Author Topic: Изграждането на отсечка Младост1-Цариградско шосе  (Read 409072 times)

Offline spirit

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
За да не продължава спора за метода на стройтелство, предлагам на хората несъгласни с "Миланският способ", да отидат на място и да говорят с техническите лица на строежа.
В някои от предходните постове, бе записано, че поради наличието на сграда в близост до изкопа, се бърза да бъде възтановено пространството пред нея. Освен това в старият сайт на метрополитен бе записано, че долен ръб е на 11,50 метра от кота 0, което ще рече, че във въпросният изкоп, трябва да може да се помести 4 етажна сграда. Уви дълбочината е недостатъчна за да събере 4 етажа.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Аз до колкото си спомням в едно интервю или една статия се споменаваше, че от изграденият участък на Младост 1 до Билата ще се строят еднопътни тунели по новоавстрииски метод, заради разклонението на 2-та лъча, след това има милански способ до станцията в Младост 3, която също се изгражда по миланският, след това една част се изгражда по миланският и малко преди да се достигне Гариградско шосе се изгражда двупътен тунел по новоавстрииският метод, както и след самата станция. А и като гледам снимките това си е чист милански метод. Наистина доста време нямаше никаква активизация по този участък и добре че от август се активизираха малко там!

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Значи, за да не съм голословен. Ето снимка от 24.10 тази години. Обърнете внимание на тръбите и откоса, които са грубо казано маркер:

Какво виждаме? Ами правят слиц стени.

Един месец по-късно, същото място:


Какво виждаме? Според мен излята горна плоча за милански метод. Просто не мога да повярвам, че за едн месец са изгребали земната маса между шлиц стените, направили долна плоча, горна плоча и хидро изолация...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Не е задължително да са напрвили долната плоча, ако са готови със стените. Тя може да се излее и след покриването на тунела, но е факт, че на Миланския способ хидроизолациите са от вътрешната страна на тунела (както е в участъка от Г.М.Димитров до рампата на Въртопо, както и от рампата до Младост 1).

Както виждаме от снимките - тук имаме налична хидроизолация отвън на тунела...
Освен ако не са измислили нов начин на приготвяне на долна половина от тунела - по Милански способ, горната - класически открит...
Това ще е доста любопитно, ако се окаже вярно...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
boleroto,наистина  виж от предните две снимки : изградени са не повече от 2 метра на височина.
Според мен, просто е задигната покривната плоча и в горната й част са направили външна изолация  - на тези два метра повдигната странична част и покрива.
Това си е милански метод.
Пък и Трейсгруп имат опит точно в такъв начин на строителство.
Така като гледам и снимката в другия край (преди Цариградско) в дълбкия ров - извършват същите процедури.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
За пръв път виждам подобно нещо...
Когато копаха тунела от Г.М.Димитров към Мусагеница нямаше подобни решения - стените си бяха вкопани, покривната плоча също не беше над котата на изкопа и сега като се вгледаш в стените ясно си личи как стената е неравна, хидроизолацията си е върху нея...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Сега като гледам снимките и преосмислям още веднъж нещата, стигам до извода че не съм бил прав. Очевидно са направили покривната плоча, изолирали са я и сега я засипват. Тя ще служи и за укрепване на шлицовите стени, вместо анкери, така че те в случая се спестяват и едва ли ще е много по-скъпо от окрития метод.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Добре де - какво е довело до подобно решение за изпълнение на горната плоча?
Едва ли е било невъзможно да изкопаят от веднъж шлицовите стени на нужната дълбочина, за да легне плочата върху тях без да се образува това надграждане, което да има нужда от външна изолация...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Ами например: леко променен профил (дълбочина на залягане), спрямо проектната. А може би допълнителна сигурност в близост до блока - сигурност, в смисъл двойна хидроизолация.
Знае ли ги човек...


На мен обаче, ми  е интересна и тази снимка :



Защо ли ми се струва, че от източната страна е оставено място и за трети тунел?
Това ми прилича на  тупик, в който да стои цяла композиция.
Иначе няма логика станата на изкопа да е толкова далеч.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Не мога да се ориентирам къде точно е това, за да дам предположение. Виждам, че е до Метро, но така да предполагаме...

Най-смелото ми предположение, предвид отдалечеността му е, че са се спряли на островен перон, предвид необходимостта от широчина за паркинга и съоръжението за смяна на посоката...

ILB

  • Guest
Паркинг над МС Младост 3? За първи път чувам за това.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Паркинг над МС Младост 3? За първи път чувам за това.
Снимката, която се коментира е при Цариградско шосе и едноименната станция!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Най-смелото ми предположение, предвид отдалечеността му е, че са се спряли на островен перон

В съобщението на пресцентъра на СО, цитирано от Крюшо на 30.06.2009, се споменава, че МС Цариградско шосе ще е с централен вестибюл.

Ето цялото съобщение:
"На 1 юли започва строителството на голям буферен паркинг за 1500 автомобила и изграждането на метростанцията на бул. „Цариградско шосе”
30.6.2009 г.
   
--------------------------------------------------------------------------------

   Кметът на София Бойко Борисов ще присъства утре 1 юли в 11.00 ч на церемония по полагане на първа копка на голям буферен паркинг и началото на строителните работи на метростанцията пред Експо центъра на бул. „Цариградско шосе”.
   Метростанцията ще бъде разположена напречно на бул. „Цариградско шосе” до Международния изложбен център. Метростанцията има централен входен вестибюл разположен под пътното платно на булеварда и входове до Експо центъра и от южната страна на булевард срещу него.
   Изхождайки от факта, че този булевард е най- голямата входно-изходна артерия на столицата източно от станцията под пътното платно на булеварда е разположен първия голям паркинг в столицата с реални буферни функции.
   
   Паркингът е за 1500 автомобила..
    Предлага се схема на таксуване в паркинга, при която автомобилите, които влизат по бул.Цариградско шосе да паркират преференциално, а документа за паркиране да важи за двупосочно пътуване с метрото. По такъв начин пътуващите с тези автомобили няма да утежняват трафика и да паркират в централната част на града на по-високи цени ще могат да паркират евтино и чрез бързото и удобно пътуване да отидат да си свършат работата в града.
   Срокът за изграждане на участъка на метрото от ж.к. „Младост I” до бул.Цариградско шосе и буферния паркинг до метростанцията на булеварда е 39 месеца. Постигнатата тръжна цена на участъка заедно с паркинга е 94 млн.евро Основни изпълнители на обекта са фирмите „Трейс” и „Стройинжект” с подизпълнители по отделни специфични части на проекта. Финансирането е смесено, като 50% от средствата за участъка са осигурени с договор за заем на Столична община подписан на 21.11.2008г от кмета на София Бойко Борисов и вицепрезидента на Европейската инвестиционна банка Марта Гайецка. Това е първия заем на банката на Европийския съюз- ЕИБ за финансиране на инфраструктурен проект на българска община. Инвеститор на обекта е Столична община-Метрополитен ЕАД..
   Участъкът от разширението на метрото „ж.к.Младост І - ж..к Младост III бул.Цариградско шосе" представлява първия етап от разширението на метрото „ж.к.Младост ж.к.Дружба- Нов летищен терминал" на Линия 1”. Той включва подземно трасе с дължина 2,5км, 2 метростанции и голям буферен паркинг пред Експо центърът, разположен до метростанцията под бул. „Царигадско шосе”.
   Част от тунелите при пресичането на бул. „Ал.Малинов” и преди бул. „Цариградско шосе” ще се строят подземно по нов австрийски тунелен метод, а метростанциите, останалата част от тунелите и буферния паркинг под бул.Цариградско шосе ще се сторят по открит способ в укрепени котловани.
 
"
« Last Edit: 03.12.2009, 21:57:12 by blagun »

ILB

  • Guest
Снимката се намира на поне 300 метра от Цариградско шосе. Очевадно е, че този изкоп представлява част от трасето, а не станцията. Това място е по-близо до Младост 3.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Снимката се намира на поне 300 метра от Цариградско шосе. Очевадно е, че този изкоп представлява част от трасето, а не станцията. Това място е по-близо до Младост 3.
Естествено, че е трасето, станцията ще е под магистралата. Но снимката е точно на дъгата (вляво зад металната ограда) към Цариградско (комините на ТЕЦ Изток са право насреща). Ако ще е островен перонът и съоръжението за смяна на посоката ще е южно от Цариградско, е обяснимо разхождането на двата коловоза на трасето.
« Last Edit: 03.12.2009, 22:03:59 by blagun »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Точно това имах предвид. Ако са решили да променят станцията на такава с островен перон, то тогава раздалечаването на еднопътния тунел и вместването на "Джоб" за топла резерва между двете направления е логично да почва скоро след Младост 3

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Да де но централен вестибюл мисля че още неозначава островен перон!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Не, но има и станции с централен вестибюл и пак са с островен перон...

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
    Или ще е като станция Васил Левски - централен вестибюл и два перона...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Не знам дали има изменения към централен перон (не съм засичал информации), но ако съдя по тази скица - това е точно края на пътния тунел, преди станцията. А разположението наистина е подобно на Стадиона :
« Last Edit: 03.12.2009, 22:54:56 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !