Author Topic: Бутони за отваряне на вратите от пътниците  (Read 64055 times)

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2852
    • View Profile
Близо година се налагаше редовно да пътувам с ТМ5 и наистина имаше един ватман, който ползваше разрешенията за вратите. Зимно време го благославях, защото в трамвая винаги беше приятно топло! А другите му колеги имаха отвратителният навик да чакат по спирките с отворени всички (!) врати, докато светне светофара и колкото и да беше добро отоплението на Инекон-ите, нямаше как да насмогне на това непрекъснато проветрение.

Иначе като цяло и аз споделям мнението на bdz43r - системата си е ОК и е напълно безопасна, след като се използва не само в Западна Европа, но и в много други страни по света. Няма обаче как да се очаква да работи добре и да се харесва както от пътници, така и от водачите, след като кампанията за популяризирането й към пътниците се свеждаше до някакво бутафорно клипче, въртящо се по екраните на Песи-те и някоя друга лепенка с размер 10х10 см, залепена на крайно неподходящо място в превозното средство.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8998
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Днес се возих в 4164. Ватманът използваше бутоните за отваряне от пътници. Никой не остана на спирката или не слязъл.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 904
    • View Profile
Преди няколко дни бях самичък на спирката. Когато натисках бутона ми направи впечатление че е много мръсен. Много пъти съм виждал изцапани бутони, със следи на локви и какво ли не. На тия от ГТ очевидно не им се работи: не стига че са си изпросили освобождаване от задължението да отварят вратите, не искат и да мият рейсовете! Да бяха измислили сензорно отваряне, дори в тоалетните на молове има сензорни дозатори за сапун, те не могат да направят сензорни бутони!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5450
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Честно? То бива мрънкане, ама това вече не е нормално!
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5575
    • View Profile
Сензорни бутони не са удачни - не винаги работят надеждно, често сработват със закъснение и могат да доведат до забавяния по спирките.  :rolleyes: В тоалетните забавена или неправилна реакция не е от особено значение за разлика от градския транспорт.  :rolleyes:
« Last Edit: 05.02.2020, 13:18:37 by V.Peichev »

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 904
    • View Profile
Да не би обикновените да работят надеждно? Често виждам как ги натискат по 2-3 пъти преди да реагират. Поне вътрешните.
« Last Edit: 05.02.2020, 13:44:25 by New_Passenger »

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3120
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не ми се е случвало да не реагира бутона. Предполагам много хора ги натискат настоятелно преди да са станали активни.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5575
    • View Profile
Обикновените определено са по-надеждни, в най-лошия случай се налага да натиснеш по-силно случвало ми се е в някои тролейбуси. Попадал съм много пъти на сензорни бутони в тоалетни, които не сработват първия път или сработват със закъснение от няколко секунди. :rolleyes:

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 277
    • View Profile
    • Email
Единствените добри са тези на Песите. Като натиснеш бутона, запомня че е натиснат и когато спре на спирката вратата се отваря. На Шкодите трябва да изчакаш шофьора да цъкне бутона и чак тогава може да натиснеш бутона. Нямам наблюдения върху мановете.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2881
  • R.I.P 1210
    • View Profile
На Шкодите трябва да изчакаш шофьора да цъкне бутона и чак тогава може да натиснеш бутона. Нямам наблюдения върху мановете.

При Шкодите сините бутони отвътре запомнят натиснатият сигнал. Още при тръгване от предишната спирка може да натиснеш бутона и ще светне сигнала за спиране на спирка на вътрешното табло. При спиране на спирката и пускане на разрешенията от шофьора вратата се отваря сама.

При Мановете от старата доставка- при движение към спирка може да натиснеш червеният Стоп бутон или големият бутон за отваряне на вратата и при спиране на спирка и пускане на разрешенията от шофьора вратата ще се отвори. В случай че автобуса е спрял и разрешенията са пуснати, вратата може да се отвори само от големият бутон.
« Last Edit: 05.02.2020, 16:38:00 by Neronov »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2358
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
В Инеконите бутоните са прекрасни (макар, че сменените в Песите също ми допадат), но т.нар. "водачи" не желаят да се ползват.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1161
  • ! 9060 !
    • View Profile
Е как да се измият, когато навън е киша?! Освен на всяка спирка да обикаля шофьора да ги чисти. По-голяма глупост не бях чел.
Абсолютно всички превозни средства с такава система "запомнят" натиснатия бутон до отваряне на вратата. Дори на О305 са работели така бутоните, преди да ги скопят тука. Каратските също бяха така в началото. "Сензорно" отваряне на вратите на ПС не съществува, и е съвсем просто да се досетиш защо.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 904
    • View Profile
Значи е решение лишено от всякаква хигиена.