Author Topic: Изграждането на отсечка Младост1-Цариградско шосе  (Read 409002 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Супер фоторепортаж  :fan:

Днес остатъците от оградата на Трейс в посока МС Младост-3-Кауфланд ги няма. Пътеката лека-полека се очертава. Дай Боже сухо лято и до септември ще стане широка като тротоар.

Темата все още не се заключва! Очакваме строежа на продължението на бул.Сахаров, както и подобряване на пешеходната връзка с Кауфланд - това са неразделни части от проекта и се финансират от Метрополитен АД. На снимките долу са двете части, от които трябва да се роди пробивът Сахаров (снимките са на входа на паркинга на Билла откъм Младост 1А).

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
На фона на другите репортажи, моят е направо скромен, но ето малко снимки и от мен:
 :arrow: Цариградско шосе:


 :arrow: Младост 3


Иначе станциите ми харесват, особено Младост 3 - с този висок таван създава страхотно чувство за простор. На Цариградско шосе са малко дразнещи колоните, може би не трябваше да са толкова дебели, но ще го преживеем.
« Last Edit: 26.04.2012, 19:46:41 by Fantomas »

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
   Големи благодарности на всички колеги, които качиха снимки на новите метростанции.  От далечните Родопи и аз пътувах с вас, макар и виртуално. Всичко е окей. Място за мръщене няма. Да са ни честити !!! А есента чакаме вече по-голямата част...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Малееее... нема такава стойка, дето съм отпрал :D:D:D:D:D
Младост 3 много ми харесва - след Западен парк тя е най-просторната по МД-1...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Отлични снимки на всички, браво.
Жалко че нямаше как да присъствам на събитието...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Малееее... нема такава стойка, дето съм отпрал :D:D:D:D:D
Младост 3 много ми харесва - след Западен парк тя е най-просторната по МД-1...

И на мен ми се стори много просторна. В контраст с Цариградско Ш., която освен че е тясна има и прекалено много колони, които наподобяват древногръцки.
Вчера когато се качвах на Цариградско Ш. едва не се обърках, слизайки щях да стъпя върху ескалатор, който вози нагоре, а не надолу. Входът се състои само от един ескалатор и не пише накъде се движи. Ще има забавни историйки с тези ескалатори.

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Честито на всички новата отсечка!

Всичко е много хубаво, но пак лека излагация. За сравнение Park & Ride в Прага струва 20 крони (около 1.60лв.) като за тази цена автомобила може да стои от 5 сутринта до 12 вечерта. Ако искате да го оставите и за през нощта, това струва още 100 крони (7.80лв.). За сравнение, при нас само паркинга би струвал около 4лв. за 10 часа (тука смятам и двата безплатни). Значително по-слаб стимул да си оставя колата и да вървя с метрото.

Да, и тази снимка с разликата в нивата между перона и влака е много разочароваща. Ако съм сам инвалид в количка, не знам дали ще мога да го кача това без чужда помощ. А целта е хората в неравностойно положение да могат да се оправят сами, постоянно молейки за помощ ги кара да се чувстват безпомощни.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Да е честита новата отсечка. Добре че са парите от ЕС, иначе се вижда че ако нещата опрат до българското правителство или Столична община нищо не става, както е със съпътсващата инфраструктура. Много хора са се изтъпанили за снимка но прилича на поговорката с чужда пита помен прави. Дано скоро излязат резултатите от търга и да имаме ново строителство към летището.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Да, и тази снимка с разликата в нивата между перона и влака е много разочароваща. Ако съм сам инвалид в количка, не знам дали ще мога да го кача това без чужда помощ. А целта е хората в неравностойно положение да могат да се оправят сами, постоянно молейки за помощ ги кара да се чувстват безпомощни.

Проблемът не е в станциите, а в скапаните руски мотриси, които не са домислени за нашите условия. Но дори и това не е проблем, ако имаше желание. Но както виждаш на въпроса защо са оставили кална нива всички отговарят - радвай се че са пуснали метро. Хубава работа, ама българска. Та така и с нивото на мотрисите.

В Берлин в метрото на всяка станция има рампи, които са заключени и човек с инвалидна количка чака при първата врата.

Когато мотрисата спре, водачът слиза, отключва рампата и я поставя за да се преодолее разстоянието, което понякога не е хич малко, защото все пак системата е строена в продължение на сто години. Тук като се развали един асаньор и инвалидизирания човек остава заключен долу в продължение на часове докато някой се почувства отговорен. Въпросът за рампите е въпрос на няколко хиляди лева. Но за това никой не дава пари. Така е и с грозните схеми. Грешни, неясни, в едните мотриси обърнати така, в другите наопаки. Въпрос на 15 минути работа повече, даже и не е въпрос на пари да се направи като хората. Но на никой не му се занимава. На фона на метро за милиони евро тези неща лъсват като кравешко говно в средата на тронна зала.
« Last Edit: 28.04.2012, 21:52:18 by sofianec »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2187
    • View Profile
На мен ми направи много лошо впечатление, че плочките за незрящи граждани са ги слагали където им хареса. По правило трябва да има пътека от такива плочки до перона, но незнам да ли това е прието в България.
The Grand Tour

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Всичко е много хубаво, но пак лека излагация. За сравнение Park & Ride в Прага струва 20 крони (около 1.60лв.) като за тази цена автомобила може да стои от 5 сутринта до 12 вечерта. Ако искате да го оставите и за през нощта, това струва още 100 крони (7.80лв.). За сравнение, при нас само паркинга би струвал около 4лв. за 10 часа (тука смятам и двата безплатни). Значително по-слаб стимул да си оставя колата и да вървя с метрото.
Тук няма да се съглася и вече коментирахме, че цената е добра. Най-евтиният платен паркинг в центъра е "бембена" зона - 1,00 лв/час, скоро и 2,00 лв. При договорка с частен паркинг за месечен абонамент трудно би стигнал до цена около 80 лв/мес или пак около 4 лева на работен ден, а горивото до центъра, загубеното време в задръстване и допълнителните нерви?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Вчера на неизползваемият перон на Цариградско бяха изгасили осветлението - светеха само няколко лампи.
Като цяло си имаше хора и си ползваха отсечката.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Вчера на неизползваемият перон на Цариградско бяха изгасили осветлението - светеха само няколко лампи.
Като цяло си имаше хора и си ползваха отсечката.
Вестибюлът също не свети, за перона не помня дали е така от началото, но нормално... :)

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
По принцип забелязах, че въобще не светват половината, което не се използва на Цариградско, но съм възмутен, че 1 влак ходи - 1 влак не ходи
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2236
    • View Profile
    • Email
По принцип забелязах, че въобще не светват половината, което не се използва на Цариградско, но съм възмутен, че 1 влак ходи - 1 влак не ходи
По-възмутен ще си, ако в пиков час вървят на голям интервал и не можеш да се качиш във влака. Засега това е решението, а когато докарат новите състави, ще му мислят.  ;)
Направих си сметка, че не е невъзможно същият интервал да остане и да вървят всичките до Цариградско, но в момента натоварването в новия участък не е толкова сериозно.
« Last Edit: 30.04.2012, 17:18:59 by martin4o »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
По принцип забелязах, че въобще не светват половината, което не се използва на Цариградско, но съм възмутен, че 1 влак ходи - 1 влак не ходи
Запази си възмущението за следващите избори! :)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Вярно, че е малко кофти с това прекачване на Младост 1, но мисля че за няколко месеца няма да е болка за умиране. :neznam:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Вярно, че е малко кофти с това прекачване на Младост 1, но мисля че за няколко месеца няма да е болка за умиране. :neznam:
То и се каза и в двата форума, че това е нормална практика в доста метрополитени по Света. В Прага така доста често ни изсипват почти пълен влак, да чакаме следващия... Странно е да има претенции от пътниците, или сме свикнали на някакво разглезено пътуване.


Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Всичко е много хубаво, но пак лека излагация. За сравнение Park & Ride в Прага струва 20 крони (около 1.60лв.) като за тази цена автомобила може да стои от 5 сутринта до 12 вечерта. Ако искате да го оставите и за през нощта, това струва още 100 крони (7.80лв.). За сравнение, при нас само паркинга би струвал около 4лв. за 10 часа (тука смятам и двата безплатни). Значително по-слаб стимул да си оставя колата и да вървя с метрото.
Тук няма да се съглася и вече коментирахме, че цената е добра. Най-евтиният платен паркинг в центъра е "бембена" зона - 1,00 лв/час, скоро и 2,00 лв. При договорка с частен паркинг за месечен абонамент трудно би стигнал до цена около 80 лв/мес или пак около 4 лева на работен ден, а горивото до центъра, загубеното време в задръстване и допълнителните нерви?

Цената е висока и няма какво да спорим. Щом има по-развит и много по-посещаван град, в който цената е по-ниска, значи нашата е висока.

В Прага оранжевата и зелената зони са по-скъпи от София, съответно по 3.20лв. и 1.60лв. на час, а подземните паркинги може да ти струват до 60-70лв. за 24 часа. Но както виждаме, това не определя цената за паркиране в P&R. И лека сметка за горивото, от метростанция Цариградско шосе до ректората на СУ са около 8км., в двете посоки 16км. Моята кола ще мине 16км. в софийски условия с един литър бензин - малко по-скъпо от билетите в двете посоки. Единствено паркинга в центъра и евентуалните задръствания може да ме накарат да се замисля за градски транспорт, но да ти кажа, за 6 години в София нищо не ме накара да слезна от колата. Дето се вика, до кенефа ходех с нея. За разлика от Прага, където направо се чудя за какво ми е, но тук метрото сутрин минава на минута и никога няма тъпканица, дори и в час пик всичко е спокойно и приятно. Същото важи и за трамваите.