Author Topic: Предложения за еднопосочни булеварди в София  (Read 3691 times)

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Имам едно предложение - някои от булевардите в София да станат еднопосочни с цел отпушване на трафика, минаващ през тях. В момента такива са само бул. "Васил Левски" в участъка между изхода на тунела на НДК и кино Одеон, целият бул. Патриарх Евтимий и бул. "Фритьоф Нансен" в участъка между бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Васил Левски".
Предлагам да се напраят еднопосочни следните булеварди:
1. По булевард "Христо Ботев" в участъка между Централна Гара и бул. Александър Стамболийски автомобилното движение да бъде само в посока Централна Гара и да се забрани движението в посока Петте Кьошета;
2. По булевард "Княгиня Мария Луиза" в участъка между Лъвов Мост и бул. Александър Стамболийски да има автомобилно движение само в посока черквата Св. Неделя и да се забрани движението в обратната посока (т. е. в посока Лъвов Мост);
3. По булевард "Александър Стамболийски" в участъка между хотел Шератон и бул. "Вардар" да се забрани автомобилното движение в посока Шератон и да се остави само движението в посока жк. Западен Парк и бул. "Вардар".
Предложените промени не засягат движенито на трамваите по булевардите "Александър Стамболийски" и "Христо Ботев". С цел премахване на забраните за леви завои там могат се изградят обособени трасета за трамваите, така че при правене на тези леви завои автомобилното движение по тези булеварди да не пресича релсите на трамвайните мотриси. Това може да стане, като обособеното трамвайно трасе по бул. "Христо Ботев" се направи в източната му страна и движението на МПС - в западната, а по "Александър Стамболийски" трамвайното трасе да се направи в северната му част, а автомобилното движение - в южната.
По "Княгиня Мария Луиза" трамвай няма да върви, тъй като под този булевард ще върви вторият диаметър на софийското метро.
« Last Edit: 02.03.2009, 20:23:53 by Unicode »

Offline Ryan

  • Ryan_105
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Мечтите са безплатни ...
Човек, гледай реално на нещата - това в близките 5 години няма как да се случи, а и не съм сигурен дали е най-правилното решение. :arrow:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
По принцип не би било лошо Цар Освободител и Дондуков (от бул. Васил Левски до Министерски съвет) да са еднопосочни, но това пак е свързано с преместване на трамвайно трасе.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Значи когато се предлага еднопосочна улица, следва да се обоснове, къде отива потокът в обратната посока.

Странен и недобър е английският вариант М.Луиза/Ботев. Обратната му насоченост би вкарала във врътки по целия център всички, които от Стамболийски и Т.Алексадров отиват към Шератън и от Дондуков - към Централна гара. Освен това Мария Луиза и продължението и Витошка завършва до Съдебната палата, нататък е пешеходна. Как ще я захранваме? Към бездруго значителния поток по Стамболийски или Т.Александров ще трябва да се прибави още. Алабин и Позитано са тесни.
Предлага се еднопосочен Стамболийски без алтернатива в обратната посока. Може би Пиротска и десетки километри изместени трамвайни трасета? Не става!

Двойката Дондуков/Цар Освободител не става също - как би стигнал от президентството към моста Чавдар и бул.Вл.Вазов и Янко Сакъзов - главни входно/изходни артерии в североизточна посока? Да разрешим ляв завой на СУ? - Абсурд! Как би стигнал от Орлов мост и СУ към Раковска? Би се получило нещо с Цар Освободител/Московска, но загражденията пред британското посолство пречат.

Еднопосочни трябва да станат улиците от средния и ниския ешелон. Напоследък това често се практикува - примерно в Струлбище, Ив.Вазов, по-рано в квартала около ИСУЛ и т.н. За съжаление градоустройството на кварталите не навсякъде позволява еднопосочни решения и тъкмо там стават задръствания - примерно Нишава в Стрелбище (Хайдушка гора не излиза на бул.България), Стара планина пред градинката до ИСУЛ.
Другаде, кой знае защо, кварталните улици са като лабиринт - примерно Младост-1 - там ако излезеш от вярния път, се забиваш в паркинг на блок.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Всъщност имам предвид следното:
Аз направих тези еднопосочни булеварди по двойки. Бул. "Христо Ботев" и "Княгиня Мария Луиза" в посочените от мен участъци стават с автомобилно движение, което по двата булеварда се извършва в противоположни посоки (по "Христо Ботев" - само в посока Централна Гара и "Княгиня Мария Луиза" - само в посока хотел "Шератон". По същия начин бул. "Александър Стамболийски" го направих еднопосочен с цел отпушване на трафика. В обратна посока между бул. "Вардар" и ЦУМ може да се използва бул. "Тодор Александров", чието движение си остава непроменено.
Някои участъци от посочените булеварди съм оставил двупосочни поради следните причини:
1. "Христо Ботев" - заради пешеходната зона на бул. Витоша и липсата на друг маршрут не съм променил участъка между бул. "Александър Стамболийски" и Петте Кьошетта;
2. "Княгиня Мария Луиза" - участъкът на север след бул. "Сливница" заради това, че е основна пътна артерия към надлез Надежда;
3. "Александър Стамболийски" - частта му в посока запад след бул. "Вардар" практически е задънена (по нея не може да се отиде към жк. Люлин, както по бул. "Тодор Александров". Освен това като че ли все още "Александър Стамболийски" (особено между "Шератон" и "бул. Константин Величков") е доста задръстен, докато "Тодор Александров" в същия участък е почти ненатоварен.
« Last Edit: 04.03.2009, 18:46:16 by Unicode »

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Тук съм съгласен с Благун, това не е добро решение. Примерно Ал. Стамболийски сутрин е запушен по цялата дължина от Ботев до Св. Неделя, а не обратно. Този трафик в така направеното предложение няма къде да отиде. Ако по Тодор Александров беше по-леко, щеше да се случи естествено. През непиковата част от денонощието пък Стамболийски е празен в посочения участък двупосочно.

Мария Луиза и Ботев могат да бъдат еднопосочни само ако функционират от край до край, а не Витошка да е половината пешеходна зона. И пак не виждам смисъл.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
По същия начин бул. "Александър Стамболийски" го направих еднопосочен с цел отпушване на трафика. В обратна посока между бул. "Вардар" и ЦУМ може да се използва бул. "Тодор Александров", чието движение си остава непроменено.
Е как непроменено? Нали като едната посока я няма на Стамболийски, всичко ще се изсипе на Тодор Александров (т.е. ще се възпроизведе ситуацията от привършващия ремонт на Стамболийски)? Той малко натоварен ли ти се вижда? При това Тодор Александров носи трафика от Люлин, а в бъдеще - и от Автомагистрала Люлин, докато Стамболийски завършва в тупик. И фактически излиза, че разтоварваме по-малко натоварения булевард, а натоварваме по-интензивния.