Author Topic: Изграждането на отсечка Младост 1 - Младост 4  (Read 176216 times)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
В геодезията съкращението се използва за осова точка, в случая обаче не е така. ОТ58 означава опорна точка 58 от опорния полигон на метрото

Offline imarh

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Вчера (11.02.2013 г.) се разходих по трасето между станции 14-16... Репортаж ще кача по-късно през деня тук, защото ако го направя сега, като няма народ ме е страх, че по политиката на Фейсбуук ще се изгуби сред останалия стрийминг. Давам само линк, защото все още нищо не се строи, а поне в този форум сме наясно и с трасето и с бъдещите съоръжения.

Все пак искам да кача ето тази и да я коментираме. Според мен е някаква геодезична точка и се намира до оградата на Хит-а от страната на нереализирания булевард на мястото (или до него), където ще е 15-та станция. Пише "Метро 2005 г. ОТ 58", като не мога да си обясня само това "От 58". Някой има ли отговор какво значи? :)





Тези плочи ги наслагаха ~2003 год. след сондаж през 50 метра, по протежението на изоставения булевард над Хит-а.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Това не са плочи, а бетонни блокове, излети директно в земята. Имат точно определени координати и коти на центровете и служат за геодезически измервания. Нямат пряка връзка с геология, сондажи и т.н. Даже не се правят по принцип в близост до сондажи, за да не се слегнат.
« Last Edit: 21.02.2013, 19:48:16 by monte carlo »
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Има ли яснота вече дали ще се доизгради Александър Маринов и ще се правят ли кръстовища на две нива заедно с метрото. Разбрах, че последната станция ще е по-дълбочка, знаете ли колко точно?

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13998
    • View Profile
Няма нито обявен конкурс, съответно няма и обявен изпълнител на кръстовища на 2 нива по Малинов. Предполагам, че в близките 2-3 години надали ще намерят средства за тях.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Има ли яснота вече дали ще се доизгради Александър Маринов и ще се правят ли кръстовища на две нива заедно с метрото.
Ами колкото направиха Лъвов мост и Обелско шосе заедно с метрото, т.е. - засега - не. Надявам се, че все пак при проектиране и изграждане на МС Деница ще се отчете бъдещото траншейно преминаване на директното направление по Малинов.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Почват метрото към Бизнес парка през април
11.3.2013 г.
    в.Преса
   Столичната община започва изграждането на метрото от „Младост 1" към Бизнес парка в „Младост 4" към 20 април. Първа копка на дългата 2,7 км отсечка ще направи кметът Йорданка Фандъкова. До две седмици ще подпишем договорите със строителите - обединенията „Метро билд Младост" и „Геометро Б. П.", каза шефът на „Метрополитен" Стоян Братоев.
   Двете цени, с които са спечелили конкурса, са съответно 53,9 и 31,5 млн. лв. През пролетта на 2015 г. трите метро-станции трябва да са готови и столичани ще стигат за 12 минути от центъра до Бизнес парка, уточни инж. Братоев.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Ееее, най-сетне  :fan:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: www.so-mladost.com
На 25.03.2013 г. /понеделник/ от 18:00 часа, в залата на читалище „Бъднина” в „Младост-2” (трафопоста до блок 220), ще се проведе среща с инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен” ЕАД във връзка с изграждането на следващия етап на метрото от „Младост-І” до Бизнес парка в „Младост-4”. Каним всички заинтересовани граждани и председатели на управителни съвети/управители от СО район "Младост” да присъстват на обявената среща.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Бях на обсъждането, заедно с @blagun и @Repcho. Като цяло Братоев не каза нищо ново. Освен него на срещата присъстваше местната кметица от ГЕРБ + общинския съветник от транспортната комисия Йордан Господинов, отново от ГЕРБ. Основните критики са ми насочени именно към тях, защото, след като Благун поде въпроса и направо ги разкости, се оказва че грам не са помислили за изграждането на байпаси на Малинов, който ще остане с отворена по една лента в посока. Визирам липсващите 50 метра на ул. Бъднина. На кметицата и трябваха три пъти да й се повтори и покаже на картата за какво става дума, за да вдене...  :help:
Главния архитект на Младост - също младо момче се оказа не в час и му трябваше доста време да осъзнае идеята пешеходния светофар на Хепито да се измести 10 метра към Малинов и когато свети зелено за пешеходците - да се позволи левия завой от уличката, идваща зад сивата офис сграда. Така ще се появи още един начин да се избегне Малинов в участъка между Филип Аврамов и Балан, който ще се затваря на първо време.

Метрото ще е плитко заложено - 6-8 метра дълбочина. Изграждане по миланския метод.
При станцията на Деница подлезът на кръстовището на Аврамов с Малинов, където ще е единият изход, е триклонен (Липсва преходът Макдоналдс - Деница). Подлезът на Билата ще е само с два изхода и клон между тях.

А! И най-важното - Малинов няма да се прави на две нива, а само ще стане 2х3 ленти и то само в засегнатия от метрото участък. Това ще стане без да се изменя регулацията, тоест - ще се свие от разделителния остров и от тротоара. "Умували" дали да се опитат да вместят някъде и велоалея.
« Last Edit: 25.03.2013, 22:39:35 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Аха, значи ето кои сте били  :P И аз бях там,ама от навалицата не успях да ви се обадя  :laugh:  Кой от вас беше толкова недоволен от 6-те светофара?  :laugh:
« Last Edit: 25.03.2013, 21:15:22 by Neronov »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Аз разбрах, че при кръстовището с Малинов-Аврамов ще има изходи само на ъглите от южната страна, а при Малинов-Ляпчев и от четирите ъгъла на кръстовището.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Мда! За първото си прав - сега си спомних. Второто реално е така, но самият подлез ще е "п"- образен, а не пълен квадрат.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Въй, транспортните проблеми на Младост като гледам не само не се решават, ами ще се забатачват още повече! Абстрахираме се от строежа на метрото. Докато трае е ясно, че каквото и да се прави, ще е налице тотален блокаж на квартала. Ама да разширят булеварда само над метрото ще е престъпление! От Вероната надолу тръгват три ленти и така до Ляпчев или в най-добрия случай до Сахаров. А после точно където се събира най-много трафик от всички прилежащи улици и булеварди стават две... Силно се надявам да се намери финансиране да се разшири целия булевард - от ХМС поне до Вероната.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Силно се надявам да се намери финансиране да се разшири целия булевард - от ХМС поне до Вероната.
Така като гледам снимките на проекта (утре ще ги постна), съвсем нямаме изцяло 2*3 изпълнение на Малинов от Сахаров до Балан. Нещо повече: в най-невралгичното място - между Ляпчев и Аврамов конфигурацията си е сегашната....

И мен ме изненада пълната некомпетентност на архитекта на района. И последните дядовци от квартала бяха по-наясно с улиците в района.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13998
    • View Profile
А ще има ли "топла връзка" между сградата на Крит и метрото? Или са изоставили тази идея...

Жалко, че няма изгледи скоро да има кръстовища на 2 нива и адекватно разширение на булеварда, дано метрото не е твърде плитко за бъдеща траншея на булеварда при Шел :(

Дано поне се сетят да добавят една лента на ул. Ал. Теодоров-Балан от бл. 205 до кръстовището с Малинов, че дори и сега си става задръстване и се чакат 2-3 светофара, докато се мине...

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не е сградата на Крит, а Метро Сити...  :D :help: Благун да каже, но търговската част въобще работи ли. Аз лично не виждам какъв пътникопоток и изключителна нужда предполагат направата на топла връзка... (Благун да ме извини!)


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Не е сградата на Крит, а Метро Сити...  :D :help: Благун да каже, но търговската част въобще работи ли. Аз лично не виждам какъв пътникопоток и изключителна нужда предполагат направата на топла връзка... (Благун да ме извини!)
Търговската част е заета под 20%, офисната - към 75%. Но показателите за търговската част ще се подобрят след пускането на метрото, независимо от наличието на топла връзка. А и самата връзка няма да се финансира от Метрополитен, от тях се иска само придвижване на проекта и оставяне на необходимия отвор в подлеза.
За другия въпрос, свързан с нашата сграда: уличката до Филип Аврамов - включена в ПУП: Като съфинансиращ и ползвател на тази връзка мнението ми е раздвоено:
- от една страна това е много добра връзка не само за нашата сграда, а и за цялата вътрешност на Младост-3 между Ф.Аврамов и Малинов. Така се избегва каране по Бъднина, която е бъкана с деткски градини и училища.
- но от друга страна - по време на съществуването и по уличката хвърчаха бакшиши и направо си беше опасно да си подадеш носа от задния вход на сградата. Така че си трябва и някаква хоризонтална маркировка като полегнали полицаи.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Започвам втори пост, защото ми се скролира текстът:
За мен важното е пробивът Бъднина-Сахаров. За съжаление няма позитивно отношение и компетентност от общинските фактори в район Младост. Аман вече от "калинки"!
Ето и снимките с телефон на плана. Инж.Братоев обеща да го изпрати в електронен вид в района, а те - да си го качат на сайта. Дотогава ще трябва да се задоволим с неособено качествени снимки:
- на снимка 1 е отсечката Сахаров-Ляпчев
- на снимка 2 - Ляпчев-Аврамов
- на снимка 3 - около светофара с Балан и метростанцията там.
Когато се усетих да снимам, бяха прибрали картона с южния край на проекта - зад Хит до сградата на Софийска вода.
« Last Edit: 26.03.2013, 10:35:53 by blagun »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ето и малко обяснение за пробива до ул.Ф.Аврамов:
- лилаво - сегашната пешеходна пътека със сметофар.
- синьо - изместената пешеходна пътека
- черно - границите на пътното платно. Нека отбележим, че на Ф.Аврамов и сега има наличен джоб, който позволява завиващите вдясно да се престрояват и да не пречат на каращите направо, докато изчакват пешеходците и велосипедистите.
- червено - стоп-линии на преместения светофар.
Необходимо е само светофарът да се премести като запази сегашните си настройки (той е синхронизиран със светофара Малинов-Аврамов, а оттам - и с цялата тройка светофари на Малинов.
Нещо повече: изходът от уличката с ляв завой е даже по-безопасен от изхода с десен завой, тъй като е безконфликтен с пешеходната пътека.
Силно се надявам архитектът на район Младост да чете настоящия форум, та да влезе малко в час с нещата в района.