Author Topic: Изграждането на отсечка Младост1-Цариградско шосе  (Read 409017 times)

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Явно ще си газим в калта, докато направят булеварда... :(

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Пробвах днес и аз новата отсечка. Впечатленията ми са противоречиви. Младост 3 е прекрасна станция, поне гледана от влака  :D
Но горе-долу това е единственото добро нещо, което може да се каже.

Редуващите се влакове до Младост1 и до Ц. шосе биха били ОК, ако за това имаше НЯКАКВА сигнализация. Реално разполагаме с една табелка отпред на локомотива - кой видял видял, кой не видял, да чака да му обяви машинистът две спирки преди финалната, че влакът не ходи до края. Айде в случая е ОК, макар и дразнещо, но като тръгнат да се разделят Ц. шосе и Младост 4, пак ли ще разчитаме на една табелчица отпред и на гласа на машиниста пет спирки по-късно?

Как се прави в белите държави - табелките, които описват колко остава до идването на влака, включват и дестинацията. Допълнително на влаковете има на всеки вагон табели докъде ще ходи влакът.

В София имаме едни убер-объркващи табелки за идването на следващите влакове, нулева сигнализация докъде ще ходи влакът, освен една табелчица отпред на състава и не на последно място - НУЛЕВ ориентир на английски какво се случва.

И цялата тая картинка е допълнена стратегически от принтираната на Уърд и залепена с тиксо табелка "ВХОД" на касовата зала на станция Цариградско шосе.

Адската евтиния и некадърност, ако трябва да съм честен.
Всичко това е поправимо с изключително минамално усилие и средства, като изключим че трябва да бъдат модернизирани безкрайно неориентиращите табла по пероните. Като са тръгнали, не е зле да оправят и изобщо сигнализацията кой перон за къде е, кой изход къде те изкарва и т.н. тъй като има безкрайно много какво да се желае.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Табелите за изходите на Цариградско наистина са объркващи.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Табелите за изходите на Цариградско наистина са объркващи.

Ескалаторите също, няма никакви знаци накъде нагоре или надолу. Веднъж така се обърках, добре че в преди да стъпя ескалатора започна да се движи в обратната посока.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Инфраструктурата непосредствено до станция Младост 3 вчера:




Не се сетих да снимам и пътечките и цялата кал по тях.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Кофти работа, предполагам, че районът е изглеждал така:

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Ами почти! :D Югозападният вход е целия в кал до вестибюла, има хора, на които явно не им пука и продължават да си гвацат по калната пътека водеща направо към Бъднина и Кауфланд и вкарват цялата кал вътре.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Положението е такова, каквото е, не е идеалното, но поне се направиха някакви пътеки. Но за свинете, разнасящи кал оправдание няма. И не ми казвайте, че това е на най-възвишения принцип в България- нали плащам данък смет, ще хвърлям по земята, няма директна пъткеа до моя вход- ще калям...  :angry:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
...за свинете, ..

Свинята обича уюта и си го създава ! :crazy:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
няма директна пъткеа до моя вход- ще калям...  :angry:
Не че искам да ги защитавам, но най-големият проблем не е минаването по двата катета вместо по хипотенузата. Проблемът е, че единият катет е малка уличка с интензивно движение, с дълбоки кратери плюс "полегнал полицай" и без тротоари. А при дъжд там е почти в кърпа вързано някоя минаваща кола да се изплиска върху теб. Не се сърди на свинете, че им е безразлично, дали ще са с накаляни обувки или целите мокри и накаляни. :P
Лично аз в дъжд бих слизал на МС Младост-1 - оттам до Макдоналдса пътеката е перфектна. Така правят всичките ми колеги и колежки, които ползват метрото.
« Last Edit: 20.05.2012, 19:46:11 by blagun »

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Аз като уцеля влак движещ се до Младост 1 слизам там, тъй като докато дойде следващия и ме закара до 3, ще съм преполовил разстоянието до нас. Когато съм за Младост 3, стига да е сухо, си минавам по пътечката, която води директно към Бъднина, а при валеж си обикалям отзад покрай гаражите и разнебитената уличка. Но онзи ден се втрещих от количеството вода навсякъде. Просто откъдето и да се минеше, нямаше начин да останеш чист и сух. :/

Между другото по гаражите са разлепили листовки да бъдат премахнати доброволно от собствениците в 30 дневен срок, в противен случай ги бутат. Дано това да е началото на облагородяването на района, че в момента е трагедия там.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Вече няколко пъти пътувам по новата отсечка и наистина не мога да си обясня защо са толкова нискоскоростни новите отсечки. За мен това не е метро -  нещо, което се влачи с 50-60км/ч.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Винаги е така по нов участък: в началото скоростта е по-малка, докато се разработи...
Понякога това са два-три месеца, понякога близо година.
После, неусетно за пътниците, скоростта се вдига и става оптималната за съответния участък. :rolleyes:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Или както казват руснаците"Обкатка трассе".  :)

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Скоростта Младост 1 - Цариградско Шосе е съвсем прилична като се има предвид относително малкото разстояние между станциите и наличието на доста стрелки, през които влакът трябва да се движи бавно. При разстояние 1км от Младост 1 до Младост 3 първите 300 метра се преминава през три стрелки и смяна на пътя, съответно ниска скорост, а за останалите 700 метра е ако не невъзможно, то поне е ненужно да се ускорява до 80км/ч и да се спира. Същото е положението и между Младост 3 и Цариградско. Точно преди да влезе в станцията отново има стрелка (за смяна на посоката) и отново трябва да се движим бавно. Всъщност разликата във времетраенето за пътуване на 1км при 60 и 80км/ч е по-малко от 15 секунди (без да се смята ускорението и спирането, ако се прибавят и те става още по-малко).
Такова нещо като разработване на трасето няма или ако има то се прави в тестовия период преди да се пусне участъка. В момента скоростите са оптимални и няма накъде да се разработват повече.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile

Такова нещо като разработване на трасето няма или ако има то се прави в тестовия период преди да се пусне участъка.
Много се лъжеш!
Едно са изпитанията на трасето (и автоматиката), съвсем друго е разработването на трасето именно, когато е влязло в експлоатация!
Спомни си поне пускането на участъка Стадиона - Младост 1: веднага ли се сдоби с оптималните скорости? Или имаше доста продължителен период, през който те се оптимизираха.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Там и сега скоростите са ниски. Няма и как иначе да бъде, защото има грандиозни издънки в изпълнението.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
То си е така, но като цяло ми се струват не както трябва планирани - прекалено близки станции и големи криви. В отсечката от Жолио Кюри до Младост-1 си е направо мъка да се пътува. (там фактор са естакадите и станциите)
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
В отсечката от Жолио Кюри до Младост-1 си е направо мъка да се пътува. (там фактор са естакадите и станциите)
А от Младост 1 до Младост 3 - направо си е агония!
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Стига се оплаквахте, не е чак толкова зле, то като е късо разстоянието, няма къде да увеличава до 80 км/ч., за мен 50-60 км/ч. си е напълно нормална скорост, предвид кривите, стрелките и честите станции.