Author Topic: Пътища и съоръжения  (Read 297660 times)

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2236
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #180 on: 15.09.2009, 21:30:03 »
За двулентовия (2х2) път засега не може да се мисли. Особено през Петрохан. Пътят за Монтана е в началото на Берковица и не се преминава през града. Да ме извиниш, но малко необмислено предложение. За тунела се коментираше преди време и според първите приказки сега трябваше да е почти готов, а всъщност... не е започнат.
« Last Edit: 15.09.2009, 21:33:17 by martin4o »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #181 on: 16.09.2009, 01:48:45 »
А пък след завършването на моста Видин-Калафат ще се осъществи сравнително къса и удобна връзка м/у северна Европа и солунското пристанище и Атина.
Нека не се самозалъгваме! Най-късата връзка е Солун-(край)Скопие-Ниш-Белград-... При това магистрала с изключение на стотина км в Южна Сърбия и 70-80 km в Македония. Докато и при най-голямо наше желание румънците нямат намерение даже в средносрочен план да строят магистрала до Калафат.
Петроханските истории са бомбастични и нереални. През Ботевград-Враца-Монтана-Видин само Новачене-Мездра е в труден терен. Другите части без много усилия стават на 4-лентови плюс по-читав обход на Монтана (Врачанският е читав като траектория, но не е виждал асфалтиране от време оно).

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #182 on: 16.09.2009, 07:05:54 »
...
Петроханските истории са бомбастични и нереални. През Ботевград-Враца-Монтана-Видин само Новачене-Мездра е в труден терен. Другите части без много усилия стават на 4-лентови плюс по-читав обход на Монтана (Врачанският е читав като траектория, но не е виждал асфалтиране от време оно).

На Мездра-Ботевград му правеха миналата година работен проект за 4 ленти, а околовръстното на Враца го преасфалтираха през 2005-а, в момента правят работен проект за оставащата част от входа откъм Монтана до Враца-Оряхово.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #183 on: 16.09.2009, 11:48:42 »
околовръстното на Враца го преасфалтираха през 2005-а, в момента правят работен проект за оставащата част от входа откъм Монтана до Враца-Оряхово.
Хайде стига, бе! Откъм Мездра (май покрай Химко минава) е пълна скръб! В момента, в който свърши новото шосе Мездра-Враца, става много зле.
« Last Edit: 16.09.2009, 11:50:45 by blagun »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #184 on: 16.09.2009, 13:56:09 »
околовръстното на Враца го преасфалтираха през 2005-а, в момента правят работен проект за оставащата част от входа откъм Монтана до Враца-Оряхово.
Хайде стига, бе! Откъм Мездра (май покрай Химко минава) е пълна скръб! В момента, в който свърши новото шосе Мездра-Враца, става много зле.

Това, което минава покрай гарите не е околовръстното, а градски булевард (Васил Кънчов), той наистина е зле. Околовръстното минава в дясно преди Химко от другата страна на язовира и в момента стига до пътя Враца-Оряхово. Кога и с какви пари ще направят останалата част не знам.

ПП Това и предните 5 поста май са за "Пътища и съоръжения".
« Last Edit: 16.09.2009, 13:58:59 by monte carlo »
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #185 on: 16.09.2009, 14:30:53 »
Понеже често минавам по въпросния маршрут, през/около Враца, спокойно мога да кажа, че това е най-ужасният(поне за мен) път в България(Северното околовръстно на София му е конкуренция само засега) ... Асфалта е накъдрен, надиплен и накърпен така, че сякаш , някой дори да иска да го направи толкова зле - едва ли ще успее... Няма една светеща улична лампа нощно време, липсва маркировка ... на някой места има такава, но пък е уникална - примерно платното, което минава в подлез, под един мост, ако караш посока Враца-Мездра преди да се включи в пътя 2х2 към Мездра, който скоро беше ремонтиран има стрелки(бог знае от кога) сочещи в обратната посока в най-лявата лента. Явно някога там движението е било двупосочно ... та последната маркировка си седи от тогава. Абе ужасна работа! Някой път съм решил да мина през центъра на Враца, барем си променя представата за тоя град като забравено от бога място...
« Last Edit: 16.09.2009, 14:32:49 by naster1 »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #186 on: 16.09.2009, 15:01:34 »
Все пак смятам че не е лошо и ломското шосе да е 2х2 поне в някои части, има такава възможност, а тунел под Петрохан е задължително да има. Целият транзит от Солун към Румъния (не към Букурещ, а към западна Румъния и нататък) е глупаво да заобикаля чак през Ботевград, нека има два нормални пътя и всеки да избира откъде да минава

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2236
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #187 on: 16.09.2009, 15:20:08 »
Все пак смятам че не е лошо и ломското шосе да е 2х2 поне в някои части, има такава възможност, а тунел под Петрохан е задължително да има. Целият транзит от Солун към Румъния (не към Букурещ, а към западна Румъния и нататък) е глупаво да заобикаля чак през Ботевград, нека има два нормални пътя и всеки да избира откъде да минава
Значи, където е най-постижимо, вече е направено. След Костинброд има една отсечка, където пътят е с 3 ленти и на места се сменя предимството за изпреварване. Но по целия маршрут единствените места, където е възможно разширение, са до разклона за град Годеч. Нататък е невъзможно. Чак след гр.Берковица, но там пътят не е труднопроходим, а и не е толкова натоварен.


Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #188 on: 16.09.2009, 18:36:43 »
Трите ленти са при Белидие хан. Нататък - до Годеч е двулентов път с много завои, но поне няма дупки, а нагоре - още по гадни завои.

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2236
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #189 on: 16.09.2009, 20:08:16 »
Да, но поне до разклона има възможност за евентуално разширяване. Друг е въпросът, че не смятам за нужно това да се прави за момента.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #190 on: 16.09.2009, 20:10:07 »
Все пак смятам че не е лошо и ломското шосе да е 2х2 поне в някои части, има такава възможност, а тунел под Петрохан е задължително да има. Целият транзит от Солун към Румъния (не към Букурещ, а към западна Румъния и нататък) е глупаво да заобикаля чак през Ботевград, нека има два нормални пътя и всеки да избира откъде да минава
Сега с разкарването на трамваите точно тава ще се прави!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #191 on: 16.09.2009, 23:18:48 »
 По принцип пътя София-Видин(Е79 обаче не през Петрохан) като състояние на трасето е много добре с изключение на части от Хемус ?! и пътя вътре във Враца (от края на Мездра-Враца) покрай авто- и жп гарата, чак до излизането от Враца е е трагедия. Наистина рядко се намират толкова лоши участъци, дори в София. Иначе както Благун каза проблемен участък е част от пътя Ботевград-Враца, особено около Люти брод ли беше селото. Лошото на Е79 след Монтана е , че вече близо до Димово пътя е само гадни завои и не прилича на международен път. За справка конкурентния участък покрай Дунав няма такива завои, а е по-нисък клас път и не е лош като състояние с изключение на един участък около 20 км. Но не виждам как по тия завои ще направят 2*2 ленти. Трябва си прекрояване на трасето. Няма как да стане. А Петрохан ремотиран ли е, защото от много години не съм минавал от там, а се спестяваха 90 км в посока до Видин май.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #192 on: 16.09.2009, 23:37:07 »
Преди месец си направих експеримент понеже два пъти ходих до Вършец - та в моя частен случай през Петрохан, Миланово и Витиня разстоянието го взех за 2 ч. +/- 10 минути. През Петрохан пътят е добър на територията на софийско пътно. След Петрохан до Бързия състоянието на настилката е меко казано ужастно. Огромни кратери, в един от които по чудо не оставих колата. Вторият недостатък е движението на камиони, което заедно с големите наклони води до дълги колони без възможности за изпреварване. През Витиния до Скравена е о.к. но след това става неприятно основно заради движението на ТИРове и съответно дългите колони и в двете посоки без много възможности за изпреварване (средна скорост от порядъка на 40 км/ч) и така е до Мездра. Следва апокалиптичния преход на Враца, като тук има алтернативен маршрут с една идея по-малко дупки - направо по тролея до реката и с десен завой се излиза на караулката страна Монтана. Тук недостатъкът е наличието на 4-5 неприятни лежащи полицая по булеварда с тролея (четирилентов!) и няколко досадни светофара. Отклонението за Вършец е ужасно в първите 5-6 километра + мост в аварийно състояние при кръстовището Вършец-Сумер/Враца, където има огромна табела указваща че преминаването по пътя за Враца е нездравословно, като препоръчаното заобикаляне през Сумер излиза с 30 км. отгоре. И така на първо място в класирането остава пътят през Миланово, който е прясно ремонтиран, тесен в участъка Миланово-Лакатник но с почти нулево натоварване. Другия неприятен участък е между Курило и Своге, основно заради завоите. Все пак това е и най-късото по дължина трасе.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #193 on: 17.09.2009, 10:55:17 »
  А Петрохан ремотиран ли е, защото от много години не съм минавал от там, а се спестяваха 90 км в посока до Видин май.

39 км се спестяват, но в никакъв случай не се спестяват време и гориво!
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2236
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #194 on: 17.09.2009, 14:19:51 »
Друго, което сега се сещам. Има пряк път през селските къщички в Бързия и се включваш за Вършец на разклона за Ябълково. Само дето е малко разбит. Прави впечатление, че пътят Берковица - Вършец (след разклона от пътя за София) е доста добре асфалтиран (ремонтираха го миналата година), но само до с.Спанчевци.

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #195 on: 17.09.2009, 23:37:33 »
А защо не се предвижда магистрала до Видин, респ. Дунав мост 2?
Така и не разбрах.
  Мда,така на практика има много малко покритие....

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #196 on: 25.09.2009, 13:02:18 »
Quote
Росен Плевнелиев, министър на регионалното развитие и благоустройството, пред в-к „Борба”: „Пътен възел „Качица” е христоматиен пример за всичко, което се случва в България” ...

... - Като споменахте „Качица”, първо, харесва ли ви проектът и кога ще бъде дофинансиран?
- С учудване разбрах, че тук са предвидени две кръгови движения със светофар – е, това вече е откритие. Изпълнителите са редуцирали цената с около 20 на сто, тъй като сметките по изпълнението са правени през 2007 г., в пика на цените на строителните материали. Оттук идват и част от икономиите.
Ние сме склонни да осигурим определено количество пари, но срещу ясен ангажимент от страна на общината. Не е нормално да се остане в такава критична ситуация и общо взето от май месец досега просто да се чакат парите от София. Трябва да се приоритезира, трябва да се водят преговори със строителната компания. Преди месец започнахме да преговаряме и казахме – оптимизирайте си цените и елате с готово решение, а после да ни се обяснява, че по-скоро ще се увеличи стойността.
Пътният възел „Качица” е христоматиен случай за всичко, което се случва в България. Започва се нещо, обещават се пари, после те се спират, после се оскъпява проектът и трябва да се завършва спешно.

- Имаше проект за високоскоростен трилентов път между Велико Търново и Русе. Какво става с него?
- Искам да кажа, че според мен това е изключително съществено пътноинфраструктурно мероприятие, което трябва да се случи. Непрекъснато говорим за туризма в България и ако искаме да помагаме на тази индустрия, това е инфраструктурата. Според мен друг трилентов спешен път трябва да има между Русе – Разград – Шумен. Така както за съжаление българите този уикенд се изнесоха в посока Гърция и задръстиха всичко там, така пък румънците се изсипват към Велико Търново и Черноморието. Това нещо трябва да се адресира с подходящата инфраструктура. От тази гледна точка лично аз съм поставил в програмата няколко проекта, приоритетни за публично-частното партньорство. Сред тях са Русе – Велико Търново и Русе – Разград – Шумен. И оттам нататък пътят между Слънчев бряг и Перперикон. Отвратително е това, че досега сме нямали никакви приоритети и се е работило на парче. Правели са се едни феноменални пътища в Родопите от село А до село Б, защото ДПС са знаели как да усвояват еврофондовете и другите държавни механизми. Но от тези трасета няма кой знае какъв смисъл, защото са без концепция. Строени са само за да бъдат усвоени някакви пари.

...- Докъде стигна проверката на Хаинбоаз?
- Обектът е оскъпен с около 8 млн. по първоначални данни. Все още тече проверката и ще приключи до около месец. Насрочени са експертизи. Фокусът изобщо не бил върху целесъобразността, а просто върху усвояване на парите.
- Ще бъде ли узаконен най-сетне Южният пътен възел, който се намира точно зад гърба ви и по който самият вие преминахте?
- Разбрах от областния управител и кмета, че той още не е въведен в експлоатация, но знаете ли, че такава е и автомагистрала „Тракия” след Оризово, така е „Струма” в района на Долно Драгичево. Това е нещото, което ме потресе, след като заех длъжността. Законността на ниво държава не е била на почит.

« Last Edit: 25.09.2009, 13:04:44 by naster1 »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #197 on: 25.09.2009, 15:39:29 »
Росен Плевнелиев, министър на регионалното развитие и благоустройството, пред в-к „Борба”:
...
- Имаше проект за високоскоростен трилентов път между Велико Търново и Русе. Какво става с него?
Според мен друг трилентов спешен път трябва да има между Русе – Разград – Шумен.
Хайдеее, 4-те ленти станаха неусетно 3!  :(
А пътят Русе-Бяла е 3-лентов на най-невралгичните места от време оно, така че да не вземе някой да се тупа по гърдите, че го е направил!
И какъв ще е този високоскоростен 3-лентов път, след като на 4-лентовия Бургас-Созопол ограничението е 80 км/ч? Поне на крайпътните села да направят обход (малко зор ще видят със Самоводене и Поликраище)!
« Last Edit: 25.09.2009, 15:45:32 by blagun »

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #198 on: 26.09.2009, 10:52:00 »
Хайдеее, 4-те ленти станаха неусетно 3!  :(
А пътят Русе-Бяла е 3-лентов на най-невралгичните места от време оно, така че да не вземе някой да се тупа по гърдите, че го е направил!

Може да става дума и за грешка на журналиста, или грешно поставен въпрос. Странното е, че Плевнелиев не се е усетил и той е пердашил за "трилентов" път.

Ето и една визуализация на п.в. Качица ... И аз като министъра всеки се учудвам, що за мозъци са измислили този проект ?!?

http://vbox7.com/play:54e56b87

п.с. На лявото кръгово на модела грешно са дадени 3 платна за движение. В момента те са само 2 ... и има светофари на всеки изход...

п.с.2 Като стана дума за разширението на ВТ-Русе, преди време беше пусната една новина за предстоящ търг за проектиране на участъка от ВТ до Дебелец в 4-лентов. Някой да има информация дали е проведена подобна процедура през изминалите месеци?
« Last Edit: 26.09.2009, 10:59:09 by naster1 »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Пътища и съоръжения
« Reply #199 on: 27.09.2009, 22:07:22 »
Панагюрище-Пловдив край яз. Пясъчник. Шосеен път в прекрасно състояние...







Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите