Author Topic: Пътища и съоръжения  (Read 297692 times)

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #700 on: 15.08.2015, 13:21:42 »
Всъщност преди време някъде бях гледал интересна статистика, не знам колко е вярна че през 80-те е имало много по-малко пътни инциденти от сега, но това което ме озадачи беше че броят на загиналите беше почти като сега, та е малко странно да имаш 10-ки пъти по-малко ПТП-та и същия бпой загинали. Може би има връзка с това че сега масово се пътува по 1 човек в кола а тогава по 4-5-ма. И то въпреки здравите като танкове най-масови Москвичи тогава. Сигурно и навлизането на еърбеговете оказва влияние.

Това, че инцидентите са били много по-малко, е пълна лъжа от гледна точка на количеството автомобили на глава от населението тогава и сега, обективно погледнато сега дори са по-малко - въпреки огромното количество ПТП към момента. Това, че жертвите в "здравите като танкове москвичи" са били в пъти повече се дължи на простичкия факт, че здравите като танкове москвичи и прочее соц возила осигуряват НУЛА безопасност на пътниците - това, че при удар на москвич с крава животното образно казано става на шницели, не означава, че пътниците вътре изглеждат по-добре от кравата... Соц возилата нямат практически никакви средства за активна или пасивна безопасност - нито за намаляване вероятността от удар, нито за намаляване на последствията от него. А за дърветата - колкото и безумно да звучи, има участъци, където дърветата или стълбовете в непосредствена близост до пътя на подсъзнателно ниво привличат вниманието на част от водачите и те несъзнателно отиват към тях, вместо да си карат по пътя - доказвано е многократно през годините, поразровете се ако ви е интересно. Иначе и аз съм против изсичането на дървета, камо ли величествени орехи...
« Last Edit: 15.08.2015, 13:31:57 by The Freshmaker »
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #701 on: 15.08.2015, 14:45:50 »
Някога покрай доста от пътищата са се садели дървета и пътуването по тях беше като в тунел. Някъде от края на 70-те, с разширяването на пътищата и изграждането на байпаси покрай селата доста дървета дадоха фира. А и без разширяване бяха умишлено отсечени. Според мен една от причините за масовата сеч е изборът на тополите за основни крайпътни дървета. Когато остареят тополите, клоните им гният отвътре и след всеки по-силен вятър по пътя падат огромни клони, което е крайно опасно.
Другата причина за недолюбването на дърветата е, че ОПУ трябва да ги подкастря със специализирана техника, тъй като надвисват над пътя и принуждават камионите и автобусите да карат в средата на платното.
Сега почти не се сещам за оцелял "зелен" път, ето един: https://www.google.bg/maps/@43.0577553,25.0169334,3a,75y,276.26h,92.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9GkFKUbYueThjvriz7WF4A!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=bg, само че снимката е зимна и не си личи ефектът на зеления тунел. Някога това е било част от главния път Варна-София в отсечката Севлиево-Ловеч покрай Къкринското ханче. Сега е междуселски път и даже автобусите Севлиево/Габрово-Ловеч го избягват.

Нормалното решение е в участъци с дървета да има мантинели, които ще ограничат контактите на МПС-та с дървета.
« Last Edit: 15.08.2015, 22:35:49 by blagun »

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #702 on: 15.08.2015, 16:43:45 »
И то въпреки здравите като танкове най-масови Москвичи тогава. Сигурно и навлизането на еърбеговете оказва влияние.
Здрави друг път, дебелите ламарини не правят колата здрава, нито пазят пътниците. Изгледай някой краш тест.  ;)

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #703 on: 15.08.2015, 19:01:29 »
Съвременните автомобили освен въздушни възглавници имат и деформируеми елементи в конструкцията, които при удар се деформират - огъват или чупят като така поемат силите върху себе си и предпазват пътниците. Соц возилата нямат такива елементи и при удар остават здрави, но предават всички или почти сили върху пътниците вътре и затова при всяка катастрофа има много жертви.  :(

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #704 on: 15.08.2015, 22:31:20 »
Някъде бях чел, че навремето са садили дървета около пътищата, тъй като кореновата им система служи един вид, като естествена арматура и не позволява на пътя да пропада. Съвременното пътно строителство не се нуждае от подобна "екстра", която предоставят дърветата, така че не знам дали трябва или не трябва да се садят дървета около пътищата. Също така те абсорбират част от изхвърлените вредни съединения от изгарянето на горивата, а в градска среда имат отношение към намаляване на топлината в градовете през летните месеци. Мисля си, че в случая с тези орехи в Петричко, дърветата са най-малкия проблем. Водачите са все по-неподготвени, по-арогантни на пътя и по-неграмотни. Не може в държава, в която се дават книжки на тотално неграмотни хора, които не знаят да си напишат правилно името, на пътя да не се случват страшни неща. Орехите биха могли поне да се окастрят, но познавайки начина на шофиране на македонците и това няма да реши проблема.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #705 on: 16.08.2015, 16:09:12 »
Някъде бях чел, че навремето са садили дървета около пътищата, тъй като кореновата им система служи един вид, като естествена арматура и не позволява на пътя да пропада.
Вярно е.
  но познавайки начина на шофиране на македонците и това няма да реши проблема.

Няма начин на шофиране, има начин на РАЗСЪЖДЕНИЕ при шофиране, шофирането е плод на мисловна дейност. И тъпаците винаги ще си останат тъпаци!
Спрете си просташките мнения !

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #706 on: 16.08.2015, 16:11:29 »
Аз съм чувал че са ги садяли за да не навява на пътя сняг зимата, особено в огромните отворени пространства в Добруджа където е страшен ветрилник и виелици зимата. Отделно лятото пазят сянка и пътя не се нагрява толкова, и ако колата ти е без климатик няма да ти пече постоянно. Покрай ж.п.линиите ако сте забелязали също има посадени храсти и дървета на места, където преминават през големи открити пространства.

По подобен начин през 50-те и 60-те години в Добруджа са правили и полезащитни пояси които да предпазват нивите от свирепите ветрове и да не отвяват снега да не замръзва почвата. Така че на места тези защити с дървета около пътищата са си направо задължителни. Отделно че е по-красиво така в зеленина.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #707 on: 20.08.2015, 21:52:37 »
Това със снега и навяванията е така определено. Но това, че са пазели почвата да не бъде покривана със сняг, за да не замръзне, е глупост. Точно снега пази посаденото от измръзване :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #708 on: 21.08.2015, 11:09:25 »
Това със снега и навяванията е така определено. Но това, че са пазели почвата да не бъде покривана със сняг, за да не замръзне, е глупост. Точно снега пази посаденото от измръзване :)

Обратното-пазят вятъра да НЕ отвява снега от почвата за да не замръзне. Това им е другата идея на тези полезащитни пояси.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #709 on: 26.08.2015, 22:27:58 »
Нещо интересно което намерих, но все пак свързано с пътувания-не знам как седи въпроса с местата за хапване сега че повече пътувам с влак, но през соц-а според тази статия е имало недостатъчен брой работещи крайпътни ресторанти и ханчета. Всищност като бройка е имало но според статията или е нямало места или не са работили, или не е останало за ядене с изключение на някои където е имало всичко. Накрая има и интересно видео за крайпътното заведение край Ихтиман, от автомагистралите през СОЦ-а и се виждат и Чавдар-и 11М4

http://socbg.com/2015/08/%D0%B4%D0%B0-%D1%85%D0%B0%D0%BF%D0%BD%D0%B5%D0%BC-%D0%BF%D0%BE-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D1%8F-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F-%D0%B1%D1%83%D1%80%D0%B3%D0%B0%D1%81-%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0.html
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
« Last Edit: 18.09.2015, 17:16:27 by Magirus deutz »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #711 on: 03.11.2015, 09:38:01 »
Нещо интересно което намерих, но все пак свързано с пътувания-не знам как седи въпроса с местата за хапване сега че повече пътувам с влак, но през соц-а според тази статия е имало недостатъчен брой работещи крайпътни ресторанти и ханчета. Всищност като бройка е имало но според статията или е нямало места или не са работили, или не е останало за ядене с изключение на някои където е имало всичко. Накрая има и интересно видео за крайпътното заведение край Ихтиман, от автомагистралите през СОЦ-а и се виждат и Чавдар-и 11М4

http://socbg.com/2015/08/%D0%B4%D0%B0-%D1%85%D0%B0%D0%BF%D0%BD%D0%B5%D0%BC-%D0%BF%D0%BE-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D1%8F-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F-%D0%B1%D1%83%D1%80%D0%B3%D0%B0%D1%81-%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0.html

Продължение, за северна България http://socbg.com/2015/10/%D0%B4%D0%B0-%D1%85%D0%B0%D0%BF%D0%BD%D0%B5%D0%BC-%D0%BF%D0%BE-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D1%8F-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F-%D1%82%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%BC%D0%BE%D0%B6.html
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #712 on: 15.03.2016, 22:51:53 »
Колеги, днеска пътувах от София до Кишинев, но навръщане искам да избегна Дунав Мост, та въпроса ми е през Добрич или през Силистра (с въпросният ферибот), също и въпрос имам как е пътя Добрич - Шумен?

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #713 on: 16.03.2016, 07:47:00 »
Директен път Добрич - Шумен не се сщам да има ! Минава се през Варна . За другото не мога да помогна .

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #714 on: 16.03.2016, 11:34:52 »
Защо не пробваш през Свищов? http://www.ferry.bg/

От Силистра за София вариантите са през Русе, Дулово и Шумен, като през Русе е най-бързо.
« Last Edit: 16.03.2016, 11:39:36 by blagun »

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #715 on: 16.03.2016, 13:46:19 »
За Зимнича пак трябва да мина през Букурещ, там трафика е огромен, също ми е цел да го избегна.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #716 on: 16.03.2016, 17:01:35 »
От Добрич до Шумен има третокласен път,минава през доста села и те изкарва на Нови пазар от там си по магистралата.Не те съветвам обаче да го ползваш въпреки винетката от 97лв......  :/
П.П Ако все пак се престрашиш,на илизане от Добрич продължаваш по бул.3ти март до околовръстното и на кръговото следваш табелата за Н.Пазар. ;)
« Last Edit: 16.03.2016, 17:06:25 by abs111 »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #717 on: 16.03.2016, 21:25:23 »
За Зимнича пак трябва да мина през Букурещ, там трафика е огромен, също ми е цел да го избегна.
Е колко задръствания да има, че да правиш с 300 км по-дълъг маршрут по незнайни пътища? Мини по "чинтурата" - околовръстното на Букурещ. Тъй като Кишинев-Урзичени и Александрия са на диаметрални посоки, избери северозападната, а не югоизточната дъга на Чинтурата

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #718 on: 17.03.2016, 14:44:21 »
Фериботът от Силистра до Кълъраш не работи, преди половин година бях проучвал въпроса. Има т.нар. "бак" (малък ферибот, който побира 5 коли), който тръгва от съседното румънско градче Остров. Но колко струва и кога преминава - един Господ знае...

Лично аз съм доволен от ферибота Свищов-Зимничеа, курсовете са начесто, трафикът е доста по-малък, а цената е съвсем прилична. Брегът и рампите са доста стръмни от двете страни на реката. Плаща се на българска територия, желателно е в лева, тъй като в леи може да те цакат с курса. Иначе пътят от Букурещ до Зимничеа е доста добър, обаче има доста села, а там има ограничение и не може да се кара много бързо (поне на мен не ми се рискуваше да нарушавам правилата), затова дадените 2 часа път по гугъл мапс си бяха съвсем реални. Трябва в Зимничеа да се внимава, понеже почти няма табели, районът с пристанището е доста пуст. Иначе има вариант от Букурещ да отидеш до Джурджу, и ако видиш, че е много зле положението, продължаваш по пътя покрай реката към Зимничеа, последният курс е в 20:30ч. Като време и двата пътя са еднакви почти, но втория не знам в какво състояние е.

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #719 on: 21.03.2016, 11:13:08 »
В крайна сметка минах по прекият път от Добрич до Шумен :

Западната дъга на СОП Добрич е ужасна за каране, после до Одринци настилка бива, там има една табела за Шумен наляво, но аз продължих направо, най-лошият участък е от Долина до Орлова могила, следва от село Владимирово до границата с област Варна перфектен участък. Обаче в Стефан Каражда продължих на юг по 207, защото 27 не ми се струваше в добро състояние, пътят 207 е перфектен до Провадия с изключение около с. Калоян.