Author Topic: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1  (Read 18741 times)

xemyc

  • Guest
Момчета, какво толкова се чудите на това?

Има много - много по-лесен начин. Нужно е само на станция Младост да се изгради едно И или N - съоръжение, малко преди станцията. Влакчето от център се движи в своята посока и спира на станция Младост. Машинистът слиза от единия край и се качва в другия. Малко преди да тръгне към център - автоматиката сменя посоката на И(N). Машинистът тръгва в обратната посока и в първите 100 м. през И(N) се прехвърля в своята посока. След това автоматиката възтановява посоките. От това по-просто не виждам! Няма нужда от повече машинисти, нищо сложно.   

Същото се прави и на Стадиона или на СУ (зависи до къде ще пуснат участъка).

Мисля, че точно така в момента работят нещата при Сердика. :)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
При Младост вече е изградено - даже разклоненията за Летището и Младот 4 са изпълнени; просто дискутираме възможностите.
Представете си ситуация, в която не може да се направи компромис с интервалите, но се налага затваряне на отсечката Сердика-Юнак поради ремонт.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2898
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Нужно е само на станция Младост да се изгради едно И или N - съоръжение, малко преди станцията.
Това съоръжение се нарича S-ова връзка и се ползва от векове в железницата.
Представете си ситуация, в която не може да се направи компромис с интервалите, но се налага затваряне на отсечката Сердика-Юнак поради ремонт.
Това естествено ще е извънредна ситуация и ще се мисли според случая. По същия начин могат да се прекъснат и други участъци. За такива случаи е полезно да има S-ови връзки по-често за организиране на еднопътно движение при нужда.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Така или иначе това е система за експлоатация на трасето, тясно обвързана със съоръженията за смяна на посоките. Никой не казва, че трябва да е стандартна за редовна ескплоатация, просто теоритизираме за плюсовете и минуте от използването на коловозното развитие при подобен начин за смяна на посоките.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
bdz43r, а колко метра обикновено са необходими за изграждането на S-ка ?
Преди време се питахме дали ще стигне разтоянието между станцията на Стадиона (в посока Университета) до мястото, където общият тунел преминава в два еднопътни?
По принцип се стремят да изграждат подобни съоръжения на повече станции ( и това не е кой знае каква трудност), но дали точно на Стадиона има място?
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2898
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
bdz43r, а колко метра обикновено са необходими за изграждането на S-ка ?
Стандартна стрелка с радиус 190 м и отклонение 1:9 (най-често използваните) е с дължина 27 м. S-ка с такива стрелки при минимално разстояние между двата пътя е не по-малко от 55-60 м.
Дори при използване на стрелки с по-малък радиус, дължината няма да е под 45-50 м.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Ето и съоръжението след Интерпред :


Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Стрелката на Обеля е по-къса от 27 метра, мисля.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2898
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Стрелката на Обеля е по-къса от 27 метра, мисля.
Не може да е по-къса. Като ги гледаш под ъгъл и изглеждат къси.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Може. А стрелката на Интерпед има перон по средата, ама той е по-къс от един състав. Дали пък не са го нагласили така, че да стига по последната врата на първия вагон до последната врата на последния?

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Точно за това е направен въпросният перон , за да може да се стига от единия краи на мотрисата до другия - все пак пеи смана на посоката машинистът трябва да се премести от едната кабина в другата !

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Да де,  ама перона е по-къс от един състав и това се чудех още докато го монтираха - дали пък не е направен толкова къс, колкото само да стига до двете врати на последните вагони.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Реално погледнато този перон няма да се използва , така че няма значение колко е дълъг и т.н. , а по всяка вероятност е дълъг колкото една мотриса .

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Тази сутрин към 9.20 на северния коловоз на МС Сердика пристигна зелен скиф 2009 с надпис "Изпитателен". Това за съжаление предизвика известно забавяне в движението на другите влакове.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Че защо?
 Северният коловоз  на Сердика още не се използва за движението с пътници от/към Обеля?
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Не съм сигурен дали има стрелка точно преди навлизане в южния тунел на МС Сердика. Според мен влакът трябва да навлезе на Сердика, да тръгне към Опълченска и да навлезе в северния тунел, да спре и да тръгне пак към Сердика, но вече при обърната стрелка и да се появи на северния коловоз на Сердика. Някой знае ли със сигурност дали е така?

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Не съм сигурен дали има стрелка точно преди навлизане в южния тунел на МС Сердика. Според мен влакът трябва да навлезе на Сердика, да тръгне към Опълченска и да навлезе в северния тунел, да спре и да тръгне пак към Сердика, но вече при обърната стрелка и да се появи на северния коловоз на Сердика. Някой знае ли със сигурност дали е така?
И според мен точно така е станала смяната на коловозите. Може би за да не се затруднява движението на влаковете предните дни мотрисата от сутринта е стояла на южният коловоз на Сердика.
« Last Edit: 24.04.2009, 21:39:27 by LG_ »

Offline mitio tuca

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
    • Email
по повод тези съоражения имам един въпрос. значи след станция К. Величков посока Опълченска, има пак стрелки за смяна на посокота но..тунелът ми се стори че видях че става с 3 линии. 2 за движение на влаковете и една посредата със перон явно за смяна на посоката. от светелината на стената на единия тунел се видяха нещо като стълбички. така ли е или съм се объркал нещо  :)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Така е.. между Опълченска и К.Величков тунелите са двупътни и непосредствено след К.Величков в пространството между двата тунела е разположена стрелката със служебен перон за смяна на посокаата за ватмана.

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Така е.. между Опълченска и К.Величков тунелите са двупътни и непосредствено след К.Величков в пространството между двата тунела е разположена стрелката със служебен перон за смяна на посокаата за ватмана.
....kojto sе използваше,когато метрото стигаше само до Константин Величков.