Author Topic: Пътища и съоръжения  (Read 297625 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Пътища и съоръжения
« on: 26.01.2008, 21:32:19 »
Quote from: news.dir.bg
Брюксел замрази европарите за пътищата ни
26 януари 2008 / News.dir.bg
Европейската комисия (ЕК) поиска от България да замрази европарите за пътищата.
На България е препоръчано, ако има плащания от страна на Фонд "Републиканска пътна инфраструктура", те да бъдат спрени до изясняване на случая с арестуваните с подкуп от 25 000 лева двама висши служители на фонда - Любомир Лилов, директор на Дирекция "Усвояване на средства от ЕС", и Иван Владимиров, началник отдел "Подготовка, търгове и договаряне". Това заяви днес пред журналисти във Велинград министърът на транспорта Петър Мутафчиев, цитиран от БТА. Предстои Управителният съвет на пътния фонд да изпрати своята позиция в ЕК.
След разговор по телефона с финансовия министър Пламен Орешарски по-късно стана ясно, че ЕК, взимайки повод от публикациите в българската преса от случая на конфликт на интереси, свързани с шефа на фонда Веселин Георгиев, както и ареста на двамата негови служители, е помолила МФ, докато не се изяснят обстоятелствата "да се въздържа от сертификации и сключване на нови договори".
Орешарски не уточни за блокирането на какви суми точно става въпрос. "Опитах се да разбера, но нали не очаквате, че в къщи имам тези справки. Във всеки случай парите не са много", коментира той, цитиран от БТА. Все пак той посочи, че мярката ще засегне три финансови проекта по ИСПА, които в момента се изпълняват, и за които фонд РПИ е изпълнителна агенция: Транзитни пътища-3; автомагистрала "Люлин" и техническата помощ за подготовка на пътни участъци по програма "Трансевропейска пътна мрежа". Има и два засегнати проекта от Оперативна програма "Транспорт" - отсечката Кърджали - Подкова и връзката на автомагистрала "Хемус" с околовръстен път София.
По думите на министър Мутафчиев ще се направи всичко необходимо за изчистване на авторитета и връщане на доверието от страна на Брюксел.
Междувременно по искане на прокуратурата Софийският градски съд остави за постоянно в ареста Любомир Лилов и Иван Владимиров. Вчера Софийска градска прокуратура започна цялостна проверка на всички европейски проекти, движени от Фонд РПИ. Проверката ще обхваща
Те ти, булка, Спасовден! Мисля, че най-малко шефът на фонда и министър Мутафчиев трябва да си ходят! Очевидно не става дума за случаен единичен подкуп, а за утвърдена схема, тарифа и т.н.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #1 on: 26.01.2008, 22:40:14 »
Хората си приемали рушветите директно по кабинетите. Смятай що за безочие и наглост.И никакво притеснение.До къде я докарахме.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #2 on: 27.01.2008, 16:17:45 »
Струва ми се и на Мутавчиев не му е чиста работата. Засегнати са много проекти, а пък казва че "парите не са много". И той я овърта...
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #3 on: 28.01.2008, 17:44:04 »
Струва ми се, че в най-добра българска традиция всичко ще се потули и няма да има дори уволнени, даже може някой повишение да получи, понеже видиш ли, добре си вършел работата. По-скоро може човекът съдействал да го осъдят, че изкушава съвестните държавни служители. Ей, не сме държава

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #4 on: 06.03.2008, 10:20:31 »
Quote from: etnies
На практика Струма е магистрала само на външен вид. Всички "магистрални" (зелени) знаци са увити с черен найлон и тиксо, а в началото на магистралата вместо знак Д5 (  и т.н.
Toва май е единственият автопът в България.Има доста места със сходни на магистралните характеристики- разделителна ивица по средата, две или три ленти във всяко платно и т.н., но май никъд не ги водят като този специален вид път.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #5 on: 06.03.2008, 10:44:54 »
Автомобилни пътища има в изобилие в северна България.
например - Русе-Свищов, Свищов-Козлодуй, Свищов-Белене

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #6 on: 06.03.2008, 11:38:08 »
Автомобилни пътища има в изобилие навсякъде. Това са всъщност пътища 1, 2 и 3 клас. Останалите от 4 клас са Общински. Това че на повечето места липсва знака Д7 незначи че не са автомобилни пътища и не трявба да се кара с повече от 50 км/ч. Всъщност навсякъде където има знак Д7 трябва да има и знак за винетка!
« Last Edit: 06.03.2008, 11:39:02 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #7 on: 06.03.2008, 11:41:23 »
Автомобилните пътища не са задължително всички пътища от 1 2 и 3-ти клас, т.к. за тях има известни ограничения.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #8 on: 06.03.2008, 13:35:32 »
Ще споделиш ли повече по темата! Какви други са пътищата от 1 2 и 3 клас ако не автомобилни!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #9 on: 06.03.2008, 14:29:42 »
За мен трябва цялото трасе Княжево-Перник-Кюстендил да е във вариант 2*2 ленти с разделителна. Както и удвоена 5-та до Перник за 160 км/ч и стегната 6-та за поне 90 км/ч.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #10 on: 06.03.2008, 14:55:19 »
Quote from: x3m
Автомобилните пътища не са задължително всички пътища от 1 2 и 3-ти клас, т.к. за тях има известни ограничения.
Аз пък знам, че ВСИЧКИ пътища 1, 2, 3 и 4 клас се водят "Автомобилни пътища", но знака за това не се поставя по обясними причини

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #11 on: 06.03.2008, 17:02:25 »
Всъщност разликата между Д5 и Д7 е, че при автомобилният път не е нужно да има аварийна лента, докато за автомагистралата е задължително. Останалите ограничения са в сила - не могат да навлизат автомобили и мотоциклети с по-ниска конструктивна скорост от 50 км/ч. Не могат да навлизат хора, животни, превозни средства теглени от животни, шествия, трактори, самоходни машини, мотопеди. Забранено е спиране за престой, завиване в обратна посока, движение назад. Различно е разстоянието за поставяне на триъгълника и тегленето с гъвкава/твърда връзка.

При движение извън населено място (т.е. при липса на знак Д5 или Д7), което имплицитно включва 1,2,3,4 клас пътища могат да се движат трактори, мотопеди и самоходни машини. Не е забранено навлизането на теглещи МПС.

Този знак Д5 е много рядък и много хора не му знаят ограниченията, от които печелят катаджиите. Между другото има го и в населени места. Другият рядък знак е Д15 () и двойникът му Д16 () - там ограничението е 20 км/ч (!). Имах неприятна среща с него и катаджии, които се бяха заложили в едно село по шорткъта Слънчев Бряг-Каблешково-Българево. В началото на селото имаше Д15, аз си перкам с 55, а в средата на селото - оп хранилката се вдига и... почерпих....
« Last Edit: 06.03.2008, 17:15:40 by etnies »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #12 on: 06.03.2008, 17:05:24 »
А разрешено ли е движението на моторни превозни средства, задвижвани от слама, прясна трева и подобни, развиващи скорости над 50км/ч градско и над 150 извънхрадско?

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #13 on: 06.03.2008, 17:34:18 »
Quote from: etnies
Всъщност разликата между Д5 и Д7 е, че при автомобилният път не е нужно да има аварийна лента, докато за автомагистралата е задължително. Останалите ограничения са в сила - не могат да навлизат автомобили и мотоциклети с по-ниска конструктивна скорост от 50 км/ч. Не могат да навлизат хора, животни, превозни средства теглени от животни, шествия, трактори, самоходни машини, мотопеди. Забранено е спиране за престой, завиване в обратна посока, движение назад. Различно е разстоянието за поставяне на триъгълника и тегленето с гъвкава/твърда връзка.

Ако трябва да сме точни разликите в техническите характеристики между автомагистрала и автомобилен път са доста сериозни.
Другите важни разлики освен наличието на аварийна лента при АМ са:

1.Непрекъснат режим на движение - при АМ няма пресичания на едно ниво с други пътища или магистрали.
2.Наличие на разделителна ивица с разтояние мин 3,5 м между двете платна.
3.Габарит на активната лента за движение 3,75м, докато при автомобилните той варира.
4.Освен това по-голямата проектна скорост изисква по-малки надлъжни наклони и по-големи радиуси както на вертикалните така и на хоризонталните криви. Което от своя страна означава че трасето се вписва "по-скъпо" в терена. (повече земни работи)
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #14 on: 06.03.2008, 17:41:09 »
Quote from: LG_
Ще споделиш ли повече по темата! Какви други са пътищата от 1 2 и 3 клас ако не автомобилни!

Не помня точно каква е формулировката за автомобилни пътища, но за тях най-особеното че имаше забрана за движение на определени видове МПС-та - със сигурлност на селскостапнска техника, може би и някои видове товарни коли. Трябва да погледна в закона за по-сигурно. СДкоростта на движение също е малко по-висока - с около 10 км над нормалната за извънградско.

Знакът жилишна зона не беше ли с ограничение от 30 КМ/Ч, а не от 20

Offline dust

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
    • View Profile
    • http://
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #15 on: 09.03.2008, 12:38:03 »
Относно Видин-Враца-София.
Към момента състоянието е следното.

Отсечка Видин-Враца 2-лентова (ремонтирана)
Отсечка Враца-Мездра 4-лентова (ремонтирана наскоро)
Отсечка Мездра-Ботевград 2-лентова (с проект за 4 лентов път)
Отсечка Ботевград-София - АМ Хемус

Ако се реализират всички пътни проекти в региона, пътя от София до Враца ще бъде изцяло 4 лентов, като отделно се проектира довършването на северния околовръстен път на Враца, което ще поеме основния трафик към Дунав Мост 2 и евентуалния Дунав мост 3 (при Оряхово).

П.С. Ето подробно инфо + снимки от откриването на реконструираната 4-лентова отсечка Враца-Мездра

http://www.zovzaistina.com/MATERIAL-Vratza-Mezdra.htm




Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #16 on: 09.03.2008, 13:09:37 »
Хубаво че са го ремонтирали най-сетне тоя участък. Преди беше ужаст.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #17 on: 09.03.2008, 13:14:33 »
Quote from: dust
Отсечка Мездра-Ботевград 2-лентова (с проект за 4 лентов път)


Ако се реализират всички пътни проекти в региона, пътя от София до Враца ще бъде изцяло 4 лентов, като отделно се проектира довършването на северния околовръстен път на Враца, което ще поеме основния трафик към Дунав Мост 2 и евентуалния Дунав мост 3 (при Оряхово).

хттп://ввв.зожзаистина.цом/МАТЕРИАЛ-Жратза-Мездра.хтм

Отсечката между Мездра и Ботевград бе една от първите в България ремонтирана с пари от предприсъединителните фондове на ЕС и е направена перфектно. Въпреки тежкото движение вече 11 или 12 години почти не е мръднала. Освен това и маркировката и банкетите се поддържат в добро състояниа.
Имайки впредвид че минава през при села и силно пресечения теренмного ме съмнява скоро да се започне с разширяването на гаварита до 4 ленти. Това означава през една голяма част от трасето да се търси нова следа.

Има къде къде по-належащи участъци за разширение, а пък и въпросния не е толкова дълъг и преди и след него пътят е 4-лентов.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #18 on: 09.03.2008, 15:29:26 »
Специално отсечката Враца-Мездра е много хубава, но за съжаление е само 15 километра
 Иначе като цяло пътя между София и Видин е добър и ремонтиран, с изключения на някои участъци, най-вече в градско при Враца и Монтана. Също не съм сигурен дали и кога е отворен участъка покрай Димово, който беше пропаднал.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline dust

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
    • View Profile
    • http://
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #19 on: 09.03.2008, 18:59:40 »
В момента се работи по участъка на Е 79, минаващ през Враца и скоро и той ще бъде ОК, но както споменах по-горе целта е да се довърши втория етап от северния околовръстен път на Враца и по този начин основния трафик да се изнесе от града. Това е наложително защото той става все по-сериозен.