Author Topic: Русе - маршрутна мрежа  (Read 85217 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14295
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #60 on: 16.10.2008, 23:14:30 »
Има днес минах оттам. Обраъщалото на гарата го има и трасето надолу към автогарата също. Но не съм сигурен дали не са я откачили от кръстовището на Симовата мелница.
А някога минавала ли е редовна тролейна линия оттам? Защото аз само автобус 17 си спомням.

Offline platon

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 271
    • MSN Messenger - plamengt@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #61 on: 17.10.2008, 09:35:06 »
Като я пуснаха Т23 в първоначалния вариянт минаваше покрай автогарата, а по-късно измениха маршрута по Борисова с цел да поудължат малко линията явно.

Иначе жалко е, че това трасе, както и частта до хотел Рига сега не се използват. Преди няколко години докъто се обсъждаше новата транспортна схема, която така и не влезе в употреба поради съдебни спорове или нещо такова имаше радикално предложения да се скъсят маршрутите на тролеите от всички краища на града до хотел Рига и да може да се стигне до произволно място с едно прикачване. Както и се очакваше пенсиите вдигнаха олелия до горе и това беше отхвърлено. :(

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #62 on: 17.10.2008, 12:19:59 »
Ти да не би да искаш да се прекачваш? Аз ако ще се ползват 2 транспорта, къде-къде по-добре с колата да отида...

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1335
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #63 on: 19.10.2008, 11:38:38 »
Quote
Откриват официално автобусна линия до Танкодрума

Предстои откриване на новата автобусна линия до местността Батмиш /Танкодрума/ днес. Събитието е насрочено за 11 часа. За желаещите да присъстват на церемонията граждани е осигурен микробус, който ще потегли от Централна гара точно в 10.30 часа. Маршрутът на линията е Универмаг - ул. "Николаевска" (ул. "Стефан Стамболов") - бул. "Скобелев" - бул. "Липник" - Танкодрума.
Лятото ще е малко жегичка в тези Мерцедес тролейбуси :angry: Но пък са чудесни
« Last Edit: 19.10.2008, 11:43:01 by Marti »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14295
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #64 on: 28.10.2008, 01:41:23 »
  Ruse Bulgaria 09.09.1988      10
  Varna Bulgaria 01.01.1986      3
  Veliko Tornova Bulgaria ___9.1988      3
В Русе линията от Бор до Арда тръгна през 1985 г. Във Варна мисля, че преди 1986 беше, докато в Търново - значително по-късно.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14295
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #65 on: 25.11.2008, 00:49:11 »
http://egged-ruse.com/ Сайтър на ГТ-Русе  :)
Хм, тролейните линии до Чародейка, Охлюва и по Тулча закрити ли са или не са нанесени на картата?

Offline iproject

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 195
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #66 on: 25.11.2008, 07:09:40 »
Просто не са нанесени. Пише , че този раздел е в процес на разработка.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14295
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #67 on: 01.12.2008, 19:00:52 »
Та докога ще продължава тази дискриминация към крайните квартали ....
Нещо не мога да вдяна - какъв център и какви крайни квартали? Нали всички тролеи минават през едно място - кръговото на бившия паметник на Ленин? Тъкмо обратното - ТБ2 и 24 минават най-далече от идеалния център - на Пантеона е по-близо, пък те не минават оттам. Значи имаме обратното - дискриминация на центъра и на най-изискания картал - Възраждане за сметка на връзка на пролетарските Дружби и Здравци със западната индустриална зона!
« Last Edit: 01.12.2008, 19:03:29 by blagun »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14295
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #68 on: 01.12.2008, 19:50:10 »
Не претендирам за точност в годините и ще се радвам, някой да коригира нещата. Това е по спомените ми от 1968 до 1978 и инцидентните ми завръщания в Русе през 80-те години на миналия век.

Положението през 1968 беше следното:
А1 Захарен завод-Възраждане-Александровска-сладк.Тетевен-Борисова-Централна гара
А2 Разпределителна-Липник-кино Аврора-магазин Русе-Александровска-М.Горки-прелез под сегашния Сарайски мост-завод Юта.
А3 нямам спомени, мисля че вървеше от Дона на културата към Охлюва-завод Бор (през бензиностанцията до сегашното МЕТРО) .
А4 - обиколна: Гарата-Фердинандова-старата поща-Александровска/П.Д.Петков-Плиска/Доростол-Тулча-Здравец-кооп.пазар през прелеза-Централна гара.
А5 Подстанция "Здравец"-Олимп-Липник-...-М.Горки-Централна гара
А6 хотел Дунав-хижа Приста-Долапите
А7 хотел Дунав-Нова махала-Ср.кула
А8 хотел Дунав-Нова махала-Ср.кула-Басарбово
А9 хотел Дунав - Нова махала
А10 Дом на културата-гробища Чародейка

По-късно, може при през 1967-68 направиха Сарайския мост и А2 тръгна по него (дотогава пътят за Западната промишлена зона минаваше през жп прелез и малкото мостче на пътя към Корабната).  От този период датират по-сериозни промени:
А3 тръгна от Дружба-Охлюва-Гарата-Арда-Сарайски мост-завод Бор
А4 се раздели с кръговия си статус - може би заради някоя от безбройните злополуки на прелеза до пазара.
А6 бе продължен до Захарния завод
А7 и А8 - продължени до гара Разпределителна, А9 - закрит
Нови:
А11 - удължение на А1 от Дунавмост, впоследствие от ЗЕИМ
А12 - Гарата-Борисова-Аврора-Липник-КАТ-ЗЕИМ
А13 - Дружба-Охлюва-гарата-Борисова-Аврора-Липник-гара Разпределителна
А14 - Захарен завод-Възраждане-Александровска-Сарайски мост-Корабна

Някъде в началото на 70-те настъпи виладжийски период и бяха пуснати линии до вилните зони:
А16 Дом на културата-9ти километър
А17 Дом на културата-Максим Горки-Охлюва-Левента
А15 (само в празник) Дом на културата-Цар Освободител-Симова мелница-пам.Русофили-стара ТВ кула
А10 в празник ходеше до Касева чешма

Около 1974-75 с построяването на Здравец-изток бе пуснат помагач на А5 - А9 - Централна гара-стара поща-Аврора-Липник-Подстанция-ул.Рига.

Около 1975-76 обединиха А6 и А7 в селските квартали: А6 - през Долапите до Средна кула, А7 - през Средна кула до Долапите.
А8 вместо по Липник минаваше по ул.Потсдам до Хлебозавода.
А2 стана А22, а А2 бе скъсен вариант - до Винзавода. Пускаше се за подсилване в началото е края на раб.ден
Същото ставаше със А1/11
А11 и 12 ги зациклиха: А11: от Борисова-Пантеона-Възраждане-Дунавмост-Липник-Скобелева-Борисова, А12 - в обратна посока.
А13 беше променен и от Олимп завиваше по Тулча-Доростол-хотел Дунав-Борисова-гарата-Охлюва-Дружба (Печатни платки).

Друга сериозна промяна не си спомням, освен промяна в посочността на улици и затваряне на Александровска за пешеходна зона.
От А17 бе отцепена А17А, впоследствие А18 - Дом на културата-стара поща-Охлюва-стара ТВ кула.
Съвсем за малко през 1977 или 1978 се създадоха бързи А101 и А202, но А202 не просъществува повече от месец-два, а А101 става бавната бивша А1 (до Захарна фабрика), докато А1 беше до Дунавмост. Пак по това време се появиха бързи работнически маршрути без номера. Тъй като разстоянията в Русе не са големи, обяснима е малката ефективност и в крайна сметка провалът на бързите линии.

В началото на 80-те строящият се дълги години партиен дом, сегашната община, напредна. Дотогава основната транспортна артерия минаваше от Петко Д.Петков пред хотел Дунав по Борисова. Сега това стана пешеходна зона и движението тръгна по разширения и асфалтиран Цар Освободител - дотогава незначителна, макар и дълга улица. Оттогава датира сериозна реконструкция на мрежата:
А1/101 бяха продължени до Дружба, но по обиколен маршрут - през Охлюва
А4 - Зах.завод-Бр.Миладинови-Тулча-Здравец-Родина-Кооп.пазар.
А6 - скъсен с начална спирка Дом на културата
А7 - от Цар Освободител вместо по Скобелев бе насочен покрай кооп.пазар и ул. Найден Киров (не и знам новото име)
А8А - Дом на културата-ново гробище Басарбово
А11 и 12 - кръгови:
А11 Гарата-Борисова-Пантеона-Захарен завод-Дунавмост-КАТ-Липник-Борисова-Гарата и
А12 Гарата-Липник-КАТ-Дунавмост-Захарен завод-Пантеона-Борисова-Гарата
А19 (заместител на старата четворка, но далеч по-нередовен) Кооп.пазар-Тулча-Братя Миладинови-Пантеона-магазин Русе-Сарайски мост-завод Бор
А14 Захарен завод-Братя Миладинови-Олимп-Липник-Кооп.пазар-Найден Киров-Сент Уан-Корабна
А20 Гара Разпределителна-Липник-Тулча-Братя Миладинови-Пантеона-стара поща-Корабна
А15 Гара Разпределителна-Липник-Тулча-Братя Миладинови-Пантеона-хотел Рига
А13 престана да минава през Възраждане, а направо по Липник.
А18 също бе пренасочена от гара Разпределителна по Липник до старата ТВ кула.
Най-бързата връзка на новопостроените Дружби с центъра бе А21: Рига-Цар Освободител-Симова мелница-Дружба.
Новопостроните Чародейки (жк "Живи и мъртви") бяха обслужвани от А22: Дом на културата-Цар Освободител-Симова мелница-Чародейка.

Краткосрочно през 1985/86 за обслужване на втори корпус на ВТУ (старото училище Славейков в Селеметя) бяха пуснати А27: ВТУ-2-ВТУ-1 и А28: ВТУ-2-Липник-разпределителна.

Мисля, че без сериозни промени тази конфигурация изкара до създаването на тролейна мрежа.
« Last Edit: 18.12.2015, 23:09:42 by blagun »

Offline iproject

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 195
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #69 on: 01.12.2008, 20:25:44 »
Колегата Vancho искаше да каже , че по-голямата част от Неопланите и Мерцедесите пътуват по ТБ2 , която не обслужва крайните квартали Чародейка и Дружба. Напоследък забелязвам , че по ТБ2 дори и в най-ненатоварените часови пояси има съчленени тролеи , докато например в 7:30 ТБ21 е ЗиУ, което се препълва , същото положение е и с ТБ13. Затова и се забелязва така наречената дискриминация към горепосочените крайни квартали.

ПС: Благодаря за изчерпателната информация на blagun. Само неразбрах коя е тая "Нова махала" ? :rolleyes:
« Last Edit: 01.12.2008, 20:27:46 by iproject »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14295
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #70 on: 01.12.2008, 21:03:54 »
Само неразбрах коя е тая "Нова махала" ? :rolleyes:
От Кожарския завод по пътя към Ср.кула.

Offline iproject

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 195
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #71 on: 02.12.2008, 16:01:56 »
Днес забелязах 2А  , а нали уж я бяха спрели. Естествено беше празна , както винаги :) . Направи ми впечатление , че автобуса имаше ел. табела , на която гордо беше изписано 2A  :fan:
btw Има ли някакъв напредък с ел. таблата на Неопланите или ще гледаме тая нула и отдолу пластмасовата табела ?
« Last Edit: 02.12.2008, 16:03:35 by iproject »

Offline platon

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 271
    • MSN Messenger - plamengt@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #72 on: 03.12.2008, 17:31:49 »
По темата с историята на маршрутите искам да благодаря на blagun за изчерпателното инфо и да добавя една информация, касаеща периода 1983-1984 г. Цлед като спряха бързите А101 и А202 за известен период от време спряха и А2 а на нейно място пуснаха А22 със същия маршрут.
След старта на транспорта в жк.Чародейка възстановиха А2 а А22 я пуснаха, както е написал blagun от Дома на Културата - жк.Чародейка.

Интересно е че в началото на 90-те години, когато рядко пребивавах в Русе съм виждал и следните линии за които не е ставало дума:
А34 - жк.Чародейка - Централна Ж.П. Гара - Сент Уан - ДАП
А37 - жк.Чародейка - бул.Цар Освободител - Захарен Завод - Дунав мост - /ЗЕИМ?/


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14295
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #73 on: 03.12.2008, 19:18:40 »
Цлед като спряха бързите А101 и А202 за известен период от време спряха и А2 а на нейно място пуснаха А22 със същия маршрут.
Не, А2 се движеше само между 7-8 и 16-17 часа до Винзавода, за да подсили А22 в началото и края на работния ден в Западната индустриална зона.
По 1-2 удължени курса за ученици и работници правеха и селските линии от Сандрово-Мартен и от Николово - вместо до Автогара Изток - до завод Бор. А иначе Русе е от малкото градове, в който селските линии не са с номера (Ср.кула, Басарбово и Долапите са квартали, макар и селски).

За 90-те години чакам допълване на историята от по-младото поколение - след 1986 много рядко ходех до Русе.
« Last Edit: 03.12.2008, 19:29:00 by blagun »

Offline platon

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 271
    • MSN Messenger - plamengt@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #74 on: 04.12.2008, 08:56:10 »
Благодаря за уточнението за А2.

Наистина не знам причината поради която не са сложили номера и на селските/извънградските/ линии. Според мен ще е много по-удобно това от гледна точка на пътниците, пък и най-големия използван номер в момента е А33. А за линиите до Басарбово, Мартен и Николово е много по-удобно да се прехвърлят към градската транспортна схема, защото около 90% от спирките, на които те спират са си в града.   

Offline svilenrr

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #75 on: 04.12.2008, 10:11:02 »
Благодаря за уточнението за А2.

Наистина не знам причината поради която не са сложили номера и на селските/извънградските/ линии.   
Идеята е да прастанат вече да спират на спирките на градския транспорт и за тази цел ще има контрольори. Затова няма и да имат номера  :fan:.
« Last Edit: 04.12.2008, 12:59:12 by svilenrr »

Offline platon

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 271
    • MSN Messenger - plamengt@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #76 on: 04.12.2008, 11:31:14 »
Идеята е да спрат вече да спират на спирките на градския транспорт и за тази цел ще има контрольори. Затова няма и да имат номера  :fan:.

Да спират? Нещо ми липсва логиката тук  :(

Offline svilenrr

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #77 on: 04.12.2008, 13:00:30 »
Ами имаше някво оплакване от превозвачите в рамките на града, че тези автобуси обират хората от спирките и съвсем логично е да се предприемат мерки това да не се случва повече.  :fan:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14295
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #78 on: 04.12.2008, 14:49:55 »
Ами имаше някво оплакване от превозвачите в рамките на града, че тези автобуси обират хората от спирките и съвсем логично е да се предприемат мерки това да не се случва повече.  :fan:
Защо да не спират? Не е едно и също автобусът да е до София и до Мартен. Примерно ако си от Мартен и работиш в захарния завод, значи ли, че трябва да отидеш до селската автогара и да се върнеш пак? Във всички градове селските автобуси си спират по спирките на МГТ.

Offline Vancho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #79 on: 04.12.2008, 15:26:53 »
Не,не,не това вече е абсурдно ... По маршрута на ТБ2 не може да разчиташ на нещо друго освен селските ,ако живееш в крайните квартали ... Возят си плюс това на 70 стотинки , а не 80 , климатизирани са и супер удобни .. Снощи се возих в СЪчЛЕНЕН швейцарски тролей от тия дето са с ALMART надписи  :D Беше по ТБ 2 .Ама вътре чисто , не скърцА ,не се клати .... След 5 минути се качих във същия модел ,само че 13 линия ... Е,коренно различно  :angry: Това бе тролея със счупеното стъкло преди около месец и половина .Отвратителна возия ... А днес сутринта пък 29 бе зелените с ОРГАХИМ надпис на тях ... Когато забавяше и ускоряваше просто всички лятяхме настрани .. Обичайната жега в тролея беше нищо пред маневрите ,които извършвахме в движение ....