Author Topic: Вдигат два лифта в Търново  (Read 7814 times)

Offline c.r.u-to

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 305
    • ICQ Messenger - 229906915
    • MSN Messenger - kluklu_9@hotmail.com
    • View Profile
    • http://www.sofia.bg
    • Email
Вдигат два лифта в Търново
« on: 12.05.2006, 19:42:24 »
Вдигат два лифта в Търново

ВEЛИКО ТЪРНОВО. Два лифта ще тръгват от старата столица. Единият ще води до Арбанаси, криволичейки по платото под бившата резиденция на Тодор Живков. Другият ще e от паметника на "Никола Пиколо" в Търново до празната площадка между двата тунела по пътя за Русе. Така туристите ще могат да оставят колите си на паркинг извън града, вместо да обикалят с часове и да търсят място в центъра. Двете въжени линии за първи път влизат в инвестиционната програма на местната община. За предварителните проучвания за двата лифта са заложени около 10 000 лева. Кога ще станат готови обаче и двете съоръжения, все още не е ясно, защото се търси инвеститор.
ИЗДИРВАМ АВТОМОБИЛ МАРКА: ФОЛКСВАГЕН МОДЕЛ: ГОЛФ МОДЕФИКАЦИЯ : ДВОЙКА ГОДИНА НА ПРОИЗВОДСТВО 1983
РЕГ № С 9661ТТ МОЛЯ КОЙТО ЗАБЕЛЕЖИ АВТОМОБИЛА ДА МИ ПИШЕ НЕЗАБАВНО

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13612
    • View Profile
    • Email
Вдигат два лифта в Търново
« Reply #1 on: 25.05.2006, 16:14:32 »
Поредната фантасмагория. То всеки локален управник си има номер - кой мост над Дунава ще прави, кой тунел под Балкана, само за парите не казват нищо...
Някога в Търново спрягаха тунел под Арбанаси (към Горна Оряховица), сега лифт към Арбанаси ще правят...

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15674
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Вдигат два лифта в Търново
« Reply #2 on: 25.05.2006, 16:29:21 »
Quote from: blagun
Поредната фантасмагория. То всеки локален управник си има номер - кой мост над Дунава ще прави, кой тунел под Балкана, само за парите не казват нищо...
Някога в Търново спрягаха тунел под Арбанаси (към Горна Оряховица), сега лифт към Арбанаси ще правят...
Аз мисля,че идеята е добра,както много други идеи,но проблемът при нас е,че винаги много се говори и нищо не се върши.Велико Търново е прекрасен град и би било страхотно.Релефът там позволява да се направи и зъбчата железница,нещо като funiculaire.Мисля,че се сещате за какво говоря,не съм много сигурен за правописа,но сега ме марзи да проверявам.Ще е страхотна атракция.Аз дори за софия съм си мислелпри слона между Московска и Дондукова,но той не е много стръмен и дълъг.Но бюрокрацията,алчността,простащината и другите типично български "качества" биха провалили почти всяка подобна инициатива...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13612
    • View Profile
    • Email
Вдигат два лифта в Търново
« Reply #3 on: 29.05.2006, 15:57:46 »
Quote from: difian
... зъбчата железница,нещо като funiculaire.
Фуникуляр и зъбчата железница са различни неща. Фуникулярът е нещо като асансьор, на който двете кабинки са противотежести една на друга. Той върви по много стръмни, но прави склонове. Примери за такива - Будапеща, Айфеловата кула, остров Капри, Залцбурги  др. Ето Будапещенският фуникуляр:


Зъбчатата железница е като всяка друга жп линия. Само че може да изкачва по-стръмни наклони от конвенционалната. Това става, като между двете релси има рейка със зъбчат улей. В този улей върви зъбчато задвижващо железницата колело.
Ето една такава в Швейцария:


В случая с Търново подходящ би бил фуникуляр (или лифт, разбира се). Но мисля, че преди такова любопитно строителство в този град трябва да се реши въпросът с автомобилния поток, преминаващ през стария град. За извеждане на транзитния поток бяха направени магистралата към Русе и южния пътен възел. Но макар и без транзитен поток, главната улица в стария град в момента не може да бъде затворена - това означава да се отреже достъпа до Царевец, Асеновата махала, част от промишлената зона.
« Last Edit: 29.05.2006, 16:03:03 by blagun »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15674
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Вдигат два лифта в Търново
« Reply #4 on: 29.05.2006, 16:13:21 »
Quote from: blagun
Фуникуляр и зъбчата железница са различни неща.
Благодаря за поясненията!Правя разликата,просто бях предложил и двата варианта.Наистина при търновските наклони май по-подходящ би бил един фуникуляр.За трафика не се ли използва тунела?Като построят А2,трафикът София-Варна ще се измести на север и това би облекчило доста нещата.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13612
    • View Profile
    • Email
Вдигат два лифта в Търново
« Reply #5 on: 30.05.2006, 12:24:40 »
Quote from: difian
За трафика не се ли използва тунела?
Двата тунела са на пътя Русе-Стара Загора. Преди построяването им беше ужас, тъй като целият транзитен трафик север-юг минаваше през стария град.
Транзитния трафик изток-запад минава по южна тангента и също е общо взето безконфликтен. Пресичането на двете посоки става на сложна детелина, изграждана повече от 10 години.
Така че въпросът с транзитния трафик е решен. Вероятно магистрала Хемус ще преминава северно от града, така че проблеми няма да възникнат, поне в обозримото бъдеще.

Но в стария град има единствена двулентова главна улица - между паметника на майка България и  входа на Царевец. Тя е единствената връзка за Царевец, Асеновата махала, част от промишлените предприятия, гара Трапезица, Арбанаси (временно затворен поради свличане). Надземна алтернатива или разширяване на тази улица не е възможно предвид сложния релеф и завоите на Янтра. Би могло да се мисли за сложно съоръжение - комбинация от виадукти и тунели в посока хълма с паметника на Асеневци (под хълма с двойно пресичане над реката). Сложността идва и от пресичането с изградените съоръжения - жп и магистралните тунели и виадукти. би могло да се мисли и отклонение от русенската магистрала през жп гара Трапезица и свързване с пътя за Арбанаси и Асеновата махала.
Отклоних се много, идеята ми е, че Търново има много по-сериозни и нерешени инфраструктурни необходимости, отколкото откровено фанфаронски проекти с лифтове и фуникуляри.
« Last Edit: 30.05.2006, 12:36:36 by blagun »

Offline Hakkinen

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 762
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Вдигат два лифта в Търново
« Reply #6 on: 17.01.2008, 12:09:37 »
Лифтовете не са фантасмагория. Строителството на лифта от северния вход на Велико Търново до паметника на Никола Пиколо в старата част започва, като ще е готов догодина по това време. Стойността е 1 млн лева, ще работи денонощно, а кабинките ще са с вместимост от 16 места. В началната точка ще има паркинг с около 150 места, а основната цел е турстическите автобуси да не влизат в стария град, а да паркират там. Ето повече информация ->
Кабинков лифт ще извозва туристите от паркинг в подножието на хълма Трапезица до паметника на Никола Пиколо във Велико Търново. Те са с вместимост от 16 души за седящи и правостоящи, а общата дължина на въженото съоръжение ще бъде 400 метра. Разстоянието между двете крайни точки ще се изминава за 10 минути.

Изграждането на лифта ще струва около 1 млн. евро. Подробният устройствен план на съоръжението е одобрен от Националния институт за паметниците на културата (НИПК). От общината поясниха, че проектът ще кандидатства за финансиране по оперативна програма "Регионално развитие". Намерението на общинарите е лифтът да заработи до началото на 2009 г.

Проектът е разработен след двегодишни проучвания. Той е дело на "Тобо" ООД, официален представител за България на германската фирма "Допелмайер". В долната станция на лифта ще бъде изграден паркинг за 150 леки автомобила и 8 автобуса. Съоръжението ще работи целогодишно.

Идеята за изграждането на съоръжението е на общинската агенция по туризъм "Царевград Търнов". Нейният управител Даниел Панов обясни, че подобни лифтове се използват на много места в Европа. В Барселона, Франкфурт, Будапеща, Прага и други съоръжението свързва старата и новата част на града.

Разработката за въженото транспортно съоръжение е представена в НИПК заедно с проекта за лифтов транспорт до Арбанаси. От института обаче отхвърлили второто предложение, което предвижда другата въжена линия да тръгва от подножието на Балдуиновата кула на крепостта "Царевец" и да стига до началото на Арбанаси. Според експертите на НИПК трасето на лифта ще наруши културния пейзаж на старата столица. Даниел Панов обаче контрира, че трасето, което по права линия ще бъде 1.5 км, е не само най-екологичният превоз до Арбанаси, но също така атрактивен за туристите и в никакъв случай не нарушава общата визия на региона. Панов подчерта, че ако от института по паметниците са толкова загрижени за визията на Арбанаси, като начало би трябвало да преустановят високото строителство в архитектурния резерват. Разстоянието между Търново и Арбанаси може да бъде изминавано по въздуха за 12 минути.
Мила МИЛЧЕВА

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Вдигат два лифта в Търново
« Reply #7 on: 17.01.2008, 13:57:27 »
Някаква информация относно кой е инвеститора, колко ще струва ползването му има ли? Важно е, защото ако е прекалено скъпо никой ням ада го плозва и идеята за "намаляване на трафика" пропада.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

xcheffo

  • Guest
Вдигат два лифта в Търново
« Reply #8 on: 18.01.2008, 23:40:50 »
Благун е прав - движението в Търново е ужасно. Не че въжената линия е лошо нещо, просто не решава никакъв проблем.

За тунела под Арбанаси не съм съгласен - с този Триградието ще се превърне в 130 хиляден център с международно летище, близост до магистрала, главен път и основна ЖП линия. Да не говорим, че разумният начин за разрастване на Велико Търново е всъщност през Горна Оряховица и Лясковец и към равнината.

Само да не стана като оня с метрото за Перник

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Вдигат два лифта в Търново
« Reply #9 on: 19.01.2008, 11:36:29 »
Според мен при релеф като този в старата част на Велико Търново, въжената линия е идеален транспорт, включително и градски. Мисля че пътникопотока който може да обслужи е повече от задоволителен. Автобус или тролей не би се справил по добре, трамвай или метро няма как да изпълзят... Така че лифта е оптимално решение. Някой може ли да приложи приблизителна схема как евентуално ще бъде разположена линията?
UPP@UIC

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11159
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Вдигат два лифта в Търново
« Reply #10 on: 19.01.2008, 15:12:59 »
Търново трябва градския му транспорт да е предимно лифтов-атракция,удобство,бързина,екологичност .....
НЕ на хейтърството!

Offline eeasss

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 83
    • ICQ Messenger - 209
    • View Profile
    • http://
Вдигат два лифта в Търново
« Reply #11 on: 25.01.2008, 13:31:07 »
Quote from: Hakkinen
Те са с вместимост от 16 души за седящи и правостоящи, а общата дължина на въженото съоръжение ще бъде 400 метра. Разстоянието между двете крайни точки ще се изминава за 10 минути.
това прави 0.6 метра в секунда ми той дядо ми ходи с тая скорост о0 ама сигурно за да имат време хората да се насладят на панорамата  

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15674
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Вдигат два лифта в Търново
« Reply #12 on: 25.01.2008, 14:52:05 »
Quote from: eeasss
това прави 0.6 метра в секунда ми той дядо ми ходи с тая скорост о0 ама сигурно за да имат време хората да се насладят на панорамата  
A обща дължина не означава ли и в двете посоки   А и ще го видим дядо ти как припка и се катери по Търновските баири...