Със сигурност ще е човек на Б.Б. и ще спечели е още по-сигурно.Каквото и да говорим работа се върши и обикновено тъпотиите ги дрънка бай ви Велизарий и ората около него.А най-голямата тъпня и проблем на София е СОС и интересите на всички съветници и под опечните им фирми, а на бате ви Бойко.Това да го знаете
Единствената причина, поради която ББ би се отказал персонално да кметува, биха били предсрочни парламентарни избори. Но те не са много вероятни, независимо от корупционните скандали - Р.Овч., Булгартабак и т.н. Единствен шанс е суров мониторингов доклад на ЕС, блокаж за години напред на субсидиите, но Еврокомисията не е фен на радикалните доклади, особено при неизясненото положение с Косово, Сърбия, Хърватска, Македония, Турция, Кипър - почти със всичките ни съседи.
А ако със или без помощта на ББ се придвижат някои проекти по еврофондовете, да не е луд той да изпусне да обере лаврите! Ако се откаже да кметува - това значи до следващите парламентарни избори - 2009 г. да не заема никаква длъжност, а това значи - никаква телевизия, никакви ленти за рязане! Че как си го представяте да изкара 2 години, без да е медиен герой?
Да се върнем пак на системите за таксуване. Чиста система по разстояние е практически невъзможна при билетите. За абонаментни карти може, но за билети - не. Как си представяте всеки да знае разстоянието от спирка Х до спирка У? И как точно ще се маркира билетът? Само електронни карти (примерно купуваш 100 км пътувания и след всяко пътуване ти се приспада по нещо) биха оскъпили невероятно мероприятието. Маркиращите терминали или трябва да са по спирките (как ще ги опазят тогава?), или ако са във возилата, да са свързани с ГПС системата - това е технически сложно и не знам някъде да е въведено. Допълнително трябва да има устройства със схемата на МГТ, които да дават маршрута и разстоянието между спирка Х и спирка У. В някои градове в по-централните метростанции има такова нещо, но за всичките видове транспорт - това в София може да се въведе през 25-ти век най-рано!
В градове с по-малък пътникопоток всички качващи се минават пред водача. Но такава система в София би работила само за селските и курортните линии, как си го представяте в съчленен автобус или в трамвай с 2 вагона (ТМ9)?
Повремевата система може да не е връх на справедливостта, но пък е конфекция и е изключително лесна за експлоатация. Чудя се, какво толкова мъдри СО, та не намери изпълнител и да свърши тази работа! При електронно маркиране може да се направи да не приспада минути в престой над 2 минути примерно. Ясно е, че при хартиените билетчета времето в престой или чакане на връзка за прекачване е загубено безвъзвратно, но все пак билетите не са с точност 1 минута, а обикновено - 30, 60 и 90 минути. Отпада и възможността като видиш контрола, да си маркираш билета - контрольорът преди началото на проверката ще е погледнал часовника и няма да можеш да му излезеш с по-късен час.