В Русе има/имаше едни много хубави съчленени нископодови тролеи, внос от Швейцария или Швеция. При тях 1-ва врата беше само за шофьора фабрично, имаше кабина като във влак, в цялата предна част. Това от страна, където мисленето е на съвсем друго ниво. В това отношение много грамотно са направени Чавдар В14-20. Съвременните им тролейбуси също са с преградена 1-ва врата. Другаде, пак по запада съм виждал да си пише призив на 1-ва врата, да се използват по-задните врати за да не се пречи постоянно на водача и заради лоши метеорологични условия.
Може би е хубаво да се почерпи малко опит и тук да се направи цивилизовано, лъскаво и грамотно. Например да се поръчат допълнителните вратички при 1-ва ва врата, каквито има на тези МАН-ове по другите държави, едва ли са кой знае колко скъпи и трудни за монтаж. Може да се направят едни краси ви стикери на 1-ва врата с призив " моля, не използвайте 1-ва врата ограничавате видимостта, не използвайте и при лоши метеорологични условия" " от това зависи вашата безопасност и комфортно пътуване" Но да се направи цивилизовано, красиво и грамотно, както е навсякъде, не с подръчни материали.
Дори турските зелени Мерцедеси, фабрично 1-ва врата е била само за да минеш оттам да си купиш билет и после се е минавало навътре, още седят и стойките за монтаж на билетен автомат, а слизането само от задните врати. Дори при ремонт и м монтираха климатици в Истанбул при тях. Реално подобрение на комфорта при ремонт. И това в третия свят, анадола, които са доста по-назад от нас попринцип, но явно мисленето в някои отношения и в анадола ни изпреварва.