Author Topic: Отоплението на возилата  (Read 164512 times)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #780 on: 02.12.2024, 23:17:46 »
Няма да забравя едно пътуване с тм10 през зимата на 2004-2005г. Тогава 10 беше с гробищарки 4хх и ватманът беше с яке, скиорска грейка и скиорски ръкавици. За допълнителна клетост, тези трамваи даже нямаха ватманска седалка с базови функции, а просто столче като тези в салона с малко повечко тапицерия.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Отоплението на возилата
« Reply #781 on: 03.12.2024, 03:00:33 »
Да. Карданните вече поне имаха Чавдарска шофьорска седалка за ватмана...
По рейс и по жена не се тича!

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #782 on: 03.12.2024, 09:09:00 »
В някои не работи в ремаркето, ама там поне е топло от двигателя. Не знам обаче като не работи отзад дали отпред изобщо може да сгрее добре.

Принципно шофьорското парно е на друг, по-малък кръг. Ако се обезвъздуши и ако по тръбите няма утайка и боклуци, парното ще тръгне и в салона. Друг е въпросът защо в Дружба са прескочили това зимно обслужване. В Малашевци се намери лек на липсващото парно при Lion's City. :help:
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline SONESTO

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1045
  • Average Mercedes-Benz Conecto enjoyer
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #783 on: 06.12.2024, 22:58:41 »
Въпрос: Някой случайно да знае дали има поне една землянска Циция, която да има адекватно работещо парно? Където и да се кача - мръзна....

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #784 on: 07.12.2024, 09:56:35 »
Парното работи навсякъде , друг е въпроса ,че не се прави профилактика на печките и не всяка работи и нагрява , има такива които само бръмчат. Отделно ако автобуса не успее да загрее, няма парно . Има няколко коли които повече от 70 градуса не вдигат, едната от тях е газово бмц
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Отоплението на возилата
« Reply #785 on: 07.12.2024, 18:12:10 »
Като гледам шофьорите колко навлечени работят ясно колко работи. В Конекто ЛФ на 111 примерно са доста топли по наблюдения както и МАН в Дружба. Ясно е че при шофьора е отделено, ама не мога да си представя в тия масово отворени кабини ако не работят в салона как изобщо ще е топло при шофьора.
Двуетажните също са много топли ама те нали скоро дойдоха и сигурно още са им добре обслужени климатици и парно. Догодина може би ще са като всеки друг автобус.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #786 on: 07.12.2024, 21:03:16 »
Лионите винаги са били студени автобуси, ако те се визират в коментара по-горе. Аз никога не съм попадъл на наистина топъл такъв ако навън е около и под 0. Всъщност те въобще с водно парно ли са? Коментирано е, че газовите поддържат по-ниска работна температура.
ЛФ имат сериозно отопление като за нашите условия, както и Ютонгите (дизел). Чудно би било автобус да не загрее при положение, че върти цял ден и то градско.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #787 on: 07.12.2024, 21:06:44 »
Аз лично на MAN Lion студен от дружбенските не съм попадал. Правят ми впечатление на едни от добре отоплените автобуси. В по-старите Конекто си е доста често зле

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #788 on: 07.12.2024, 21:17:47 »
Отоплението на по-новите автобуси като газови МАН, БМЦ, Ютонг е водно и функционално под управлението на климатроника. Имат си и спомагателен отоплител (известен като печка). Отоплителни радиаторчета има долу на пода и отгоре, за съчленените автобуси в предната и задната част. Причините за лошо отопление могат да бъдат различни. В огромната част от случаите са настъпили повреди в системата, която е сложна.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #789 on: 07.12.2024, 21:39:13 »
Отоплението на по-новите автобуси като газови МАН, БМЦ, Ютонг е водно и функционално под управлението на климатроника. Имат си и спомагателен отоплител (известен като печка). Отоплителни радиаторчета има долу на пода и отгоре, за съчленените автобуси в предната и задната част. Причините за лошо отопление могат да бъдат различни. В огромната част от случаите са настъпили повреди в системата, която е сложна.
А тази допълнителна отоплителна система, ако като на колите е електрическа не скапва ли акумулатора в студените месеци

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #790 on: 07.12.2024, 21:57:44 »
Quote
А тази допълнителна отоплителна система, ако като на колите е електрическа не скапва ли акумулатора в студените месеци.
? Колите нямат "допълнителна електрическа отоплителна система". Само локалното "отопление" на огледала и прозорци (и седалки) е електрическо, при автобусите също, консумацията му не е висока. Така наречените "печки" на автобусите (срещат и при някои коли, но разбира се много по-слаби) са нафтови или газови, могат да се пускат отделно от двигателя и тогава дърпат някакъв ток от акумулатора естествено. Топлинната им мощност не е никак малка, примерно 30 КВт. Обикновено са Вебасто/Сферос/Валео, модели вариация на Thermo 300 или старите DBW 300. 

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #791 on: 08.12.2024, 01:24:59 »
? Колите нямат "допълнителна електрическа отоплителна система".

Търкаля ми се нейде в гаража една изгъзица от някакъв ФИАТ и представлява сфера с забити в нея 3 подгревни свещи със щуцери в двата срещуположни края и се монтира на малкия кръг.

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Отоплението на возилата
« Reply #792 on: 08.12.2024, 14:03:31 »
Аз лично на MAN Lion студен от дружбенските не съм попадал. Правят ми впечатление на едни от добре отоплените автобуси. В по-старите Конекто си е доста често зле
Впечатленията ти са верни колкото правописа ти.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #793 on: Yesterday at 10:03:23 »
Отоплението на по-новите автобуси като газови МАН, БМЦ, Ютонг е водно и функционално под управлението на климатроника. Имат си и спомагателен отоплител (известен като печка). Отоплителни радиаторчета има долу на пода и отгоре, за съчленените автобуси в предната и задната част. Причините за лошо отопление могат да бъдат различни. В огромната част от случаите са настъпили повреди в системата, която е сложна.

Нищо сложно. За MAN e нужно обезвъздушаване на системата. Но също така прекомерното каране с вода от чешмата вместо с антифриз предизвиква събиране на утайка по тръбите и съответно запушване. Има специалиен препарат на Bardahl, който прочиства системата от боклуци. Два-три курса с него и парното тръгва.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #794 on: Yesterday at 11:06:54 »
Какви курсове.. нали трябва тази гняс да се изкара от охладителната система, не просто да се утаи в най-ниската точка . От кофти подбран антифриз също може да се получи корозия и утайка. В автосервизите има машини за промиване. Ефектът е сезонен общо взето.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Отоплението на возилата
« Reply #795 on: Yesterday at 22:23:57 »
Мановете и газовите дигатели не трябва да се карат с вода. Имат доста алуминиеви и чугунени части, които трябва да се охлаждат адекватно  и то с розов антифриз. Старата практика да се кара с вода през лятото все още се прилага.
The Grand Tour