Думата пермафрост позната ли ти е?!
Спри да даваш примери с Петербург!
Тук говорим за град, който е на прехода между континентално-сердиземноморски субтропичен климат и континентално-умерен климат, които нямат нищо общо с профилите на почвите в Петебург, които на голяма дълбочина още пазят пермафроста си от последните застудявания в района преди няколко хилядолетия, така че това е нереален пример!
Все едно да се каже, че понеже в панама имат Панаамския каанал, можем и ние тука да плаваме с танкери по Искъра - нереално и безпочвено сравнение, Софизма няма голяма симбиотика с архитектурата.
Кокошката е птица;
Щрауссът е птица
Да, ама щраусът не е кокошка и няма да бъде никога, така че пак пускаш паралели, които нямт нищо общо с реалното състояние на обсъжданата тема!
Габаритите на станцията са ти демонстрирани на схемата - как видя втора такава зеленка станция да се събере в пешеходна или реално ефективна близост до останалите Сердики, за да се свърже и да се счита за ефективна връзка, в чиято галерия (защото трябва да е свързана с галерия без напускане на платената зона, ако ще си говорим за реален трансфер) да не е някаква навалица в безкраен коридор, която никоя себеуважаваща се пожарна няма да одобри - не знам дали по така респектиращите те "нормални градове" има такива галерии, но тук - в ненормалната София такава няма да помогне никак за стабилизиране на транспорта.
Понеже в случай, че не си забелязал - това не е Париж с 20+ линии, които все някак трябва да се напаснат - това е София, която тепърва трябва да гради основата на метросистемата си.
Къде се е чуло и видяло пирамида да се строи наобратно и цялата ѝ конструкция да се държи на връхчето? Защото с подобни предложения, тип Диков, точно това се опитва да се лансира - обърната пирамида. Е, обърнатите пирамиди падат с грохот.
Когато стартираш нещо, то трябва да има широка и стабилна основа, за да може тя да поеме цялата останала система на плещите си + евентуалните фалове, а не доказани фалове да се правят, за да икономисваме средства и да се бием в гърдите, че видите ли и ние имаме станция строена еди-как си и после да ни изплющи реалноста по тимбериците и да се молим калпавия гръбнак на метросистеата да не рухне под транспортната тежест, която ще му се окаже.
Към настоящия момент три Сердики няма да са проблем, ама как си представяш една концентрично-радиална София да се стича на тия три Сердики, когато населението ѝ нарасне до 3-4 милиона?
Тайм Скуер е една станция от меридианна метросистема, която на всичкото отгоре е повече подпаважен трамвай, отколкото автономни метродиаметри. На един коловоз спират 4,5, че и повече линии, което значително отнема от натоварването на инфраструктурата на района - не се градяят 10-15 метростанции, а само една, която поддържа всички линии. Това в София е невъзможно по ред прични, така че примера ти пак е невалиден...