Author Topic: Изграждането на отсечка Младост1-Цариградско шосе  (Read 409041 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
ако метролинията ще стига по такъв начин до терминал 2... то как ще се прави връзката терминал 1- метростанцията за терминал 2...
нямаше ли възможност линията да стига до между двата терминала? Така се изключва възможността за бъдещ перпендикулярен метродиаметър който да прави връзка с мд1 при терминал 2.

Идеята им е Т1 да се изведе от употреба след време, така че се дава предимство за Т2

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
ако метролинията ще стига по такъв начин до терминал 2... то как ще се прави връзката терминал 1- метростанцията за терминал 2...
нямаше ли възможност линията да стига до между двата терминала? Така се изключва възможността за бъдещ перпендикулярен метродиаметър който да прави връзка с мд1 при терминал 2.

Идеята им е Т1 да се изведе от употреба след време, така че се дава предимство за Т2

А докато работят и двата, връзката трябва да е като на другите летища с няколко терминала - с шатъл (автобусчета на летището, кръстосващи между терминалите през кратък интервал )
« Last Edit: 14.12.2010, 14:00:50 by eko »

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Това с нов национален стадион е абсолютна глупост. Като Борисов има толкова пари за харчене (всъщност това са пари на данъкоплатците), да ги вложи в нещо, което ще има икономически ефект не само за строителя (пак ли Пешов ще бъде?). По някоя от оперативните програми, тия 120-140 милиона може да послужат за национално съфинансиране, което е примерно 25 процента от стойността на проекта. Така ще може да се построи метро (или магистрала, или жп-линия) на стойност от порядъка на 480-560 милиона. За сравнение МД2 от пътен възел Надежда до РУМ Черни връх е с цена 472 милиона лева. Офертите са дадени преди да влезем в кризата. Сега сигурно могат да се постигнат и по-ниски цени - справка лотовете за магистрала Тракия от тази година.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Общо взето всичко друго в София се оправи, та до нов стадион опряха... :angry:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Арх.Диков отново претопля идеята за подпистово метро до новия стадион:
http://topnovini.bg/node/14699

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Арх.Диков отново претопля идеята за подпистово метро до новия стадион:
http://topnovini.bg/node/14699

Тоя човек няма да се спре да прав тъпотии...

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Софиянец съм, но не намирам за редно де що има по-грандиозен проект да се съсредоточава в София! Някой из новинарските форуми беше припомнил, че така или иначе има изграден стадион "Пловдив" с капацитет над 50 000 зрители, който плаче за ремонт! Не може ли точно той да стане новият национален стадион на България???
А къде спят другите големи и не толкова големи градове??? Не е ли сега моментът за усвояване на евросредства за изграждане на инфраструктурни проекти, различни от пътни, напр. класическо метро във Варна, трамваи в Пловдив, Русе, Бургас, а защо не и между Велико Търново, Горна Оряховица и Лясковец (т.нар. Триградие)???

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
По програма Джаспърс сега текат проекти, но те не са част от Оперативните програми, насочени точно към МГТ в 7 от най-големите ни градове.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Софиянец съм, но не намирам за редно де що има по-грандиозен проект да се съсредоточава в София! Някой из новинарските форуми беше припомнил, че така или иначе има изграден стадион "Пловдив" с капацитет над 50 000 зрители, който плаче за ремонт! Не може ли точно той да стане новият национален стадион на България???
А къде спят другите големи и не толкова големи градове??? Не е ли сега моментът за усвояване на евросредства за изграждане на инфраструктурни проекти, различни от пътни, напр. класическо метро във Варна, трамваи в Пловдив, Русе, Бургас, а защо не и между Велико Търново, Горна Оряховица и Лясковец (т.нар. Триградие)???
Нито един български град без София не може да защити пътникопоток, заради който ще е рентабилно метро. Градове с 300000 с метро няма и в богатите държави, какво остана за България.
Същото е с национален стадион. Какъв национален стадион в град, съразмерен с жк Люлин?

Всеки град си има специфични инфраструктурни болежки: Варна и Бургас нямат околовръстен път, Пловдив практически загуби елтранспорта си, така че не може механично да се прилагат модели.

Offline suavcho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 141
    • View Profile
Във Варна има доста повече от 300 000 души, а в сезона - в пъти повече. Но темата се измести повече, отколкото трябва.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Лозана(133К град/310К агломерация) си има автоматично метро ала Парижката линия 14, като единствената отлика е, че вагоните са двусекционни. Ама там имаше референдум и доказана целесъобразност. А в България всички сме най-великите и големите и всеки мери с очи и сърце. Да седнат всички агитатори и да докажат ефективността на идеите си, пък нека правим всичко.

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Софиянец съм, но не намирам за редно де що има по-грандиозен проект да се съсредоточава в София! Някой из новинарските форуми беше припомнил, че така или иначе има изграден стадион "Пловдив" с капацитет над 50 000 зрители, който плаче за ремонт! Не може ли точно той да стане новият национален стадион на България???
А къде спят другите големи и не толкова големи градове??? Не е ли сега моментът за усвояване на евросредства за изграждане на инфраструктурни проекти, различни от пътни, напр. класическо метро във Варна, трамваи в Пловдив, Русе, Бургас, а защо не и между Велико Търново, Горна Оряховица и Лясковец (т.нар. Триградие)???


Или ТърГоЛяс   :P

Offline egoucm

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
    • Email
днес отново се лееше бетон, но докато се наканя да изляза и бяха свършили.






не ви ли се струва, че е много плитко станцията? от едната страна направо ми изглежда, че покрива е над нивото на поляната
« Last Edit: 18.12.2010, 16:52:35 by egoucm »

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
То май си е така,но на този участък май и няма нужда да е по-дълбоко.

Offline don_angelitto

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
    • Email
Градове с 300000 с метро няма и в богатите държави, какво остана за България.
Е, има и изключения. През 2007 г. бях в Нюрнберг, където например имаше 2 линии. Сега може и още да са построили, не знам. Според уикипедия населението на Нюрнберг е около половин милион.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Градове с 300000 с метро няма и в богатите държави, какво остана за България.
Е, има и изключения. През 2007 г. бях в Нюрнберг, където например имаше 2 линии. Сега може и още да са построили, не знам. Според уикипедия населението на Нюрнберг е около половин милион.
... към които трябва да се добавят 150000 на сателитния му град Фюрт. А иначе са си построили и трети метродиаметър. Плюс вплътняващи отсечки по първите два. Плюс S-Bahn мрежа: http://en.wikipedia.org/wiki/File:U-bahn_nuernberg.png
А сигурно не е далеч моментът, когато в мрежата ще се включи и третият град от агломерацията - Ерланген, градът на Сименс.
Но България трудно може да се сравнява с най-богатата немска провинция Бавария.
« Last Edit: 19.12.2010, 22:09:10 by blagun »

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Следващите по брой жители в България са Пловдив и Варна. Пловдив има 372 хиляди, Варна 350 хиляди. Ако искат да се развиват, рано или късно ще трябва да направят по 1 линия метро или поне леко метро. Ето възможно направление за Пловдив, което първо може да е Тракия-Център, а на по-късен етап да се продължи и за летището и до Асеновград:

След 10 години може и да се замислят за нещо такова, а Варна и по-рано, тъй като са икономически доста по-добре.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
В момента има метро (надземно) от центъра на Пловдив до летище Пловдив и Асеновград с разклонение към жк Тракия. Средната скорост е около 70 км/ч с възможност за повишение...

Offline olga

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
    • Email
Здравейте, интересува ме благоустрояването на МС 19 Цариградско шосе, по-специално пешеходен достъп от Дружба 2 и Цариградски комплекс. От схемата за организацията на движението http://sofia.bg/pressecentre/foto/org_mov_ZS.pdf и от bgmaps се вижда улица около Експо центъра, която не знам да е изградена (поне от към гърба на сградата не е). Очевидно Дружба 2 ще ползва тази МС, а не МС 20, която ще бъде някъде зад Кауфланд. И ще е безкрайно тъпо ако трябва да се качваш на Цариградско с кола, трябва да се осигури опция за преодоляване на хълма под Експо центъра, иначе няма да се стигне до никакво разтоварване на транспорта. А в 204 няма място за всички ....Ако някой знае от къде може да се получи информация по този въпрос, моля за насока. Не открих да е обсъждан никъде в интернет,  в тази тема прочетох за продължение на Ляпчев до ПВ Горубляне и на ТМ 23 до МС 18. Ако не се осигури пешеходен достъп до Цариградско, ще трябва да се надяваме ТМ 23 да почне да вози от Дружба 2 до МС 18 ли?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Сигурно ще се направи някаква асфалтирана пътечка до блоковете, но тя трябва да бъде комбинирана с автобус, подобен на А113 - който да обикаля Дружба 2 и да върти на Експоцентъра.