Author Topic: Изграждането на отсечка Младост1-Цариградско шосе  (Read 409055 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Май така изглежда и за да съм честен... мисля, че е добре там да има нов национален стадион - първо ще се уплътни трафика през Дружба, после с толкова хотели в района първенствата няма да са проблем, а и близостта до гара и летище ще оправят проблем а с транспорта.
Ако това ще е оправданието за метро до Центъра, то тогава може само да се поздравим за едно добро решение.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Малко ми е трудно да си представя, къде между гьола на Дружба и летището ще се вмъкне национален стадион: освен немалка сграда за самото съоръжение си трябват сериозни паркинги. И защо точно стадион да се строи, след като не повече от 10 пъти годишно се пълни? "Всяка седмица" е доста пресилено: 5-6 квалификации на националите, 2 или 3 срещи ЦСКА-Левски, финал на Купата на България, концертите не се броят. Нямам спомени в България да са се играли мачове в петък вечер на националния стадион.
Между другото, София продължава да няма голяма зала за такива мероприятия от типа на "Београд арена".
А и по-добре да направят правителствена резиденция до летището, че заради делегации много по-често и в по-голям мащаб се затваря София, отколкото заради мачове.

А решението за продължаване на метрото има стойност в момента, когато се "осребри", да ес надяваме скоро да сатне това.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Проблем според мен ще бъде и осветеността на съоръжение, с размерите на стадион. Имам спомена, че летищата трябва да са разположени в зони със сведено до минимум осветление, за да не се създава предпоставка за объркване на пилотите при кацане. Поне такъв спомен имам аз...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Проблем според мен ще бъде и осветеността на съоръжение, с размерите на стадион. Имам спомена, че летищата трябва да са разположени в зони със сведено до минимум осветление, за да не се създава предпоставка за объркване на пилотите при кацане. Поне такъв спомен имам аз...
А вероятно и стърчащи високи пилони за осветлението са противопоказни.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Очевдна е абсурдността на тази идея. Надявам се никой не мисли, че наистина би се стигнало да реализирането й.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А вероятно и стърчащи високи пилони за осветлението са противопоказни.
При наличието на козирка, покриваща всички места, осветлението може да е по ръба й, като така си е насочено само към игралното поле, а не както е сега на мач на някой от стадионите, да е осветено цялото небе.

Но навлизаме в дребнави подробности по поредното подмятане на ББ, да видим, какво ще се случи.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Да не забравяме, че има предвидена метростанция между бъдещата гара и Летището, която е достатъчно изнесена до реката: ето какво имам предвид. Това разположение ще позволи изграждане на дори по-голям от сегашния стадион, но ще трябва да се предвиди някакъв кадърен архитектурен план - паркинги под самия стадион примерно и вкопаването му, за да се понижи височината и козирка с вътрешно осветление, което да не харчи много луксове в пространството около летището и... интегриране на стадиона в бъдещия парк около реката. Така района ще светне, според мене. Пространство встрани до Божурище има; стадиона ще е южно от пътя, отклоняващ се от Околовръстното, ще е на 500 метра от метростанция и близо до два основни транспортни възела от международно значение.

Иначе за дипломатическа резиденция - мисля тази функция трябва да се запази за бъдещия Правителствен Център. Едно е на масово и като цяло шумно събитие като футболен мач да намира място и шума от летището, друго е резиденция да е изложена на подобен шумов замърсител.
« Last Edit: 13.12.2010, 01:24:04 by boleroto »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Не знам доколко е реална тази идея. Няма ли шумът от самолетите да пречи на футболистите и феновете? На мен и на Герена не ми е особено приятно като мине някой самолет отгоре...

Offline Димитър Василев

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
    • Email
Някъде четох-май в гонг.бг-че става дума за терена на метро като бъдеща локация на национален стадион

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Това с националния стадион до летището си е откровен популизъм. Земите там са реституирани и няма голям общински или държавен имот на който да се построи стадион. Отчуждаване за стадион не знам дали юридически е възможно, но дори да е едва ли Държавата ще извади толкова пари. Първоначално се говореше че стадиона ще бъде до летището но от страната на Враждебна и дотам ще стига МД3. То от другата страна има кариери за пясък и пак няма място за стадион, но бат'Бойко е използвал инспекцията на МД1 да разтегля локуми.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Някъде четох-май в гонг.бг-че става дума за терена на метро като бъдеща локация на национален стадион
Това е вариантът от преди седмица и става въпрос за Метро на Цариградско. В този вариант също имаше доста вживяване, като Свилен Нейков дори се беше договорил Метро да си местят хипермаркета....  :D

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Някъде четох-май в гонг.бг-че става дума за терена на метро като бъдеща локация на национален стадион
Това е вариантът от преди седмица и става въпрос за Метро на Цариградско. В този вариант също имаше доста вживяване, като Свилен Нейков дори се беше договорил Метро да си местят хипермаркета....  :D
Хахахах, абе тия вярват ли си? :D Според мен нищо няма да излезе от тази идея за нов стадион.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Да не забравяме, че има предвидена метростанция между бъдещата гара и Летището, която е достатъчно изнесена до реката: ето какво имам предвид. Това разположение ще позволи изграждане на дори по-голям от сегашния стадион, но ще трябва да се предвиди някакъв кадърен архитектурен план - паркинги под самия стадион примерно и вкопаването му, за да се понижи височината и козирка с вътрешно осветление, което да не харчи много луксове в пространството около летището и... интегриране на стадиона в бъдещия парк около реката. Така района ще светне, според мене. Пространство встрани до Божурище има; стадиона ще е южно от пътя, отклоняващ се от Околовръстното, ще е на 500 метра от метростанция и близо до два основни транспортни възела от международно значение.

Иначе за дипломатическа резиденция - мисля тази функция трябва да се запази за бъдещия Правителствен Център. Едно е на масово и като цяло шумно събитие като футболен мач да намира място и шума от летището, друго е резиденция да е изложена на подобен шумов замърсител.
Искаш да кажеш Бусманци, не Божурище. Но двойно пресичане на Искъра е доста сложна задача за метрото, пак ще трябва да се мести коритото на реката. А освен това през реката трябва да се направи пасаж за пешеходците от метростанцията, както и захранващ съоръжението автомобилен път.
За резиденцията беше в рамките на шегата. Ако бул.Малинов се направи на 2 нива, делегациите съвсем безконфликтно ще пътуват по Брюксел-Малинов-СОП до резиденция Бояна. Някога, но не сега... То замисълът на естакадата по тогавашния бул.Людмила Живкова беше олимпийските гости директно да се изнасят от летището до олимпийското село в Малинова долина.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Но двойно пресичане на Искъра е доста сложна задача за метрото, пак ще трябва да се мести коритото на реката. А освен това през реката трябва да се направи пасаж за пешеходците от метростанцията, както и захранващ съоръжението автомобилен път.

Какъв е техническия проблем е това според теб? На естакадата между Обеля и Ломско ще има 3 отвора по 64м. Това не е никакъв проблем който не може да се реши.

А освен това през реката трябва да се направи пасаж за пешеходците от метростанцията, както и захранващ съоръжението автомобилен път.

Понякога направо къртите с термините който използвате.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
А освен това през реката трябва да се направи пасаж за пешеходците от метростанцията, както и захранващ съоръжението автомобилен път.
Понякога направо къртите с термините който използвате.
Според тълковния речник: http://talkoven.onlinerechnik.com/duma/%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%B6
Значение на думата пасаж
мн. пасажи, (два) пасажа, м.
1. Покрита улица, обикновено с магазини, която съединява две други улици.
2. Относително завършена мисъл от литературно произведение.
3. Част от музикално произведение, обикновено с бързо темпо и трудна за изпълнение.
4. Голяма група риби или други животни, които се движат заедно.

Очевидно не съм имал предвид рибни пасажи...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Искаш да кажеш Бусманци, не Божурище. Но двойно пресичане на Искъра е доста сложна задача за метрото, пак ще трябва да се мести коритото на реката. А освен това през реката трябва да се направи пасаж за пешеходците от метростанцията, както и захранващ съоръжението автомобилен път.

Трасето е така, както е по проект - по проект то трябва да пресече два пъти Искър, за да се позиционира източно от Терминал 2.

А това, което аз си представям е един от входовете на парка около реката да излиза на междинната метростанция с един широк площад и оттам по алея, оградена от статуи и цветни лехи да преминава в широк мост над Искър (което е напълно възможно и изпълнимо - един мост с ширина 20-30 метра спокойно може да се крепи на три реда колони над реката) и оттам да навлиза в спортния комплекс около стадиона.

За път, който да го захранва - както казах, пътя, който ще свързва СОП с Терминал 2 с детелина между Тракия и Хемус ще бъде северно от терена на стадиона, а подход откъм Дружба 2 и гара Искър може да се организира с продължението на Универсиада, която също в ОУП се предвижда да пресича ж.п. линиите и да продължава към бизнес зоната + Бусманци (не Божурище - спеше ми се  :rolleyes:).

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Позволи лек скептицизъм към тези светли планове. Дори в центъра не се случват тези площади с цветя, пък камо ли в индустриалната зона и гетата около Искър. Да не отварям дума за вече построеното подобие на парк до летището.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
А освен това през реката трябва да се направи пасаж за пешеходците от метростанцията, както и захранващ съоръжението автомобилен път.
Понякога направо къртите с термините който използвате.
Според тълковния речник: http://talkoven.onlinerechnik.com/duma/%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%B6
Значение на думата пасаж
мн. пасажи, (два) пасажа, м.
1. Покрита улица, обикновено с магазини, която съединява две други улици.
2. Относително завършена мисъл от литературно произведение.
3. Част от музикално произведение, обикновено с бързо темпо и трудна за изпълнение.
4. Голяма група риби или други животни, които се движат заедно.

Очевидно не съм имал предвид рибни пасажи...

На мен пак не ми прилича на строително съоръжение мост може би но не и пасаж. Не е нужно да продължаваме затова спирам защото не е това смисъла на форума.

ПП: Не колони, а стълбове на мост (за 3 път го казвам) . Колоните са в сградостроителството.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: news.dir.bg
Новият стадион ще струва 140 млн. лв.
News.dir.bg - 14 Декември 2010, 08:12

Новият национален стадион, за построяването на който в неделя обяви премиерът Бойко Борисов, ще бъде чисто футболен. Капацитетът му ще е 40 хиляди места, покрити на 80% с козирка, каза за "Дневник" министърът на спорта Свилен Нейков. Съоръжението се планира да е в района на "Враждебна" и ще струва от 120 до 140 милиона лева. "Строежът може да започне максимално бързо след завършването на новата многофункционална зала на 4-ти километър през лятото", казал министърът.

Не е ясно откъде ще дойде финансирането.

Новият стадион, според премиера, има за цел да не се блокира движението в центъра заради мачове, на които ходят по 5000 души.

"Новият стадион ще е по европейски изисквания, а "Васил Левски" ще се ползва за тренировки на националите и за лека атлетика", обяви Борисов. Той допълни, че вече се е запознал с проекта за стадион с капацитет 40 000 места
Оказва се, че новият стадион изобщо няма да е по МД1, а и отникъде взорът финансиране не види. Така че дотук можем да спрем с ентусиазма по построяването му и да се ориентираме към реални неща по лъча Младост-Аерогара.

Надявам се да не започнат отново приказки от 1001 нощ за "подпистово метро", а пътникопотокът от един национален стадион да убеди общинарите да преразгледат "лекия" МД3.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
ако метролинията ще стига по такъв начин до терминал 2... то как ще се прави връзката терминал 1- метростанцията за терминал 2...
нямаше ли възможност линията да стига до между двата терминала? Така се изключва възможността за бъдещ перпендикулярен метродиаметър който да прави връзка с мд1 при терминал 2.