Author Topic: Подлезът на трамваите  (Read 19974 times)

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Подлезът на трамваите
« on: 08.05.2006, 13:16:30 »
Доста зловещо място...
Тук искам да запитам дали са ставали произшествия с трамвайни мотриси (и коли минават от там  ) и дали ако искаш да стигнеш пеша до Надежда има друг вариант (като изключим автомобилния път отгоре). Имал съм "щастието" да минавам от там и доста си беше стршничко...
« Last Edit: 07.06.2006, 22:32:18 by conecto »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Подлезът на трамваите
« Reply #1 on: 09.05.2006, 09:52:16 »
Може и да изглежда страшно, но това е забележителен пътен възел на няколко нива. Макар че е неугледен, че по шосето и кръговото движение има безброй дупки-кратери, подобен пътен възел в София няма, а този е на повече от 50 години. Според покойния ми вече пра-вуйчо пътен възел тук е имало още преди войната, но по време на бомбардировките през 1944 е пострадал силно.

Представи си всички автомобили и трамваи в посока Ломско шосе и Искърското дефиле, както и за всички Надежди, Толстой, "световния търговски център Илиенци",  Северна промишлена зона да чакат на светофари. Неслучайно подходът от тази страна към централна част е сравнително безпроблемен. За сравнение виж само опашките по Тодор Александров и Сливница.

За пешеходно преминаване бих избрал шосето, а не трамвайната линия. Естествено, възелът не е предвиден за пешеходци.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Подлезът на трамваите
« Reply #2 on: 09.05.2006, 13:07:29 »
Quote from: blagun
Може и да изглежда страшно, но това е забележителен пътен възел на няколко нива. Макар че е неугледен, че по шосето и кръговото движение има безброй дупки-кратери, подобен пътен възел в София няма, а този е на повече от 50 години. Според покойния ми вече пра-вуйчо пътен възел тук е имало още преди войната, но по време на бомбардировките през 1944 е пострадал силно.

Представи си всички автомобили и трамваи в посока Ломско шосе и Искърското дефиле, както и за всички Надежди, Толстой, "световния търговски център Илиенци",  Северна промишлена зона да чакат на светофари. Неслучайно подходът от тази страна към централна част е сравнително безпроблемен. За сравнение виж само опашките по Тодор Александров и Сливница.

За пешеходно преминаване бих избрал шосето, а не трамвайната линия. Естествено, възелът не е предвиден за пешеходци.
А аз знам,че е направен след някаква катастрофа с влак, но не знам с трамвай или автомобил.Вероятно не само това е причината.Все пак това е централната ЖП линия в София и то близо до централната гара.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Подлезът на трамваите
« Reply #3 on: 09.05.2006, 13:57:46 »
Дам, това място си е страшничко, на вид доста неглижирано, но пък се минава бързо, така че няма голям проблем. Лошо е, че се събира вода там и се създават предпоставки за прегаряне на КМ при по-силен валеж, понеже искренето се засилва. Въобще, целия периметър Месарницата-надлез Надежда-депо Банишора е доста пуст и по-добре е да не се минава пеш оттам,особено в по-късните часове на денонощието.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Подлезът на трамваите
« Reply #4 on: 10.05.2006, 20:51:16 »
Навремето е имало случай на наводнения в тунелите и заседнали трамваи. Сега най-тежките произшествия са изгаряне на двигатели при по-обилен валеж.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Подлезът на трамваите
« Reply #5 on: 11.05.2006, 11:03:48 »
Аз доколкото знам е абсолютно забранено да се минава през тунелите пеш.По-добре недейте да рискувате.Ако ви настигне трамвай в някои от тунелите какво ще правите? Може да ви отнесе или да ви повлече,или пък да ви отнесе въздушното течение което се получава при преминаване.Така,че по-добре недейте да минавате пеш през тунели!Дори и през периодите когато по разписание не трябва да има трмваи в тунела не може да сте сигурни дали няма да има закъснял или някакъв ремонтен вагон например да мине.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Подлезът на трамваите
« Reply #6 on: 11.05.2006, 11:25:19 »
В тунелите може да се преминава без никакви проблеми. Дори и във влаковите тунели, където скоростта е много по-голяма е предвиден габарит за евентуални минувачи. Мен лично веднъж ме е застигал влак в тунел по втора линия. Влакът се движеше с 70 км/ч а тунелът беше в крива и мракът бе непрогледен. Както виждате съм жив и здрав и е останал само споменът от екстренно усещане.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Подлезът на трамваите
« Reply #7 on: 11.05.2006, 12:03:08 »
Quote from: CKD
Дори и във влаковите тунели, където скоростта е много по-голяма е предвиден габарит за евентуални минувачи.
Имаш предвид нишите през определено разстояние ли?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Подлезът на трамваите
« Reply #8 on: 11.05.2006, 13:10:42 »
Quote from: blagun
Имаш предвид нишите през определено разстояние ли?
Според мен има впредвид разстоянието,оставено отстрани на релсите.Низшите мисля,че са по скоро авариини изходи или връзки със сервизен тунел.Когато усети,че идва влак човек трябва да се затича към нишата ли?А и при авария или друго спиране в тунела,хората трябва да има достатъчно място отстрани за евакуация.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Подлезът на трамваите
« Reply #9 on: 11.05.2006, 13:33:00 »
Във въпросния подлез има малко тротоарче от двете страни на релсите. А що се отнася до преминаването през автомобилния път на пешеходци- веднъж опитах и се отказах, защото в един момент тротоара свършва и идва един завой без никаква видимост, може да те отнесат като нищо.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Подлезът на трамваите
« Reply #10 on: 11.05.2006, 15:32:49 »
Впрочем, района на надлез "Надежда" е единственият, където ме е страх да се моткам даже и през деня, не знам защо...
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Подлезът на трамваите
« Reply #11 on: 11.05.2006, 19:45:50 »
Мене пък ме е страх от тунела на ТМ22 при станция Изток. Там единствената светлина е през една мижава дупка в центъра на ухото.  :unsure:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Подлезът на трамваите
« Reply #12 on: 11.05.2006, 20:44:23 »
Quote from: blagun
Имаш предвид нишите през определено разстояние ли?
Освен тях има достатъчно място. Все пак е крайно препоръчително в железопътен тунел да се влиза само при предварително запознаване с разписанието на влаковете в участъка, снабдяване с фенер и по възможност да се следят показанията на сигнализацията в района за наближаващи влакове. Към нишите не трябва да се тича особено ако нямаш видимост и не виждаш къде стъпваш, защото рискуваш да се спънеш и да се претрепеш. В България няма сервизни тунели включително и в най-дългия ни жп тунел Козница - 5812 м.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Подлезът на трамваите
« Reply #13 on: 11.05.2006, 21:05:22 »
Quote from: CKD
Освен тях има достатъчно място. Все пак е крайно препоръчително в железопътен тунел да се влиза само при предварително запознаване с разписанието на влаковете в участъка, снабдяване с фенер и по възможност да се следят показанията на сигнализацията в района за наближаващи влакове. Към нишите не трябва да се тича особено ако нямаш видимост и не виждаш къде стъпваш, защото рискуваш да се спънеш и да се претрепеш.
Не само да се претрепеш при падането,а  ако паднеш върху самите релси или се заклещиш някъде.Според мен в тонелите няма чак толкова неща за гледане и е по-добре човек да не влиза в такива.Единствено ще ми бъде някой ден да се повозя при машинист от метрото.Там тунелите са по-интересни.Има връзки между коловозите,отклонения за депото,да гледаш отстрани аварийните изходи,приближаващите се светлини на станциите.Между другото в тунелите на метрото има ли перони отстрани или евакуирането ще става(не дай си боже да се налага)по релсите.Това ми се струва опасно.Мойте лични заключения са,че такъв перон няма.


   Имам още два въпроса,но ще ги публикувам в отделно мнение,защото това стана твърде дълго и се страхувам дали ще се навиете да го прочетете до край.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Подлезът на трамваите
« Reply #14 on: 11.05.2006, 21:14:56 »
Та така...Правило ми е впечатление,че стълбите към аварийнте изходи на метротунелите са с твърде нисък таван и за да стигнеш до тях,първо ще трябва да се наведеш.направило ли ви е впечатление?
   И другото-на картите мисля,че теснолинейката до Добринище е даден как се изкачва спираловидно в тунел,като линиите се пресичат една под друга в тунела.Същото нещо ми беше направило впечатление и за Подбалканската линия,но сега като отворих един атлас видях,че пресичането не е в тунел.Не съм сигурен и за теснолинейката,а на този атлас сега мащабът е голям и не се разбира добре.Но щом ми е направило впечатление,все пак реших да попитам.....
   Предварително благодаря за отговорите!

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Подлезът на трамваите
« Reply #15 on: 11.05.2006, 22:51:02 »
И на мен ми е правило впечатление, че таваните на аварийните изходи в тунелите са ниски, освен това при евентуална авария трябва да се "скача" от влака, защото изходите са по-ниско от нивото на вратите на мотрисите. А може на самия влак да има някакви стълбички под вратите, но едва ли.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Подлезът на трамваите
« Reply #16 on: 11.05.2006, 22:57:16 »
Ами тунелът "Зли дол" прави кръг почти на 360 градуса. През Балкана между Тулово и Царева ливада и по теснолинейката също има такива места.
« Last Edit: 11.05.2006, 23:03:42 by CKD »
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Подлезът на трамваите
« Reply #17 on: 11.05.2006, 23:48:26 »
А аз искам да попитам за обръщалото на 22 защо е направено подземно.Наистина там си е много зловещо.Аз ако съм на мястото на ватманите ще обръщам с мръсна газ там?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Подлезът на трамваите
« Reply #18 on: 12.05.2006, 00:04:30 »
Quote from: CKD
Ами тунелът "Зли дол" прави кръг почти на 360 градуса. През Балкана между Тулово и Царева ливада и по теснолинейката също има такива места.
Ето значи,че не съм се бъркал.Много ти благодаря за отговора?

Quote from: borosport
А аз искам да попитам за обръщалото на 22 защо е направено подземно.Наистина там си е много зловещо.Аз ако съм на мястото на ватманите ще обръщам с мръсна газ там?
То не ви ли напомня за обращалото на седмицата в Борово?Просто и Ботевградско и България са си градски магистрали и трамвайте не биха могли да пресичат платното на неговото ниво.В Борово колелото се използва и за крайна спирка и до него има пътникопоток,а и е по-отдалечено от тунела.докато при 22 пътниците са до автостанцията и след това просто трябва трамвая да обърне някъде,без да пречи на останалия транспорт.Едно повторно излизане на повърхността е глупаво.В първите дни на 21 и 22 ми беше страшно интересно как е долу при колелото.Тогава ватманите все още слизаха долу и спътници,които са в обратната посока.Спомените ми са смътни0, но долу се събираха по 3-4 трамвая-все пак и линиите си бяха две.
  Според мен колелото,както и големият подлез на Подуене е крайно време да бъдат завършени.На Подуене си е и още по зле.
« Last Edit: 12.05.2006, 00:14:06 by difian »

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Подлезът на трамваите
« Reply #19 on: 12.05.2006, 01:50:58 »
Наистина обръщалото на 22 изглежда зловещо, но всъщност няма нищо особено. След като релсите слязат надолу завиват наляво. Има няколко места, от където може да влезе човек, и не е вярно, че светлина влиза само от кръга- дупка отгоре. Вътре има едно нещо, което прилича на павилион, излято в бетона, не знам как точно да го опиша. Линията се разклонява на две, но само за малко, колкото да се събере по един трамвай. Пълно е с боклуци и спринцовки. На една от дупките ватманите слизат и задоволяват физиологичните си потребности, защото химическата тоалетна е заключена. И явно не ги е страх да си почиват долу, доста време си откарват. Самото обръщало не може да се каже, че е точно под земята- там просто терена е по-нисък, а релсите са оградени с бетон. Тези неща ги знам от лични наблюдения.  Доколкото знам над самото трамвайно ухо трябва да се изгради нова автогара, която да поеме функциите на тази на Герена, но едва ли ще е в близкото бъдеще. Иначе не виждам смисъл от излятия бетон.
« Last Edit: 12.05.2006, 14:53:12 by conecto »