Author Topic: Самоделните промени по возилата  (Read 204354 times)

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1100 on: 16.11.2024, 09:54:06 »
Quote
Няма оправдание за такива цигании.
Това не са "цигании", това е опит за доработка на конструктивни недостатъци. Няма оправдание за инженерни тъпотии.
Ето ти го бързото обяснение по-нагоре: дъската на пода е защото цялата гняс в салона идва в кабината. Кашончетата ,изолацията , тиксото е защото между тръбите и плоскостите има пролуки през които става течение. А за фолиата на стъклото - лятото пече от там

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1101 on: 16.11.2024, 10:57:17 »
Ама той този шофьор на работа ли е, или на гезме? Българския шофьор скоро ще поиска тристаен на мястото на кабината…

Преди месец бях в Берлин, подобни автобуси на нашите, с подобни кабини, как пък на на тях не им духа, свети и пречи хората които се возят отзад…
« Last Edit: 16.11.2024, 11:01:19 by Mammoth »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1102 on: 16.11.2024, 11:19:40 »
Quote
Това са превозни средства закупени от нашите данъци и държим да се държат максимално близко до заводския им вид.
Пак обяснявам: заводският им вид е ..... да речем неудачен,...

Само това ли успя да схванеш от цялото мнение? Частта за намиране на решение на тия проблеми и внедряването му във всички превозни средства от модела как точно да ти я обясня?

 
държим да се държат максимално близко до заводския им вид.
Няма заводски вид и изпълнение !

Вида , в който са излезли от завода се нарича заводски. За нас това е вида, който сме си поръчали. При констатирани пропуски от наша страна не е виновен производителя, а ние, защото така сме ги поръчали. Това обаче по никакъв начин не пречи да се намери решение, което да се внедри масово.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1103 on: 16.11.2024, 12:56:03 »
Вида , в който са излезли от завода се нарича заводски. За нас това е вида, който сме си поръчали. При констатирани пропуски от наша страна не е виновен производителя, а ние, защото така сме ги поръчали. Това обаче по никакъв начин не пречи да се намери решение, което да се внедри масово.

Видът в който са излезли от завода е видът в който са поръчани- както писах поръчани по спецификация, демег каквото е поръчано. Това че ги поръчват некадърници работещи на бюро е факт.
Когато пристигнаха 1998 год. зелените Мерцедеси от Турция, две години работиха без АКРУ, и никой не знаеше къде се намират и дали въобще се движат по маршрут или си стоят почивайки. Просто турците не разрешаваха да се дупчи нищо и никъде за да се монтират АКРУ. Ето това е пример за некадърността на поръчващите нови автобуси отговорни лица. Пък после коментирайте шофьорски подобрения с цел по добри условия на работа.
Спрете си просташките мнения !

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1104 on: 16.11.2024, 13:51:47 »
Quote
Това са превозни средства закупени от нашите данъци и държим да се държат максимално близко до заводския им вид.
Пак обяснявам: заводският им вид е ..... да речем неудачен,...

 
държим да се държат максимално близко до заводския им вид.
Няма заводски вид и изпълнение !

 Това обаче по никакъв начин не пречи да се намери решение, което да се внедри масово.
Масово се прегражда със картончета , тръби и тиксо. Естетически не е изглежда много красиво, но е важно да не духа и да не става кабината в кал и целия боклук да влиза при шофьора.
Тристайният апартамент е поръчан заводски.....и е най-добре така - шофьорът да е отделен изцяло от пътниците.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1105 on: 16.11.2024, 14:18:48 »
..., но е важно да не духа и да не става кабината в кал и целия боклук да влиза при шофьора.
.....и е най-добре така - шофьорът да е отделен изцяло от пътниците.

Проблема се изясни по-рано. Въпросът е: Защо предприятието не намери приемливо решение, което да се приложи за всички екземпляри ? Да се получи унификация...

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1106 on: 16.11.2024, 14:30:57 »
За МАНовете от доставката 2014-2015г. беше доставено заводско решение за стъклени прегради на вратичките на шофьора, некадърно измислено и отново се налага да бъде доработвано с подръчни средства. 

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1107 on: 16.11.2024, 14:35:26 »
Налагат се поставяне на подръчни средства - магнити ,въженца които да държат вратата да не се отваря сама. На някои манове е строшен механизма и вратата ако не е вързана се отваря , стъклото е нестабилно и като се тресне вратата стъклото се чупи. Не е сефте .
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1108 on: 16.11.2024, 19:30:19 »
Така е наистина, като се пишат поръчки и технически спесификации, се пишат едно към гьоторе, от бюраджийски "специалисти", които нямат грам техничиска грамотност, а да не говорим колко пъти през живота си са карали или ремонтирали рейс. Веднага Стефан и някои ще кажат: "Ама в Германия е така, в Швеция е така, шофьорите трябвало да свикват." Ама какво значение има как е в Германия или в Швеция, още повече, че от години Германия стана пълен патреш и въобще не е тази Германия от 80те. В България просто трябват кабини като Икарусовите от едно време, с възможност да се затварят плътно и едно прозорче за питане и за продаване на билети. Ако не и по съветски образец половинката предна врата да е само за шофьора. Няма логика защо в метрото и в трамваите може затворени кабини, а в тролеите и автобусите не могло...Това с качването само от първата врата и шофьорът да проверява билетите  го приемам за пълна простотия, дори в Германия е крайно време да доставят автобусите единичен с три, не с две врати, съответно съчленен с четири. Както и с кабини.
По рейс и по жена не се тича!

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1109 on: 16.11.2024, 19:38:48 »
В цялата работа не изглежда водачите и техническият персонал също да са особено компетентни и технически грамотни също!!!  :help:

Нали уж има синдикати, дето се грижат за работниците, или поне преди поредните избори пак излязоха от бърлогите си…. Като водачите и хората в сервизите са неграмотни да участват в организационни и други дейности в предприятията, синдикатите да “натискат” за така нужните специфични за уникалната Софийска среда спецификации…
« Last Edit: 17.11.2024, 13:23:52 by difian »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1110 on: 17.11.2024, 12:18:33 »
Абе вас какво ви бърка дали шофьора се е отделил от пътниците или не? И как го е направил? Някой от вас сядал ли е да шофира автобус? Шофьора трябва да е отделен от пътническия салон на градски автобус достатъчно добре. Конструктивна глупост е шофьора да е отделен само с паянтова вратичка и пътниците да могат да се скупчват до предното стъкло (!!!!), за това са виновни инженерите-конструктори и купувачите на такива автобуси щото така са си ги поръчали. Поради тези причини се налага шофьорите собственоръчно да поправят инженерно-конструктивните тъпотии.
В Румъния където като манталитет са подобни на нас, айде една идея по добре всички нови автобуси ги поръчват с изцяло затворена стъклена кабина, заедно с първото крило на първа врата. Даже и отделен климат контрол в кабината. Много красиво и практично и удобно.

Иначе в нашия случай дори да е грозно по добре наистина шофьорите да си преграждат, с цел безопасност. Когато шофьора има сигурност и видимост и се чувства спокоен и обслужването е много по добро, и за мен като пътник е по комфортно като знам че съм в безопасност, а не някой да закрие видимостта и да стане беля. В тази връзка нямам против с нашия манталитет да си преграждат 1- ва врата с нещо леко да не седят хора там.
« Last Edit: 17.11.2024, 12:43:53 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1111 on: 17.11.2024, 12:28:48 »
18 мм плоскост, разделяща крилата на първа врата както е на нископодовото конекто. И водача да си има кабина и пътниците място. Да е адекватно запечатано и да няма пролуки които трябва да се затварят с вестници, шишета и монтажна пяна.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1112 on: 17.11.2024, 13:18:10 »
Опитът показва, че колкото повече преграждения има около шофьорите, толкова повече се почва с повсеместното поциганяване. Като нямаше кабини на МАН 2013 нямаше нищо, сега изведнъж се почна с уплътняването да не духа и подпирането на първата врата с подръчни материали. Като се сложат прегради тип 18мм плоскост, се почва с тъмните фолиа (да не забравяме и фолио, имитиращо фурнир), понеже шофьора силно го дразни да го гледат ужасните пътници. Почва да не се отваря първа врата и да се гледа лошо. И така до безкрай.

18-та серия доста бързо се сдоби и с боядисани прозорци (да, боя), че да не гледат и останалите по пътя. Тук да си говорим ли за видимост? Така че простете, че не ви вярваме, драги возещи се до шофьорите по цял ден. :)

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1113 on: 17.11.2024, 13:21:58 »
На мен ми е приятно да общувам с пътниците и не ми пречи, че нямам кабина и кошара. Никъде по света не съм виждал кабини и кошари дори в повечето случаи качването става от първа врата и шофьора таксува. Стига с тия цигании.
The Grand Tour

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1114 on: 17.11.2024, 14:20:11 »
1817 отляво до шофьора едното стъкло е мацано с черна боя, резултата е ...... :help:
Хубаво никой да не те вижда , - място за тъмно фолио има , закачи перде , сложи нещо което естетически да е добре. Има кич, има и кич. Щот едното е красиво като се погледне,другото е свинщина
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1115 on: 17.11.2024, 17:48:39 »
Аз ще се самоцитирам, защото взе да ми писва от тази дискусия и “аргументите”, че шофьора трябвало да има отделен вход от простолюдието като бей:
Ето проблема с пречещите пътници как може да бъде решен:
И когато вратата е отворена, се използват пълноценно и двете крила:
В България, ако тези тръби са твърде скъпи, могат да се сложат въжета в цвета на автобуса. Всякакви кофи, камъни и т.н. изобщо нямат място там!!!
« Last Edit: 17.11.2024, 17:57:51 by Chezare »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1116 on: 17.11.2024, 18:04:30 »
Такава тръба навремето оригинално имаха тролеите Шкода 9Тр. Също и ЛАЗ 4202.
По рейс и по жена не се тича!

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1117 on: 17.11.2024, 18:59:49 »
Такава тръба навремето оригинално имаха тролеите Шкода 9Тр. Също и ЛАЗ 4202.
А такава "тръба" дали струва милиони, за да се монтира серийно на всички автобуси по гаражите. Така хем ще е с определен вид еднотипно, хем няма да е кичозно

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1118 on: 17.11.2024, 19:11:31 »
Едно ластично въже върши същата работа . Заключва се едното крило на първа врата и стои опънато и без разни тамагочитата. Ако вратата не се заключи , то ще се опъва и прибира въжето. Въпрос на преценка на водача.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #1119 on: 17.11.2024, 22:00:55 »
А защо да не се използват и двете крила!? Като простотията на старите 27Тр, на които крилото което не се отваря е по-широко от постоянно ползващото се тясно. На много места в Швейцария стандартно поръчват еднокрила врата отпред, която си я ползват!