Author Topic: Пътища и съоръжения  (Read 297688 times)

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #680 on: 27.07.2015, 17:23:01 »
по едно време ми изскочи една табела Босна и Малко Търново, но реших да не рискувам и заобиколих културно през "Меден Рудник".
Добре си направил. Там пътят е като в Босна по време на войната (даже може да се каже, че си е горски път).

Според мен е неуместно да се слагат такива табели тогава.

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #681 on: 01.08.2015, 16:07:40 »
Вчера трябваше да отида до Обзор и минах по един нестандартен маршут.
София - Сунгуларе - Смядово - Дългопол - Цонево - Обзор.
С изключение на участъка Смядово - Комунари, пътят е в доста добро състояние и беше сравнително натоварен, реших да пробвам да карам без навигация и се оправих по табелите, малко странно ми беше че в района на Дългопол табели показват Тервел.
Днеска си минах по през Обзорският проход и съжалих но нямах алтернатива, защото пътувах към Царево, а доколкото четох тук Айтойският и Дюлинският не са в добро състояние, та пътуването беше отвратително, големия колони, тирове, автобуси и 3 часа и половина път.
Направих си експеримент и преброих една колона след един автобус посока Варна на 5км от началото на прохода достигаше вече 75 МПС.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #682 on: 02.08.2015, 19:24:20 »
Поставят електронни пътни знаци в страната
Quote
В различни области в страната ще бъдат поставени 20 пътни знака с възможност за дистанционно изменение. Първият от тях е монтиран при 81-вия километър на пътя Нови Искър – Своге, съобщават от пътната агенция.
Чрез новата система пътни знаци с възможност за дистанционно изменение ще се осигури възможност за информиране на шофьорите за изменения в пътната обстановка, категорични са от пътната агенция.
Чрез комбинация от светодиоди с два цвята на таблото ще може да се изобразява както текст, така и символ на определен пътен знак. На таблата ще има информация за временни ограничения и за алтернативни маршрути, ако е необходимо използването им.
Знаците ще бъдат монтирани по първокласни и второкласни пътища на страната.
Проектът на пътната агенция е финансиран от оперативна програма "Техническа помощ".
Това от една страна ще е хубаво нововъдение, но да не се окаже че ще са повод за създаването на нови хранилки...  :help:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #683 on: 02.08.2015, 22:27:10 »
В Германия, Франция, Италия и Хърватия основното количество знаци по магистралите са именно електронни - те съдържат както забрани и ограничения за скоростта, така предупреждения за приближаване към задръствания, ПТП, мъгла, сняг, ввятър и т.н. В Австрия пък при повишено количество прахови частици около големите градове светват ограничения от 100 км/ч:. IG Luft - местните ги спазват, защото глобите по тях не са по закона за движение, а по екозакон и са по-солени и неплащането им се влисва в кредитното досие.
« Last Edit: 02.08.2015, 22:32:07 by blagun »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #684 on: 02.08.2015, 23:28:58 »
Стига да се използват по предназначение, ще са супер придобивка. Но броя им е прекалено малък според мен. То за входовете и изходите на София, ще са малко... какво остава за цялата страна. Също ме притеснява поддръжката на тези табла. На Хемус, при тунелите се сложиха при ремонтите им диодни знаци. За 4-5 години, се превърнаха в купчина ръжда, която надали може вече да светне и да се използва по предназначение.
Става дума за красавците, в прикачената снимка. 2012 са изглеждали по този начин, като дори в момента на снимката са функционирали... да не повярва човек. Сега изглеждат още по-ужасно.
« Last Edit: 02.08.2015, 23:44:18 by Petko21 »

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #685 on: 03.08.2015, 00:45:44 »
В момента тези табла от  снимката,са негодни за използване.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #686 on: 03.08.2015, 16:34:24 »
Ето го таблото на входа на Нови Искър

actualno.com
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #687 on: 03.08.2015, 16:56:50 »
В момента тези табла от  снимката,са негодни за използване.
За кои по-точно става дума?

За тези, които са закачени на входа на тунела, над пътното платно и обикновенно изписват "Приятен път" или за светещите пътни знаци, които указват стесняване на едната лента и ограничение на скоростта, когато са светнати?



Не би ли било по-добре, по-информативно и по-бързо за възприемане, ако на таблото беше изобразен пътен знак А23 (Участък от пътя в ремонт) с табела Т1, на която е отбелязано разстонието в километри до участъка в ремонт и евентуално допълнителен текст "преди тунел Елисейна"?
vasko - оригиналът! :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #688 on: 03.08.2015, 19:31:41 »
В момента тези табла от  снимката,са негодни за използване.
За кои по-точно става дума?

За тези, които са закачени на входа на тунела, над пътното платно и обикновенно изписват "Приятен път" или за светещите пътни знаци, които указват стесняване на едната лента и ограничение на скоростта, когато са светнати?
За светещите пътни знаци, които указват стесняване на едната лента и ограничение на скоростта!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #689 on: 04.08.2015, 00:32:13 »
Разбира се, че графичната информация е за предпочитане, а означението "км 22 +800"  е ясно само за кантонерите от пътното, поддържащи пътя. Отделно, че трябва да се изписва значима информация и непосредствена опасност, а от Нови Искър до Елисейна е доста раничко за предупреждения.
По същия начин при Окръжна болница на Цариградско май изписваха за ремонта на Лъвов мост.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
vasko - оригиналът! :)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #691 on: 06.08.2015, 11:59:48 »
Всъщност, това е информация от преди две години и мине се не мине време я предъвкват. Досега нищо по същество не е свършено.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #692 on: 06.08.2015, 13:45:06 »
Няма нищо по-нефективно и отживяло времето си като система за тол такси по магистралите. Хайде, които са си организирали такава система, организирали, но тепърва да се въвежда е безсмислено:
- необходимо е преконфигуриране на всички пътни възли по магистралите, отчуждаване и изграждане на многолентови подходи към касите
- проектиране и изграждане на кабинки и санитарни помещения, докарване на ток, ВиК и окабеляване до кабинките (голяма част от пътните възли са в полето далеч от всякакъв канал и жица)
- ежемесечни разходи по заплати на касиерите, охранителите, поддръжка на турникетите и информационната система
- разпознаващият софтуер и мобилните комуникации напредват с такъв темп, че е въпрос на 5-6 години да се въведе безконтактна система за плащане на такси (телепас) през определени отсечки на магистралите. В момента такава работи за тежките возила в Австрия и не е далеч времето, когато ще може да поеме и колите.

По-добре да видим, как ще го направят немците през 2017 и тогава да скачаме. Винетна система за магистралите работи в доста държави с нашия размер, така че не виждам причини за преход към далеч по-скъпа.
« Last Edit: 06.08.2015, 13:59:04 by blagun »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #693 on: 11.08.2015, 14:41:06 »
Ново 20:
Жители на 10 петрички села искат изкореняването на 130 дървета

Значи има пътен участък, по който водачи на пътни превозни средства си позволяват да се движат с превишена скорост и това води до ПТП-та със сблъсъци в дървета. Според местните, решението на проблема е... да отрежем дърветата.  :crazy: :crazy: :crazy:

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Желязна логика! Орехите са много злобни дървета и редовно отнемат човешки живота за удоволствие.  :crazy:
vasko - оригиналът! :)

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #694 on: 12.08.2015, 15:46:54 »
Нищо ново не е, даже предложението е закъсняло. Дървета трябва да се режат не само там, но и навсякъде, където могат да отнемат живот, точно на такива пътища извън населените места.

А за дърветата (при контрабандата, а и законната сеч в момента) спокойно от АПИ могат да засадят 100-150 ореха на друго място.
« Last Edit: 12.08.2015, 15:48:41 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #695 on: 12.08.2015, 16:12:41 »
Орехите са защитен вид дървета !
След посаждане на орех, 12 год. стои в земята, а когато поникне - ражда след още 12 години.
Спрете си просташките мнения !

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #696 on: 13.08.2015, 00:59:06 »
Нищо ново не е, даже предложението е закъсняло. Дървета трябва да се режат не само там, но и навсякъде, където могат да отнемат живот, точно на такива пътища извън населените места.

А за дърветата (при контрабандата, а и законната сеч в момента) спокойно от АПИ могат да засадят 100-150 ореха на друго място.

Тъпо е заради колите да се разваля природата, в крайна сметка никой не ги кара да ползват коли насила, всеки сам си решава, при положение че знае колко хора загиват ежедневно по пътищата. И все пак ако минеш през въпросния участък вместо с 90-100 с 50 километра в час, за 500-метров участък с колко ще ти забави пътуването? С 2 мин?

От друга страна се получава омагьосан кръг, със замирането на ДАП-овете през последното десетилетие по разни отдалечени краища наистина освен с кола няма с какво друго да се придвижват там хората, просто са принудени насила едва ли не, но да се унищожава природа за сметка на замърсяващите трошки-коли вече е прекалено, твърдо против!
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #697 on: 14.08.2015, 19:54:31 »
Нищо ново не е, даже предложението е закъсняло. Дървета трябва да се режат не само там, но и навсякъде, където могат да отнемат живот, точно на такива пътища извън населените места.
Значи когато водачите карат с превишена скорост и се забиват в дърветата, решението е да отрежем дърветата???  :eek:

По-същата логика трябва да премахнем всякакви стълбове за улично осветление, контактна мрежа и т.н., защото има случаи на автомобили забили се в такива...

Не е ли по правилно да се търси решение да се ограничи превишаването на скоростта - например с една стационарна камера.  :devil:

А иначе любопитно, че става дума за орехи. До колкото знам тяхната дървесина е една от най-скъпите...  :rolleyes:
vasko - оригиналът! :)

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #698 on: 15.08.2015, 02:06:48 »
А ако водачите карат с разрешената скорост, но въпреки това се случват инциденти с фатален край? (разрешена скорост извън населени места - 90 км/ч). Мястото на дърветата е навсякъде, но не и в непосредствена близост до пътя. След като местните хора твърдят, че има някакъв проблем, то трябва да се вземат мерки.

Ето малко повече информация по случая: Протест на път, осеян с трупове: Кметовете от район Подгорие не успяха да блокират участъка Петрич - Златарево, подписаха предупредителни протоколи

За стълбовете за улично осветление не говори никой - те се намират в градове и села (с ясно ограничение на скоростта). В случая никой от региона не иска точно това. Дали са орехи или друг вид дървета едва ли има значение, предвид че законната сеч в целия регион само за ден е доста по-голяма от въпросните дървета.

От друга страна, замирането на ДАП-овете няма връзка с неподдържането на даден пътен участък от страна на отговорните институции - щом едните си плащат, другите трябва да си вършат работата. Обърнете внимание и на другите причини, поради които хората се оплакват точно за това място.

В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #699 on: 15.08.2015, 11:26:22 »
Замирането на ДАП-овете разбира се няма пряка връзка с разбитите пътни участъци, но има пряка връзка с драстичното увеличаване на инцидентите, смърността, замърсяването и запрашаването на въздуха, стреса итн. Косвено може да има връзка със състоянието на пътищата, например при 10-пъти по-силен график амортизацията на пътя е доста по-голяма.

Всъщност преди време някъде бях гледал интересна статистика, не знам колко е вярна че през 80-те е имало много по-малко пътни инциденти от сега, но това което ме озадачи беше че броят на загиналите беше почти като сега, та е малко странно да имаш 10-ки пъти по-малко ПТП-та и същия бпой загинали. Може би има връзка с това че сега масово се пътува по 1 човек в кола а тогава по 4-5-ма. И то въпреки здравите като танкове най-масови Москвичи тогава. Сигурно и навлизането на еърбеговете оказва влияние.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР