Author Topic: Пътища и съоръжения  (Read 297698 times)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #660 on: 19.01.2015, 13:21:57 »
АПИ ще обследва пътя Асеновград – Смолян за трета лента

Quote from: infrastructure.bg
Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пое ангажимент още през тази година да направи обследване на път II-86 Асеновград – Смолян за възможностите за разширение с трета лента. Това стана ясно от срещата на областния управител Недялко Славов с председателя на УС на АПИ инж. Лазар Лазаров миналата седмица.
Път II-86 заема особено място в републиканската пътна инфраструктура и е от първостепенно значение за функционирането и развитието на Смолянска област, тъй като това е единствената транспортна връзка с централната част на страната.

В разговора, Славов е поставил и въпроса за рехабилитация на трите тунела по път II-86 и желанието му за извършване на ремонт на участъците с двете проблемни свлачища при отбивката за Кръстова гора, и до Асеновата крепост.

Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #661 on: 19.01.2015, 16:13:03 »
Хм, трудно мога да си представя пътна отсечка, по-тежка за разширение, от пътя Асеновград-Смолян. От едната страна - река, от другата - скали...

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #662 on: 19.01.2015, 16:17:49 »
Хм, трудно мога да си представя пътна отсечка, по-тежка за разширение, от пътя Асеновград-Смолян. От едната страна - река, от другата - скали...

Но това изобщо не пречи да се похарчат малко пари за "обследване", крайният и авторитетно звучащ извод от който да бъде, че... пътната отсечка е трудна за разширение заради особеностите на релефа.  :angel:
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #663 on: 19.01.2015, 17:35:14 »
Е, хайде сега! Все едно не помните какви амбиции и планове имаше за скоростен път там. Освен това помните и милионите, дадени на Мотт Макдоналд, чиито резултати не бяха оползотворени грам.
Смятам че ще прегледат къде е възможно добавянето на трета лента, и там където няма да струва майка си и баща си, (вероятно) ще я изградят.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #664 on: 19.01.2015, 22:44:11 »
То ако ще го разширяват, по-добре да инвестират в нещо по-перспективно, например да постоят ж.п.линия, и без това този край е откъснат от всякакъв ж.п. транспорт и придвижването до там е много тегаво особено в по-тежките зими. Нали идеята е да се ограничава максимално замърсяващия автомобилен транспорт, за чий е тогава да го насърчават?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #665 on: 19.01.2015, 23:44:56 »
То ако ще го разширяват, по-добре да инвестират в нещо по-перспективно, например да постоят ж.п.линия
Това пък е съвсем невъзможно предвид сериознатата денивелация след Чепеларе. То не е като да прекараш един тунел под Балкана. Надали може да се представи сериозна икономическа обосновка за стокилометрова планинска железница предвид неособено голямата заселеност на района.
Някога е имало плахи идеи за жп връзка от Пловдив по долината на Въча до гара Бук и линията Драма-Ксанти-Дедеагач, но, уви, беломорския излаз го губим само за 6 години. А и не ги е имало язовирите Въча и Накев камък.
Ако си се зачитал в бюлетините за пътната обстановка, почти няма случай (освен при инцидентни свличания) на затваряне на пътя. Тежкотоварният транспорт преминава след Чепеларе през Проглед-Рожен-кв.Устово даже и през лятото. Ограниченията за вериги са нормални. Пътното управление се грижи много сериозно и отговорно за този път (за разлика от снегопочистващите Пампорово фирми). Малко улеснение е, че пътят върви в дълбока речна долина и няма условия за навявания на сняг. Тук по-опасни са приижданията след летни порои.
« Last Edit: 19.01.2015, 23:51:41 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #666 on: 20.01.2015, 13:36:21 »
Районът на Чепеларе има малко население и никаква сериозна промишленост както и доста сложен профил за изграждане на железница - сериозна денивелация и съответно необходимост от тунели и естакади за постигане на допустими за железопътно трасе наклони и радиуси на кривите и инвестицията в такава е нецелесъобразна. :rolleyes: Разширението на пътя Асеновград-Смолян е свързано със сериозни трудности и също не е оправдано икономически, дори и да има техническа възможност.  :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #667 on: 20.01.2015, 13:48:01 »
По-реалистично би било да се направи основна рехабилитация на пътя Кричим-Девин. Новото шосе, построено заради язовир "Накев камък", е перфектно, но останалата част от пътя - между Кричим и Михалково е тясна и с недобро качество. Един добър път оттам би бил алтернатива на Асеновград-Смолян за пътниците и товарите от Девинско, Доспатско. Даже разстоянието от София до Смолян през Кричим и Девин е по-късо от това през Асеновград (237 срещу 244 км) като се избягва натовареното околовръстно шосе на Пловдив.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #668 on: 27.01.2015, 14:41:48 »
Изтупаха прахта, изметоха паяжините и сега са сложили да се ветри от нафталина:

Разширението на пътя Пловдив – Асеновград ще се финансира с 20 млн. лв. по ОП "Региони в растеж"

Quote from: Градът.бг
Дългоочакваното удвояване на път II-86 Пловдив – Асеновград може да стартира до края на годината, съобщи народният представител инж. Атанас Ташков, който е бивш директор на ОПУ Пловдив. По думите му обектът е предвиден за финансиране по ОП "Региони в растеж" 2014-2020. Очаква се в края на март или началото на април да бъде обявена безвъзмездна схема "Регионална пътна инфраструктура" на обща стойност 380 млн. лв., от които 20 млн. лв. ще са за разширението на пътя Пловдив – Асеновград. Бенефицент е Агенция "Пътна инфраструктура", която ще обяви обществена поръчка за изпълнител.
 
Реконструкцията на обект: "Път II-86 Пловдив-Асеновград-Смолян, участък от км 14+860 до км 25+150" беше включена за финансиране по програма "Транзитни пътища V", като част от Лот 15, но така и не стартира. Трасето на 10-километровата отсечка преминава през териториите на общините "Родопи", Куклен и Асеновград. Проектът предвижда рехабилитация на съществуващото платно от изхода на Пловдив до входа на Асеновград и изграждане на второ 10-метрово платно за движение с разделителна лента между тях. Ще бъдат изградени две кръгови кръстовища на разклона за Крумово и за Куклен и пътен възел при кв. Горни Воден, Асеновград, за който се налагат допълнителни отчуждителни процедури.

Лошото е че между I-8 (км 0+000) и цитираното начало за разширение (км 14+860) теснотията си остава.
« Last Edit: 27.01.2015, 14:44:38 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #669 on: 27.01.2015, 15:09:00 »
Лошо е също така липсата на връзката между източната тангента на Пловдив и Асеновградския път.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #670 on: 09.02.2015, 10:59:13 »
Близо 12 млн. лв. ще струва изграждането на пътя Пловдив - Асеновград

Quote from: Градът.бг
За изграждането на пътя Пловдив – Асеновград ще се кандидатства по линия на Оперативна програма "Региони в растеж 2014 -2020". До одобряване на програмата от Европейската комисия и получаването на необходимото одобрение за пътните проекти, които да се финансират по нея, държавният бюджет ще осигури пари за стартиране на проекта. Това съобщи на брифинг в Пловдив министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. По думите близо 12 млн. лв. са необходими само за разширението и рехабилитацията на тази пътна отсечка.
Друг пътен проект в региона, който чака своето дългогодишно решение е изграждането на мост за безконфликтно преминаване на прелеза за Хисаря. За целта обаче пътят трябва да се прехвърли към републиканската пътна мрежа, за да може Агенция пътна инфраструктура да се заеме с проекта.
Третият проект, който тази година може да търси своето решение през тази година, е пътят Пловдив – Поповица, допълни министър Павлова.

Много ми е чудно кога ще се сетят и за недовършения надлез при Казичене...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #671 on: 17.02.2015, 09:44:01 »
С 1 тон взрив разчистват свлачището по пътя Кричим-Девин

Quote from: Вести.бг
С около 1 тон взрив ще бъде разчистено свлачището по пътя между Девин и Кричим. Движението по третокласната отсечка остава затворено и ще бъде възстановено най-рано в края на седмицата. Опасните скални късове ще бъдат премахнати с контролирани взривове. Според оценката на експертите така ще бъдат премахнати около 5 хиляди кубични метра скали или 10 000 тона. Проблемното трасе е блокирано от миналата седмица заради опасността от ново свличане на скална маса.
Продължава и разчистването и оглеждането на срутването по пътя София-Враца през Искърското дефиле.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #672 on: 20.03.2015, 13:22:09 »
Търсят изпълнител на обхода на Поморие

Quote from: infrastructure.bg
Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за избор на изпълнител за строителството на обект: Път I-9 Слънчев бряг – Бургас, Обход гр. Поморие, участък от км 217+000 до км 222+849,41".
...
Отсечката ще преминава западно от Поморие, в периферната част на града. Началото на обходния път е при км 217 на път І-9, преди гр. Поморие в посока Несебър, а краят е при включването отново в път І-9, в посока Бургас. Индикативната стойност на поръчката е 20 млн. лв. без ДДС.

Срокът за изпълнение е 12 месеца. Кандидатите могат да подават оферти до 17 ч. на 24 април.
Отварянето на офертите е насрочено за 15 ч. на 28 април 2014 г.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #673 on: 20.03.2015, 14:03:44 »
Търсят изпълнител на обхода на Поморие
 

От статията не се разбира дали се прави нов обходен път или реконструкция /разширение/ на съществуващия. И в момента пътят Бургас-Слънчев бряг преминава покрай периферията на западната част на т.нар. "квартал" на Поморие.
 

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #674 on: 25.03.2015, 11:54:19 »
Обходен път на Монтана: очаква се наваксване на закъснението

Quote from: infrastructure.bg
На обходния път на Монтана - път І-1 (E-79), с дължина 12. 452 км, в момента се изпълняват земни работи (изкопи и насипи), големи и малки съоръжения, инженерни мрежи. Неблагоприятните атмосферни условия и обилните валежи в региона възпрепятстваха строително-монтажните работи. Очаква се с актуализирания график на технологично-строителна програма да бъде наваксано закъснението и обектът да бъде готов през тази година. Срокът на договора за безвъзмездна финансова помощ е 31.10.2015 г.

Имайки предвид кой е изпълнител: А дано, ама надали  :/
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline lopik

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 164
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #675 on: 25.03.2015, 15:05:52 »
Същият изпънител освини обходния път на Враца с разните му завои в равното и смислените кръстовища...

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #676 on: 25.03.2015, 15:20:53 »
"Завоите" и "смислените кръстовища" са изпълнени по проект на Възложителя (АПИ), така че поне за функционалност не можем да ги виним. Каквото им е "подадено" като проект, това изпълняват (по един свой си начин).
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline lopik

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 164
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #677 on: 25.03.2015, 15:31:30 »
Начинът е ясен и издръжливостта на пътя ще е малко по-кратка от предвиденото.

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #678 on: 27.07.2015, 14:17:01 »
Пътувах от Харманли за Царево и малко актуална информация за пътя, от Харманли до Тополовград на места има кратери, а първите 5-6 км има дори места където разминаването е трудно заради големината на пътя, след това Тополовград - Бургас пътя е перфектен и е образцов, по едно време ми изскочи една табела Босна и Малко Търново, но реших да не рискувам и заобиколих културно през "Меден Рудник".

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #679 on: 27.07.2015, 15:25:28 »
по едно време ми изскочи една табела Босна и Малко Търново, но реших да не рискувам и заобиколих културно през "Меден Рудник".
Добре си направил. Там пътят е като в Босна по време на войната (даже може да се каже, че си е горски път).