Author Topic: Отоплението на возилата  (Read 99523 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1361
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #380 on: 02.02.2014, 10:59:14 »
При положение, че непрекъснато валят жалби към ЦГМ, за не отоплените салони на Т6М-700М не мога да разбера, защо продължават да слагат само два калорифера и в ново реновираните. На всички е ясно, че не са достатъчно. Често ми се налага да ползвам ТМ №12 от центъра до Илиянци и когато температурите навън са отрицателни, направо се вкочаняваш при това 30-35 мин. пътуване.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6534
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Отоплението на возилата
« Reply #381 on: 02.02.2014, 11:15:32 »
Може би липса на средства, и идея си нямам защо. Но лично аз пътувах няколко години с тези трамваи и е доста неприятно зимата. Един съвет,и той е да сядаш срещу калорифера... там е единственото топло място в целия вагон. Щеше да е интересно да направят някой T6M-700 с отопление като на пляките. Тогава това щеше да е най-топлия български трамвай.  :D

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4830
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Отоплението на возилата
« Reply #382 on: 02.02.2014, 11:29:45 »
Е вчера на 805 му работеше само калорифера на втора врата, на четвърта само грееше, но не обдухваше :rolleyes:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13480
    • View Profile
    • Email
Re: Отоплението на возилата
« Reply #383 on: 02.02.2014, 11:57:49 »
Едва ли са чак толкова скъпи тези калорифери, по-скоро липса на средства за сметките за ток. Сигурно може да се сложат по 6 такива в салона например, но ще се вдигне много разхода. А пък и вратите не са много добре уплътнени. Трябваше да сложат двойни врати като на Инеконите например, топлоизолация между плоскостите и външните ламарини, и тогава щеше да си е топло вътре. Ама явно на някой не му се дават пари за такива работи и не са им приоритет, но пък се дават за всякакви други глупости.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8879
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #384 on: 02.02.2014, 12:07:08 »
Много пътници застават непосредствено до калорифера за да се топлят , а той има защита от прегряване и само след минути изключва и започва да духа студено .Да не говорим , че и без това малката отоплителна способност на тези уреди не е достатъчна да сгрее и като допълнение - някой залепил се за калорифера ... просто е наистина лед.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1361
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #385 on: 02.02.2014, 12:32:37 »
Това, че имат опция да изключват при прегряване, го научавам сега. Това може би обяснява защо духат студено понякога. Но аз мисля, че на повечето реотаните са изгорели и сега изпълняват ролята на вентилатори на студения въздух. Все си мисля, че нещо като се прави, трябва да се прави като хората. Щом са решили да ги модернизират, да ги направят както трябва. Също подкрепям мнението, че вратите трябва да са като на Инеконите, а не тези хармоники. Да се въведат бутони и вратите да се отварят само при нужда, ако има пътници за качване и слизане. Както е на запад, това значително ще подобри отоплението в салоните. Песите имат такива бутони, но не се ползват. Тряскат се вратите на всяка спирка, първо, че ще се амортизират по-бързо, второ, разходите за отопление са по-високи. Не откривам топлата вода, тези неща са ясни на всички, но в България никога не се е мислело за комфорта на хората. Не мисля, че са нужни чак толкова много средства, нужно е желание, мисъл и грижа за хората. Заинатили сме се и не искаме да направим така, че да живеем малко по-добре в собствената си държава!

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #386 on: 02.02.2014, 14:48:49 »
А защо не е помислено, тия калорифери при модернизация да духат топъл въздух във въздуховод? 6 броя, по три от всяка страна, да вкарват топъл въздух в тоя въздуховод и хоп проблема е решен.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3049
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #387 on: 22.10.2014, 15:24:46 »
Quote
ПРЕДВИД ОЧАКВАНОТО ПОНИЖЕНИЕ НА ТЕМПЕРАТУРИТЕ И ВЪВ ВРЪЗКА С РЕШЕНИЕ ПО Т.XLII ЗА ПУСКАНЕ НА ОТОПЛЕНИЕТО В ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА НА ОБЩЕСТВЕНИЯ ТРАНСПОРТ ОТ ЗАСЕДАНИЕ НА ПОСТОЯННАТА КОМИСИЯ ПО ТРАНСПОРТ, ОРГАНИЗАЦИЯ И БЕЗОПАСНОСТ НА ДВИЖЕНИЕТО ПРИ ДИРЕКЦИЯ “ТРАНСПОРТ” НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА, ПРОВЕДЕНО НА 21.10.2014:
  СЧИТАНО ОТ 23.10.2014 Г. ОТОПЛЕНИЕТО НА ВСИЧКИ АВТОБУСИ, ТРАМВАИ И ТРОЛЕЙБУСИ, РАБОТЕЩИ НА ЛИНИЯ, ЩЕ СЕ ПУСКА ПРИ ТЕМПЕРАТУРА НА ВЪЗДУХА НА ОКОЛНАТА СРЕДА ПОД +30 С.
Ураааа, превозните средства ще се отопляват постоянно през този зимен сезон.  :D  :haha:

Източник. Предполагам, че може да си видят грешката и да я поправят, за това съм го копирал и като цитат, за да остане в историята.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3604
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #388 on: 22.10.2014, 15:31:09 »
Вижте какво пише в съобщението - някой не знае, че могат да се пишат не само цифри и букви, но и други символи; някой не знае главна и малка буква; някой не знае като цяло граматичните правила (от много "напечатани" официални съобщения); някой използва нула за горен символ.
Чудя се дали в централата на градския транспорт се отопляват по това правило, както и дали, когато температурата сутрин е 5 °C, не включват климатици или други отоплителни уреди. Как ви се струва предложението - за всяко ползване на отоплителен уред, при външна температура над 3 °C, служителите заплащат от месечното си възнаграждение. Ако не искат, тогава се отопляват на вентилаторите на компютрите си, а при липса на такива машини - с вълнени блузи.
« Last Edit: 22.10.2014, 15:33:51 by tm0 »
████████████████████████

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3049
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #389 on: 22.10.2014, 15:45:13 »
Вярно, че може би са имали предвид +30С. Аз си мислех, че е просто правописна грешка...

П.П. Имам чувството, че някой от ЦГМ чете форума и то редовно, защото вече грешката е оправена!  :crazy:
« Last Edit: 22.10.2014, 18:25:19 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8879
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #390 on: 23.10.2014, 10:23:30 »
В това бъдете сигурни - чете се , не само от ЦГМ.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1361
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #391 on: 23.10.2014, 10:51:04 »
Че се чете, чете се. Аз също съм забелязал, че незначителни проблеми описана във форума се коригират, но същинските проблеми, за които трябва някакво по-сериозно усилие, никой не си прави труда да реши.
А защо не е помислено, тия калорифери при модернизация да духат топъл въздух във въздуховод? 6 броя, по три от всяка страна, да вкарват топъл въздух в тоя въздуховод и хоп проблема е решен.
Тоя пост, който съм цитирал е от миналата зима, но нещо не разбирам какво искаш да кажеш? Според мен, ако превозните средства са добре отоплени, шанса да не бъдат въздоховози, а да имат значителен брой пътници се увеличава значително.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 893
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #392 on: 23.10.2014, 11:13:50 »
Почети го още една година и ще откриеш коя буква си объркал при четенето :D
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1361
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #393 on: 23.10.2014, 11:55:05 »
Предполагам въздуховод и въздуховоз съм объркал, но вместо да чета още една година, може да ми обясниш, щом си схванал смисъла на поста.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 893
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #394 on: 23.10.2014, 11:55:37 »
Да, за Д-то говоря. Човекът вероятно обяснява, че въздухът от калориферите може да се разкара из цялото "помещение", евентуално с вентилатор, вместо да разчита на конвекция. Така и така се прави модернизация, въздуховодите се вграждат в новия интериор.
« Last Edit: 23.10.2014, 11:57:21 by bigblondewolf »
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1361
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #395 on: 23.10.2014, 12:18:06 »
Благодаря за разяснението, сега ми стана ясно. Ако е възможно това техническо решение, жалко че не изпълнено, защото сега в бг вагоните зимата е голям студ.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4830
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Отоплението на возилата
« Reply #396 on: 23.10.2014, 17:32:58 »
При 7** и 8** проблемът до ден днешен си стои, докато при 5** и наскоро "модернизираните" 9** процлемът е решен добре - хубаво и силно отопление, придружено с допълнителни 3 калорифера ;)
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3049
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #397 on: 23.10.2014, 17:52:11 »
Не смятате ли, че проблемът с правилото кога да се отопляват превозните средства на МГТ не е само с температурната граница от 30С, ами със самото правило по принцип?!

Аз мисля, че е по-добра идея правилото да се промени и да гласи, че трябва превозните средства да се отопляват по такъв начин, че да се поддържа една определена температура вътре, независимо от температурата на околната среда. Например - 150-180С би било добре! И заповедта да гласи водачите да отопляват докато не достигнат температури в този диапазон и да ги поддържат. При по-съвремените возила, сигурно, ще е по-лесно - водачът ще нагласи зададена температура и бордовия компютър ще се старае да я поддържа. А при по-старите проблемът може да се реши с един термометър и водачът само трябва да контролира степените на отопление спрямо показанията на термометъра.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4144
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Отоплението на возилата
« Reply #398 on: 23.10.2014, 18:12:03 »
На всички нови превозни средства температурата се регулира сама, а при по-старите почти няма как да стане повече от 15-18гр. вътре....
Това, че ние живеем 100г назад и има заповеди от колко до колко и под каква температура да се пуска парното е друг въпрос.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8879
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #399 on: 23.10.2014, 18:38:43 »
Лично аз , нарушавайки заповедта , при дъжд и температура под 10 градуса пускам отоплението , първо , защото ако не го пусна , рискувам живота на хората - при изпотено огледало не се виждат вратите .Второ Хората са мокри , превозното средство е силно изпотено и вътре става като езеро.