Author Topic: Пътища и съоръжения  (Read 297702 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #120 on: 10.06.2009, 11:29:19 »
А отсечката била ли е някога в ОП Транспорт? Значи за проблемите с отчуждителни процедури за направа на кръгово са ни будалкали.

Поне моста е поразширен и вече има по една "аварийна" лента в двете посоки. Макар че асфалта по дилатационните фуги вече е изронен безопасността на него е по-голяма отколкото преди.

В момента този участък е по-опасен, отколкото по време на жестоката катастрофа през 2007 г.

За мен това е малко пресилено.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #121 on: 10.06.2009, 11:40:37 »
Не знам дали е по-опасен или не, но реално в допълнителните ленти не можеш да влезеш, дори и аварийно! Поне последно като минавах оттам беше така. Мантинела от край до край и толкова.
Идиоти.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #122 on: 10.06.2009, 11:49:22 »
Мантинела от край до край и толкова.

Ми не е така. Във втората страница на темата бях пускал снимки на моста ето линк към мнение No 26

Няма мантинела по средата на двете линти, само знаци. Т.е ако се случи подобна ситуация при която модач на МПС да загуби контрол над управлението, то шанса да падне от моста е доста по-малък.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #123 on: 10.06.2009, 12:05:16 »
Прав си, знаци са. Сега като го погледнах и си спомних. А тази мантинела не е ли прекалено навътре? Идеята не е ли била да има 2 ленти? Защото дясната ми се вижда тясна.
Но пък мантинелата е доста подсилена и отстрани спокойно могат да вървят пешеходци.
Само ми се струва опасно на влизането в моста някой да не нацели началото на мантинелата. Някак си изведнъж става тясно и пред теб има мантинела, ако не се престроиш вляво не ми се мисли.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #124 on: 10.06.2009, 18:08:34 »
Пари за пътя Русе-Бяла няма и никога не е имало

Mediapool:
Пътната агенция все пак намери пари за ремонт на моста-убиец при Бяла
10 Юни 2009

Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) ще задели 2 млн. лева от бюджета си, за да се продължи ремонта на печално известния с многото катастрофи и жертви мост в град Бяла, съобщиха от агенцията в сряда. Решението за отпускането на парите ще се гласува от Надзорния съвет на пътното ведомство на 16 юни.

Ремонт на моста над Янтра край Бяла, където през 2006 загинаха 18 души в катастрофа с автобус, започна през 2007 г. като към двете съществуващи платна са добавени още две. Това обаче го прави още по-опасен, защото след разширението пътят отново се стеснява до две платна и се получава фуния, а колите трябва да се изчакват на моста, за да продължат. Затова и двете нови платна изобщо не са пускани. За ремонта са платени 1.3 млн. евро на италианската фирма "Со.Ко.Джен".

За да се обезопаси пътят София-Русе в проблемния участък, са нужни 8,2 млн. лева за кръгово кръстовище, казват от пътната агенция.

Разширението и пътното обезопасяване при моста в Бяла се бавят и поради процедурни проблеми между Община Бяла и Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Има и съдебен спор за отчуждаване на малък частен земеделски имот в участъка.

За да бъде свършена работата докрай, мостът трябва се затвори, а трафикът да минава по обходния маршрут гара Бяла-Ценово-Обретеник  - http://www.mediapool.bg/show/?storyid=153184

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #125 on: 05.07.2009, 18:27:28 »
Най-сетне отсечката от пътя София-Варна: Коритна (пътен възел "Стрелките")-Брестница е готова. Чудя се, за толкова много време защо не го направиха с трилентова организация?
А иначе между Севлиево и Търново продължават стесненията за построяване отново на два малки моста.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #126 on: 05.07.2009, 18:45:17 »
Три ленти по принцип се правят при продължителни големи наклони. Там не е чак толкова зле.
Иначе този път (І-4) е правен по проект за рехабилитация по съществуващ габарит, което не предизвиква отчуждения, каквито трябва да има за да се добави трета лента, което неминуемо би забавило изпълнението на проекта.
Какво ще се прави се решава още преди да се обяви търга за изпълнител, при това доста преди това.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #127 on: 06.07.2009, 02:37:25 »
Аз мога да добавя единствено че трилентовите пътища като такива (С по една лента в посока и една за изпреварване) отдавана са отречени като много високо аварийни. През 50-те и началото на 60-те години на миналия век такива са се строили, като най-голяма част от тях са били във Франция. Но опита е показал че средната лента е много рискова и затова са премахнати.
Изключения разбира се, както каза и колегата monte carlo, правят пътищата при голям и/или продължителен наклон.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #128 on: 06.07.2009, 11:17:08 »
Опасният път Бургас-Созопл вече окончателно се сдоби с мантинела по средата. За съжаление пак недомислиха нещата и стесниха летите за движение. Ограничението е 80 и има две камери.
The Grand Tour

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #129 on: 06.07.2009, 11:55:38 »
Опасният път Бургас-Созопл вече окончателно се сдоби с мантинела по средата. За съжаление пак недомислиха нещата и стесниха летите за движение. Ограничението е 80 и има две камери.
Което си е тъпотия в крайна сметка. Има два опасни виража с обратен наклон (конструктивна грешка!) и 2 пешеходни пътеки. В останалата част такова ограничение е безсмислено, особено между Черноморец и разклона за Созопол.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #130 on: 06.07.2009, 13:01:52 »
Е мантинелата не стига до Созопол точно на опасните места е. Но аз си мисля че повече сме виновни ние автомобилистите че се засилваме оттам с 160-180 и е нормално да губим управление.
The Grand Tour

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #131 on: 06.07.2009, 14:40:48 »
Е мантинелата не стига до Созопол точно на опасните места е. Но аз си мисля че повече сме виновни ние автомобилистите че се засилваме оттам с 160-180 и е нормално да губим управление.
Ако е само за опасните места - има резон.
Пътят не позволява поддържане на равномерна скорост, а неадекватните ограничения имат обратен ефект - шофьорите привикват да не и е*ават и при съществени опасности знаците са подценени.
Липсата на мантинела по средата е опасна, даже ако в двете посоки колите се разминават с 80 км/ч. Да не говорим за кретените, които вечер карат на дълги.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #132 on: 08.07.2009, 07:49:43 »
Мантинелата започва малко след Атия и стига до началото на Бургас. Там където преди имаше табела "опасен участък - 12км". Аз камери не видях, ама то ще се чуе.
А някой слизал ли е от Ахтопол надолу? Интересно ми е дали пътя все още е с габарит на паркова алея. Преди две години лятото (естествено) правеха ремонт между Варвара и Ахтопол

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #133 on: 10.07.2009, 16:41:19 »
Quote
Oт днес е започнало взривяване на скалните маси край моста на Бяла, за да могат да се извършат довършителните работи. Това заяви в Русе изпълнителният директор на Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) инж. Янко Янков по време на церемония, с която официално беше пуснато в експлоатация на разширението на бул. "България". То е с дължина 8 км. Реконструкцията е извършена е по проект „Транзитни пътища IV". Финансирането е от Европейската инвестиционна банка и държавния бюджет и възлиза на 81 млн. евро. Възложител и инвеститор на обекта е НАПИ.

"На този етап Агенцията продължава да търси резерви, за да осигури оставащото финансиране на реконструкцията на моста, каза още директорът.

Инж. Янков съобщи, че в момента на Дунав мост се сменя цялата осветителна инсталация, за да може мостът да бъде добре осветен и да стане удоволствие преминаването през него, съобщиха от НАПИ.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #134 on: 13.07.2009, 01:37:37 »
Междудругото моста при Бяла отново е затворен , заедно с участък от пътя за няколко месеца и трафика от и към Русе заобикаля през няколко села. Така че в момента се работи по разширението на една малка част.

Ето причината:
Quote from: actualno.com
Мостът при Бяла остава затворен, чакат още 6 млн. лева
Дата : 3 Юли 2009 г. 14:52 ч.Последна редакция : 3 Юли 2009 г. 15:14 ч.
   
      Докато не се получат останалите 6 млн. лв. за ремонт на моста на р. Янтра до Бяла, той няма да бъде отворен. Това каза Пламен Петков, изпълнителен директор на Областно пътно управление – Русе по време на тържествена церемония по откриването на новата отсечка на бул. "България" на крайдунавския град, предаде "Фокус".

По думите на Петков, двата милиона лева, които са отпуснати, ще се използват за малки локални взривове, с които ще се разчисти скалната маса, докато се стигне необходимото ниво за направата на кръгово кръстовище. Той обясни, че остатъците от скалната маса, която ще бъде разбита, ще се използват за направата на насипите за кръстовището, като това е съобразено със специалисти в областта.

Движението ще бъде отбито по обходен път за два - три месеца. Към момента фирмата изпълнител прави организация за съгласуване на дейността с всички инстанции, като вече е получено предварително съгласие от Държавната агенция по горите за разбиването на скалата, която затруднява видимостта на моста над реката.

По думите на Пламен Петков, теоретично проектът е готов, но се налага специалисти от София да заложат датчици, за да бъдат замерени факторите при разбиването на скалата.

От вчера е започнала и подготовката по разбиването на масива, като вече е направена естакада, на която ще бъдат разположени съоръженията за залагане на взривовете. Петков обясни, че се предвижда да бъдат изградени две съоръжения, които да бъдат над деретата. Според него този проект е изключително важен за безопасността на преминаващите в района

Много любопитно, как беленци се придвижват до промишлената зона и гарата? Защото в посока север, ако е разрешен десен завой след моста към града, няма смисъл да се обикаля през Ценово, Обретеник и емнайсет села. Просто се влиза в Бяла (по пътя за Попово), хваща се отбивката наляво за Борово и от Борово пак си в главния път.
А ако новият мост е затворен, няма логика да е отворен мостът на Кольо Фичето - за да отидеш дотам, минаваш пак през взривната зона. Тогава беленци ходят до гарата с надувни лодки.
« Last Edit: 13.07.2009, 01:55:16 by blagun »

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #135 on: 13.07.2009, 11:49:28 »
Преди само за жителите на Бяла бяха пуснали движението между Бяла и гара Бяла по Моста на Колю Фичето.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #136 on: 13.07.2009, 14:47:31 »
Преди само за жителите на Бяла бяха пуснали движението между Бяла и гара Бяла по Моста на Колю Фичето.
Преди правеха моста. Сега - долната част на Беленския баир. Ако около самото кръстовище се руши, няма начин оттам да мине каквото и да е, освен по някакъв график с отваряния и затваряния. За голямо съжаление мостовете над Янтра са нарядко в региона и това почти не се променило от времето на Мидхад паша (1868 г.).
Някой знае ли, къде всъщност работят в момента?

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #137 on: 22.07.2009, 18:02:35 »
Mалко нескопосана статия(от един местен псевдо-журналист), но има мисля някои полезни информации.




Quote
На Хаинбоаз чакат Бойко да пререже лентата другата седмица

Във Вонеща вода събират подписка срещу фирма „Биндер”, настояват да почисти речните корита

Проходът на Републиката ще бъде окончателно завършен идната седмица, независимо че доста скептици не вярват това, бе категоричен инж. Филип Маринов, съуправител на фирмата „Пътни строежи ВТ”, един от изпълнителите на обекта. По план съоръжението ще бъде пуснато в петък.
„Спазваме срока. Остава на няколко участъка да бъде положен последният износващ слой, дооформяне на банкети, предпазни огради и маркировка”, уточни инж. Маринов. Ако фирмата не бе работила с удължено работно време, нямаше да успее да се вмести в крайния срок. Наш екип се увери на място, че строежът е в заключителна фаза.
На Хаинбоаз се подготвят трескаво за прерязване на лентата. Крупният обект има шанс да доведе за откриването и представители на новото правителство. Програмата за откриването в момента се уточнява, но неофициално се говори, че ще дойде лично бъдещият министър-председател Бойко Борисов.
МЕЖДУВРЕМЕННО ОБАЧЕ В БАЛКАНА НАЗРЯВА БУНТ СРЕЩУ ДРУГИЯ ИЗПЪЛНИТЕЛ – СЛИВЕНСКАТА ФИРМА „БИНДЕР”.
Жителите на Вонеща вода стартираха протестна подписка заради затлачените им от взривове и камъни речни корита, алармира бившият кмет на населеното място Христо Долчинков.
„Три години търпяхме взривове, унищожиха се къщи, много сгради са напукани и хората не са обезщетени”, уточни Долчинков. Само за броени дни подписи са положили почти 100 човека от целия район, но броят им непрекъснато нараства.
Според местните най-големите поразии са в участъка, поет именно от сливенската фирма „Биндер”. Компанията нашумя покрай делата срещу бившия пътен шеф Веселин Георгиев, който възлагал крупни поръчки именно на „Биндер”, управлявана от брат му, а аферата стана популярна като случая „Батко и Братко”.
Коритата на реките Белица и Осенарска са заприщени от огромни канари. Фирмата „Биндер” е алармирана многократно за това, но и до ден-днешен не е последвала никаква реакция. Местните жители са притеснени, че при обилен дъжд ще последва преливане и големи наводнения.


Offline Earendil

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #138 on: 27.07.2009, 12:57:44 »
http://www.dnevnik.bg/mms_novini/2009/07/26/761256_zadrustvane_v_otsechkata_nesebur_-_ravda/

Снимки - моя милост. Изпълнение на отсечката.. бавно и некадърно. Първата година се мотаха и накрая като ги подкараха да бързат претъпаха нещата. Под разделителната ивица има отводнителен колектори, който има перпедникулярни рамена под лентите до шахтите от 2те страни през 50-тина метра. Като идея - ок.. но от бързане не утъпкаха добре слоевете над тези "рамена" и сега на всеки 50 метра има вдлъбнатина пряко на пътя и колите си подскачат дочно в завоя...

Абе хубава работа ама... да не говорим, че отсечката почва от никъде и свършва пак така.. и то със сфетофари.. да не говорим, че 2 км се строиха 2 години.., а по тази логика 30те оставащи км до Бургас можем да ги чакаме най-рано след 30 години..

Айде успех на Бойко...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #139 on: 27.07.2009, 13:29:23 »
Колкото и да има спад в туризма и заетоста на морските ни курорти, лятото пътищата там винаги ще са задръстени и това е нормално като се има впредвид че те са проектирани и строени за многократно по-малка леглова база от сегашната.

Това което трябва да се направи за да се реши генерално проблема е построяването на частта от АМ Черно море от Ветрен до Слънчев бряг с няколко възела и връзки за летището, Равда, Поморие, Несебър!
Така че бате Бойко да не се пъчи с общи фрази че се почват 7 магистрали наведнъж ами да погледне по-реално и детайлно на нещата да се задействат процедурите за изграждане на първо тези участъци където има най-голям трафик.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!