Author Topic: Пътища и съоръжения  (Read 297635 times)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #20 on: 11.03.2008, 10:48:08 »
Така е, а за участъка от Е79 покрай Димово имаш ли информация дали е отворен за движение?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #21 on: 16.03.2008, 01:37:42 »
Quote from: LG_
След трагедията при моста край Бяла усилено се заговори за втори успуреден мост (за второто пътно платно) дори се твърдеше че и проекта е бил готов. Но така и досега нищо не се е случило. Явно е било фишек за момента след катастрофата.
Мостът е разширен - от двулентов на 4-лентов. Всъщност там проблемът не е толкова в габарита на моста, колкото до необезопасения край на дългото спускане на Беленския баир и опасното кръстовище. Затова в края на баира трябва да се натрупат купчини, в които да се забиват аварирали камиони, а също така кръстовището да се "спъне" с кръгово движение примерно.
Малко по-на юг е Т-образното кръстовище Русе-Търново/Русе-София. Там е доста сложно положението, тъй като от източната страна на пътя Русе-Търново жп-линията е в непосредствена близост, така че няма как да се направи кръгово движение.
Честно казано, много ме съмнява през соца да е имало проекти за широки пътища север-юг. Напротив, шосейните и жп връзките към Турция и Гърция (че и към Югославия) бяха умишлено спънати - нямаше нито метър електрифицирана жп линия до южната и западната граница (то и сега няма кой знае какъв напредък, освен София-Цариброд и София-Петрич). Участъците от коридора север-юг, които цитираш, са градски магистрали или връзка с близкия окръжен град (Казанлък-СтЗ примерно).


Quote from: KRUPA
Няма ли да е по-яко от АМ Хемус да направят разклонение към Русе пак като магистрала? Все пак е международен път това. Същото и за Ботевград-Видин - нали вторият мост ще се строи там (дано да се случи преди да съм умрял от дълбока старост    )
 Дунавмост край Русе е двулентов, пътят Букурещ-Гюргево е 4-лентов, както и околовръстното шосе на Русе. Така че даже отсечката Русе-Бяла да стане магистрала, пропусквателната способност няма да се подобри.
Освен това 4-лентовото решение би било далеч по-оперативно - и в момента от Русе до Бяла има доста трилентови участъци. Там всъщност проблемът не е толкова със самото трасе, а с многобройните кръстовища към селата, които трябва да се изпълнят на 2 нива без ляв завой от главния път, подобно на тези по пътя от Бургас до Царево.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #22 on: 16.03.2008, 13:21:09 »
Quote from: blagun
Мостът е разширен - от двулентов на 4-лентов. Всъщност там проблемът не е толкова в габарита на моста, колкото до необезопасения край на дългото спускане на Беленския баир и опасното кръстовище. Затова в края на баира трябва да се натрупат купчини, в които да се забиват аварирали камиони, а също така кръстовището да се "спъне" с кръгово движение примерно.

А това откога??? Последния път, преди година, като минавах си беше старото положение! За една година да са го построили не ми се вярва! Да не говорим за различни неща!
Иначе за кръгово движение на гадното Т кръстовище съм съгласен и гласувам с две ръце!

Quote from: blagun
Честно казано, много ме съмнява през соца да е имало проекти за широки пътища север-юг. Напротив, шосейните и жп връзките към Турция и Гърция (че и към Югославия) бяха умишлено спънати - нямаше нито метър електрифицирана жп линия до южната и западната граница (то и сега няма кой знае какъв напредък, освен София-Цариброд и София-Петрич). Участъците от коридора север-юг, които цитираш, са градски магистрали или връзка с близкия окръжен град (Казанлък-СтЗ примерно).

Информацията ми е от преподавател в Университета, който е професор по проектиране на пътища и като млад (70-те 80-те) е участвал усилено при проектирането им!

Quote from: blagun
Дунавмост край Русе е двулентов, пътят Букурещ-Гюргево е 4-лентов, както и околовръстното шосе на Русе. Така че даже отсечката Русе-Бяла да стане магистрала, пропусквателната способност няма да се подобри.
Освен това 4-лентовото решение би било далеч по-оперативно - и в момента от Русе до Бяла има доста трилентови участъци. Там всъщност проблемът не е толкова със самото трасе, а с многобройните кръстовища към селата, които трябва да се изпълнят на 2 нива без ляв завой от главния път, подобно на тези по пътя от Бургас до Царево.

Логично е четирилентовото трасе на Букурещ-Гюргево да продължи и у нас (макар че Дунав мост е двулентов). Такава е била тогавашната политика. Не случайно написах Русе-Хасково, а не Русе-Свиленград.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #23 on: 17.03.2008, 01:22:49 »
Quote from: LG_
А това откога??? Последния път, преди година, като минавах си беше старото положение! За една година да са го построили не ми се вярва! Да не говорим за различни неща!
Не е построен нов мост - старият е реконструиран - някъде до Нова година. Докато траеше ремонтът, имаше сериозна отбивка на пътя за Русе през селски пътища към Ценово. Но макар че е разширен мостът, не е готов подходът към него - ето прясна новина със снимки по случая тук
« Last Edit: 17.03.2008, 01:35:41 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #24 on: 17.03.2008, 09:34:37 »
Хм, това е ново за мен. Инициативата е похвална. Значи още при първоначалното строителство е предвидено моста да може да се разшири в последствие. Дано да стане в предвидените срокове.
А относно кръговите - в световен мащаб те се оказват като най-удачно решение на рискови кръстовища!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #25 on: 04.04.2008, 23:11:49 »
Oще по въпроса откъде по колко:
Quote
Ремонтират основно пътищата на област Силистра
Строителни работи ще започнат от главните пътища на Силистра до три съседни региона, съобщи областният управител Светлана Великова.
В момента текат процедури за избиране на изпълнител за рехабилитация на пътищата Силистра - Русе, Силистра - Шумен и Силистра - Добрич.
Очаква се ремонтът на пътя Силистра - Русе да започне още през април, Силистра - Шумен - през юни - юли, а Силистра - Добрич - през август", поясни Великова, цитирана от БНР.
 Паралелно ще започне рехабилитация и на пътищата между селата Зафирово и Главеница и Ситово - Дулово.
Предстоят и ремонти на междуселищни пътища от републиканската мрежа. Очаква се те да приключат до лятото на 2009 г.

  Прави се проучване и за възможността пътят от Силистра през Шумен и Ямбол до граничния пункт Лесово, да стане 4-лентов с магистрални габарити. Засега експертите са на мнение, че пречки няма. Проучването ще приключи до края на годината.
« Last Edit: 04.04.2008, 23:13:00 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #26 on: 07.04.2008, 00:47:43 »
Quote from: difian
Прави се проучване и за възможността пътят от Силистра през Шумен и Ямбол до граничния пункт Лесово, да стане 4-лентов с магистрални габарити. Засега експертите са на мнение, че пречки няма. Проучването ще приключи до края на годината
Че какъв поток ще има до края на географията - Силистра? В Русе има мост, в Хърсово в Румъния (западно от Констанца - също), просто Силистра е много встрани.
А всички, които са минавали напоследък през Върбишкия проход (Шумен-Ямбол), освен тези с оф-роуд джипове, биха се смели от сърце на вица този път да стане четирилентова магистрала.
Вместо да се занимават с проекти-еманации на регонални амбиции, да бяха направили Хаинбоаз, а и цялата вертикала север-юг.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #27 on: 07.04.2008, 09:38:35 »
Quote from: blagun
Че какъв поток ще има до края на географията - Силистра? В Русе има мост, в Хърсово в Румъния (западно от Констанца - също), просто Силистра е много встрани.
А всички, които са минавали напоследък през Върбишкия проход (Шумен-Ямбол), освен тези с оф-роуд джипове, биха се смели от сърце на вица този път да стане четирилентова магистрала.
Вместо да се занимават с проекти-еманации на регонални амбиции, да бяха направили Хаинбоаз, а и цялата вертикала север-юг.

Ти пък защо се връзваш. разбира се че Силистра-Шумен-ГКПП Лесово няма да стане 4-лентов. Или поне не в следващите 40 години. Ясно е че информацията е за пред медиите. Но че в Добруджанско пътищата са едни от най-лошите у нас не е трайна за никого. Затова вместо да се реят в облаците местните власти (съвместно с централната разбира се) могат да се концентрират в ремонти на съществуващите участъци и не само по първокласните направления.


Quote from: benji
Добре е, че има някакъв напредък по магистралите. На мение съм, че всички основни посоки трябва да са покрите с магистрали. Причините са ясни - най-безопасен, бърз и комфортен път на пътуващите. Затова си мисля, че освен "Тракия, "Хемус", "Черно море", "Струма", "Марица" трябват магистрали от "Хемус" към Видин и Русе, магистрала посока Кюстендил и границата с Македония, както и такава от Русе към Хасково. Основните посоки да са покрити с магистрали, а вече с 4-и лентови първокласни пътища да се обслужват останалите райони и връзки на магистралите с градовете, покрай които не минават такива.


То ние имаме късмет че държавицата ни е на кръстопът и основните посоки във вътрешно направление съвпадат с европейски транспортни коридори и ЕС дава пари за тях, че ако трябва сами да се оправяме не ми се мисли...

И при нашия трафик това което е замислено да се реализира до 2020 би било много добре. Най-натоварената магистрална отсечка у нас София-Пловдив още не е чак с такова движение както по магистралите в Западна Европа, че да се мислят за нови магистрали по не чак толкова много натоварени направления като Русе-Хасково или София-Кюстендил
« Last Edit: 07.04.2008, 09:43:45 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #28 on: 20.05.2008, 18:49:41 »
Quote from: PeT
ПИТАНЕ: Как така към Силистра и Русе ?
Може би е казал към пътните възли за Силистра и Русе. Някой знае ли, има ли визия за трасето на АМ Хемус или инфото ще е тайна до последния момент, за да могат подходящи хора да изкупят подходящи парцели.

Това в България за 2 години да се построи 117 км магистрала не го вярвам, те даже и хърватите не строят толкова много. Ще е истински късмет за 2 години да приключи "строежа" на хартия (търгове, отчуждавания, разкарване по всички съдебни инстанции...) и да започне реалният.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #29 on: 18.06.2008, 00:05:49 »
Quote from: rebelheartous
За тези не бях чувал дори   Къде има повече инфо?


За едната тук:

http://dnevnik.bg/show/?storyid=504884

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #30 on: 18.06.2008, 00:21:17 »
това ще стане след няколко столетия, споко.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #31 on: 18.06.2008, 01:01:09 »
Quote from: slimarkov
За едната тук:
http://dnevnik.bg/show/?storyid=504884
относно т.нар. АМ Родопи: Един ред по-надолу си го пише: "Експерти обаче обясниха пред "Дневник", че всъщност става дума за второкласен път", но важното е да има гръмко заглавие, та да се продава газетата. А пътят през Родопите наистина има нужна от тотална реконструкция, особено над Доспат и Смолян-Ардино (неосъществената каскада Горна Арда). Даже би трябвало да започва не от Гоце Делчев, а от Кулата през Катунци и Попови ливади, а на изток да продължава през Ивайловград към Гръцко.
Не по-маловажно за Родопите е да се възстановят всички пътища, свързващи ги някога с Беломорието.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #32 on: 18.06.2008, 09:43:45 »
Quote from: blagun
Даже би трябвало да започва не от Гоце Делчев, а от Кулата през Катунци и Попови ливади, а на изток да продължава през Ивайловград към Гръцко.

Пътя Катунци-Папазчаир-Гоце Делчев е през половината зима затворен. Терена е чисто планински и за разширение мисля че не може да се мисли. А и мисля че няма нужда от подобна инвестиция, подобен преход от долината на р. Места към тази на р. Струма го има в Гръцко при доста по-лек терен.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #33 on: 18.06.2008, 10:50:02 »
Потвърждавам, че наистина е така. Маршрутът през Папазчаир е изключително тежък, независимо, че пътят е сравнително широк за планински такъв и като е правен сравнително скоро състоянието му с малки изключения е задоволително - няма дупки и т.н. От Горно Спанчево (7 километра след Катунци, като пътят между двете села е равен, но на решето от кратери), до курорта Папазчаир е непрекъснато изкачване, като точно след това село има доста дългичък участък с отвратителни осморки. Възможност за "отдих" чрез спускане има едва малко преди Гоце Делчев, където градът се вижда като от самолет. То и да не е официално затворен пътят през зимата, практически е невъзможно да се мине. Общо Катунци - Гоце Делчев е около 50 километра. Между другото това е един от пътищата в България, по който не минава нито един редовен междуградски автобус. Естествено възниква въпросът - от какъв зор пътят е проектиран и построен във втората половина на 80-те години точно по това трасе? Много по-благоприятен от към технически параметри - далеч на по - малка височина, по-големи радиуси на кривите и практически отсъствието на сняг през зимата е вариантът Катунци-Петрово-Парилска седловина - Парил - Хаджидимово. От там директно кеф ти на юг към Гърция, кеф ти през сатовча за Доспат и Смолян, кеф ти на север за Добринище, Банско, Разлог, Якоруда, Велинград и т.н. Да, но тази алтернатива тогава беше категорично отхвърлена по политически съображения - на два пъти се влиза в двукилометровата гранична зона, тоест в бодливата тел. То тогава не бяха "открити листове", печати в паспортите и други подобни щуротии и кой партиен велможа ще си сложи главата в торбата да разреши интензивен трафик от там. Сега има готов проект за път по това трасе, но едва ли ще бъде реализиран в обозримо бъдеще, още повече, че след като след 2-3 години България влезе в Шенген, няма да има смисъл от него...
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #34 on: 18.06.2008, 19:06:00 »
Quote from: IKAR
Много по-благоприятен от към технически параметри - далеч на по - малка височина, по-големи радиуси на кривите и практически отсъствието на сняг през зимата е вариантът Катунци-Петрово-Парилска седловина - Парил - Хаджидимово.
За Парилската седловина сам си отговори - прекалено близо е до тогавашната граница между НАТО и Варшавския договор. То даже и Папазчаир беше с открит лист откъм Катунци. Аз не съм казал да стане магистрала, а да стане нормален планински път ( в момента откъм Катунци пътят е с "дупчеста проводимост"). Защо пътят да не се превърне в коридор Охрид-Кавадарци-Струмица-Петрич-Г.Делчев-Смолян-Кърджали-Ивайловград-Одрин? А "осморки" има по всички алпийски проходи, които не са магистрали (те не са малко). На Парилската седловина има 15 километра между Голешово и Парил, за да се доизкара.

Също по гранични съображения пътят Смолян-Мугла е предвиден само за военните УАЗ-ки, но реализацията на Супер-Перелик неминуемо ще промени нещата.

Не е много по-добро положението и откъм НАТОвска страна - Северна Гърция е умишлено неразвивана: Вия Егнатия я започнаха чак след краха на комунизма, имат една единствена жп линия, която даже и не минава през най-голямото им пристанище в тази част Кавала. Нашият път до Резово е доста тесен, но откъм Турция няма и асфалт. А някой задава ли си въпроса, защо в Европейската част на Турция няма пукнат курорт - че там има цели три морета!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #35 on: 21.06.2008, 12:56:13 »
Quote from: blagun
А някой задава ли си въпроса, защо в Европейската част на Турция няма пукнат курорт - че там има цели три морета!

Това и мен винаги ме е учудвало, защо на юг от Резово почти до Истанбул няма пукнат курорт, а не е като да няма плажове?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #36 on: 25.06.2008, 11:53:01 »
Quote
В близките месеци ще приключи подготовката за изграждането на магистрала в Родопите. Началната й точка   ще е Пирин планина с град Гоце Делчев. Маршрутът  ще преминава през Доспат - Борино - Девин - Смолян - Мадан  до Кърджали, като прави с връзки  с границата с Гърция. С нея ще се скъси със стотици километри сегашния обиколен маршрут през курорта Боровец, съобщи зам.- министърът на регионалното развитие и благоустройството Димчо Михалевски.

Проектите вече са готови и най-вероятно първата копка ще бъде направена в началото на 2009 г. Водят се преговори с гръцки партньори за осигуряването на около 30 млн. евро. Българската държава  планира 50 млн. лв., които трябва да  дойдат по оперативна програма "Регионално развитие".

Преди да  се премине към първа копка, вероятно ще бъде обявена повторна процедура за изпълнение на втория етап от пътя Кърджали - ГКПП Маказа - Комотини. Спечеленият конкурс  за строителство на пътния участък до южната граница при Маказа от фирма "Трейс" е обжалван пред Комисията за защита на конкуренцията.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #37 on: 25.06.2008, 13:47:06 »
А има ли някакъв път от Гоцето до Сандански-петрич или единствения е отгоре през Банско-Симитли?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #38 on: 25.06.2008, 14:06:37 »
В предишната страница, на темата коментирахме точно пътя Г. Делчев-Катунци, можеш да я прочетеш. Като от там ще разбереш и че магистрала Родопи всъщност не е никаква вагистрала
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #39 on: 26.06.2008, 18:33:19 »
Quote from: LG_
В предишната страница, на темата коментирахме точно пътя Г. Делчев-Катунци, можеш да я прочетеш. Като от там ще разбереш и че магистрала Родопи всъщност не е никаква вагистрала


Без да се почувства засегнат някой, ама нямам идея къде е това Катунци. Гледах в Гугъл Ърт, но не го видях. Някъде около Сандански и Петрич ли е? Ако така, сори за горното въпросче. Все мислех, че е посока изток от Гоцето  
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...