Author Topic: Изграждането на отсечка Младост 1 - Младост 4  (Read 176191 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
в-к "Строителсто и града"

Въвеждат строителна забрана по трасе на метрото в София


Гергана ДИМИТРОВА

Брой: 16 / 2007-04-23

Столичният общински съвет одобри на 19 април проекта за подробен устройствен план - план за регулация и застрояване за участък от метрото към „Бизнес парк София“. Това е участък на метрото от бул. „Андрей Ляпчев“ по бул. „Александър Малинов“ и се отнася за разширение на първи метродиаметър. Обект на плана са и метростанции 14 и 15 по бул. „Алексанъдър Малинов“ (от о.т. 13 включваща кръстовището с бул. „Андрей Ляпчев“ о.т. 18 до о.т. 76). С одобрението на този проект ще внесем и заповед за въвеждане на строителна забрана за трасето, каза пред журналисти столичния зам.-кмет Велизар Стоилов, с ресор „Транспорт“. По думите му по този начин ще осуетим намеренията на някои фирми за недвижими имоти да изкупуват терени, в близост с трасетата на инфраструктурни обекти - какъвто е метрото или различни булеварди, защото това повишава цената на имотите. Въведена е забрана и за строителство и на трасето на метрото от  „Младост“ до летище София, уточни Стоилов. Този участък е с дължина 7.2 км, съдържа шест метростанции. Начало на строителството се предвижда през 2008 г. Част от трасето ще се изгражда подземно, а част по открития способ.
Втори обект на проекта за подробен устройствен план е изменение на регулацията на урегулиран поземлен имот (УПИ) I - „жилищно строителство и магазин“, кв. 35 в „Младост I“, както и изменение на регулацията на УПИ I „за комплексно жилищно строителство и комплексно обществено обслужване“, кв. 12, „Младост 3“. Проектът е съобразен и с плановете и схемите на техническата инфраструктура.
Подробният устройствен план се одобрява с решение на общинския съвет по доклад на кмета на общината в едномесечен срок след приемането на проекта от експертен съвет, съгласно чл.129, ал.1 от Закона за устройство на територията. Решението се изпраща за обнародване в Държавен вестник.
Участъкът от бул. „Андрей Ляпчев“ към „Бизнес парк София“ включва и станции 16. С проект за разширение на метрото до бизнес парка общината не е кандидатствала за финансиране по програма „Транспорт“ на Европейския съюз. Кандидатства се за два участъка трасето от  „Младост I“ - „Дружба“ - летище София и участъка надлез „Надежда“ - Централна жп гара - НДК - бул. „Черни връх“.
« Last Edit: 05.06.2012, 13:57:53 by Repcho »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Общината се ослушва за отклонението до Бизнеспарка. Чакат Линднер да развържат кесията за метростанцията в б.п.

hive

  • Guest
А дано напролет да има търг до Бизнеспарка тогава ще поздравя кмета. До Бизнеспарка ще има повече пътуващи, защото работят много хора там и не е обвързано с това дали ше има полети или няма да има. И дано всички нови отсечки се изпълнят в срок, а не да стане като Японската фирма. От извесно време се чудя, защо не са направили проект за метро до Студенски град там също квартала се е разраснал, пътуващи според мен би имало. Близо до УНСС ще минава метрото. не е толкова далече Студенски град.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Ако разровиш темата по-назад, ще видиш, че има и такъв проект - при бъдещо разширение на МД 2 трасето да минава в края на студентски град и да завършва с връзка с предпоследната станция на МД 1.
Но дали ще го приемат и кога ... още е рано да се гадае.  ;)

През тези дни повече ме интересува дали след трусовете са сетили да проверят състоянието на строящия се тунел, по-точно дали ще обявят за това...Като се има предвид, че точно по трасето под жълтите павета е разломна област, точно такава като тази от онзи ден в южната част на града.
Разбира се, 4 степен е твърде слабо земетресение за да има основание за притеснение, но точно сега времето за такава проверка.
Слава богу ние се отървахме леко, без нищо. А в Китай тунелът се е срутил точно при земетресение (е, доста по-силно, разбира се)...
Но от снимката се видя, че те са укрепвали с греди, а при нас технологично е на много по-съвременно ниво. :)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Общината се ослушва за отклонението до Бизнеспарка. Чакат Линднер да развържат кесията за метростанцията в б.п.

Линднер вече отдавна не са собственици на БП, че да играят ролята на инвеститор
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Днес, 8 дек, в "Градски вестник":
"Столичната община и "Метрополитен" не са се отказали от продължението на метрото от "Младост" 1 до Бизнес парка в "Младост" 4, няма и промяна в плановете за изграждането на трасето до там - просто няма средства. Това обясни шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев по повод писмо на читател. Инж. Димитър Деянов попита защо метрото ще се строи до "Цариградско шосе", преди да е стигнало до "Младост" 4.
"Трасето от "Младост" 1 до Бизнес парка е много скъпо - става въпрос за 130 млн. евро, които обаче не са осигурени. Имаше идея част от тази сума да се поеме от Бизнес парка. Пратихме им проекта, но отговор засега няма - вероятно заради кризата са размислили", каза Братоев. Така на този етап метродиаметърът с дължина над 4 км и предвидени 4 станции изостава с изграждането си.
Шефът на "Метрополитен" обясни, че усилията им са насочени към участъка от "Младост" 1 до "Цариградско шосе", тъй като за него има пари. "Това трасе ще се строи с близо половината от 105 млн. евро кредит, който общината получи от Европейската инвестиционна банка. Другата половина от парите е за изграждане на връзката на метрото от "Обеля" по бул. "Ломско шосе" до надлез "Надежда", откъдето пък тръгва вторият метродиаметър до кръстовището на бул. "Черни връх" и "Джеймс Баучър", заяви шефът на подземната железница.
Връзката на първи и втори метродиаметър ще започне да се строи догодина, а на 14 декември е първата копка за трасето от надлез "Надежда" до кв. "Лозенец".
"

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Диаметърът ще бъде завършен, когато построят линията до Летището. А доколкото е известно, никакви действия няма предприети в тази насока.
Със заложените в промените на ОУП промени- до Кремиковци.Няма значение, каква част работи, стига да е ефективна.А и в двата края има възможност за разширения при необходимост, така че представата ни за цял диаметър днес, след 50 години може да е малка част в Центъра.

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
днес покрай Голямото събитие, Братоев каза, че "След 2010 г. се предвижда да започне работата по следващите участъци от разширението от кв. "Младост 1" до Бизнес парка в "Младост 4" и от бул. "Цариградско шосе" през кв. "Дружба" до летището. При осигуряване на необходимото финансиране, тези участъци могат да бъдат построени до 2015 г., като дължината на линиите на метрото ще достигне 42 километра, с 37 станции и над 550 000 превозвани пътници на ден.
Тези участъци са включени за финансиране от Европейската инвестиционна банка и по програма "Транспорт", с местно съфинансиране.
"

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Конкретно за разклонението към жк. Младост-4 ми е интересно дали няма да е по-добре след последната станция 17 при Бизнес Парка метрото да се продължи към Горубляне? Все пак Горубляне се намира на 1-2 километра от източната част на жк. Младост-4. В такъв случай би се случило следното:

Произволна мотриса спира на последната станция в Младост 4. От говорителя вместо да прозвучи:

"Моля, напуснете композицията!",

се чува следното:

"Внимание! Вратите се затварят! Следваща станция: Горубляне".
« Last Edit: 14.08.2009, 17:58:00 by Unicode »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Конкретно за разклонението към жк. Младост-4 ми е интересно дали няма да е по-добре след последната станция 17 при Бизнес Парка метрото да се продължи към Горубляне?
То докато стигне дотам метрото, Равно поле, Лозен и Герман може да са се слели в град с размерите на Перник.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
При всички положения след време може да започне да се обмисля този вариант. Последния път, когато минах оттам застрояването около Околовръстното беше доста масово, представям си след няколко години какво ще е...

Offline Katia_O

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Защо не започнаха строителството на участъка между Младост 1 и Бизнес Парка?  :angry: Ако съдя по номерата на станциите, този участък трябваше да e преди този до Летище София.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Защото няма пари за участъка и когато намерят тогава ще започне строителството . В момента се водели преговори с Бизнес парка , за да помогнат финансирането .

Offline Katia_O

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Как така има пари за участъка до летището, има пари даже за Метродиаметър 2, а няма за до Бизнес Парка?

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Как така има пари за участъка до летището, има пари даже за Метродиаметър 2, а няма за до Бизнес Парка?
МД2 се строи с пари от Еврофондовете и е наложащо неговото строителство , а в поскоа Аерогара строят само 2 станции до Цариградско шосе . Прегледаи темите и ще разбереш защо така !

Offline Katia_O

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Разбрах, благодаря!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Защото няма пари за участъка и когато намерят тогава ще започне строителството . В момента се водели преговори с Бизнес парка , за да помогнат финансирането .
По-точно с Европейската инвестиционна банка.
На първата копка, на 15 февруари, инж. Братоев го спомена в интервюто си.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Email
По-добре до Летището, за да може и Дружба да имат метро! Две станции в Младост ще са добре като се има предвид, че в Люлин има една "в центъра му" и две в полето едва ли не  :D Към Бизнеспарка има време, да направят Метродиаметър 1 до летището и 2 Обеля - Хладилника, че са най-належащи пък другото е вече за усъвършенстване(доразвиване).
07 септември 2009 г. - Съединението на Западна и Източна София

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Към Бизнеспарка има време, да направят Метродиаметър 1 до летището и 2 Обеля - Хладилника, че са най-належащи пък другото е вече за усъвършенстване(доразвиване).
:rolleyes:Няма такива работи.
Идеята им е да започнат (след) 2011 г. и да строят паралелно двете отклонения - към Летището и към Младост.
С разчет : до 2014 г да има изградена цялата схема на изток.
Дано! :)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Към Бизнеспарка има време, да направят Метродиаметър 1 до летището и 2 Обеля - Хладилника, че са най-належащи пък другото е вече за усъвършенстване(доразвиване).
:rolleyes:Няма такива работи.
Идеята им е да започнат (след) 2011 г. и да строят паралелно двете отклонения - към Летището и към Младост.
С разчет : до 2014 г да има изградена цялата схема на изток.
Дано! :)


Би било повече от страхотно до 2014 да имаме изграден първи диаметър. и половин втори. Аз лично искрено се надявам това разширение с 2 станции до Цариградко шосе да го завършат предсрочно и смятам, че точно това е целта щом са заложили толкова много време. Аз лично смятам, че при добро стечение на обстоятелствата до 2011-2012 може и да са готови.