Много обичам закони, в които пише, че нещо е забранено и после - цели глави с изключение. Също като извънредния труд, който в КТ е забранен, но има доста членове, а също наредби, които го регламентират като часове и заплащане.
Изключенията са толкова много, че просто са по default все още - Костинброд, Гинци, населените места в Искърския пролом, Горубляне, от Русе до Кърджали са безброй селата. Няма нито един главен път, който да не минава през населени места, както и старопланински проход. Не може да се отрече направеното в тази посока - и преди, и след 1989. Когато за пръв път имахме кола през 1967, обходи нямаше на Търново, Габрово, Плевен, Стара Загора, Пловдив, Разград, Варна, Бургас и т.н. Всъщност спомням си само два обхода - СОП и "международното шосе" на Русе. По СОП ми беше първото "посещение" на София. През 1968 пътувахме от Копривщица към Искърското дефиле и смятахме да разгледаме София. Но по същото време имаше Световен фестивал на младежта и не ни допуснаха до града, така че по неволя направихме обход.
Вероятно става дума за бъдещо проектиране. Но и без закон, ако се проектира път през населено място, протестите ще са безброй, даже временна организация се приема на нож.