Author Topic: Пътища и съоръжения  (Read 297700 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #100 on: 12.02.2009, 19:31:04 »
Австрийски бизнесмени ще инвестират в изграждане на тунела Троян – Кърнаре?
 
12 Февруари 2009
 

В края на март т.г. търговска мисия от предприемачи ще посети община Карлово, за да се запознае с възможностите за инвестиции, съобщи пресцентърът на община Карлово.

Това стана ясно на 10.02.2009 г. на поредна среща между кмета на Общината - инж. Найден Найденов, председателя на Консултативния съвет за икономическо развитие Бранимир Ботев и Михаел Ангерер - шеф на търговско-икономическия отдел към посолството на Австрия у нас.
Инж. Найден Найденов очерта приоритетната рамка на региона и представи възможности за инвестиране в изграждане на тунела Троян – Кърнаре, промишлената зона на Карлово и СПА туризъм в Баня. Кметът поясни, че вече има проведени разговори за ледена пързалка в центъра на Карлово.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #101 on: 06.03.2009, 16:52:29 »
Тези знаци не си ли противоречат?  :bb:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #102 on: 06.03.2009, 17:16:04 »
Не.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #103 on: 06.03.2009, 18:45:32 »
Този знак "Влизането забранено" не е ясно защо е сложен, при положение, че там е бул. Ерусалим.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #104 on: 06.03.2009, 18:47:18 »
Чуденето ми идваше от това, че бях объркал значението на синия кръгъл знак. Обърках го с "Възможно преминаване наляво преди знака"

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #105 on: 06.03.2009, 21:59:05 »
Знака за преминаване само отляво на него е излишен

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #106 on: 13.03.2009, 17:44:12 »
Quote from: Mediapool
Обмисля се вариант на пътна връзка между Южна и Северна България
13 Март 2009

Съществуващ път през Стара Загора, Мъглиж и Трявна може да поеме част от трафика през Стара планина и да послужи за реална алтернатива на пътя през проходите "Хаинбоаз” и "Шипка" поне за леките автомобили, съобщиха в петък от Национална агенция "Пътна инфраструктура".

Вариантът се обмисля, след като "Хаинбоаз" беше затворен за пореден път в началото на месеца, а движението на тежкотоварни камиони през "Шипка" е ограничено. Това пренасочи трафика между Северна и Южна България към Габрово, което предизвика недоволството на жителите.
В момента по направление Стара Загора – Трявна има 26-километров път, който обаче трябва да се ремонтира и съответно да се осигурят средства за това. Пътят прави връзка от Мъглиж през Дъбово, Яворовец, Радунци, Борущица, Кръстец, Плачковци и Трявна и извежда трафика на главния път за Варна. Ремонтът на 26-те километра ще осигури трети проход през планината – разположен между "Хаинбоаз" и "Шипка", успореден на тях и на ЖП-линията Стара Загора – Велико Търново.

Областният управител на Стара Загора е настоял пред пътната агенция да се изгради още един изход от Стара Загора към магистрала "Тракия" в западно направление. Това може да стане чрез доизграждане на връзка с магистралата в близост до с. Свобода при пътния възел с път II-66. Възелът е започнат по време на строителството на магистралния участък и по направените разчети за довършването му ще са нужни около 800 хил. лв.
Всичкото Мара втасала, та нов път си фантазира. Може и да стане, но след като направят Хаинбоаз четирилентов, а през Шипка и Беклемето - тунели.

Въпросният път не съществува до Плачковци, а Плачковци-Трявна-Царева ливада-Дряново е изключително тесен и често се затваря поради свлачища. Не без значение е това, че минава през населени места, които е трудно да бъдат заобиколени (в долината на река са). Само турски ТИРове липсваха в китната Трявна. НАПИ вместо да мисли фантастични проекти, по-добре да рехабилитира и завърши започнатите проекти, както на магистрали, така и на обикновени пътища.

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #107 on: 08.04.2009, 11:10:55 »
...

Quote
Хаинбоаз - класическата схема на бездънна касичка за милиони

Строителите се кълнат, че старопланинският проход ще е готов през лятото



Допълнителната трета лента усилено се строи.



Няма гаранция, че ремонтът на Хаинбоаз ще приключи в края на юли. Сигурно е, че ще “глътне” още 8 млн. евро.



Някои от мостовете са само на устои. Строителите обещават наесен през тях вече да се минава.


Помните ли една от култовите фрази на Иван Славков: “Какво му трябва на човек? Комат хляб, галон уиски и една яхта...” В пътностроителния сектор тя спокойно може да бъде перифразирана така: “Какво му трябва на човек? Фирма, обществена поръчка за няколко милиона евро на знаков проход и един Батко...”.

Така поне се оказа, когато се разбра, че ремонтът на старопланинския проход “Хаинбоаз” ще “глътне” още доста пари и време (то също е пари), за да бъде довършен. По позната рецепта - печели се търг за една сума, а след това се подписват един, а понякога и повече анекси към договора, и парите потичат.

Ремонтът на прохода “Хаинбоаз” заприлича на триглава ламя, която ненаситно гълта пари, бълвайки пръст и камъни.

Четири месеца преди завършването на обекта планирано отложено за края на юли т.г., финансирането му е увеличено с повече от 42 на сто над първоначалната сума от 19,392 млн. евро. За ремонта се плаща със заем от Европейската инвестиционна банка и от държавния бюджет.
Обществената поръчка за изпълнението на обекта с най-висока офертна цена спечели консорциумът между “Пътни строежи - Велико Търново” и сливенската “Биндер”, скандално нашумяла след скандала с Батко и Братко и далаверите в пътния фонд. Консорциумът от двете фирми беше предпочетен от шестте подадени оферти през 2006 г., въпреки че не беше с икономически най-изгодното предложение.

Точно преди месец шефът на Националната агенция “Пътна инфраструктура” Янко Янков заяви, че за “Хаинбоаз” се отпускат допълнително 8 млн. евро. Оказва се, че това не е първото надпланово финансиране на пътните ремонти по прохода, които се забавиха с 10 месеца. 

В одитния доклад на Сметната палата от края на март т.г. по реализацията на проекта “Транзитни пътища IV”, част от които е Проходът на републиката, се констатира, че за ремонтите са харчени пари, без да са доказани с проекти. Проверката е направена към 30 юни 2008 г.

В доклада на Сметната палата за Хаинбоаз се посочва: “Обектът, с обща дължина 22,8 км, условно е разделен на два участъка. Договорът е сключен на стойност 19,392 млн. евро и срок на изпълнение 24 месеца. Определена е датата на започване - 14.09.2006 г., и на  завършване - 13.09.2008 г.

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #108 on: 08.04.2009, 11:11:42 »
Quote
За обекта има издадено разрешение за строеж от 16.08.2006 г. На 01.11.2006 г. е съставен протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво за строежи на техническата инфраструктура.

Издадени са две нареждания за изменение на стойност 38 хил. евро, или 0,19 на сто от първоначално договорената цена.
Към  30.06.2008 г. обектът не е завършен, изпълнени са едва 25 на сто от работите по договора като до крайния срок на изпълнение на договора остават два месеца и половина. Удостоверените и изплатени работи към същия период са 6,718 млн. евро. Основните причините за неспазването на срока на изпълнението са незавършените процедури по отчуждаването на земите в някои от участъците, липсата на проектна обезпеченост за третата лента на пътя и на големите съоръжения, както и ненавременното допускане на изпълнителя до обекта поради закъснялото спиране на движението.

Невъзможността обектът да приключи в срок налага сключването на анекс от 05.11.2008 г. и удължаването на времето за строителство с 321 дена, с ревизирана дата на приключване 31.07.2009 г.”.
Докато пълзи ремонтът от северната страна на старопланинския проход, асфалтът от юг започна да се пропуква. Там реконструкцията отново беше направена от братовата фирма на бившия пътен шеф Веселин Георгиев - “Биндер”. Нищо чудно, докато се завърши Хаинбоаз от едната страна, да се спечели нова обществена поръчка за ремонти на наскоро ремонтираната южна страна.

За забавянето строителите си имат собствена версия - бавят ни да работим, защото не затварят навреме движението. Заради зимата проходът беше отворен на 21 ноември 2008 г., но след това многократно беше затварян за кратко, когато обилните снеговалежи затрудняваха преминаването на тежкотоварни автомобили. След поредното размразяване на 4 март проходът отново беше затворен. С поредната надежда, че ремонтните работи най-после ще приключат окончателно.
Приблизително така стои и въпросът с парите. Засега с точност не е ясно с колко набъбва сумата за ремонтните работи на прохода. От пътната агенция официално се съобщава единствено, че парите ще бъдат повече.

Ако и този път ремонтът на Хаинбоаз се забави, ситуацията за двете пътностроителни фирми може да се утежни. За това ги предупреди лично в края на октомври м.г. Иван Атанасов, който закратко беше шеф на НАПИ. В черен списък на НАПИ ще попаднат всички строителни фирми, които не предават в срок обектите си. Те няма да имат право да участват в следващи търгове и конкурси, предупреди строителите на Хаинбоаз Иван Атанасов.


Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #109 on: 08.04.2009, 11:12:45 »
Quote
Проектите вече са готови и по тях се работи за третата лента от Вонеща вода към Предела, както и за мостовете, каза в началото на тази седмица резидентът на обекта Димитър Фърчанов. Според неговите прогнози дори след 31 юли по Хаинбоаз ще има някои довършителни работи.

Проблемите с отчужденията на частните земи и гори все още продължават. Сагата с незаконното строителство на прохода върху частни и общински земи и гори “Янтра ДНЕС” многократно е описвал.
Заради нерешен проблем с отчуждаването може да се стигне до поредното забавяне на Хаинбоаз. В началото на прохода при разклона за с. Бояновци трябва да се направи голям насип и да се изсече гора, но “Пътни строежи - Велико Търново” имат ограничение от прокуратурата да не влизат в частния парцел от няколко декара, докато не приключи отчуждителната процедура за него, обясни резидентът Фърчанов. Така 4 км в началото на прохода ще чакат, докато държавата отчужди и плати на частника за шестте му декара.

Броени месеци преди да приключат мащабните ремонти по северната страна на прохода “Хаинбоаз”, бяха отчуждени общинските имоти. Против правилата първо да се отчуждава и после да се строи, едва през декември м.г. Общинският съвет В. Търново гласува да се извърши изключване на близо 14 дка общинска собственост около “Прохода на републиката”.

На отчуждение подлежат 13,874 дка общински гори и земеделски земи. Дървесината е изсечена в полза на държавата. Терените отдавна са оползотворени. Върху тях почти са изградени новите трасета на “Прохода на републиката”. Малко над 11 дка от горите, с които се разделя Общината, са в землището на с. Въглевци. По един общински парцел се отнема в селата Райковци, Вонеща вода и Габровци.
За отчуждената си собственост Общината ще получи от държавата 8084,54 лв. Парите са изчислени по силата на Наредбата за определяне на базисни цени, цени за изключване на площи и учредяване право на ползване и сервитути върху гори и земи от горския фонд. Наредбата е от края на 2003 г. Оценките на 10-те общински парцела за отчуждаване са направени през март и юни м.г. от комисия към Регионалната дирекция по горите във В. Търново. Валидността им е една година. Въпреки че има право да обжалва парите, които ще получи за отчуждените си гори, ОбС не взе решение да го направи.

Самата шефка на отчужденията в пътната агенция Сийка Лазарова призна пред “Янтра ДНЕС”, че на Хаинбоаз се работи незаконно, заради неприключилите отчуждителни процедури.

Реконструкцията на пътя В. Търново - Гурково продължава трета година. Строителите - “Пътни строежи - В. Търново” и “Биндер” обещават да приключат в края на юли. Ако всичко е наред и няма изненади с лоши метеорологични условия, ще предадем обекта на 31 юли, каза инж. Филип Маринов, изпълнителен директор на великотърновската строителна фирма. По думите му сега са изпълнени към 65 % от планираните работи. Има да се правят още изкопи и насипи, както и да се полага асфалт. Строителният консорциум между двете фирми получава навреме парите си от пътната агенция.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #110 on: 22.04.2009, 21:31:12 »
Кратка пътна сводка от пътуванията ми напоследък.

1. Вече седма година се точи безкрайният ремонт на пътя Банско-Добринище-Гоце Делчев, изпълняван от гръцката фирма Продефтики, т.е. средно за година имаме 7 (седем) километра обикновен двулентов път. Подобна "производителност" е достойна за малчуганите на пясъчника в детска градина.
Все още след Добринище има участъци със зверски дупки - вероятно от некадърно дрениране и неукрепване на свлачищни склонове. Пътят през селата и особено през Места е също в лошо състояние.

2. Пределът (Разлог-Симитли) е изпълнен добре, особено в по-новия западен участък.

3. София-Пирдоп-разклона за Копривщица. До Саранци всичко е наред, до Долно Камарци с известни забележки, но по-нататък до Буново е кошмарно, не много по-добре е до Челопеч. След това в Пирдопската котловина е изцяло подновено шосето и обиколката на двете градчета - Пирдоп и Златица.

4. София-Панагюрище. В никакъв случай не минавайте през Вакарел-Поибрене - пълна катастрофа, шок и ужас! Най-добре по магистралата и преди Пазарджик хващате разклона за Панагюрище. 35 км повече, но значително по-бързо. Иначе отсечката Панагюрище-Гелеменово е изцяло реновирана, нов е и пътят Панагюрище-Стрелча-Старосел-Хисарско шосе.

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #111 on: 18.05.2009, 02:41:10 »
Проекта за кръстовището на E772 при Качица, Велико Търново









Първото кръгово е готово на 80% ... В момента оформят тротоарите около него и остава да положат последния тънък слой асфалт(шахтите стърчат в момента с около 5-6 см.)

Като цяло съм разочарован засега от проекта и от предполагамения ефект върху разделянето на трафика София-Варна и Велико Търново(Център)-крайни квартали... Сфетофарите ще бъдат още повече, а първото кръгово е с едва две ленти а движение и някакъв безмислено огромен тротоар .

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #112 on: 18.05.2009, 09:01:11 »
Предполага се че светофарите ще бъдат синхронизирани поне по главното направление
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #113 on: 18.05.2009, 14:04:47 »
Проекта за кръстовището на E772 при Качица, Велико Търново
1. Първото кръгово е готово на 80%
2. Сфетофарите ще бъдат още повече, а първото кръгово е с едва две ленти а движение и някакъв безмислено огромен тротоар .
1. Кое разбираш като първо кръгово - дясното или лявото?
2. То сВетофари и сега си има. Не виждам необходимост лявото кръстовище да е със светофар, а дясното - най-много със светофар на 2 фази. Иначе се губи смисълът от кръговото движение.

Забележка: сВетофар идва от сВетя, сВетлина, а не от сФера.

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #114 on: 18.05.2009, 14:34:32 »
Проекта за кръстовището на E772 при Качица, Велико Търново
1. Първото кръгово е готово на 80%
2. Сфетофарите ще бъдат още повече, а първото кръгово е с едва две ленти а движение и някакъв безмислено огромен тротоар .
1. Кое разбираш като първо кръгово - дясното или лявото?
2. То сВетофари и сега си има. Не виждам необходимост лявото кръстовище да е със светофар, а дясното - най-много със светофар на 2 фази. Иначе се губи смисълът от кръговото движение.

Забележка: сВетофар идва от сВетя, сВетлина, а не от сФера.

Прав си за сВетофар, грешката е от бързане :)

1. Лявото - т.е. Първото, през което минаваш, ако идваш от София. Има 2 ленти за движение, след това във вътрешен кръг има направен един тротоар, широк колкото една лента за движение(гледано на око). И вътре в него има още един тротоар, широк около 1-1,5 метра... Неразбираемо поне за мене. Спокойно можеха да направят 3 платна за движение в кръговото и да оставят малкия тротоар, който си е напълно достатъчен.

2. Точно това исках да кажа и аз. И преди имаше светофари и доколкото си спомням идеята на това кръгово беше да облекчи трафика и преминаването да става по-бързо. Нека да видим как ще стане накрая, но като гледам колко стълбове за светофари монтират в момента на почти готовото ляво кръгово и не съм голям оптимист.

Според мен трябваше да се помисли за проект, който изнася трафика по Е772 на второ ниво поне над бул. Никола Габровски(ляво кръгово) и тогава наистина щеше да има разделяне на пътуващите транзит и тези между кварталите и центъра на В.Търново... но...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #115 on: 18.05.2009, 17:33:03 »
Според мен трябваше да се помисли за проект, който изнася трафика по Е772 на второ ниво поне над бул. Никола Габровски(ляво кръгово) и тогава наистина щеше да има разделяне на пътуващите транзит и тези между кварталите и центъра на В.Търново... но...
При всички случаи кръстовищата на 2 нива са за предпочитане. Една естакада на Магистрална над Н.Габровски вместо лявото колело би свършила прекрасна работа, а като отпадне транзитният трафик, кръстовището Краков/Габровски (бъдещото дясно колело) едва ли би било кой знае колко натоварено.
А предвижда ли се продължаване във формат 2*2 ленти на отсечката на Магистрална откъм София до лявото колело? Според Гугъл Земя става дума само за 318 метра.

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #116 on: 18.05.2009, 22:19:35 »
А предвижда ли се продължаване във формат 2*2 ленти на отсечката на Магистрална откъм София до лявото колело? Според Гугъл Земя става дума само за 318 метра.

Забелязваш ли дясната лента преди да навлезеш в лявото кръгово, идвайки от София ? Преди началото на разделителния остров между двете ленти за движение е широка колкото нормална лента и половина. В момента там е отворено за движение в посока кв. Бузлуджа, но двупосочно. Две коли се раминават трудно на това място, а когато се зададе камион или автобус на градския транспорт, трябва да спреш и да ги изкачаш да минат... От дясната страна е частен имот - някаква гумаджийница, отляво е острова. Не знам как са го проектирали този нов пътен възел, но определено не съм никак доволен. не знам дали се предвижда уширяване на отсечката - би било много добре и не би отнело кой знае колко време и средства. Между края на двупосочното срещу Мола в Търново и лявото кръгово на Качица , първо има доста празно място между локалното за кв. Триъгълника(миналата година го облагородиха и засяха с трева и цветни петна и сега изглежда много добре), което може да се използва за разширението. А после след разклона към Тръгълника пък има широка повече от 20 метра поляна, в ляво - между края на пътя и Студентските общежития и и после срещу оградата на Радиотехникума. Но като гледам как подхождат за направата на кръговото в момента изглежда сякаш изобщо не предвиждат вариант 2х2 ...

Днес попаднах на нещо друго за регион Велико Търново:

Quote
Други търгове за проектиране по "Транзитни пътища 5", които предстои да бъдат обявени към края на юни, са:

...
- Удвояването на Велико Търново – Дебелец от път І-5. Участъкът е с дължина само 2.5 км, но е много важен и тежък за проектиране, напомни инж. Захариева. Особеностите на района се пътен възел, жп надлез, преход над река Янтра и връзване на четирилентовото излизане от Велико Търново в посока Стара Загора с четирилентовото трасе при Дебелец.

Това ако стане би било чудесно! И без това в отсечката между Хлебозавода и Дебелец стават страшно много катастрофи и в момента ограничението ан скоростта е 40 км./ч.

Дано да доживея да го видя построено :) 

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #117 on: 18.05.2009, 22:45:17 »
- Удвояването на Велико Търново – Дебелец от път І-5. Участъкът е с дължина само 2.5 км, но е много важен и тежък за проектиране, напомни инж. Захариева. Особеностите на района се пътен възел, жп надлез, преход над река Янтра и връзване на четирилентовото излизане от Велико Търново в посока Стара Загора с четирилентовото трасе при Дебелец.
Това ако стане би било чудесно! И без това в отсечката между Хлебозавода и Дебелец стават страшно много катастрофи и в момента ограничението ан скоростта е 40 км./ч.
Там голямо дълбане ще падне! Особено в северния участък - от едната страна - скали, от другата - Янтра. Трудно е с обходните пътища. За първата половина - през Н.Габровски, Сан Стефано и Дълга лъка, но за втората половина откъде ще се избикаля? Пак ли през Миндя и Капиново?

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #118 on: 18.05.2009, 22:57:00 »
Там голямо дълбане ще падне! Особено в северния участък - от едната страна - скали, от другата - Янтра. Трудно е с обходните пътища. За първата половина - през Н.Габровски, Сан Стефано и Дълга лъка, но за втората половина откъде ще се избикаля? Пак ли през Миндя и Капиново?

Пътя Присово-Пчелище-Церова Кория и нататък не прилича на нищо, откакто минаваха от там по-тежки машини при ремонта на Южния Пътен възел. Сега мисля, че решението е по-лесно; През новия пряк път за Чолаковци-Дебелец, покрай река Белица(със зелено):


Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #119 on: 10.06.2009, 11:04:17 »
Пари за пътя Русе-Бяла няма и никога не е имало
В момента този участък е по-опасен, отколкото по време на жестоката катастрофа през 2007 г. Проектът за двете допълнителни платна по пътя Русе-Бяла и кръговото преди моста не са приоритет на правителството и необходимите 8,2 млн. лева ги няма. Вчера на въпрос защо вече трета година след катастрофата край Бяла, която взе 18 жертви, строителството буксува, областният управител Мария Димова обясни, че средствата са насочени към магистралите. Само преди седмица междуведомствената комисия обсъждала кои проекти са важни за регионите и тогава тя попитала за разширението на пътя Русе-Бяла. Отговорът е бил, че тази отсечка е извадена от ОП „Транспорт".
http://news.ruse24.bg//94687.html