Author Topic: Пътища и съоръжения  (Read 297661 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #320 on: 22.11.2010, 11:45:46 »
Катастрофата не е станала на кръговото. Под понятието "детелина" тука се има предвид кръстовището пред Лукойла.

Да се надяваме, че е само шофьорска грешка, а не от лошо проектиране на кръстовището, макар че снимките на LG_ от миналия месец (отговор #290) ме навеждат на известни подозрения.

Така е: кръговото движение си е кръгово и влизането в него трябва да става с ниска скорост. Този факт го обуславя и като най-безопасен вид кръстовище. Всъщност ако трябва да сме точни кръговото движение при Бяла е елипсовидно с по-дълга ос именно по по-натовареното направление - Русе-София/В.Търново.
Лично аз мисля, че ако е добре и достатъчно отдалеч означено, няма да има проблем за водачите да се включат безопасно в кръга. (при изправно МПС, разбира се)
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #321 on: 22.11.2010, 12:59:37 »
Quote from: dnes.dir.bg
Кръговото кръстовище до моста беше отворено за движение в събота и  полицейската статистика сочи, че само за двата дни там вече са станали 9 леки пътни произшествия, съобщиха от ОДП-Русе.
Това вече е обезпокоително! Формално винаги шофьорите са виновни, но при подобна "успеваемост" си има причини...

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #322 on: 22.11.2010, 13:35:11 »
Мисля, че родиха едно безумие. Наляха много пари за да го обезопасят, а то стана по-опасно. Кръгово ли беше най-правилното решение?

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #323 on: 22.11.2010, 14:03:27 »
Частта дето е с три ленти, покрай новия магазин на Технополис и Явор... Пада се точно преди разклона за ЖП гарата, когато пътуваш в посока София. Откак построиха магазина, още от горе от частта дето е 2х2 нарапвиха мантинела между 2-те платна за изкачване към Шереметя и едното платно за слизане към Южния пътен възел.
Да, определено след слагането на мантинелата, влизанията в насрещното изчезнаха. Участъкът обаче при спускането след селото в посока Варна също е доста проблемен.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #324 on: 22.11.2010, 14:09:02 »
Мисля, че родиха едно безумие. Наляха много пари за да го обезопасят, а то стана по-опасно. Кръгово ли беше най-правилното решение?
Ти много добре знаеш релефа там - детелина е пълен абсурд.
Но дъгите на кръга могат да бъдат по-добри или по-лоши. От кръгово до кръгово има разлика.

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #325 on: 22.11.2010, 14:09:49 »
LG_, май не си прав.
Quote
Украински ТИР катастрофирал на кръговото движение пред беленския мост тази сутрин, съобщават от областната дирекция на МВР в Русе.

Инцидентът станал около 5,30 ч. ТИР-ът, управляван от 56-годишен украинец, се движел в посока към София, при навлизане в новоизграденото кръстовище с кръгова организация на движението тежката машина блъснала движещия се пред нея лек автомобил „Мазда“, също с украинска регистрация. След удара ТИР-ът се обърнал и затиснал автомобил „Опел Астра“ на полицейското управление в Бяла, в който имало двама униформени. Единият от тях е с лека прорезна рана на ръката. В украинската „Мазда“ пътували трима души – водачът, 43-годишен украински гражданин и две жени, пострадали няма.
На пътното платно в зоната на кръстовището е разпиляно голямо количество прахообразно вещество. Извършва се оглед на местопроизшествието, след приключване на което ще започнат действия по изтегляне на товарния автомобил и почистване на пътното платното от разпиления товар. Движението от Русе към София е с временна организация през с.Обретеник и с.Ценово до град Бяла.
Това е деветото пътно-транспортно произшествие в района на новото кръстовище, след отварянето му за движение в 16,30 часа в петък, 19 ноември, допълват от ОД на МВР.
http://www.ruse-news.com/modules.php?name=News&file=article&sid=31523

Offline prof66

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #326 on: 22.11.2010, 14:29:09 »
някой има ли карта или схема как е станало кръстовището?


Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #327 on: 22.11.2010, 14:51:26 »
На камионите, които идват от Русе им е трудно намалянето на скоростта явно. Преди се гътваха в реката, сега директно в кръговото ще спират.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #328 on: 22.11.2010, 15:38:37 »
Повече от 15 години не съм минавал в тоя край , но доколкото си спомням от Русе към Бяла е продължително спускане и шофьорите на камиони ,които не го знаят и не използват двигателна спирачка често "палят" спирачките и последиците са видни за всички !
Може би трябва сигнализацията да се подобри ,но не съм наясно с моментното състояние !

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #329 on: 22.11.2010, 15:40:45 »
LG_, май не си прав.

Май-става въпрос за два различни и независими един от друг пътни инцидента!

Очевидно сигнализацията на кръстовището трябва да се подобри!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #330 on: 25.11.2010, 16:28:46 »
Не, същият е инцидента.
Quote
Вземат спешни мерки за опасния път край Бяла. Това е водещото заглавие на „Утро”. Тежкият инцидент отпреди два дена на новото кръстовище край Бяла стана причина министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев да назначи работна група, която да предложи мерки за допълнително обезопасяване на драматичния пътен участък.
Завършиха го, пуснаха го и чак сега осъзнаха, че е опасно и ще вземат мерки...

Една панорамка (с благодарности на SW2FL):

« Last Edit: 26.11.2010, 12:15:56 by Deian »

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #331 on: 28.11.2010, 17:13:19 »
Я кажете, според вас, може ли (рентабилно ли е първо и второ възможно ли е изобщо) някакво разширение на пътя София-Самоков ... ? Или може би ново трасе ? Но това са най-кошмарните 60 км, които съм пътувал, а съчувствам, че има хора, които ги пътуват ежедневно ... Катастрофите са ежедневие там ... Самият аз съм пострадал също ...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #332 on: 28.11.2010, 18:32:43 »
Няма как да се разшири този път. Той си следва дефилето на реката. Катастрофи стават от неспазване на правилника и поставените знаци

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #333 on: 28.11.2010, 19:33:50 »
Евентуално подобряване на този път би струвало повече от строителството на АМ Люлин, защото изправянето на завоите и евентуални ленти за изпреварване тук-там ще са на цената на поредица от естакади, тунели и огромни подпорни стени... Няма абсолютно никаква икономическа обосновка за такова изразходване на средства, а и като цяло пътя си е доста добър, в сравнение с други шосета и с по-голямо натоварване, като пътищата към областния град Смолян например...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #334 on: 28.11.2010, 21:36:57 »
Няма абсолютно никаква икономическа обосновка за такова изразходване на средства, а и като цяло пътя си е доста добър, в сравнение с други шосета и с по-голямо натоварване, като пътищата към областния град Смолян например...
Това с натоварването не е точно така, все пак Боровец - СуперБоровец, а в близко бъдеще и Паничище ще/привличат стотици хиляди туристи годишно.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #335 on: 28.11.2010, 22:16:48 »
Нито единия, нито другия проект ще се реализира в мащабите, в които се очакваше, така че това са доста имагинерни туристопотоци. Освен това има значително по-евтини скоростни пътища и за двата. За Паничище специално през АМ Струма дори километрите са по-малко, а алтернативата е през Бистрица-Ярема-Белчин баня. А за Боровец нали затова е АМ Рила

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #336 on: 28.11.2010, 22:42:50 »
Няма как да се разшири този път. Той си следва дефилето на реката. Катастрофи стават от неспазване на правилника и поставените знаци

Не е точно така. Ние карахме с 41 км/ч и просто в една октомрвийска сутрин, мокрият (целогодишно!) път беше явно замръзнал и се завъртяхме ... А трафика си е сериозен там....чудя се по-скоро за друг обходен път за Самоков, но май само бъдещата АМ Рила би била подобна алтернатива - може би около 30 км ще бъде заокикалянето ?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #337 on: 28.11.2010, 22:50:11 »
Няма как да се разшири този път. Той си следва дефилето на реката. Катастрофи стават от неспазване на правилника и поставените знаци

Не е точно така. Ние карахме с 41 км/ч и просто в една октомрвийска сутрин, мокрият (целогодишно!) път беше явно замръзнал и се завъртяхме ... А трафика си е сериозен там....чудя се по-скоро за друг обходен път за Самоков, но май само бъдещата АМ Рила би била подобна алтернатива - може би около 30 км ще бъде заокикалянето ?
Замръзването е резултат от безотговорността на пътните служби, които трябва да се грижат точно за замръзвания, свличания и др. А иначе АМ Рила май няма утвърдено трасе и всякакви сметки ще са 'на око'  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #338 on: 28.11.2010, 23:38:23 »
Най-доброто решение ще е да се изгради железопътна линия от София до Самоков, все пак ще се генерира доста голям пътникопоток-селата Панчарево, Кокаляне, Долни Пасарел, Злокучане, Широки Дол и град Самоков, доста хора работят в София. Така ще има скоростна връзка със София, и няма да има никакви проблеми, дали ще е зима студ и сняг или ще са летни жеги, а смъртните случаи и инцидентите ще намелеят десетки пъти, времето за пътуване ще се съкрати двойно или тройно(ако е хубава линията 60 км. с влак могат да се изминят и за 20-25 мин.)Още по-добре ще е ако линията продължава до Боровец но мисля че ще е доста трудно заради сложният терен и голямата разлика във въсочините. Вместо във скъпоструващи, неефективни и замърсяващи матгистрали по-добре да се инвестира в построяването на една ж.п.линия до там. Ще е много скъпо, но дали пък на фона на всичко това няма да се окаже че всъщност накрая ще излезе доста по евтино?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #339 on: 29.11.2010, 00:21:58 »
Габаритът на пътя през Щъркелово гнездо е добър. Би трябвало да се поработи повече ворху другите компоненти - най-вече оттичането. Именно оставащата вода на пътя създава пукнатините и е причина за поднасяния след завоите.
Разбира се, пътната настилка в Кокаляне и Панчарево е вън от всяка класация - позакърпва се и след първия завалял, замръзнал и разтопен сняг отново нацъфкат кратери.
Магистралата (ако и когато се случи) няма да заобикаля чак толкова - все пак целта е Боровец, не Самоков.
Но от Кокаляне до Щъркелово гнездо надали може да се мисли за разширяване, предвид каньонестия и свлачищен терен, ВиК и ВЕЦ съоръженията. Обход на Кокаляне и Панчарево пък е пълен абсурд.
Ако пътят през Ярема и Поповяне най-сетне се приведе в нормален вид, той би бил добра алтернатива на този през Щъркелово гнездо, и то при сходен километраж.