Author Topic: Самоделните промени по возилата  (Read 204349 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #820 on: 20.06.2022, 22:03:18 »
Ама никак даже  :taunt:
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #821 on: 20.06.2022, 22:14:24 »
МАН 2014  - с нетърпение чакам да видя първия отказал компютър

Какво пък общо има компютъра ? Спираш въздуха на бобината на вратата и толкоз, има си и ключ за това даже.
Спрете си просташките мнения !

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #822 on: 20.06.2022, 23:45:13 »
Майтапа настрана, обаче като е ограничен достъпа на хора там може да се спаси нечий живот при ПТП. Тази зона нарочно е направена да поема удара при катастрофа и се смачква цялата при удар, спомнете си например 3100 и др. подобни случаи.  Поема удара, а мястото на водача и на останалите пътници остават непокътнати. Освен заради видимостта, от съображения за сигурност при ПТП наистина е недопустимо там да има хора, освен да се качват и слизат оттам.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #823 on: 21.06.2022, 12:59:57 »
1184 е един от тях, че даже и в крак с "модата" този месец :D
Отделно кабината му е облепена в черно фолио.
отпред има и налепени звездички , не ги забравяй  :)
Иначе тези заграждания се правят с цел - да не се застава отпред и да се пречи на видимостта на водача . Вземете пошофирайте малко , вижте и другата страна и тогава ще разберете кое как и защо се прави.
Точно ти едва ли си пошофирал, а нали за това им сложиха кабини, за да се изолират водачите и да им се подобри видимоста. Сега изведнъж и кабините не са им достатъчни, да заградим автобуса до втора врата включително викам аз?

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #824 on: 21.06.2022, 14:21:19 »
В автобусите в Германия е ЗАБРАНЕНО стоенето при първа врата когато автобуса е в движение. Затова има и барирери между кабината и първата дръжка на салона, пропускаща само в посока салона.

Това обаче НЕ Е основание да се заграждат врати с коланчета, ластици, метли, кофи и всякакви други партакеши, които в случай на инцидент са предпоставка за нараняване на пътниците.

По-умни хора от нас са проектирали тези автобуси. Редно е да се съобразим с тяхния опит и да оставим самоделните "подобрения" в миналото. И това се отнася:
и за интериорното осветление,
и за фаровете,
и за стоповете,
и за стикерите по стъклата,
и за самоделните държачи на табели,
и за изнесените бутончета в подлакътника,
и за топките по воланите,
и за тасовете.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #825 on: 21.06.2022, 14:32:45 »
Майтапа настрана, обаче като е ограничен достъпа на хора там може да се спаси нечий живот при ПТП. Тази зона нарочно е направена да поема удара при катастрофа и се смачква цялата при удар, спомнете си например 3100 и др. подобни случаи.  Поема удара, а мястото на водача и на останалите пътници остават непокътнати. Освен заради видимостта, от съображения за сигурност при ПТП наистина е недопустимо там да има хора, освен да се качват и слизат оттам.

Може, ама може и да му отнеме на някой живота с тези складирани кофи, метли, бидони и какво ли не там като се разхвърчат из салона при някое ПТП.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #826 on: 21.06.2022, 15:08:51 »
По-умни хора от нас са проектирали тези автобуси.

Обаче по тъпи са ги поръчали във вид, който всички познаваме след пристигането им ! И последващото им преправяне-кабини.

Може, ама може и да му отнеме на някой живота с тези складирани кофи, метли, бидони и какво ли не там като се разхвърчат из салона при някое ПТП.

Кога и къде се е случвало такова нищо ? Плод на фантазиите ти !
Спрете си просташките мнения !

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #827 on: 21.06.2022, 15:49:39 »
Вярно е този който ги е поръчвал е виновен! В други градове у нас има същите автобуси на тези години горе-долу, но втора употреба.  Фабрично имат и кабина за водача и преградена първа врата. И то внесени от държави, които са доста по-напред. Сигурно след още 8 години ще се сетят да поръчат и въпросната преграда с вратички за 1-ва врата, когато на автобусите им остава още 4-6 години експоатация.

В Швейцария и Германия не са се научили всички и трябват прегради, ние тука искаме тази плебес да се научи за 5 години без физически прегради.

Разбира се кофите няма как да наранят някой, при ПТП енергията е наобратно, не към пътниците.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #828 on: 21.06.2022, 21:00:13 »
Понеже аз самия съм карал в ГТ, ви казвам, че когато някой застане в обсега на 1вата врта - пречи и то много! Особено ако правиш десен завой или излизаш на път без предимство и в много други ситуации естествено. Макар, че карах Шкода 26Tr, на който едното крило е заградено с тръба, винаги се намираше някой който едва ли не да се надвисне и да пречи на видимостта. Та който не го е изпитал на гърба си, няма как да го проумее, защото си мисли, че това са просто някакви прищявки на шофьорите.  :eek:

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #829 on: 21.06.2022, 22:42:29 »
Тук пишещите не са в час защо се прави това и онова, а те си мислят ,че водача го сърби ръката да пипне това , да лепне фолио или да сложи едно въже . Най-добре си е в метрото , 18мм плоскост отделяща водача от салона . Или изцяло отделена кабина , а не псевдо преградите от тръби , шперплати и др.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #830 on: 22.06.2022, 00:19:23 »
Сърби, го, защото толкова си може... Къде бяха водачите, когато се прсвеха тръжни чроцедури, да си кажат изискванията?

Ааа, никой не ги е питал. А някой пита ли ги ок ли са им заплатите? Май никой, ама те се надпреварват да съобщават и да протестират.... ;)

На много возила пропагандните плакати за някакъв протест са сложени незсконно и видно ограничават много сериозно видимостта, или само пътниците пречат на водачите!?

Та така, нито съм на страната на водачите, нито на администрацията, а гледам себе си критично... Така е редно да прави всеки, но при нас е тотална деградация....
« Last Edit: 22.06.2022, 00:21:35 by difian »

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #831 on: 22.06.2022, 04:26:58 »
Как пък един не похвали човека, че лентата е в цветовете на дъгата - актуален, модерен, съвременен водач на градски автобус в една уредена европейска столица, това е повече от похвално  :D

В автобусите в Германия е ЗАБРАНЕНО стоенето при първа врата когато автобуса е в движение. Затова има и барирери между кабината и първата дръжка на салона, пропускаща само в посока салона.

Това обаче НЕ Е основание да се заграждат врати с коланчета, ластици, метли, кофи и всякакви други партакеши, които в случай на инцидент са предпоставка за нараняване на пътниците.

Немските стандарти сигурно са добри, но тук е България и тук живеят българи, съответно не всяко нещо, което се прави в Германия и е подходящо за немското общество е автоматично пригодно за българската държава и българското общество  ;) автобусите имат нужда от кабини - факт. На никой не му пука - също факт. Следователно водачите вземат нещата в свои ръце и се справят с проблема както намерят за добре. Така и трябва - щом возят хора трябва да имат всичко налично под ръка, което не им се осигурява от предприятието. Май много бързо забравихте как до преди 10-15 години масово Икарусите и Чавдарите бяха с кабини, как имаше поне по една табуретка до шофьора (вратата си беше постоянно отворена) и там сте стояли и вие (сигурно значително част от форума), как всеки автобус имаше по 1-2 сандъка с инструменти, ръкавици, лейки, кофи и каквото се сетите още; или пък на първите нископодови автобуси как едното крило почти винаги беше запречено с табуретка или сандък, кофи, препарати... кабините бяха почти винаги с "опаковани" с пердета, календари и фолио, а досегът с пътниците - минимален. Явно тогава шофьорският труд и удобството на водача са се ценили повече, отколкото в наши дни  :/
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #832 on: 22.06.2022, 10:02:02 »
В Русе има/имаше едни много хубави съчленени нископодови тролеи, внос от Швейцария или Швеция. При тях 1-ва врата беше само за шофьора фабрично, имаше кабина като във влак, в цялата предна част. Това от страна, където мисленето е на съвсем друго ниво. В това отношение много грамотно са направени Чавдар В14-20. Съвременните им тролейбуси също са с преградена 1-ва врата. Другаде, пак по запада съм виждал да си пише призив на 1-ва врата, да се използват по-задните врати за да не се пречи постоянно на водача и заради лоши метеорологични условия.

Може би е хубаво да се почерпи малко опит и тук да се направи цивилизовано, лъскаво и грамотно. Например да се поръчат допълнителните вратички при 1-ва ва врата, каквито има на тези МАН-ове по другите държави, едва ли са кой знае колко скъпи и трудни за монтаж. Може да се направят едни краси ви стикери на 1-ва врата с призив " моля, не използвайте 1-ва врата ограничавате видимостта, не използвайте и при лоши метеорологични условия" " от това зависи вашата безопасност и комфортно пътуване" Но да се направи цивилизовано, красиво и грамотно, както е навсякъде, не с подръчни материали.

Дори турските зелени Мерцедеси, фабрично 1-ва врата е била само за да минеш оттам да си купиш билет и после се е минавало навътре, още седят и стойките за монтаж на билетен автомат, а слизането само от задните врати. Дори при ремонт и м монтираха климатици в Истанбул при тях. Реално подобрение на комфорта при ремонт. И това в третия свят, анадола, които са доста по-назад от нас попринцип, но явно мисленето в някои отношения и в анадола ни изпреварва.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #833 on: 22.06.2022, 13:36:50 »
Ето проблема с пречещите пътници как може да бъде решен:
И когато вратата е отворена, се използват пълноценно и двете крила:
В България, ако тези тръби са твърде скъпи, могат да се сложат въжета в цвета на автобуса. Всякакви кофи, камъни и т.н. изобщо нямат място там!!!
« Last Edit: 22.06.2022, 13:48:22 by Chezare »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #834 on: 22.06.2022, 13:50:41 »
Такова същото имаха заводски едно време тролеите Шкода 9тр. При затваряне на предната врата тоягата, която от едната страна беше вързана с вратата, а от другата - с дясната част на таблото, просто блокираше достъпа до опасната зона, в която шофьорът няма видимост, ако има хора. Същото го имаше и при ЛАЗ-4202.
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #835 on: 22.06.2022, 13:55:11 »
Ето проблема с пречещите пътници как може да бъде решен:
И когато вратата е отворена, се използват пълноценно и двете крила:
В България, ако тези тръби са твърде скъпи, могат да се сложат въжета в цвета на автобуса. Всякакви кофи, камъни и т.н. изобщо нямат място там!!!

От къде са снимките?

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #836 on: 22.06.2022, 14:11:22 »
Ето проблема с пречещите пътници как може да бъде решен:
И когато вратата е отворена, се използват пълноценно и двете крила:
В България, ако тези тръби са твърде скъпи, могат да се сложат въжета в цвета на автобуса. Всякакви кофи, камъни и т.н. изобщо нямат място там!!!

От къде са снимките?
Венеция

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2310
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #837 on: 22.06.2022, 18:49:50 »
МАН 2014  - с нетърпение чакам да видя първия отказал компютър

Какво пък общо има компютъра ? Спираш въздуха на бобината на вратата и толкоз, има си и ключ за това даже.
На таблото се изписва STOP неизправност врата. Това като се случва на всяка спирка и се трупат грешки и в един момент може да стане проблем с компютъра.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #838 on: 22.06.2022, 18:51:30 »
В Русе има/имаше едни много хубави съчленени нископодови тролеи, внос от Швейцария или Швеция. При тях 1-ва врата беше само за шофьора фабрично, имаше кабина като във влак, в цялата предна част. Това от страна, където мисленето е на съвсем друго ниво. В това отношение много грамотно са направени Чавдар В14-20. Съвременните им тролейбуси също са с преградена 1-ва врата. Другаде, пак по запада съм виждал да си пише призив на 1-ва врата, да се използват по-задните врати за да не се пречи постоянно на водача и заради лоши метеорологични условия.

Може би е хубаво да се почерпи малко опит и тук да се направи цивилизовано, лъскаво и грамотно. Например да се поръчат допълнителните вратички при 1-ва ва врата, каквито има на тези МАН-ове по другите държави, едва ли са кой знае колко скъпи и трудни за монтаж. Може да се направят едни краси ви стикери на 1-ва врата с призив " моля, не използвайте 1-ва врата ограничавате видимостта, не използвайте и при лоши метеорологични условия" " от това зависи вашата безопасност и комфортно пътуване" Но да се направи цивилизовано, красиво и грамотно, както е навсякъде, не с подръчни материали.

Дори турските зелени Мерцедеси, фабрично 1-ва врата е била само за да минеш оттам да си купиш билет и после се е минавало навътре, още седят и стойките за монтаж на билетен автомат, а слизането само от задните врати. Дори при ремонт и м монтираха климатици в Истанбул при тях. Реално подобрение на комфорта при ремонт. И това в третия свят, анадола, които са доста по-назад от нас попринцип, но явно мисленето в някои отношения и в анадола ни изпреварва.
Турция Ивчо, никога не е била страна от третия свят, дори и с техния сбъркан манталитет, и в нищо не е по-назад от нас. Кофти стоката всъщност сме ние, дебилен, некадърен народ, който нищо сам не може да измисли и да направи  ;)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #839 on: 22.06.2022, 19:28:00 »
На таблото се изписва STOP неизправност врата. Това като се случва на всяка спирка и се трупат грешки и в един момент може да стане проблем с компютъра.

Естествено че ще изписва защото е без въздух. Това е информативно съобщение, нямащо нищо общо с важните агрегати задвижващи автобуса. Останалото са твоите фантазии.
Спрете си просташките мнения !