Author Topic: Новата система за таксуване  (Read 124468 times)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1409
    • View Profile
Re: Новата система за таксуване
« Reply #820 on: 10.12.2015, 10:44:23 »
Според мен е най-добре да е както в Лондон- с OYSTER card (т.е. персонална електронна карта). Цялата система разчита на нея, зарежда се с определен брой билети и важи за всякакъв транспорт. Освен това пътуването с нея е с 50% от цената на билета. Така жителите на града си използват картата,а пък гостите когато пътуват 1-2 пъти изпозват билети,продавани от водачите или касите в метрото. Разбира се,при нас не може да говорим за техните цени, но все пак би било нормално пътуване с карта да струва 1 лев (поне на този етап, преди таксуване по брой спирки),а хартиен билет да струва 1.50лв. Така който има билети не може да каже, че е на загуба,след като така или иначе ще ги използва 1 или 2 пъти.

В Лондон водачите не продават билети. Единственият вариант да се возиш на автобус е ако имаш карта. Допълнителното е, че освен Oyster можеш да плащаш с безконтактна карта. Ако нямаш такава карта можеш да си купиш Oyster, който се зарежда с някаква сума и за всяко пътуване се приспада.


Отново за пример ще дам Лондон, там има тарифна политика за разстояние, но тя е приложена само в метрото, влаковете и DLR-а. Автобусите и трамваите са с твърда цена без значение колко време и колко дълго ще се возиш. Най-вероятно, защото няма как да се отчита слизането от автобуса.

Според мен в София единственото разумно би било билета да е за време и ако искаш да се прекачиш, защото нямаш директен транспорт да не ти оскъпява пътуването.
« Last Edit: 10.12.2015, 10:53:44 by dan »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6459
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Новата система за таксуване
« Reply #821 on: 12.05.2016, 10:57:32 »
Едно предложение към СЕ, и най-вече към ЦГМ и СО. Надявам се съвсем скоро да се въведе изцяло единната система за таксуване в София. След като се направи това, ще е хубаво да се направи една голяма и качествена разяснителна кампания. Не е лошо да се направи един сайт, по подобие на този: Цък, в който да е описано всичко и да е показано с клипчета и разяснения.

ПС: В линка съм дал Единната система за таксуване в Алмати (Казахстан). Разбира се, тук в този сайт също не е всичко окей и има неща които да се подобряват. Идеята на сайта им е добра и е хубаво да има навсякъде информация достъпна за пътниците. Още по-добре ще е ако за София я има информацията на минимум 4-5 чужди езика и разбира се Български език.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2095
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #822 on: 30.05.2019, 22:11:51 »
Ама в София не е кой знае колко трудно въвеждането на система за таксуване, просто властта го правят да звучи трудно...

За първи крачки прости и елементарни действия.
 Спокойно може София-Град и евентуално сателитите от София-Област да се разделят на 3-4 зони тип окръжност - А Б В Г. Всиш пилотаж и цялата София-Област да има обща система за обществен транспорт. Така ще се икономиса от мащаба. Примерно линията за Сливница може да се слее с 54, като със същия разход на машини, гориво и персонал да се получи по-удобен за пътниците резултат, респективно по-ползваема услуга и тн... Та съответно билетите могат да са в сещашната си структура, като еднократните могат да бъдат вече за време валидност в зависимост за колко зони. Примерно една зона е 60 мин., помежду две зони 90мин., три зони 120 мин., 4 зони до 150 мин. неограничено прекачване на всякакви линии включая БДЖ.

Как да се издават билетите- ами просто- пос терминали. Предвид архаичния и тъп НАП, могат да използват система, която ползват мобилните оператори (те ползват това за ваучери). Така билетът е и фискален бон. Ще могат много павилиони, магазинчета и тн, ползващи постерминали директно да продават дневни и еднократни билети, като първият да важи от момента на купуване. Така ще се махне нуждата от валидиране по превозните средства. Това е комбинативно и бързо оперативно решение. Съмнявам се да е много висока комисионната на банките и/или мобилните оператори. Все би била покрита от реалната ефективност на работата. В същото време по превозните средства могат да се раздадат такива машинки, като се махне стария билет, а водачите да могат да продават дневни и еднократни карти. При цялата масова продажба по павилиони и тн, с лансиране на 30+дневните карти ще излезе от мода тълпенето при шофьора за билети. Евентуално при крайградските линии мисля, че ще има такова по селата. Но пък същите ще важат х мин., което спестява второ и трето редене за билет.

Картите за 30 и повече дни могат да са магнитна карта с презареждане. Същите да се купуват/презареждат по пощенски станции, Изипей, бензиностанции, каси (тези за плащане на сметки), но и машини, предлагащи всички видове билети с всички видове плащания на най-ключовите и важни места. Естествено- и касите на метрото.
« Last Edit: 31.05.2019, 14:54:42 by Dragon »

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2854
    • View Profile
Re: Новата система за таксуване
« Reply #823 on: 31.05.2019, 13:38:46 »
Туй добре, но кой ще дотира загубите ? За линия до Сливница или Самоков или Костинброд коя община колко ще плаща ! СО не иска да плаща масрафа , а малките общини са с огранчени възможности. 

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #824 on: 31.05.2019, 15:13:04 »
Най-големият проблем е, че хората от Плана и Голяновци се научиха да плащат по едно билетче до градО. До Алеко и Златните мостове е също толкова, така че едва ли ще се намери инвеститор в екологично чист лифт, возещ хората за 1.60 лв плюс зачитане на всички абонаментни карти. Нека припомня, че някога системата беше зонова - от 0.06 до 0.40 лв за билет.
« Last Edit: 31.05.2019, 15:18:17 by blagun »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2095
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #825 on: 31.05.2019, 18:13:15 »
Да, но както се коментира в темата за линия до Костинброд- мащабно излиза по-икономично.
Цялата система може да си обедини приходите в структурата на сегашното ЦГМ, а общините да продължават да си дават парите които сега дават. А те дават доста пари и в момента за компенсации по карти, "губещи линии и пробег", социални карти и тн. Защото примерно конкретния случай за Сливница- вървят три автобуса по 54, в същата посока вървят и 4-5 на линията за Сливница, като с 6-7 общо ще могат да са една линия, със запазване интервалана 54 и леко зачестяване този за Сливница.

ЦГМ може да функционира, освен като събирател на парите от превозни документи, но и като фонд дотиран от общините чиито територии покрива. Допълнително возенето, което неимоверно води до загуба, може да се балансира с дейности, с пренебрежими инвестиции сравнено с приходите от тях (платено почасово паркиране, реклами по спирките и уличните елементи, наем на павилиони на територията на спирките и станциите и тн.).

Това което казва Благун е вярно... Абсурдно е с 50 лева карта да можеш да пътуваш от Плана до Банкя... Това е причината да пиша утопията в предния пост...
« Last Edit: 03.06.2019, 10:01:02 by Dragon »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2833
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #826 on: 31.05.2019, 19:19:21 »
Най-големият проблем е, че хората от Плана и Голяновци се научиха да плащат по едно билетче до градО. До Алеко и Златните мостове е също толкова, така че едва ли ще се намери инвеститор в екологично чист лифт, возещ хората за 1.60 лв плюс зачитане на всички абонаментни карти. Нека припомня, че някога системата беше зонова - от 0.06 до 0.40 лв за билет.
Даже и по повече, Благо, до някои от костинбродските/сливнишките села - дори левче. Но там, както и за Банкя, играеше и небезизвестната надценка за успоредност с ж.п. транспорт. В същото време чак до Сеславци се пътуваше с билетче от 6 стотинки, ако че Кремиковци и Ботунец имаха електричка....От друга страна, наличието на голям брой пътници от Костинброд/Петърч/Сливница, които ежедневно идват на работа в София, би оправдало запазването на стандартната цена, тъй като ще може да се печели от оборот......В Будапеща също няма зониране, а градът е колкото четири Софии, отделно има много автобусни линии, излизащи в села извън границите на общината, за тях доплащане няма. Такова има само в електричката....А едно Сараево, което е колкото Варна, е със зониране. Париж и Лондон също са на зони, но те са колкото 10 Софии....Така че въпросът е дискусионен - не е редно да е 1.60 за една спирка, за пет спирки и чак до Плана....Специално в моя случай белите почнаха да стават като бях в горните класове - на мен, както и на много други деца от Обеля, ни беше много удобно от спирката на Ломско, при 245-ти блок, да се хване който дойде селски рейс, включително и от костинбродските, до станция Връбница и после 83 или примерно 85 от последната му спирка, за да не се закъснява за първия час, вместо специално да се чака претъпкания 150, който до едно време беше дори само сутрин и следобед...Обаче костинбродските бяха дадени на частници, при които понякога нямаше проблеми, но някои не искаха да ни качват или пък не ни признаваха картите - искаха пари за билетче.....
« Last Edit: 31.05.2019, 19:25:03 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 350
    • View Profile
Re: Новата система за таксуване
« Reply #827 on: 31.05.2019, 22:13:03 »
Едно време всичко беше общо - държавно. ДАП - държавно автомобилно предприятие. и затова транспортът беше много добре уреден.

Сега всичко е разделено и всяка общинска единица трябва да отговаря за собствените си финанси. и не е честно хората от една община да плащат на хората от друга община за транспорт.

Ако Столична община може да се договори със съседните си общини и те да дават някакви пари на ЦГМ - тогава няма проблем да има градски рейсови и до Ихтиман, ако щете. Иначе не е честно.


От тази гледна точка - как стои въпроса с рейс 54? Община Божурище дава ли някакви пари на Столичната община? Иначе рейс 54 трябва да е само до магазин Метро!! после обръща като минава под главния път за Сърбия и обратно към София. Чувал съм че имало още едно село което не е част от столична община ама пак се ползват с градски транспорт от София. ама не знам кое е.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12775
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #828 on: 31.05.2019, 22:20:57 »
и не е честно хората от една община да плащат на хората от друга община за транспорт.

Дали? като нищо ползите за общината да са повече от загубите-довежда им работници които си плащат данъците тук работната ръка е дефицит в момента, спомага за намаляване на трафика, за по-чист въздух и като теглиш чертата като нищо да са "на далавера " дори особено ако билетите са по 4-5 лева.

То по същата логика не е честно жителите на други градове да си карат колите в София и да амортизират инфраструктурата на София, или ти като отидеш във Варна не е честно да ползваш новите им автобуси за които друг плаща.

Според мен всяка мярка за намаляване на автомобилния трафик, ако ще и нарочно дотиране на обществения транспорт в далечна перспектива носи повече ползи, отколкото загуби.
« Last Edit: 31.05.2019, 22:26:36 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 350
    • View Profile
Re: Новата система за таксуване
« Reply #829 on: 31.05.2019, 22:41:50 »
Дали? като нищо ползите за общината да са повече от загубите-довежда им работници които си плащат данъците тук
Работниците си плащат данъците там, където живеят. Данъците, които произлизат от трудовата им дейност отиват в хазната.

И в точно това е въпроса. всяка община трябва да субсидира транспорта на своите граждани, защото те си плащат данъците на нея.


Не ме разбирай грешно - аз съм много ЗА да има колкото се може повече публичен транспорт (по-възможност електрически и природосъобразен). и да се ограничават личните МПС колкото се може повече.
Но трябва да е ясно откъде идват парите.


Интересен аспект на тази дискусия, за който се замислих сега: подобна нова система за таксуване която включва около софийските градове и села не е ли всъщност в ущърб на София? Това ще улесни още повече хора да прииждат всеки ден и да пре претоварват вече крайно претоварените инфраструктури на града? Не е ли по-добре да има политики които ограничават идването на още хора в София? и съответно стимулирането на нови работни места извън София. Не може цяла България да дойде и да живее и/или да работи в София!!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12775
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #830 on: 31.05.2019, 22:47:39 »
Но тогава съвсем няма да има кой да работи. Примерно имам поне 4-5 човека от работата, които всеки ден идват от Перник, от Своге, от Елин Пелин и почти навсякъде е така. Представи си че и в ГТ има сигурно такива. Така че не е в ущърб, ами в плюс на София, че иначе вярно съвсем няма да има кой да работи по фирмите и на много хора може да им отиде бизнеса. Ако сега има криза за персонал, то тогава ще стане истинска катастрофа.

И защо мислиш че автотранспорта дори не може да печели от такива линии до околните села и градове? Костинбродските превозчачи на цени от 1.50 до 3 лева дали са на загуба и работят за слава и чест? При цени от 3-4-5 лева до близките села и градове, и то при положение че автобусите ти ги е купила Европа като нищо да си на печалба.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 350
    • View Profile
Re: Новата система за таксуване
« Reply #831 on: 31.05.2019, 22:55:44 »
Но тогава съвсем няма да има кой да работи. Примерно имам поне 4-5 човека от работата, които всеки ден идват от Перник, от Своге, от Елин Пелин и почти навсякъде е така. Представи си че и в ГТ има сигурно такива. Така че не е в ущърб, ами в плюс на София, че иначе вярно съвсем няма да има кой да работи по фирмите и на много хора може да им отиде бизнеса. Ако сега има криза за персонал, то тогава ще стане истинска катастрофа.
Ами тогава тези фирми да вземат да се преместят в други населени места из България. Знаеш ли колко голяма безработица има в някой региони???

Всичко живо се бута да си прави бизнеса в София!!!!!! не трябва да е така!

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #832 on: 31.05.2019, 22:58:15 »
В същото време чак до Сеславци се пътуваше с билетче от 6 стотинки, ако че Кремиковци и Ботунец имаха електричка....
Челопечене, Ботунец, Кремиковци и Сеславци станаха квартали на София по чисто конюктурна причина, каквато беше циреят МК Кремиковци.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2833
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #833 on: 31.05.2019, 23:00:51 »
Може да ви се струва повече от странно, но в България най-добрите заплати НЕ СА в София! А са в по-малки населени места, където са съсредоточени работещи големи обекти в добива на полезни изкопаеми и енергетиката - практически цялото население там работи изцяло за въпросните компании. Излиза, че на първите места са райони като Мирково, Челопеч, Козлодуй, Гълъбово, Раднево, Стара Загора, Пирдоп...Да не говорим за програмистите, много от тях, които работят директно за чужди фирми, си работят направо от вкъщи, и това вкъщи не е задължително да е София.
А за да се реши проблема с интергрираната система, е необходима съвместна работа между съседните общини, като се включат и железниците. Тогава и транспортните схеми могат да станат доста по-оптимални....

« Last Edit: 31.05.2019, 23:15:06 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1263
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #834 on: 02.06.2019, 18:43:25 »
Христиан Петров, ЦГМ: Работи се активно по изграждане на системата за таксуване в столичния градски транспорт
29 Май 2019 | 10:00 | Радио „Фокус“, „Добро утро, България“

В сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ обръщаме поглед към алтернативните методи за придвижване в града, които столичният градски транспорт предлага и то през цялото денонощие. Преди година стартира нощният градски транспорт – успя ли да се наложи и стана ли предпочитан от столичани и гости на града? Питаме изпълнителния директор на Центъра за градска мобилност Христиан Петров.

Водещ: Г-н Петров, за този период на действие нощният транспорт успя ли да се докаже в полза на столичани?

Христиан Петров: Нощният транспорт е още една възможност за града. Това е допълнителна услуга, с която София и софиянци все още свикват, защото това все пак е една относителна нова услуга. Тя стартира месец април миналата година, но е доказано устойчива и взехме решение да я удължим. Това, което ни радва, е, че броят на пътниците постоянно се увеличава. Сега чакаме с нетърпение вече и летния сезон, по-топлите дни и вечери, с което нормално, хората, които ползват нощния транспорт се увеличават.

Водещ: Можем ли да дадем по-точна в бройка, колко души се ползват от този транспорт?


Христиан Петров: Точно за една година – от април миналата година до началото на април тази година нощният транспорт е използван от 144 800 пътници, като от началото на 2019 год. до днес, ползвалите нощен транспорт в София са малко над 48 хиляди пътници. Като се сравняват и месеците, които се препокриват – има увеличение тази година спрямо миналата година.

Водещ: Да, вероятно и с настъпването на летните месеци тази бройка наистина ще нарасне. Знаем линиите, по които се движи нощният транспорт са четири – колко автобуси се движат по тях? Достатъчни ли са те?

Христиан Петров: Общият брой на курсовете по 4-те линии са 64 курса на нощ, като те се обслужват от 14 коли. Две линии с по 4 коли и две линии с по 3 коли. За момента това може да се предложи, спрямо бройката на хора, ползващи нощния транспорт.

Водещ: Имате ли информация коя от тези четири линии се оказва най-натоварена?

Христиан Петрoв: Да, това е линия N2, която обслужва кв. „Обеля“ и Студентски град. За миналата година общо имаше 57 хиляди пътници на тази линия. Студентски град е населяван основно с млади хора, като интересът към тази линия не е изненадващ.

Водещ: Услугата продължава, Столична община също прие това. Какво се планира да бъде направено с цел повишаване удобството, ефективността и надграждане на цялостната система?

Христиан Петров: В момента правим анализ кои са хората, които ползват нощния транспорт, защо го предпочитат, като търсим постоянно обратна връзка от пътниците. От тях научаваме кое е положителното в тази услуга и кое трябва да се подобри. Щом съберем достатъчно информация, ще направим анализ, ще изпратим предложения към Общински съвет да се вземат адекватни решения. И наистина това, което ни е нужно, и затова се взе решението експериментално да бъде продължен до края на годината нощният транспорт, е да натрупаме още малко данни. Чакаме с нетърпение летния сезон, за да видим кои тенденции ще се запазят като натоварване по определени линии.

Водещ: В момента цената на билета е от 2 лева. Тя важи за всичките линии. Обмисля ли се занапред въвеждането на система за индивидуално таксуване?

Христиан Петров: В момента това, освен шофьора в превозното средство има и кондуктор, като пътниците могат от него да закупят своя билет. Предлагаме възможност нощната карта да бъде закупена и през телефон. Както знаете, Центърът на градска мобилност подписа договор за изграждане на система за таксуване, по която се работи много активно в момента. Срокът на договора за изграждане на системата е 54 месеца, който започна да тече от декември миналата година. Това е основният ни фокус на работата на дружеството и ще има такава система. Но дотогава специално за нощния транспорт – кондуктори плюс възможност да се закупуват онлайн билети през телефона през MPASS.

Водещ: Тази опция за онлайн плащане на карти стана ли вече достатъчно разпространена сред столичани? Предпочитан метод ли е вече това?

Христиан Петров: По-скоро това е още една опция наред с другите, но не е най-разпространената. Тя важи за два превозни документа - дневна карта, която е на цена от 4 лева и нощната карта, която е 2 лева. От началото на годината имаме около 18 хиляди дневни карти, които са продадени и около 200 нощни карти. Така че предлагаме я, ползва се от хората много повече дневната карта отколкото нощната, но това също се обяснява с наличието според мен, на кондуктори във всеки един автобус.


* * *


Новата система за таксуване в столичния транспорт няма да е готова поне още година

публикувано на 31.05.19 в 16:54 Автор: Добромир Видев


Новата система за таксуване в столичния транспорт няма да заработи поне още година. Това каза Методи Аврамов, директор на иновациите в Центъра за градска мобилност.

 „Системата за таксуване, тя няма да е факт още поне една година. Тази система ще даде вече възможност за плащане на пътуването, мобилни апликации, през Интернет, през уебсайт, естествено безконтактни карти, като голямото предимство на тази система е, че ще даде възможност за заплащане на реално използваната услуга, тоест дали ще е по време, дали ще е по разстояние, дали ще е по брой спирки, това вече оставяме на Столичния общински съвет да реши. Системата ще даде този инструментариум, който в момента, да, все още имаме тъй наречените перфоратори от ерата на Флинстоун, които продупчват билета и е много трудно да обясним как все още съществува подобна система, но до година-две вече ще бъде напълно цифровизирано билетоиздаването в София“, заяви Аврамов.

Той допълни, че в момента се работи за интелигентна система за светофарите, за да може ако градският транспорт закъснява да се осигурява приоритетното му движение.
 



Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1658
    • View Profile
Re: Новата система за таксуване
« Reply #835 on: 16.06.2019, 21:32:29 »
Автобус 3704. Валидатори ли са това?


Offline Sailor Moon9521

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 255
  • 私はイカルス―ガンツ280.92Tがすきです。
    • View Profile
Re: Новата система за таксуване
« Reply #836 on: 16.06.2019, 22:05:55 »
Явно ВМС-тата ще живеят още дълго щом на 3704 са сложили такова устройстово.


Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1338
    • View Profile
Re: Новата система за таксуване
« Reply #837 on: 16.06.2019, 22:25:58 »
Навярно тези заедно с зелените са най-дръгливите автобуси в автото. Сигурно искат да видят как ще се държи при по-лоша маса и напрежение.
The Grand Tour

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10398
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Новата система за таксуване
« Reply #838 on: 16.06.2019, 22:41:38 »
И 3595 ще се сдобие с тестовата инсталация.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Защото страстта е онова, което ни държи заедно вече 8 години!

Offline Pesho1991

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 111
    • View Profile
Re: Новата система за таксуване
« Reply #839 on: 16.06.2019, 22:50:22 »
Това е тестово оборудване, така че няма значение на какво ще е монтирано. И без това 3704 редовно е по 314, с две думи ще отчетат натовареността на линията. Същото се отнася до 3595, който е или по 88 или по 305. И на двете линии им правят сметка как да намалят колите така че това е един вид своевременно преброяване на пътникопотока.