Значи когато се предлага еднопосочна улица, следва да се обоснове, къде отива потокът в обратната посока.
Странен и недобър е английският вариант М.Луиза/Ботев. Обратната му насоченост би вкарала във врътки по целия център всички, които от Стамболийски и Т.Алексадров отиват към Шератън и от Дондуков - към Централна гара. Освен това Мария Луиза и продължението и Витошка завършва до Съдебната палата, нататък е пешеходна. Как ще я захранваме? Към бездруго значителния поток по Стамболийски или Т.Александров ще трябва да се прибави още. Алабин и Позитано са тесни.
Предлага се еднопосочен Стамболийски без алтернатива в обратната посока. Може би Пиротска и десетки километри изместени трамвайни трасета? Не става!
Двойката Дондуков/Цар Освободител не става също - как би стигнал от президентството към моста Чавдар и бул.Вл.Вазов и Янко Сакъзов - главни входно/изходни артерии в североизточна посока? Да разрешим ляв завой на СУ? - Абсурд! Как би стигнал от Орлов мост и СУ към Раковска? Би се получило нещо с Цар Освободител/Московска, но загражденията пред британското посолство пречат.
Еднопосочни трябва да станат улиците от средния и ниския ешелон. Напоследък това често се практикува - примерно в Струлбище, Ив.Вазов, по-рано в квартала около ИСУЛ и т.н. За съжаление градоустройството на кварталите не навсякъде позволява еднопосочни решения и тъкмо там стават задръствания - примерно Нишава в Стрелбище (Хайдушка гора не излиза на бул.България), Стара планина пред градинката до ИСУЛ.
Другаде, кой знае защо, кварталните улици са като лабиринт - примерно Младост-1 - там ако излезеш от вярния път, се забиваш в паркинг на блок.