулярни кондукторки - 2 на брой, които бяха съответно или по 62 или за Поморие- така се редуваха. Неопланът 7720 беше най-разнебитената машина от всички луксозни автобуси, направо не знам как е оцелял до днес, той дори през 90-те не изпълняваше много много курсове на "Юг" беше със счупени седалки, две пластмасови стъкла, които бяха нагрявани и напасвани, за да се хванат, през които нищо не се виждаше. Втората му врата беше вързана с верига- не се отваряше, над тоалетната беше единствения, който няма седалки, а имаше нещо като кафе-машина, не знам дали я има още, цветовете му бяха бяло, зелено, оранжево и си имаше пак тази хром- никелова лента.
Колкото до ниските Неоплани - имам предвид туристически, а не градски (крайградски), те дойдоха много по-късно, със сигурност дори след червените ДАФове. Между другото 0998 (сега 8717) беше титуляр за Созопол с Христо Колев (който разбрах, че е починал), тогава искрено им завиждах на созополлии, тъй като те винаги бяха с по-добри автобуси от нас, че и по- начесто. Сега се сещам, че и БургасБус имаше един син Икарус туристически като 2114, вашият беше 1638 сякаш, имаше и един червен малко по-дълъг и с духалки на тавана, но тези автобуси бяха основно за Нефтозавода, както и ниските Неоплани, за които писах, все пак ги пускаха и по други линии, но рядко. Винаги съм се чудил как за толкова години не пускаха автобуси от градски тип за Поморие, тъй като е кратка линия и с много спирки, особено като се връщаха от Поморие се връщаха горе-долу както 61 когато беше до "Изток". За всичките години помня само 2 пъти, в които ни пратиха съчленен автобус - единия път беше Икарусът 1400 (жълт с 4 врати, но не тип хармоника), а другият беше 1774- който беше титуляр за Сл. Бряг тогава (съчленен , но с 2 врати). Няколко пъти се возихме и на червен ДАФ, както и на Чавдар 131, но основно бяха 11М4. Предишният шофьор на 0288 се казваше Георги Скарлев, последно мисля, че го прехвърлиха на някаква туристическа Сетра от по-новите партиди. Веднъж щеше да ме изгони, тъй като се качвах по няколко пъти на ден, за да се возя на онзи лукс тогава ... спомням си, че дори вандалите тези автобуси ги пропускаха, салоните им бяха винаги супер, а имаше пътуващи , които гледаха и не вярваха на очите си, че именно този автобус е точно за Поморие
Бях един от малкото късметлии, които бяха пускани в Несебърските автобуси за София - Юнкер (до Бургас "Космос") - бяха направо като космически кораби за мен тогава - невиждан лукс, гледам, че в момента ги пускат и по съвсем обикновени маршрути...