Author Topic: Трамвайни линии при строителството на МД-2  (Read 127723 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4549
    • View Profile
Една от целите на подземното метро е да се освободи място над земята за да се облекчат задръстванията. Ако има обособено трамвайно трасе това няма да е така, също така трамвая има пъти по-малка пропускателна способност особено с БГ таралясниците и не може да поеме голям пътникопоток, освен това при метро по същото направление пътникопотока ще е твърде малък - при ТМ8 проблема е неадекватната система за таксуване и лошото довозване в Люлин, при нормално таксуване по време и читаво довозване в Люлин подобен трамвай ще се лашка почти празен и ще е неефективен. :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17717
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
И отново да припомня - 5 год. се правеха пътеки, подписки и какво ли не, за да се върне тм 8 до Съдебната палата. Мислите ли, че ако беше неефективен, щеше да е така. И отново един минус на повечето метростации - труднодостъпни са. Хубаво е, че след МС при стадиона този проблем е решен, но с останалите не е така. направиха се опити, но крайно несполучливи.

Огромна надежда за мен е увеличаването на цените за паркиране в синята зона, както и нейното разширение. ДАНО СЕ ПРИЕМЕ!!!
мур

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
В Люлин не е проблем неадекватното довозване, а недакветното място на метростанциите. А и няма как да се направи адекватно довозване само с една линия. И да спрат ТМ8 трябва да се пусне автобус със същия маршрут като ТМ8 + още поне два автобуса тролея.
Ако си в Л5,6 и пътуваш до Вагона или Мола е по удобно да си ползваш трамвая, вместо да ссе прекачваш на метро и да вървиш пеша.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 910
    • View Profile
    • Email
Има съществена разлика между трамвай 8 и 9.Ако се премахне трамвая по Черни връх ще има две ленти повече по един тесен булевард и транспортно обслужен с метро по цялата дължина до Хладилника когато е готово.При Люлинския трамвай и да се премахне люлинския участък той пречи единстевно в тунела където стеснява движението.А и има проект да бъде махнат оттам и за мен е правилно.Също така той е транспорт за 4.5 и 6 микорайони които не се обслужват от метрото.А при трамвая до Хладилника къде точно не се обслужват от метрото.Имам предвид  когато стигне до Хладилника.Това са аргумнтите а не да правя бакалски сметки че с трамвая мога да стигна по бързо до Арената защото няма да слизам и се качвам по стълби в метростанция.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • View Profile
По "Черни връх" може да има четири ленти само на хартия. В момента посока "Хладилника" от "Н.Вапцаров" надолу е задръстено от паркирали коли, кофи  и тн => лентата не се използва.Не виждам какво пречи да си седи трамвая - в момента пак може да има по 2 ленти в посока. Да не би трамваите да са на 1-2 мин и да пречат толкова? Предполагам, че ако се възстановят тм 9 ще е на 7/8 мин и тм 10 на 10, така че няма проблем.
По темата: В един от разделите видях, че закриват тм 1. Това от какъв зор? Ако се направи означава ли,че ще имаме ТМ 7 от "Борово" до гарата и тм 17 от Обеля-2" до "Иван Вазов"? Аз си мисля,че при затворена М.Луиза може да се направи така:
ТМ 1/17 "Иван Вазов"-"Обеля-2"
ТМ 6 с 6 коли
ТМ 7 по Ботев
ТМ10 - предложено до "Парк-хотел "Москва"
ТМ 18- закрива се

Тм 19 - "Орландовци"-бул."Н.Петков"
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Nicky

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
    • View Profile
Това са аргумнтите а не да правя бакалски сметки че с трамвая мога да стигна по бързо до Арената защото няма да слизам и се качвам по стълби в метростанция.
Ако наричаш моя живот бакалия, то значи и сметките са ми бакалски. Позволи ми да си спестявам време от реалния живот като не ползвам метро като ходя до Люлин 10, пък наричай начина му за спестяване както си искаш. Но при положение че говоря с РЕАЛНИ факти, а не сметки измислени от не знам кой си чиновник, просто не искам да правя сравнение. А до въпросът за арената не ходя с какъвто и да е транспорт там, защото ми е по-бързо пеша... Просто приемете, че метрото колкото и да е удобно за дълги дестинации не може да измести трамвая за късите. И премахването на релсите по Витоша какво облекчение ще донесе? Ще направят двупосочна лента за колелата или просто ще направят кафенета върху релсите? Ясно е, че всеки си има предпочитания за вида транспорт, но съм убеден, че въпросът за Витоша, не взима това решение поради нуждата от повече място за хората. Има нужда от повече търговска площ, повече място за кафета, за магазини и за взимането на наеми. А ние тук може да си спорим до 2012...

Съжалявам за лекия офтопик в началото, но просто не се сдържам понякога на подобни коментари

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 910
    • View Profile
    • Email
Може би и аз прекалих с предния си коментар.Но мен ме подразни коментара на Иво който иска трамвая за да го ползва за две спирки и става въпрос как 3 минути да не станат 5.Когато имаме метро разреждането на спиркките неминуемо води до увеличаване на времето за някои.Но строежа се прави подземно за да се облекчи надземното движение.Трамваите ще има там където нямат алтернатива.Сигурно на всеки му е удобно да има десет вида транспорт но това не е правилно.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
И според мен люлинският трамвай е много по-съществен от този в Лозенец и въобще не могат да се сравняват, поне докато метрото не се разшири и в Люлин. А трамваят между Хладилника и Кръста ще остане докато се построят последните две метростанции по диаметъра, така че АКО ИМАХМЕ адекватно таксуване на довозването, щеше да е доста по-читаво...

Витоша трябва да бъде пешеходна най-вече и преди всичко, за да имаме поне една красива улица в центъра и по туристически съображения. Особено след като трамвай по нея няма никакъв транспортен смисъл. В момента това по никакъв начин не е пешеходна улица, дори само машинното масло вече я дискредитира изцяло и я прави ужасна. Да сте забелязали някой да ходи по нея през деня? Според мен там и велоалеи (ако могат да се нарекат така случайните жълти криволици по асфалта) не трябва да има, а да се направи една хубава настилка, да се сложат цветя по лампионите, да се ПОДДЪРЖАТ, да се оправят порутените сгради и мястото да заплрилича на човешки град.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17717
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
До Иван Вазов засега няма да има трамваи.
И къде е написано точно това и защо? Задължително трябва да остане трамваят до Вазов, независимо под какъв номер. Разбирам, че след спирането на трамваите по Мария Луиза, не могат всички да се прехвърлят по Ботев, но какво пречи някой друг да се пренасочи към Вазов. Например №3 (вместо Орландовци).


След затварянето на Лъвов мост и преди пускането на Клементинска б-ца моето предложение е:

1 Иван Вазов - Обеля
3 Без промяна
5 Без промяна
6 Без промяна
7 Борово - Македония - Централна гара
8 Без промяна
9 Без промяна на маршута, но с увеличен брой коли
10 Западен ПАрк - Парк Хотел Москва
11 Без промяна
12 Без промяна
19 Без промяна

17 и 18 се закриват.
мур

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
 
След затварянето на Лъвов мост и преди пускането на Клементинска б-ца моето предложение е:

1 Иван Вазов - Обеля
.................................
7 Борово - Македония - Централна гара
 ..........
Преди пускането на трасето покрай Клементинска болница трамвай №17 трябва да остане да съществува. Няма защо да се сменят номера. Именно обикалянето по Стамболийски и Величков се свързва с №17. Сигурен съм, че идеята е за минимални промени!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17717
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Номерът няма значение. А и в моите сметки промените са минимални.

Идеята за тм 19 с маршрут през Македония вече е неосъщесвима с оглед повечето линии, които ще минават оттам.
мур

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12080
    • View Profile
    • Email
Добре, много ми е интересно как довод против метрото ви е, че може да го изпуснете и да чакате 5-10 минути следващия, но никой не споменава как някой с Х6 примерно да реши да спре върху релсите и да блокира движението известно време, или пък по друга причина трамваят да се забави?
Едва ли някой е против метрото. напротив! Аз съм за колкото се може по-бързо да се построят и трите диаметъра и най-после да се облекчи движението в София, което ще доведе и до положителен екологичен ефект.
Обаче съм твърдо против да се спират или орязват удобни линии, само защото 2 или 3 спирки им се припокривали с метрото, както в случая с ТМ 9, който ще има 3 общи спирки с МД2. Е това е голямата глупост в случая. А това, че някой можело да спре върху релсите не е никакво оправдание-има си начин, да се обособи трасето около кръдтовищата, както е около Евлоги Георгиев и 5-те кюшета например, така че никой да не стъпва на релсите(дали с островна спирка или колчета покрай линията все тая) Точно стесняването на булевардите за сметка на обособени трасета за автобуси, тролейбуси и трамваи ще облекчи много трафика, защото хората с коли ще видят, че като е по-тясно само се набиват в задръствания, и ще се убедят, че пътуването с ГТ е много по-бързо и удобно и ще си оставят колите. А да не говорим ако времето прекарано в задръстване се измери в заработка в пари какви огромни суми се получават. Само се замислете-дори един съчленен стар Икарус побира към 100 човека, които 100 човека ако са в коли това си е едно прилично задръстване, докато ако са в Икаруса вместо в колите си-100 коли по-малко или едно голямо задръстване по-малко. И това само от един автобус. Ами капацитета на всички автобуси, тролейбуси трамвайни или метро вагони? Личните автомобили не решават транспортните проблеми а ги задълбочават. Колкото повече автобуси, трамваи и торлейбуси например, толкова повече первозени хора, и толкова по-малко задръставния.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17717
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Съгласен съм с всяко едно изречение написано от Иво.
Обаче как да накараме ония с колите да ги зарежат и да ползват друг транспорт? За начало 2.50 на час в центъра и разширяване на синята зона е отлична идея.

Не ми се иска да си пишем едно и също. Вече съм казвал, че ако беше обособено трасето по Ботев с тм 9 от Клементинска болница до Кръста разстоянието би се взимало взимало за 16-17 мин. Точно за толкова ще се взима и с метрото като се добави и времето за влизане и излизане от метростанциите.
Но цялата идея е да се натикат хората ползващи градския транспорт в метрото, а трамваите да се разкарат, за да се изчистят улиците за леки коли. Пример- тунела под НДК на мястото на трамвайните линии.

Жалко е, че се закриват трамвайни линии.
А аргументите за пешеходна зона са несериозни - да се правят пешеходни зони в градове с население от по 30 000 човека, а не в София, където станаха над милион и половина.
мур

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12080
    • View Profile
    • Email
Точно така! Разширяването на булевардите е глупаво решение, защото това е предпоставка повече хора да ползват лични автомобили, или по-точно бавен и неекологичен транспорт, и колкото и да се разширява пак ще се задръстят. За това трябва да има колкото се може повече обособени трасета за градски транспорт, с който придвижването да е бързо и безконфликтно. дори и от естетическа гледна точка-много по-красиво е затревено трамвайно трасе, около него дървета, красиви мотриси, отколкото кален булевард задръстен с коли, нали така? Някой много хубаво беше дал пример за Париж, където дори по 4 лентови булеварди 2 ленти се отделят специално и само за преминаването на автобуси по тях, и автобусите се изнасят бързо, а тази с колите нека си седят в задръстените останали две ленти, като са решили да ги ползват. Важното е да им се осигури бърз и безконфликтен транспорт, а пък който не иска да го ползва нека си седи в задръстването-нали общината там си е свършила работата, като им го е осигурила?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
...........
Не ми се иска да си пишем едно и също. Вече съм казвал, че ако беше обособено трасето по Ботев с тм 9 от Клементинска болница до Кръста разстоянието би се взимало взимало за 16-17 мин. Точно за толкова ще се взима и с метрото като се добави и времето за влизане и излизане от метростанциите.
 ..................
 А аргументите за пешеходна зона са несериозни - да се правят пешеходни зони в градове с население от по 30 000 човека, а не в София, където станаха над милион и половина.
Разстоянието от Клементинска болница до Кръста ще се взима за 10 мин.
Няма връзка между брой на население и пешеходни зони.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17717
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
малко трудно, но дори и да е така не можеш да махнеш и 2-4 мин. слизане и качване в метростанциите. И се получава колосална разлика от 2-3 мин...
мур

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Емо, има си и висене по спирките и чакане също! А метростанцията зимата е топла, лятото прохладна... Водим отново един стар спор Емо и Иво срещу света!  :angry:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17717
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Емо, има си и висене по спирките и чакане също! А метростанцията зимата е топла, лятото прохладна... Водим отново един стар спор Емо и Иво срещу света!  :angry:

Само да намеря време и ще си изложа всички аргументи. Последно по темата - ако трамвайните трасета са обособени и имат някаква зелена вълна, всички би било точно както си го представям.
мур

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 353
    • View Profile

Само да намеря време и ще си изложа всички аргументи. Последно по темата - ако трамвайните трасета са обособени и имат някаква зелена вълна, всички би било точно както си го представям.
И пак няма да стане така ! Виждам, че е безсмилено, обаче се позамисли - една зелена вълна (явно говориш за трамовете) ще объкра движението на другите превозни средства. А по улиците не се движат само трамчетата дори и в обособени трасета. По-удачно от паркетни изхвърляния да се обмислят така нещата и да се стиковат, че да е от максимално удобство на максимален борй жители. Отчитай, че не всички са такива безропотни любители на трамваите като тебе.

Offline suavcho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 141
    • View Profile
И отново да припомня - 5 год. се правеха пътеки, подписки и какво ли не, за да се върне тм 8 до Съдебната палата.

Хм, добре.

Ето спирките на тм8, както и разстоянието до най-близката метростанция (като не претендирам за максимална точност):

от СЪДЕБНА ПАЛАТА : 283 м от метростанция Сердика
2 мин. до ПЛ. МАКЕДОНИЯ : 500 м от метростанция Сердика
6 мин. до ПЛ. ВЪЗРАЖДАНЕ : 471 м от метростация Сердика
8 - 9 мин. до УЛ. ОПЪЛЧЕНСКА: 100-200 м от метростанция Опълченска
10 - 11 мин. до УЛ. ОДРИН: 400-500 м от метростанция Опълченска
12 - 13 мин. до УЛ. ДИМИТЪР ПЕТКОВ: 500-600 м от метростанция Константин Величков
14 - 15 мин. до БУЛ. К. ВЕЛИЧКОВ : 500 м от метростанция Константин Величков
16 - 17 мин. до 10-ТИ ДКЦ : 400-500 м от метростанция Константин Величков
18 - 19 мин. до БУЛ. ВАРДАР: 450-500 м от метростанция Вардар
19 - 21 мин. до БУЛ. АЛ. СТАМБОЛИЙСКИ : 400-500 м от метростанция Вардар
20 - 22 мин. до МЕТРОСТАНЦИЯ ВАРДАР
24 - 26 мин. до МЕТРОСТАНЦИЯ ЗАПАДЕН ПАРК
26 - 28 мин. до УЛ. ЛУИ ПАСТЬОР : 300 м от метростанция Западен парк
27 - 29 мин. до БУЛ. ДЖАВАХАРЛАЛ НЕРУ : 400 м от метростанция Люлин
29 - 31 мин. до МЕТРОСТАНЦИЯ ЛЮЛИН
...

До тук спирките са или дублирани от метрото, или на максимум половин километър от метростанция. Още повече, че през повечето спирки минават и други транспорти! И този маршрут се обслужва от 113 /СТО И ТРИНАДЕСЕТ/ курса през делника?


За сравнение: кв. "Редута" и ж.к. "Христо Смирненски":
автобус 75 - ЧЕТИРИДЕСЕТ курса през делника??
автобус 404 - 67 курса
автобус 11 - 79 курса

И още нещо - разстояние до метро, мм, а-ха-ха, забавно:

1.Метростанция Софийски университет Св. Климент Охридски(2.39 km)
2.Метростанция Стадион Васил Левски(2.77 km)
3.Метростанция Жолио Кюри(2.86 km)
4.Метростанция Сердика(3.44 km)
5.Метростанция Г. М. Димитров(3.64 km)

от ул. Боян Магесник.

А и точно в този район били ли сте ??? Знаете ли състоянието на спирките? По-скоро те не са спирки, а места, където спират автобусите.



Ето и останалите спирки на тм8:


31 - 33 мин. до ОБЩИНА ЛЮЛИН
33 - 35 мин. до МАГАЗИН ВИТОША
34 - 36 мин. до БУЛ. БУЛ.ПЕТЪР ДЕРТЛИЕВ
35 - 37 мин. до БЛ. 539 Ж.К.ЛЮЛИН-5
36 - 38 мин. до Ж.К. ЛЮЛИН-5 (8)

За тях съм съгласен, че са далеч от метростанция. Маршрутът на трамвая би могъл да бъде от МС Люлин до жк Люлин-5.


Не ме разбирайте погрешно. Аз също пътувам до Люлин. Но, повярвайте ми, не бих си и помислил да се тараляскам в тм8 половин час в най-добрия случай, само защото бил директен.