Poll

Коя метростанция Ви харесва най-много ?

СУ Климент Охридски
71 (40.1%)
Стадион Васил Левски
22 (12.4%)
Жолио Кюри
8 (4.5%)
Г.М.Димитров
9 (5.1%)
Мусагеница
18 (10.2%)
Младост 1
38 (21.5%)
Младост 3
7 (4%)
Цариградско шосе
4 (2.3%)

Total Members Voted: 177

Author Topic: Метростанции в участъка Св.Кл.Охридски-Цариградско шосе  (Read 106389 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 581
    • View Profile
    • Email
А дано са измислили нещо по-естетично от това. :blink:

Те пък станциите ни са произведения на изкуството, с едните ластични въжета ще ги развалим... Ако такава система ускори превоза без да създава опасност за пътниците, нека се инсталира.
Като цяло си мисля, че в метрото един по-оперативен подход не би бил лош. Хората са предупредени и знаят да не пресичат линиите. Който е решил да се хвърля под влака не можеш да го спреш. Крайно време е съставите да си влизат на скорост в станциите а не да пъплят като стара бабка по релсите. Нуждите на многото имат приоритет пред нуждите на малкото.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1015
  • ! 9060 !
    • View Profile
Да, всъщност станциите ни са доста красиви и това го знае всеки, който е посетил който и да е западноевропейски град.
Освен да загрозяват, тия въженца няма да спрат и дете да се хвърли пред влака. Същото е и със стъклените прегради по М3. Ако някой е решил да се хвърли, ще се хвърли, но поне са естетични.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2131
    • View Profile
    • Email
Те пък станциите ни са произведения на изкуството, с едните ластични въжета ще ги развалим... Ако такава система ускори превоза без да създава опасност за пътниците, нека се инсталира.
Като цяло си мисля, че в метрото един по-оперативен подход не би бил лош. .... Крайно време е съставите да си влизат на скорост в станциите а не да пъплят като стара бабка по релсите. Нуждите на многото имат приоритет пред нуждите на малкото.

Точно обратното е, такива системи забавят превоза, а нашето метро и без това е скопено и се движи със скорост, близка до тази на трамвай, а не на метрополитен, за това съм изключително скептичен към идеята, още повече че за да е ефективна трябва да се инсталира на всички станции, а за това няма явно пари. Изглежда поредната мъртвородена идея.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12775
    • View Profile
    • Email
Какво толкова сложно има да се измисли нещо стъклено, което да прегражда и като дойде влак да се повдига нагоре например? Ако ще и на принципа на плъгащите се прозорци дограма, като е съставено от 4-5 плъзгащи се елемента, които да се съберат горе и се повдига изцяло тогава няма значение че влаковете са различни и къде точно ще спре.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 350
    • View Profile
Какви са тези глупости? Прегради? врати?

Има много по-добро решение: промяна в Наказателния кодекс според която машинист в метро не носи никаква отговорност при блъснат човек, който се намира в габарита на релсовия път.

Допълнително: ако някой реши да се самоубива в метрото и оживее - глоба! И глобата да е по Наказателния кодекс. А не просто административна санкция.

А ако някой бъде бутнат - бутащият носи наказателна отговорност за опит за убийство или за убийство.

И се вдигат скоростите до максималните. и обслужването на гражданите става по-бързо.

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1951
    • View Profile
Аха, и в тоя ред на мисли като стане белята, да се заповяда на машиниста да не изпитва ужас и вина. Също да не се спира движението, а влаковете да си минават през тленните останки, та да не се губи времето на пътниците в метрото...  :help:

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2842
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Има много по-добро решение: промяна в Наказателния кодекс според която машинист в метро не носи никаква отговорност при блъснат човек, който се намира в габарита на релсовия път.
Кой точно текст искаш да се промени? Не мисля че в Наказателния кодекс в момента пише обратното, иначе машинистите с над 30 жертви щяха да са ги окошарили още след първата...

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 350
    • View Profile
Аха, и в тоя ред на мисли като стане белята, да се заповяда на машиниста да не изпитва ужас и вина. Също да не се спира движението, а влаковете да си минават през тленните останки, та да не се губи времето на пътниците в метрото...  :help:
Има професии при които авариите и трагедиите са много по-вероятни. Транспортен работник е точно такава професия. Всички транспортни работници трябва да са подготвени психически че има възможност да се случват такива неща.

Другото зависи от ръководството на метрото. Може редовно по оперативки да им се казва на машинистите, че ако нещо такова се случи - те няма да имат никаква вина. и не трябва да съжаляват.

И да има процедура по бързо отвеждане на машиниста от мястото на инцидента. да не гледа какво се е случило.

И процедура при която трупа се отстранява от релсовия път колко се може по-бързо. За 10-15 минути да се възстанови нормалното движение.

Има много по-добро решение: промяна в Наказателния кодекс според която машинист в метро не носи никаква отговорност при блъснат човек, който се намира в габарита на релсовия път.
Кой точно текст искаш да се промени? Не мисля че в Наказателния кодекс в момента пише обратното, иначе машинистите с над 30 жертви щяха да са ги окошарили още след първата...
Не съм адвокат. ама знам че сегашните закони са така написани, че всеки може да излезе виновен. затова казвам, че трябва да има член който изрично да казва, че на машинист в метрото не може да му се търси никаква отговорност в случай на човек който се е метнал пред влака. За да може машинистите да са спокойни че няма как да ги осъдят и да си натискат скоростта както трябва.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2842
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Да, всеки може да излезе виновен, ако разследването установи и докаже, че има вина. Абсурдно би било в закона да пише, че машиниста или някой друг не може да е виновен при никакви обстоятелства. Машинистите се привличат като свидетели в досъдебното производство и то почти винаги се прекратява с мнение, че няма виновни, освен загиналия, а ако се намерят, машинистът не е сред тях.
Прегазил съм двама за сега, та имам известни наблюдения как се развиват нещата. Нещо повече, почти всички машинисти в метрото са газили хора преди да отидат там. В железницата това е обичайна част от работата....

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 350
    • View Profile
Мерси за разяснението!

Както казах - не съм адвокат. може и да съм написал някаква юридическа глупост. идеята ми е да има гаранция че машинист в метрото няма да му търсят отговорност ако някой се метне пред влака му. И така всички да са спокойни и да натискат влаковете до максималните скорости.

Не може всички пътници в метрото да бъдат забавяни само и само защото 1-2 в годината може някой нестабилен да се метне!!!

А пък и да се слагат някакви прегради като от видеото по-назад - това няма да спре този който иска да скача.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2131
    • View Profile
    • Email
Допълнително: ако някой реши да се самоубива в метрото и оживее - глоба! И глобата да е по Наказателния кодекс. А не просто административна санкция.

Това е невъзможно, административна санкция за самоубийство. Може в Северна Корея да има такова, но не и в модерна държава. Достатъчна санкция е че оживелия получава сметка за всички разходи по спасителната операция и лечението си после.

А ако някой бъде бутнат - бутащият носи наказателна отговорност за опит за убийство или за убийство.

Това е и сега така, логично. Бутане пред превозно средство е опит за убийство.