Ако трябва да се строят пътища през Балкана, то трябва да са ж.п.линии. Например железопътни тунели под Петрохан(или Лакатник-Враца), Троян-Кърнаре или Троян Христо-Даново, под Шипка, Елена-Сливен, и Поморие-Старо Оряхово. На този етап мися, че поне 2-рият и последният са по-спешни.
Е, хайде, спешни! То линиите до Поморие и Елена са на ръба на демонтажа, ти тунели измисли! Ако всички тези тунели се направят, ще ударим Швейцария в земята! Друг е въпросът, че ще се снимаме с празни тунели.
Каква линия под Шипка и Вратник? Нали Кръстец е на една крачка?
Също за пътищата програмата трябва да е реалистична, а не фантастична!
Като говоря за разминаване на добри намерения и реалност, сещам се за Беленския баир и моста над река Янтра. След жестоката катастрофа, при която аварирал камион отнесе автобус в Янтра, много се писа за 4-лентов път, за кръгови движения и т.н. Какво е положението след година и половина?
1. Платното на моста са го разширили. Но... СЛЕД КАТО ВЕЧЕ СА ГО РАЗШИРИЛИ, оказало се, че той няма товароносимост за 4-лентов път. Резултат - 2-лентов мост с по 2 реда мантинели.
2. При спускането са направили отбивка, в която да изскачат камиони с аварирали спирачки. Това добре.
3. Пътят е убийствено опасен. Настилката е под всякаква критика. Умишлено са нарязани ленти (подобно на Владая), но неравностите те лашкат във всички посоки. На суха настилка с добра кола спускането е затруднително - не заради висока скорост, а заради кофти профил на пътя. Какво ще е на мокро и заледено, не ми се мисли...
4. От кръгово движение или някаква организация за излизащите от град Бяла към шосето коли и автобуси - само някакви наченки на изгризване на скалите.