Author Topic: Новата система за таксуване  (Read 258389 times)

Offline AREN4O

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
    • View Profile
Re: Новата система за таксуване
« Reply #60 on: 23.05.2007, 16:42:34 »
Quote from: Repcho
всичко е много прекрасно и приказно, само не знам как така билетите ще отчитат задръстванията, може би ще е внедрена камера в тях, трябва да се пита бай Велизарий какво е имал предвид под "билетите ще отчитат задръстванията" ?  

Ще ти отчитат че една спирка я пътуваш 30 мин. и си плащаш за 30 мин., а ти ако искаш си стой в транспорта и се ядосвай че времето ти тече, а всъщност ти си изминал само една или най-много две спирки в пиковия момент. А задръстванията ще се отчитат след като завалят жалбите и оплакванията срещу новата система, тоест хората ще отчитат задръстванията, а бай Велизарий ще ги съобщава. И толкоз. То и метрото трябва да е готово до Младост 1 през Ноември 2007г., но дотогава ще си имаме само станции без релсов и тунелен път отдолу, защото все още не са започнали да копаят под земята, абе какво се ядосвам и аз въобще...  

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #61 on: 23.05.2007, 18:19:25 »
Quote from: AREN4O
Ще ти отчитат че една спирка я пътуваш 30 мин. и си плащаш за 30 мин., а ти ако искаш си стой в транспорта и се ядосвай че времето ти тече, а всъщност ти си изминал само една или най-много две спирки в пиковия момент. А задръстванията ще се отчитат след като завалят жалбите и оплакванията срещу новата система, тоест хората ще отчитат задръстванията, а бай Велизарий ще ги съобщава. И толкоз. То и метрото трябва да е готово до Младост 1 през Ноември 2007г., но дотогава ще си имаме само станции без релсов и тунелен път отдолу, защото все още не са започнали да копаят под земята, абе какво се ядосвам и аз въобще...  

Всички се надяваме след ноември бай Велизарий, ББ, и останалата паплач да се е измела от СО. Даже то от нас си зависи. Ама всички да отидете да гласувате.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Новата система за таксуване
« Reply #62 on: 24.05.2007, 01:18:11 »
Quote from: etnies
Всички се надяваме след ноември бай Велизарий, ББ, и останалата паплач да се е измела от СО. Даже то от нас си зависи. Ама всички да отидете да гласувате.
Да, но кой ще дойде на тяхно място? Аз не виждам достойни кандидати

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #63 on: 24.05.2007, 01:27:39 »
Quote from: ozzy
Да, но кой ще дойде на тяхно място? Аз не виждам достойни кандидати

То като за начало още няма кандидати   Но при всички положения все ще се намери поне един за когото да се гласува. Но не и Бойко, той доказа че не става за тази работа.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #64 on: 24.05.2007, 04:02:06 »
Quote from: etnies
То като за начало още няма кандидати   Но при всички положения все ще се намери поне един за когото да се гласува. Но не и Бойко, той доказа че не става за тази работа.
Някоя поредна медийна звезда, дето ще извади огромен рейтинг и ще задмина всички!Това е като телевизионните сезони.Появява се нова звезда със собствен сериал ( партия) и ...  

Offline AREN4O

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
    • View Profile
Re: Новата система за таксуване
« Reply #65 on: 26.05.2007, 14:18:34 »
Quote from: etnies
То като за начало още няма кандидати   Но при всички положения все ще се намери поне един за когото да се гласува. Но не и Бойко, той доказа че не става за тази работа.

Според мен бат Бойко няма и да иска да се кандидатира за следващите кметски избори, но ще се опита някой негов човек да ги спечели. Неговата цел не е да бъде кмет, но ще видим след 2 месеца кои ще са кандидатурите. Нищо чудно да издигне Минко Герджиков, който сега вече е от ГЕРБ, а до преди 2 години загуби от бат Бойко като кандидат на СДС-то........

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #66 on: 28.05.2007, 13:34:34 »
Със сигурност ще е човек на Б.Б. и ще спечели е още по-сигурно.Каквото и да говорим работа се върши и обикновено тъпотиите ги дрънка бай ви Велизарий и ората около него.А най-голямата тъпня и проблем на София е СОС и интересите на всички съветници и под опечните им фирми, а на бате ви Бойко.Това да го знаете
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline AREN4O

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
    • View Profile
Re: Новата система за таксуване
« Reply #67 on: 30.05.2007, 14:48:01 »
Quote from: borosport
Със сигурност ще е човек на Б.Б. и ще спечели е още по-сигурно.Каквото и да говорим работа се върши и обикновено тъпотиите ги дрънка бай ви Велизарий и ората около него.А най-голямата тъпня и проблем на София е СОС и интересите на всички съветници и под опечните им фирми, а на бате ви Бойко.Това да го знаете

Най-големия проблем на Б.Б. си остана боклука на София. И не само на Б.Б., а и на Софиянски. Явно наистина някой има интерес София да тъне в боклуци, а кметът на София да ходи нагоре-надолу и да се моли "...приемете ни болкука", защото ние нямаме място. Колко заводи за преработване на боклука можеха да се направят за тези поне 10 години от както се е заговорило... И докато не се направи ще бъде проблем на всеки кмет!

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #68 on: 30.05.2007, 15:30:01 »
Quote from: AREN4O
Най-големия проблем на Б.Б. си остана боклука на София. И не само на Б.Б., а и на Софиянски. Явно наистина някой има интерес София да тъне в боклуци, а кметът на София да ходи нагоре-надолу и да се моли "...приемете ни болкука", защото ние нямаме място. Колко заводи за преработване на боклука можеха да се направят за тези поне 10 години от както се е заговорило... И докато не се направи ще бъде проблем на всеки кмет!
Боклукът го остави  и той е следствие на глобалния проблем, казан от Боро.Това са далаверите, които се вихрят с общинските фирми и разпределението на средствата.Ако всички беше наред, нямаше да имаме кретащ транспорт, мръсни улици, проблеми с парното...  

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Новата система за таксуване
« Reply #69 on: 30.05.2007, 16:01:18 »
Quote from: difian
проблеми с парното...  
специално за парното голяма вина има и Р.Овч., ама това е друга тема...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #70 on: 30.05.2007, 18:42:47 »
Quote from: borosport
Със сигурност ще е човек на Б.Б. и ще спечели е още по-сигурно.Каквото и да говорим работа се върши и обикновено тъпотиите ги дрънка бай ви Велизарий и ората около него.А най-голямата тъпня и проблем на София е СОС и интересите на всички съветници и под опечните им фирми, а на бате ви Бойко.Това да го знаете
Единствената причина, поради която ББ би се отказал персонално да кметува, биха били предсрочни парламентарни избори. Но те не са много вероятни, независимо от корупционните скандали - Р.Овч., Булгартабак и т.н. Единствен шанс е суров мониторингов доклад на ЕС, блокаж за години напред на субсидиите, но Еврокомисията не е фен на радикалните доклади, особено при неизясненото положение с Косово, Сърбия, Хърватска, Македония, Турция, Кипър - почти със всичките ни съседи.
А ако със или без помощта на ББ се придвижат някои проекти по еврофондовете, да не е луд той да изпусне да обере лаврите! Ако се откаже да кметува - това значи до следващите парламентарни избори - 2009 г. да не заема никаква длъжност, а това значи - никаква телевизия, никакви ленти за рязане! Че как си го представяте да изкара 2 години, без да е медиен герой?

Да се върнем пак на системите за таксуване. Чиста система по разстояние е практически невъзможна при билетите. За абонаментни карти може, но за билети - не. Как си представяте всеки да знае разстоянието от спирка Х до спирка У? И как точно ще се маркира билетът? Само електронни карти (примерно купуваш 100 км пътувания и след всяко пътуване ти се приспада по нещо) биха оскъпили невероятно мероприятието. Маркиращите терминали или трябва да са по спирките (как ще ги опазят тогава?), или ако са във возилата, да са свързани с ГПС системата - това е технически сложно и не знам някъде да е въведено. Допълнително трябва да има устройства със схемата на МГТ, които да дават маршрута и разстоянието между спирка Х и спирка У. В някои градове в по-централните метростанции има такова нещо, но за всичките видове транспорт - това в София може да се въведе през 25-ти век най-рано!
В градове с по-малък пътникопоток всички качващи се минават пред водача. Но такава система в София би работила само за селските и курортните линии, как си го представяте в съчленен автобус или в трамвай с 2 вагона (ТМ9)?

Повремевата система може да не е връх на справедливостта, но пък е конфекция и е изключително лесна за експлоатация. Чудя се, какво толкова мъдри СО, та не намери изпълнител и да свърши тази работа! При електронно маркиране може да се направи да не приспада минути в престой над 2 минути примерно. Ясно е, че при хартиените билетчета времето в престой или чакане на връзка за прекачване е загубено безвъзвратно, но все пак билетите не са с точност 1 минута, а обикновено - 30, 60 и 90 минути. Отпада и възможността като видиш контрола, да си маркираш билета - контрольорът преди началото на проверката ще е погледнал часовника и няма да можеш да му излезеш с по-късен час.
« Last Edit: 30.05.2007, 19:09:54 by blagun »

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #71 on: 30.05.2007, 19:51:36 »
Системата по минути е въведена в Братислава например - това обаче е малък град без големи задръствания. Тук би било трудно.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Новата система за таксуване
« Reply #72 on: 30.05.2007, 20:19:54 »
Гледам, че в градове като Истанбул и Москва са въвели качване само от първа врата, където се валидира електронна карта:
Ето таксуването в един Икарус в Истанбул http://www.youtube.com/watch?v=aKAQf89Wr9g
Апаратът: http://www.youtube.com/watch?v=haet6YuWDvI...related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=6QULmxfhPAI...related&search=
Ако се интересувате, може да видите и останалите филмчета с автобуси от Истанбул - има доста познати за нас возила и много нови Цитара със същата зелена разцветка: http://www.youtube.com/results?search_query=iett
А ето снимки от автобуси в Москва - там даже са сложили и турникети като в метрото:
http://fot.com.ru/index.php?act=module&mod...cmd=si&img=1468
http://fot.com.ru/index.php?act=module&mod...&cmd=si&img=267
http://fot.com.ru/index.php?act=module&mod...cmd=si&img=7917

Чувал съм, че и в Амстердам хората се качват отпред, където самият шофьор заверява по някакъв начин билета.
« Last Edit: 30.05.2007, 20:21:56 by Balkanton »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #73 on: 30.05.2007, 22:14:09 »
Относно таксуването по разстояние-вместо да се отчида до последният метър може мислено града да се раздели на 20-тина части. Така например цената за пътуване в една част ще е една,преминаване през няколко части ще е друга.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #74 on: 31.05.2007, 13:10:16 »
на софия по голям проблем от дупките не виждам. но да ги оставим дупките на улиците. ако се спазват буслентите не би имало проблем за въвеждане на времево пътуване, какво да се направи - полицията не и е работата да гледа дали някой спазва или не буслентата. трябва да се въведе общинска полиция, която да глобява и да се занимава със задръствания и паркинги...

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #75 on: 31.05.2007, 17:54:14 »
Quote from: maniak
на софия по голям проблем от дупките не виждам. но да ги оставим дупките на улиците. ако се спазват буслентите не би имало проблем за въвеждане на времево пътуване, какво да се направи - полицията не и е работата да гледа дали някой спазва или не буслентата. трябва да се въведе общинска полиция, която да глобява и да се занимава със задръствания и паркинги...

Bus лентите ги има на Сливница, Цариградско, България. По Е. Георгиев, където са най-зверските задръствания - няма. По Опълченска и Ситняково - тоже. На Ботев, Стамболийски, Ломското трамвайните ленти се задръстени от коли. Нещо повече - незнам дали някой забелязва, но всички ремонтирани улици ги правят синя зона, като едновременно с това променят маркировката, така щото да може да се кара по трамвайните линии - Мадрид/Янко Сакъзов, Шипченски проход. Това с бус лентите е прах в очите просто...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #76 on: 31.05.2007, 18:29:54 »
Quote from: Ivo
Относно таксуването по разстояние-вместо да се отчида до последният метър може мислено града да се раздели на 20-тина части. Така например цената за пътуване в една част ще е една,преминаване през няколко части ще е друга.
Добре, как да ги преброиш през колко? Представи си, че частите са 24-те софийски района. Намирам се на Хладилника и искам да стигна до Надежда-3. През колко района ще мина? Ами ако улицата минава на ръба на два района - колко да броя? Пък и знаеш ли точно границите на районите? И да ги знаеш - колко хора ги знаят?
Единственият шанс е на всяка спирка да има схема с различни цветове за различните зони - примерно в синьо - 0.40 лв, в зелено - 0.80 лв, в червено - 1.00 лв. Но мислиш ли, че дамите могат да вдянат схемата? Ами полуграмотните роми? На билетчето явно ще има печат-заверка с началната спирка. Но и контрольорите трябва да са с компютри, за да смятат началната спирка на всеки проверяван в коя зона е. Освен това във возилата трябва да има и часовници, защото с един билет от Хладилника ще пътувам всеки ден от Хладилника (т.е. билетите ще важат примерно 3 часа).
В някои градове има зони, но те са за разделяне на градските от крайградските зони. Т.е зона А ще е София в рамките на Околовръстното, другото - зона В.

Мисля, че компромис между евтино и справедливо е билетите да са повременни, но с големи интервали - примерно - 1/2 час - 0.40 лв, 1 час - 0.70 лв, 2 часа - 1.00 лв. Във всяко возило, освен часовник, да излизат минутите закъснение от графика. Ако просрочката на пътуването е под минутите на закъснение - няма глоба.
Абонаментните карти да са по зададен маршрут. Ако са по линия - трябва да се отчита цялата и дължина. Примерно ако живея на Хладилника и уча в Красна поляна - защо трябва да плащам целия маршрут на А83 до Илиенци? По този начин хората с карти няма да ги бъркат закъсненията (поне финансово)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #77 on: 31.05.2007, 18:57:06 »
Quote from: etnies
Bus лентите ги има на Сливница, Цариградско, България. По Е. Георгиев, където са най-зверските задръствания - няма. По Опълченска и Ситняково - тоже. На Ботев, Стамболийски, Ломското трамвайните ленти се задръстени от коли. Нещо повече - незнам дали някой забелязва, но всички ремонтирани улици ги правят синя зона, като едновременно с това променят маркировката, така щото да може да се кара по трамвайните линии - Мадрид/Янко Сакъзов, Шипченски проход. Това с бус лентите е прах в очите просто...
По България ги няма вече. като ги направиха - стана ужас. На Опълченска може да се мисли след разширението, за Ситняково не е удачна идеята - там има твърде малко автобуси. В двулентовата част на Евлоги Георгиев е очевидно невъзможно.

Ботев, Стамболийски, Дондуков, Мария Луиза са задръстени от спрели и паркирани коли - ако никой не спираше, колите нямаше да вървят по релсите. Същото важи за В.Левски и Патриарх Евтимий - там пък хаосът е двустранен: спрелите коли намаляват пропусквателната способност, тролеите пък спират във втора, че и в трета лента и още повече задръстват.

В едно е прав дон Велизарий - няма оправяне, докато цялата зона Ц не стане платена. Но все пак платена на адекватна цена! В центъра имаме 1-2% паркоместа в паркинги на цена 2-3 лв/час, 10-12% на цена 1 лв/час (синя зона), още толкова - абонамент и 70% безплатни или заградени от държавни учреждения-гратисчии - министерства, парламент и т.н.(че даже и СО трябва да плаща наем на собствената си фирма "Паркинги и гаражи" - аз като ползвам фирмената кола за лични цели, си плащам бензина). В широкия център на Виена талончетата са по 0.80 евроцента и важат абсолютно навсякъде, паркингите са малко по-скъпи, но софийската цена от 1.50 евро/час е изключително престижна. Защо тогава се сърдят на празния паркинг на Булбанк?

Преди седмица бях в Париж и видях, че абсолютизирането на БУС-лентите води до хаос. Значи четирилентов булевард е преустроен по следния начин - десните ленти са за коли, левите - БУС-ленти, отделени с бордюр - все едно по Дондуков трамвайното трасе да е автономно. Паркирането, естествено, е изключено. Но ако някой спре за малък престой (най-вече бакшиш, който оставя или взема клиент) - веднага става опашка. То се знае, бакшишите често перкат в БУС-лентата, също и други французи. Тъй като на някой светофари автобусите трябва да завият, отделно има фаза за автобусите и за останалите. Като се има предвид, че автобусите им возят по 20-30 пътника (основната част от пътникопотока е в метрото и РЕР), много повече хора страдат от тези заграждения, отколкото печелят.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #78 on: 31.05.2007, 23:24:49 »
Като стана въпрос за БУС-лентите,може да ви прозвучи малко смешно,ам не може ли по бул.Евлоги Георгиев БУС-лентите да се направят върху реката,като се покрие реката? Или пък обратно-сегашните платна да са БУС-ленти,а останалият трафик да е върху реката,като се покрие. Все пак от приоритетно значение,трябва да е автобусите да преминават безпроблемно,и те да не влизат в задръствания.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #79 on: 31.05.2007, 23:41:20 »
Quote from: Ivo
Като стана въпрос за БУС-лентите,може да ви прозвучи малко смешно,ам не може ли по бул.Евлоги Георгиев БУС-лентите да се направят върху реката,като се покрие реката? Или пък обратно-сегашните платна да са БУС-ленти,а останалият трафик да е върху реката,като се покрие. Все пак от приоритетно значение,трябва да е автобусите да преминават безпроблемно,и те да не влизат в задръствания.
ТЕМАТА Е ЗА НОВАТА СИСТЕМА ЗА ТАКСУВАНЕ