Author Topic: Пътища и съоръжения  (Read 297627 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #40 on: 26.06.2008, 21:47:37 »
Quote from: KRUPA
къде е това Катунци.
На изток от пътя София-Атина, южно от Мелник. От Катунци към Г.Делчев вървят 2 пътя. Северният катери Пирина пред прохода Ппови ливади (Папазчаир). Южният минава през Парилската седловина, разделяща Пирин и Славянка (гранична с Гърция), като 15 км от него са черен път.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #41 on: 26.08.2008, 14:58:02 »
Статия от преди седмица, но може би ще породи дискусия:

"За тунел под Петрохан настоява Регионалният съвет за развитие към Северозападния район за планиране
 
19 Август 2008 | 09:20
 
 
Областните управители на Видин, Враца и Монтана трябва да отстояват пред Министерския съвет изграждането на тунел през прохода "Петрохан". Кабинетът се отказа от тунел под Шипка, а след 2010- 2012 г. ще стане възможно да се продължи магистрала "Струма" в посока Видин. Това ще натовари допълнително движението по сегашното трасе на Е 79 през Враца и ще направи прехода по-икономичен като гориво и време. Идеята изрази днес народният представител Радослав Гайдайски.

Трасето на път II-81 в участъка Монтана - София е с близо 46 км по-късо в сравнение с разстоянието от град Монтана до град София по път Е-79.

Проектът представлява алтернатива за разтоварване на трафика по автомагистрала "Хемус" в участъка Ботевград - София, предвид изграждането и на националния инфраструктурен обект "Дунав мост II" при Видин-Калафат.

На заседание във Видин днес Регионалният съвет за развитие към Северозападния район за планиране ообсъди и утвърди най-важните проекти за трите области от Северозападна България — Видин, Монтана и Враца. Председател на съвета е областният управител на Видин инж. Кръстьо Спасов, а в него участват областните управители и кметовете на останалите райони.

Експерти на Министерството на регионалното развитие и благоустройството представят новия закон за регионално развитие - в сила от 31 август."

от www.stroitelstvo.bg
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #42 on: 26.08.2008, 17:03:58 »
Дам, но всичко е далечна перспектива и засега много говорене.Факт, подкрепящ мнението ми е отлагането на Шипка ! Как могат да се откажат и някой знае ли нещо повече кога са го казали и какви доводи са си измислили ?

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #43 on: 26.08.2008, 17:26:53 »
Дам, но всичко е далечна перспектива и засега много говорене.Факт, подкрепящ мнението ми е отлагането на Шипка ! Как могат да се откажат и някой знае ли нещо повече кога са го казали и какви доводи са си измислили ?
да, от Шипка се отказват, не че е напълно ясен другият проект. всъщност има много време...... докато се придвижи напред идеята за тунел въобще. май когато нещо не трябва да се прави, не му е дошъл моментът, се търси друг вариант.
може би не е съвсем подходящо сравнението, но нещо подобно като че ли се получи и с МД-3 от който също се отказаха.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #44 on: 01.09.2008, 10:19:57 »
Статия от преди седмица, но може би ще породи дискусия:

"За тунел под Петрохан настоява Регионалният съвет за развитие към Северозападния район за планиране
 
19 Август 2008 | 09:20
 
 
Областните управители на Видин, Враца и Монтана трябва да отстояват пред Министерския съвет изграждането на тунел през прохода "Петрохан".....  .   
На заседание във Видин днес Регионалният съвет за развитие към Северозападния район за планиране ообсъди и утвърди най-важните проекти за трите области от Северозападна България — Видин, Монтана и Враца. Председател на съвета е областният управител на Видин инж. Кръстьо Спасов, а в него участват областните управители и кметовете на останалите райони.

 от www.stroitelstvo.bg
Северозападният район за планиране обхваща не само трите области от Северозападна България — Видин, Монтана и Враца, а също и областите Плевен и Ловеч.
Мисля си, че всяко крупно решение в северозападния район за планиране трябва да става с участието на Регионалния съвет за развитие към Северозападния район за планиране, в който следва да има представители и на областите Плевен и Ловеч.
« Last Edit: 01.09.2008, 10:21:49 by greg »

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #45 on: 01.09.2008, 10:41:59 »
Статия от преди седмица, но може би ще породи дискусия:

"За тунел под Петрохан настоява Регионалният съвет за развитие към Северозападния район за планиране
 
19 Август 2008 | 09:20
 
 
Областните управители на Видин, Враца и Монтана трябва да отстояват пред Министерския съвет изграждането на тунел през прохода "Петрохан".....  .   
На заседание във Видин днес Регионалният съвет за развитие към Северозападния район за планиране ообсъди и утвърди най-важните проекти за трите области от Северозападна България — Видин, Монтана и Враца. Председател на съвета е областният управител на Видин инж. Кръстьо Спасов, а в него участват областните управители и кметовете на останалите райони.

 от www.stroitelstvo.bg
Северозападният район за планиране обхваща не само трите области от Северозападна България — Видин, Монтана и Враца, а също и областите Плевен и Ловеч.
Мисля си, че всяко крупно решение в северозападния район за планиране трябва да става с участието на Регионалния съвет за развитие към Северозападния район за планиране, в който следва да има представители и на областите Плевен и Ловеч.

Бъркаш. Северозападния район за планиране все още си е от Видин, Враца и Монтана. Предложения и изисквания от ЕС - хиляди, но досега реални промени няма все още. Казва ти го един географ.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #46 on: 01.09.2008, 10:50:53 »

Бъркаш. Северозападния район за планиране все още си е от Видин, Враца и Монтана. Предложения и изисквания от ЕС - хиляди, но досега реални промени няма все още. Казва ти го един географ.
Мисля си, че промяната стана преди повече от година. Може би трябва да проверим. Но така или иначе няма да останат само трите относително малки области Видин, Враца и Монтана в Северозападния район за планиране.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #47 on: 01.09.2008, 12:35:05 »
Дам, но всичко е далечна перспектива и засега много говорене.Факт, подкрепящ мнението ми е отлагането на Шипка ! Как могат да се откажат и някой знае ли нещо повече кога са го казали и какви доводи са си измислили ?

Тунел под Петрохан може лесно да спечели еврофинансиране, заразлика от такъв при Шипка. Щом ЕС ще дава пари за тунели по 12 км по кресненското дефиле за АМ Струма, ще даде пари и за такъв под Птерохан по същото направление.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #48 on: 01.09.2008, 13:41:26 »

Бъркаш. Северозападния район за планиране все още си е от Видин, Враца и Монтана. Предложения и изисквания от ЕС - хиляди, но досега реални промени няма все още. Казва ти го един географ.
Мисля си, че промяната стана преди повече от година. Може би трябва да проверим. Но така или иначе няма да останат само трите относително малки области Видин, Враца и Монтана в Северозападния район за планиране.


Ами провери. Но в момента все още се работи на ниво старите райони за планиране. А дали ще стане това сливане ще видим .... Никой не е питал още географите какво мислят по въпроса....:) Но какво значение има това толкова за тунел под Петрохан...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #49 on: 01.09.2008, 15:38:09 »
.... Никой не е питал още географите какво мислят по въпроса....:) Но какво значение има това толкова за тунел под Петрохан...
Дам, по този повод спрете оффтопика тук, и да се върнем на въпроса за инфраструктурата.В момента се прави рехабилитация на пътя от Околовръстния път в края на Ломско към Костинброд и Петрохан.Аз редовно ходя до Волуек и от това знам, но нататък идея си нямам, нито докъде свършва 2х2 габарита, нито рехабилитацията докъде е.Това в най-близка перспектива.Иначе ако се вгледаме в ОУП-то на София, на картите си личи магистрала, почваща от Даскалово още по-западно от магистрала Люлин, минаваща край Годеч и продължаваща към Петрохан.Но това вече поне за сегашното ни дередже е в твърде далечно бъдеще.Всеки път като се сетя за тунела под Шипка правя асоциациите с Швейцария и техните алпийски пътища.Кога са направени проходите, старите тунели и как днес ги разширяват до магистрали.А ние от десетилетия кретаме още на нивото планинският проход да премине в тунел- вероятно с габарит за главен пут.А според като тръгне да се прави, поне да го направят така, че да не е проблем и тясното място за една бъдеща магистрала между Северна и Южна България.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #50 on: 01.09.2008, 16:41:44 »
Нито можем да се мерим по развитие с Швейцария, нито по натовареността на пътната мрежа, така че споко! В момента натоварването по направлението Кулата-Видин в частност София-Видин не е никак голямо.

Пътя до Костинброд е 2х2 ленти, след това става двулентов. В лошо състояние и многократно прекърпван (преди околко година минах за последно през Перохан за Монтана). Доста работа ще има само по рехабилитацията му. До Монтана не е пипан въобще.

Ако до 2020 почне да се строи тунел под Петрохан ще е добре, макар и с габарит с една лента в посока. В още по-късна перспектива може да се направи втори тунел с две ленти и те да станат еднопосочни.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #51 on: 06.09.2008, 17:14:30 »
В момента натоварването по направлението Кулата-Видин в частност София-Видин не е никак голямо.
Ти вероятно не си пътувал нататък след 2007 г. Трафикът на камиони през Ботевград-Мездра-Враца-Видин нарастна драстично и това е логично - само една митническа проверка на външната граница на ЕС, докато през Сърбия и Хърватска имаш три проверки. И това - само при наличие на два мижави ферибота. А какво ще стане когато най-сетне пуснат Дунавмост-2?
Друг е въпросът, че даже и богатите държави не могат да си позволят излишен брой пътни съоръжения. В Австрия на дължина около 400 км централното било на Алпите се пробожда от аутобани на 3 места - Бренер, Тауерн и Пирн. В Швейцария имаш също 3 пробождания - Гран Сан Бернар, Готард и Сан Бернардино. Симплонският тунел все още се строи.
Вместо строежът на пясъчни кули по повод "тунел Петрохан" със същото финансиране Мездра-Видин ще стане магистрала или поне 4-лентов път.
По същия начин един трилентов Хаинбоаз ще е много по-полезен (и евтин) от тунел под Шипка.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #52 on: 09.09.2008, 22:49:42 »
В момента натоварването по направлението Кулата-Видин в частност София-Видин не е никак голямо.
Ти вероятно не си пътувал нататък след 2007 г. Трафикът на камиони през Ботевград-Мездра-Враца-Видин нарастна драстично и това е логично - само една митническа проверка на външната граница на ЕС, докато през Сърбия и Хърватска имаш три проверки. И това - само при наличие на два мижави ферибота. А какво ще стане когато най-сетне пуснат Дунавмост-2?
Друг е въпросът, че даже и богатите държави не могат да си позволят излишен брой пътни съоръжения. В Австрия на дължина около 400 км централното било на Алпите се пробожда от аутобани на 3 места - Бренер, Тауерн и Пирн. В Швейцария имаш също 3 пробождания - Гран Сан Бернар, Готард и Сан Бернардино. Симплонският тунел все още се строи.
Вместо строежът на пясъчни кули по повод "тунел Петрохан" със същото финансиране Мездра-Видин ще стане магистрала или поне 4-лентов път.
По същия начин един трилентов Хаинбоаз ще е много по-полезен (и евтин) от тунел под Шипка.
То ако броим пресичанията, ние си имаме цели 11 по-големи шосейни пътища с пресичания през проходи на Балкана за към 450 км. Като почнеш от запад на изток-прохода Петрохан, Искърското дефиле, Витиня, Златишки проход, Беклемето, Шипка, прохода на републиката, Вратник(Сливен-Горна Оряховица),Върбишки проход,Понорийски проход(Варна-Бургас). Да добавим и 3-те железопътни-Искърското Дефиле(София-Маздра) Дъбово-Горна Оряховица и Карнобат-Комунари. Колко повече пресичания трябва да има за около 450 км?
Ако трябва да се строят пътища през Балкана, то трябва да са ж.п.линии. Например железопътни тунели под Петрохан(или Лакатник-Враца), Троян-Кърнаре или Троян Христо-Даново, под Шипка, Елена-Сливен, и Поморие-Старо Оряхово. На този етап мися, че поне 2-рият и последният са по-спешни.
« Last Edit: 09.09.2008, 22:57:28 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #53 on: 10.09.2008, 01:58:57 »
Ако трябва да се строят пътища през Балкана, то трябва да са ж.п.линии. Например железопътни тунели под Петрохан(или Лакатник-Враца), Троян-Кърнаре или Троян Христо-Даново, под Шипка, Елена-Сливен, и Поморие-Старо Оряхово. На този етап мися, че поне 2-рият и последният са по-спешни.
Е, хайде, спешни! То линиите до Поморие и Елена са на ръба на демонтажа, ти тунели измисли! Ако всички тези тунели се направят, ще ударим Швейцария в земята! Друг е въпросът, че ще се снимаме с празни тунели.
Каква линия под Шипка и Вратник? Нали Кръстец е на една крачка?

Също за пътищата програмата трябва да е реалистична, а не фантастична!

Като говоря за разминаване на добри намерения и реалност, сещам се за Беленския баир и моста над река Янтра. След жестоката катастрофа, при която аварирал камион отнесе автобус в Янтра, много се писа за 4-лентов път, за кръгови движения и т.н. Какво е положението след година и половина?
1. Платното на моста са го разширили. Но... СЛЕД КАТО ВЕЧЕ СА ГО РАЗШИРИЛИ, оказало се, че той няма товароносимост за 4-лентов път. Резултат - 2-лентов мост с по 2 реда мантинели.
2. При спускането са направили отбивка, в която да изскачат камиони с аварирали спирачки. Това добре.
3. Пътят е убийствено опасен. Настилката е под всякаква критика. Умишлено са нарязани ленти (подобно на Владая), но неравностите те лашкат във всички посоки. На суха настилка с добра кола спускането е затруднително - не заради висока скорост, а заради кофти профил на пътя. Какво ще е на мокро и заледено, не ми се мисли...
4. От кръгово движение или някаква организация за излизащите от град Бяла към шосето коли и автобуси - само някакви наченки на изгризване на скалите.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #54 on: 10.09.2008, 09:19:04 »
1. Платното на моста са го разширили. Но... СЛЕД КАТО ВЕЧЕ СА ГО РАЗШИРИЛИ, оказало се, че той няма товароносимост за 4-лентов път. Резултат - 2-лентов мост с по 2 реда мантинели.

А сега, ново 20. Откъде ти е информацията?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #55 on: 10.09.2008, 12:21:40 »
А сега, ново 20. Откъде ти е информацията?
Минах оттам преди 3 седмици, преди ходих през май и после питах един съученик в Русе, защо аджеба са тези заграждения на моста, а не го пуснат 4-лентов. И той ми даде този изумителен отговор. Каква е истината - не знам, но месеци наред мостът е 2-лентов и това е факт.

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #56 on: 10.09.2008, 14:22:14 »
Вярно е, че е пуснат само двулентов. Говореха, че ще пуснат останалите ленти като направят кръговото (не знам дали е добра идея) и като разширят пътя нататък. Ще видим.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #57 on: 10.09.2008, 16:54:02 »
   То ако броим пресичанията, ние си имаме цели 11 по-големи шосейни пътища с пресичания през проходи на Балкана за към 450 км. Като почнеш от запад на изток-прохода Петрохан, Искърското дефиле, Витиня, Златишки проход, Беклемето, Шипка, прохода на републиката, Вратник(Сливен-Горна Оряховица),Върбишки проход,Понорийски проход(Варна-Бургас). Да добавим и 3-те железопътни-Искърското Дефиле(София-Маздра) Дъбово-Горна Оряховица и Карнобат-Комунари. Колко повече пресичания трябва да има за около 450 км?......
 
Добре имаме, но в какво състояние са? А колко от тях са магистрали - само Хемус! Трябва освен Хемус и бъдещата Черно море, да има и още едно магистрално преминаване. Мястото му трябва да е някъде в средата - Шипка или Хаинбоаз - по-добре Шипка. Мисля си, че и географски е най-оправдано. Все още не са добри комуникациите между северна и южна България, което е невероятна пречка, дори и за добрите туристически маршрути.
Най-често туристите (чужди граждани) посещават Велико Търново и Пловдив. А точно Пловдив няма удобна връзка със Северна България. Директно на север през карловското поле е немислимо - планината там е най-висока и непроходима - Ботев е 2376 м. Трябва да се търси място на изток естествено, където е и другият мощен икономически център - Стара Загора. Най-благоприятно е този магистрален път да е някъде около Шипка - и сега Шипченският проход е от най-натоварените. Тук и планината е чувствително по-ниска - Столетов е 1326 м, Бузлуджа е 1276 м. (метрите са ми по спомен, може и леко да греша). Прокарването на магистрала между Казанлък и Габрово навярно би било подобно на магистрала Хемус през планината. Не е казано, че трябва да бъде само 1 тунел.... ще бъдат естакади, мостове, тунели......
Една магистрала север-юг през централна България невероятно ще подобри комуникациите между двете части на страната. Не само градовете до самата магистрала (Русе, Г.Оряховица и В.Търново, Габрово, Казанлък, Стара Загора, Димитровград и Хасково), но и почти всички пътуващи от централните части на южна към северна България и обратно ще предпочетат този път. Нима няма да бъде вариант и за пътуване от Пловдив до Плевен, вместо да се ползва Хемус, да не говорим за времето на туристите. При добри пътища ще могат да се посетят и повече туристически обекти в определени райони. За щастие и много от тези обекти, ще се окажат близо до тази магистрала.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #58 on: 11.09.2008, 14:59:35 »
Добре имаме, но в какво състояние са? А колко от тях са магистрали - само Хемус! Трябва освен Хемус и бъдещата Черно море, да има и още едно магистрално преминаване. Мястото му трябва да е някъде в средата - Шипка или Хаинбоаз - по-добре Шипка. Мисля си, че и географски е най-оправдано. Все още не са добри комуникациите между северна и южна България, което е невероятна пречка, дори и за добрите туристически маршрути.
Най-често туристите (чужди граждани) посещават Велико Търново и Пловдив. А точно Пловдив няма удобна връзка със Северна България. Директно на север през карловското поле е немислимо - планината там е най-висока и непроходима - Ботев е 2376 м. Трябва да се търси място на изток естествено, където е и другият мощен икономически център - Стара Загора. Най-благоприятно е този магистрален път да е някъде около Шипка - и сега Шипченският проход е от най-натоварените. Тук и планината е чувствително по-ниска - Столетов е 1326 м, Бузлуджа е 1276 м. (метрите са ми по спомен, може и леко да греша). Прокарването на магистрала между Казанлък и Габрово навярно би било подобно на магистрала Хемус през планината. Не е казано, че трябва да бъде само 1 тунел.... ще бъдат естакади, мостове, тунели......
Една магистрала север-юг през централна България невероятно ще подобри комуникациите между двете части на страната. Не само градовете до самата магистрала (Русе, Г.Оряховица и В.Търново, Габрово, Казанлък, Стара Загора, Димитровград и Хасково), но и почти всички пътуващи от централните части на южна към северна България и обратно ще предпочетат този път. Нима няма да бъде вариант и за пътуване от Пловдив до Плевен, вместо да се ползва Хемус, да не говорим за времето на туристите. При добри пътища ще могат да се посетят и повече туристически обекти в определени райони. За щастие и много от тези обекти, ще се окажат близо до тази магистрала.

Напълно споделям, като бих добавил само, че при евентуалното изграждане на тунел под Шипка и АМ Шипка, се осъществява връзка не само между С. и Ю. България, но и между 3-те автомагистрали - Хемус, Тракия и Марица, като отделно се осъществява заветната идея за най-прекия път между Дунав и Бяло море.  :)

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #59 on: 01.10.2008, 09:27:56 »
Ремонтът на моста край Бяла може и да бъде довършен, не е ясно с колко пари
Ремонтът на фаталния мост над река Янтра край Бяла може и да бъде довършен, при който през декември 2006 г. загинаха 18 души, а други 11 бяха ранени, може и да бъде завършен.

Това става ясно, след като новоучредената национална агенция „Пътна инфраструктура“ обяви обществена поръчка за реконструкция на моста.
Ремонтните дейности на съоръжението започнаха през пролетта на миналата година и няколко пъти бяха прекъсвани. Те все още не са довършени.
Обявата на наследника на станалия скандално известен с поръчките „от батко за братко“ фонд „Републиканска пътна инфраструктура“ се отличава от типичните за административния стил обяви. В нея се пояснява: “Съществуващото състояние на път І-5 "Русе - Велико Търново" от км 44+884 до км 59+000 е много лошо с висока концентрация на пътно-транспортни произшествия, част от които с трагичен край. В посочения участък попада и моста над р.Янтра при гр.Бяла. С Решение №50 от 09.12.2006 год. на извънредно заседание на Министерски съвет е вменено задължение на фонд "РПИ" да създаде организация и реализира проект за изграждане на второ мостово съоръжение в района на гр.Бяла. Във връзка с това беше проведена процедура и сключен договор в фирма "СО КО ДЖЕН", Италия. В процес на изпълнение на строителството се наложи промяна на проекта, допълнителни видове СМР, неразривно свързани с основния проект, неизпълнението на които би довело до невъзможност моста да бъде въведен в експлоатация. След започване на СМР при разкъртване на тротоарните конзоли и асфалто-бетоновата настилка се установи фактическо разминаване между първоначалната документация и реалната ситуация на съоръжението, по-точно че челните стени в зоната на ключовете на основните дъги имат нулева височина и не позволяват вкопаването на гнезда за стоманените греди. Това наложи цялостно повдигане на новата конструкция със средно 25 см. В последствие при разкъртване на настилката при оста на съществуващото съоръжение в зоната на устоите се установи, че липсват челни стени, върху които да стъпи предвидената по проект надлъжна греда в оста на новата конструкция. последното наложи изграждането на допълнителна фундаментна ивица, в която да бъдат закотвени анкерите на новата плоча“.
Обществената поръчка се изпраща от НА“Пътна инфраструктура“ отново на "СО КО ДЖЕН", Италия. Не става ясно с колко средства ще се довършва мостът при Бяла.
http://www.ruse-news.com/modules.php?name=News&file=article&sid=19823