Author Topic: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1  (Read 21039 times)

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Имате ли представа къде по вече експлоатираните отсечки има изградени обръщалки за метровагони?И къде са планирани?
« Last Edit: 17.03.2009, 01:39:27 by LG_ »

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Quote from: bgpower
Имате ли представа къде по вече експлоатираните отсечки има изградени обръщалки за метровагони?И къде са планирани?
между Сердика и Опълченска
между Опълченска и Константин Величков
между Сливница и Обеля

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4603
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Знам за 2, а именно при Константин Величков и Опълченска, като и двете се намират м/у главните трасета.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5506
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Номрално е да има таквиа на всичкоте места които до сега са били крайни станции.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Quote from: Dragon
Номрално е да има таквиа на всичкоте места които до сега са били крайни станции.


Зададох този въпрос дори по-скоро с поглед напред в бъдещето. Именно тези веста в последствие при експлоатация са местата до където понякога се пускат извънредни влакове, или например при авария, това са възловите станции, където последно влакът може да обърне - това беше смисъла.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1173
    • View Profile
Quote from: LG_
........а мисля че интервала между влаковете не може да се намали много, поради това че МС Младост I е с два перона и влаковете не могат да се разминат на нея, а ще трябва да го правят на МС Мусагеница. ......
МС Младост I е с два перона, но влаковете ще могат да се разминават, след станцията под Сахаров тунелът продължава, където е мястото за смяна на посоката и влизане в другия коловоз на метросъстава.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: greg
МС Младост I е с два перона, но влаковете ще могат да се разминават, след станцията под Сахаров тунелът продължава, където е мястото за смяна на посоката и влизане в другия коловоз на метросъстава.
така е, от пазара до бившия Оазис има място за 2 влака
НЕ на хейтърството!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Това със стрелката за смяна на коловозите е ясно. Там влаковете ще преминават, така както го правят в момента между Сердика и Опълченска.
Но аз си мисля че проблема с интервалите е точно в това, че станцията е с два перона. Това означава че две последователни мотриси ще се разминават на МС "Мусагеница", по схемата както в момента се разминават на МС "Опълченска", докато ако МС "Младост" беше с един перон влаковете могат да се разминават на самия него, идвайки от двете му страни, без това да предизвиква хаос у пътниците. Както е показано на първата снимка от коментар No22
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Пак не е проблем... двата влака ще са на двата перона...

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4474
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Quote from: boleroto
Пак не е проблем... двата влака ще са на двата перона...
[/size]
Това означава, че трябва да се ползват и двата перона, като единият ще е за слизане, а другият за качване, което от своя страна би предизвикало объркване сред пътниците. Според мен мотрисите ще се разминават на предната станция.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2360
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Quote from: conecto


Това означава, че трябва да се ползват и двата перона, като единият ще е за слизане, а другият за качване, което от своя страна би предизвикало объркване сред пътниците. Според мен мотрисите ще се разминават на предната станция.

Няма да е много по-различно от това да си на трамвай и да си на последната спирка - слизаш, на първа се качваш...  А в Ню Йорк има едно брилянтно решение, което позволява и разширяване след станцията и намаляване на интервала. А именно точно обръщателно колело...
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Да, но нашите метросъстави не могат да обръщат, заради липсата на подобна инфраструктура, а тя липсва  заради липсата на място...
В Лондон хората си правят метродепото под улиците, ама спускат вагоните в крон и после зазиждат... гледах го по NG скоро... много яко филмче
« Last Edit: 02.11.2007, 20:06:14 by boleroto »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4603
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
лондон си е лондон, ние сме в София. радвам се, че живея в София, а не в Лондон! Това, като отклонение.
по темата - варианти за спускане, вдигане, експлоатация, номериране има всякакви. важното е да видим кое най-много би било приложимо за нашите условия. а най-важното е да има какво да се експлоатира. надявам се метрополитена скоро да ни изненада с нови състави, наистина по-удобни и по-големи! от досегашните. за 6 и повече вагонни състави е несериозно да се говори. това означава те да се пълнят за сметка на по-големия интервал (да не говорим, че станциите ни са къси за 6-7 вагонни състави).

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: boleroto
Е, ако вестибюлите на перона за слизане се обозначат с надпис ИЗХОД, а тези за качване - с напис ВХОД... едва ли някой ще е толкова зле, че да влезе през изхода... пък и тая организация ще е само временна.
Ама всъщност защо го нищим, като проектанта на станцията вече го е решил...

Като дойде влак от центъра и стовари пътниците на перон "изход", какво, тръгва празен обратно ли? А откъде идва празния влак за перон "вход"??

А въпроса, който зададох е принципен. Без значение за коя станция става въпрос, как трябва да се направи така, че интервалите между влаковете да се намалят поне на половина от досегашните 6 мин. Метро с интервали от по 2 мин има в толкова много градове, никой ли незнае как това се постига?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Quote from: LG_
Като дойде влак от центъра и стовари пътниците на перон "изход", какво, тръгва празен обратно ли? А откъде идва празния влак за перон "вход"??

А въпроса, който зададох е принципен. Без значение за коя станция става въпрос, как трябва да се направи така, че интервалите между влаковете да се намалят поне на половина от досегашните 6 мин. Метро с интервали от по 2 мин има в толкова много градове, никой ли незнае как това се постига?

Ще се опитам да ти отговоря на въпроса с еднда груба схема, надявам се все пак е ясна.
Влакът влиза в станцията, пътниците слизат на преон "ИЗХОД" (1)Влакът продължава напред в изтеглителен коловоз, който по-късно ще бъде част от трасето. Отминава стрелките, там посоката на движение се сменя (2), стрелката се обръща и влакът се връща обратно в станцията, вече в коловоза за обратната посока и застава на перон "ВХОД" (3), като при това перона и коловоза "ИЗХОД" са вече освободени за следващия влак(4).

Дали пероните са един или два - няма значение. Между другото, вътре в тунела може да се предвиди перон, по който машинистът да може да се придвижи от едната кабина до другата без да минава през влака и да губи време да отваря и затваря междувагонните врати (те ако не се лъжа са и заключени)
« Last Edit: 05.11.2007, 14:27:26 by Blago84 »
UPP@UIC

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Схемата е ясна, но за колко време става това - 2,3 мин?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Quote from: LG_
Схемата е ясна, но за колко време става това - 2,3 мин?
Във всички случаи - разликата е секунди, спрямо обръщането на движението в Обеля да кажем, да не говорим че веднага се освобождава коловоз на който може да се приеме влак, докато на Обеля или Сердика в момента, трябва да се изчка заминаването на предишния.
Даже според мен при тази схема се печели време. А метро на две минути - не знам дали е оправдано предвид пътникопотока.
« Last Edit: 05.11.2007, 14:34:40 by Blago84 »
UPP@UIC

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Приемам отговора и схемата.

Неможах само да разбера какво искаш да кажеш с това

Quote from: Blago84
да не говорим че веднага се освобождава коловоз на който може да се приеме влак, докато на Обеля или Сердика в момента, трябва да се изчка заминаването на предишния.

Коловоза трябва така или иначе да се освободи, за да дойде следващия влак. И на Сердика е така
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Искам да кажа, че след като пътниците слязат на перон "ИЗХОД", съставът се изтегля в изтеглителния и от там - на коловоз "ВХОД", и коловозът за пристигащи влакове остава свободен и следващия влак може да пристигне, докато първият качва пътници на другия перон. И на Сердика и на Обеля, това не е възможно.
« Last Edit: 05.11.2007, 14:54:30 by Blago84 »
UPP@UIC

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7102
    • View Profile
Прилагам същата схема но с нарисувани примерни светофори - червен - преминаването забранено; жълт - следващият светофор е затворен (блок-участъка след него е зает); жълт+зелен - отворен за отклонение, следващият блок-участък е свободен; лунно-бял (светлосин) - маневрата е разрешена - изтеглителния коловоз е свободен.
Така при фиг. 2 в станцията може да бъде приет още един състав преди намиращия се в изтеглителния коловоз да го е освободил или да е сменил посоката си на движение. При фиг. 3 е възможно едновременно да имаме 3 състава - един на изходна позиция, един в изтеглителния коловоз и един току що пристигнал.
« Last Edit: 05.11.2007, 15:35:15 by CKD »