https://www.dnes.bg/obshtestvo/2019/03/03/40-turisti-izgubeni-v-planinata-zaradi-razvalen-avtobus.403622Само ще спомена, че това е един от малкото пътища с републикански статут, под юрисдикцията на АПИ, който в участък от 15 километра между Голешово и Парил, не само, че е черен, но и напълно непроходим за нещо различно от УАЗ-ка. Не знам кой малоумник е решил, че по него може да мине рейс. Десетилетия се приоритизираше алтернативата през Папаз Чаир, по който път, независимо че скоро пак го правеха и изправяха осморките, е абсолютно невъзможно да се мине през зимата заради голямата надморска височина. Едва преди три месеца АПИ обяви търг за проучване и проектиране рехабилитацията на пътя през Парилската седловина - доста по на юг е, по-нисък и няма рискове за затваряне през зимата, а те изкарва на юг от Хаджидимово, директно на ГКПП Илинден, което значително би разтоварило Кулата, или кеф ти на север към Гоце Делчев. Тия дни отвориха офертите, надявам се да няма обжалване и най-сетне да го направят.
Друга дългогодишна "сага" беше пътят от Стумяни за Берово в Македония. Щяха да го правят още преди 15 години, по програма ФАР, но избраната гръцка строителна фирма фалира, после влязохме в ЕС, което анулира споразумението с Македония и се наложи всичко да се договаря наново. Едва миналата година направиха рехабилитацията на 25-те километра между Стумяни и Раздол, вижда се на Гугъл Ърт пресния асфалт и маркировка, остава да простроят 10-ина километра до ГКПП Клепало. В Македония пътят е направен плътно до границата, построили са и сградата на КПП-то. Обещават догодина да го пуснат....