Най-смелото ми предположение, предвид отдалечеността му е, че са се спряли на островен перон
В съобщението на пресцентъра на СО, цитирано от Крюшо на 30.06.2009, се споменава, че МС Цариградско шосе ще е с централен вестибюл.
Ето цялото съобщение:
"На 1 юли започва строителството на голям буферен паркинг за 1500 автомобила и изграждането на метростанцията на бул. „Цариградско шосе”
30.6.2009 г.
--------------------------------------------------------------------------------
Кметът на София Бойко Борисов ще присъства утре 1 юли в 11.00 ч на церемония по полагане на първа копка на голям буферен паркинг и началото на строителните работи на метростанцията пред Експо центъра на бул. „Цариградско шосе”.
Метростанцията ще бъде разположена напречно на бул. „Цариградско шосе” до Международния изложбен център. Метростанцията има централен входен вестибюл разположен под пътното платно на булеварда и входове до Експо центъра и от южната страна на булевард срещу него.
Изхождайки от факта, че този булевард е най- голямата входно-изходна артерия на столицата източно от станцията под пътното платно на булеварда е разположен първия голям паркинг в столицата с реални буферни функции.
Паркингът е за 1500 автомобила..
Предлага се схема на таксуване в паркинга, при която автомобилите, които влизат по бул.Цариградско шосе да паркират преференциално, а документа за паркиране да важи за двупосочно пътуване с метрото. По такъв начин пътуващите с тези автомобили няма да утежняват трафика и да паркират в централната част на града на по-високи цени ще могат да паркират евтино и чрез бързото и удобно пътуване да отидат да си свършат работата в града.
Срокът за изграждане на участъка на метрото от ж.к. „Младост I” до бул.Цариградско шосе и буферния паркинг до метростанцията на булеварда е 39 месеца. Постигнатата тръжна цена на участъка заедно с паркинга е 94 млн.евро Основни изпълнители на обекта са фирмите „Трейс” и „Стройинжект” с подизпълнители по отделни специфични части на проекта. Финансирането е смесено, като 50% от средствата за участъка са осигурени с договор за заем на Столична община подписан на 21.11.2008г от кмета на София Бойко Борисов и вицепрезидента на Европейската инвестиционна банка Марта Гайецка. Това е първия заем на банката на Европийския съюз- ЕИБ за финансиране на инфраструктурен проект на българска община. Инвеститор на обекта е Столична община-Метрополитен ЕАД..
Участъкът от разширението на метрото „ж.к.Младост І - ж..к Младост III бул.Цариградско шосе" представлява първия етап от разширението на метрото „ж.к.Младост ж.к.Дружба- Нов летищен терминал" на Линия 1”. Той включва подземно трасе с дължина 2,5км, 2 метростанции и голям буферен паркинг пред Експо центърът, разположен до метростанцията под бул. „Царигадско шосе”.
Част от тунелите при пресичането на бул. „Ал.Малинов” и преди бул. „Цариградско шосе” ще се строят подземно по нов австрийски тунелен метод, а метростанциите, останалата част от тунелите и буферния паркинг под бул.Цариградско шосе ще се сторят по открит способ в укрепени котловани.
"