Author Topic: Изграждането на отсечка Младост 1 - Младост 4  (Read 133180 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12579
    • View Profile
Мерси за репортажа, Иво!
Дано се сетят да сложат и огради покрай булеварда или пък посредата, за да не пресича всеки, където му падне. Тъпото е, че между Ляпчев и Аврамов не е разширено и задръстванията вероятно ще си останат.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16062
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
То какво остава, освен и аз да благодаря, че няма чести репортажи!  :fan:

Интересно ми е как ще бъде оформено кръстовището с Балан и Москов и старото продължение на Малинов западно от ХИТ-а. Очертава се разширение (или може би изместване) на Балан, поне в последните метри преди кръстовището, тъй като са изровили доста стабилно в южна посока: ...
Ето как! ;)

Тук ми изглежда като да асфалтират направо върху покрива на станцията, доста е висок: ...
Това е таванът на вестибюла, който ще си е стандартните 2.5-3 метра... По-скоро метрото е доста плитко разположено в тази отсечка под Малинов и булевардът е почти директно изграден над метротунела...





По-нагоре развитие над земята почти няма. Под земята кой знае какво се случва :rolleyes: Тунелът изглежда да е готов, щом е зарито всичко: ...
По трасето имаше оставени три технологични отвора - при връзката с дейставащото метро, при болница Св. Панталеймон и при пешеходните пътеки при Академията на МВР, но вторите две вече са затворени. При болницата се вижда в моя репортаж, а снимките по-долу са от другия форум. Ако има още нещо да се вкарва, то това ще се случва на завоя преди станция I-14, при Академията се виждат релси и вече дори може би покривната плоча е излята...




Източник


Източник

Новото паркче с детски площадки до Лидл: ...
По-скоро градин(к)а, паркът е нещо много по-голямо... ;)

Мнението ми се получи леко в стила на jonckheere. :D  :angel:
« Last Edit: 25.09.2014, 02:01:47 by difian »

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
    • View Profile
Щe позволиш да те поправя. Технологичните отвори бяха 4. Четвъртият беше до Хит и него първи го затвориха.
« Last Edit: 26.09.2014, 13:42:56 by difian »
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1740
    • View Profile
Срокът беше до края на септември, после октомври ... сега вече ноември  :help:

Quote
През ноември ще се отпуши и тапата по бул. „Александър Малинов” в жк „Младост 1”. Там има промяна в организацията на движението заради строежа на метрото до Бизнес парка

http://sofia.dir.bg/news.php?id=17486867

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13806
    • View Profile
    • Email
Понеже всеки ден минавам оттам и го виждам от балкона обекта, мисля че има някакви ядове наистина-целия обект плуваше във вода тия дни, то така няма как да се работи всичко в кал и вода. Интересно кога ли ще пуснат линията за пътници, дали ще успеят до лято 2015, или до есента на 2015-та поне, или ще си свършат навреме до май месец някъде ли кога беше.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1740
    • View Profile
Quote
Какво е изпълнението на лот 2 от "Младост 1" до Бизнес парка?
Лот 2  от "Младост" до Бизнес парка е с дължина 2.7 км с 3 метростанции. Първата метростанция е пред някогашната "Деница" и се нарича "Александър Малинов", МС 15 е пред хипермаркет "Хит" на кръстовището на "Москов" и "Балан" и се нарича "Акад. Александър Т. Балан", на името на първия ректор на софийския университет. МС 16 се нарича "Бизнес парк". Завършени са над 70% от дейностите. На МС 14 вече се работи по архитектурната част, за другите две метростанции това предстои. Щом завърши поставянето на релсовия път през ноември, ще започне внасянето на тягови подстанции, вентилатори и друго оборудване. През октомври очакваме да започне строителството на новата част от бул. "Ал. Малинов", който започва от "Хит" и продължава на изток. Срокът за изграждането му е 6 месеца и се очаква да приключи през май 2014 г.


Какви трудности срещнахте при изграждането на третия етап от проекта за разширение на метрото?
В "Младост" при МС 16 минахме под река и сега метростанцията е под самата река, а над нея има паркинг за 100 автомобила. Пред бившата "Деница", където е МС 14, бяха реконструирани 72 тръбни мрежи. Всичко изгражда просто и лесно, когато е завършено. Но по-сложно от метрото е само строителството на атомна централа.

http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2394584
« Last Edit: 06.10.2014, 11:13:28 by bonbon »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3133
    • View Profile


Защо не възстановяват оградата върху разделителната ивица? Всеки ще започне да пресича където си пожелае. Може би, ще я възстановят на бързо след като стане някое ПТП с блъснат човек, за съжаление... :/

Знам, че снимките не са напълно актуални, но аз вчера минах по булеварда и се вижда, че са завършили разделителната ивица между МакДоналдс и пицария Верона, но никъде няма ограда...
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3133
    • View Profile
Защо не възстановяват оградата върху разделителната ивица? Всеки ще започне да пресича където си пожелае. Може би, ще я възстановят на бързо след като стане някое ПТП с блъснат човек, за съжаление... :/

Знам, че снимките не са напълно актуални, но аз вчера минах по булеварда и се вижда, че са завършили разделителната ивица между МакДоналдс и пицария Верона, но никъде няма ограда...
Връщам си думите назад! Вече се възстановява оградата върху разделителната ивица. Обаче, аз мисля, че все пак има нещо нередно в случая - пропуск на строителя или на надзорниците, защото сега се разбират вече наредените плочки, за да се направят дупки за основи на оградата...  :/
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2202
    • View Profile
Не разбирм от това, но мисля, че чисто технологично е по-лесно да наредиш плочките и след това да монтираш оградата... Доколкото видях, маха се само едно „павенце“ и на негово място се слага колът на оградата.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3133
    • View Profile
Аз също не съм специалист, но мисля, че оградата би била по-здрава, ако първо се изгради тя с по-солидно количество цимент и после се наредят плочките около нея. Сега за здравина се разчита на малкото количество цимент, което е излято в дупката между плочките.

Освен това не е ли по-красиво ако оградата вече е изградена и след това се наредят плочките около нея - така няма да има никакви следи от цимент (сега има нещо като локвичка около всяко колче) по плочките и ще може по-лесно да се забелязва естетическия ефект от подредбата на цветните плочки.

СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3133
    • View Profile
Вярно ли е, че днес са разкопавали вече завършени части от булевард "Александър Малинов"*, което говори за пропуски при строежа на метрото или за възникнали непредвидени проблеми?  :/
И това, всъщност, е влошило още повече трафика в Младост?...

* Информация от приятел от Младост, който ми пресъздаваше картинката от днешните задръствания, които очевидно са били епични!
« Last Edit: 24.10.2014, 00:16:50 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14721
    • View Profile
    • Email
Затворено е западното платно от Сахаров до Ф.Аврамов. Между Сахаров и Ляпчев не е било завършено, а също така и самото кръстовище с Ляпчев. Завършена е само отсечката между Ляпчев и Аврамов - при Шел и Макдоналдс, но не съм обърнал внимание, дали нещо са разрушкали там. Но ужасните задръствания са факт.
Западното платно между Аврамов и Балан е близо до завършване, но не и самото кръстовище Малинов/Балан (бъдещите Пет кьошета на Младост). За съжаление там няма байпас за преминаване в готовото източно платно, така че цялата отсечка южно от Аврамов ще е затворена още доста време. :(
« Last Edit: 24.10.2014, 06:29:37 by blagun »

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2896
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Днес на Сахаров/Аврамов имаше регулировчици, но положението не беше много приятно - поне 3-4 коли по 111 една зад друга, и това в 11ч. сутринта.  :crazy:  И похвала за един от полицаите - глоби един Голф за това, че навлезе в кръстовището по Малинов посока Цариградско и не успя да мине, след което затапи Аврамов в 2-те посоки.  :fan: :fan:

Прилагам и телефонни снимки на Ляпчев. Доста от минаващите транзит през МАК-драйв и Шел останаха изненадани, че трябва да се върнат обратно.  :devil:

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2877
    • View Profile
В допълнение на снимките на Неронов, ще добавя и аз няколко, за съжаление с телефонно качество. Кръстовището на Ляпчев и Малинов може да бъде пуснато поне като Т-образно, ако си напънат малко партенките и го асфалтират тези дни.


За съжаление дъгата от Малинов към Ляпчев, която преди беше отделена с островче няма да я има, а завоят е прилично остър! Отделно ми се струва че разширението за ляв завой на Ляпчев посока Малинов и ХМС е доста по-късо от преди.




Тук до онзи ден си имаше движение и тапата не беше чак толкова голяма:




Спирката пред Деница, вижда се че има предостатъчно място за по-плавна дъга от Аврамов към Малинов:


Разкопаният участък от Ф. Аврамов може би най-накрая ще бъде покрит:


Някои от входовете на станцията са започнали да ги облицоват:


Притеснява ме обаче факта, че не изглежда да възстановяват велоалеята, която минаваше през кръстовището.

Малко по-нагоре от кръстовището:


Дъгата, с която булеварда ще излиза от източната страна на ХИТ:




Грубият строеж на метростанцията по мое мнение трябва да е завършен:


В близко (или не много близко) бъдеще от тук трябва да се минава за Бизнес парка и околовръстното:


Като цяло хубава работа, ама българска! Работи се отвратително бавно, мърляво и без много мисъл. Без да се хабят кой знае какви средства, можеше да се оптимизира доста по-добре булеварда. Визирам дъгите по кръстовищата, които са доста остри и съчленените автобуси (а предполагам и соловите) при завой ще трябва да заемат всички ленти от платното за движение, за да не закачат отзад. Отделно не съм снимал разни там мизерии, като недобре скосени тротоари, лошо изпълнение на шахти и бордюри, изчезналата велоалея и пр.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14721
    • View Profile
    • Email
Да, лошите контури на кръстовищата и кръговите движения май станаха практика при новите проекти... С нищо не могат да бъдат оправдани ненодяланите дъги.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3133
    • View Profile
Вярно ли е, че днес са разкопавали вече завършени части от булевард "Александър Малинов"*, което говори за пропуски при строежа на метрото или за възникнали непредвидени проблеми?  :/
И това, всъщност, е влошило още повече трафика в Младост?...

* Информация от приятел от Младост, който ми пресъздаваше картинката от днешните задръствания, които очевидно са били епични!
Самоопровергавам се! Човекът, който ми беше дал тази информация се е подвел. Видял е, че движението е преместено само в източното платно на булеварда още от бул. "Андрей Сахаров" чак до ул. "Д-р Атанас Москов" и е видял, че в затвореното западно платно е струпана техника (но не за асфалтиране) и е предположил, че е станал някакъв пропуск или нещо се е объркало и им се налага на разкопават. Но не е така. Извинявам се!

Аз преполагам, че движението е преместено само в източното платно, за да се избегнат фльонгите, които правеха превозните средства при постоянното местене от едното в другото платно и да може да направят качествено връзката между бул. ""Андрей Ляпчев" и бул. "Александър Малинов".

... самото кръстовище Малинов/Балан (бъдещите Пет кьошета на Младост) ...
доколкото знам там няма да има нови "пет кьошета". Там трябва да изглежда така:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16062
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Доизграждат подлезите от западната страна, затова и другото платно все още не е пуснато...

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1740
    • View Profile
Метростанция 14

















Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3133
    • View Profile
Вчера се разходих в Младост, за да разгледам развитието.

Забелязах, че слагат пейки по бул. "Александър Малинов". Чудя се как да определя този факт - като нещо хубаво или нещо безмислено. Хубаво, защото пейките облагородяват средата и са място за почивка и отдих. Безмислено, защо се чудя кой ще иска да седне на пейка, която гледа към оживения трафик на един от най-натоварените булеварди в града и да диша изгорелите газове...

Освен това ми направи впечатление, че пейките, за сега, не са застопорени по никакъв начин, т.е. лесно могат да станат обект на вандализъм или кражба. Под вандализъм имам предвид да бъдат преместени в близките храсти, например, където да бъдат използвани за събиране на кварталните вандалчета.

Продължавам да се чудя и да се дразня защо спирката срещу МакДоналдс не се използва, при условие, че тротоарът е напълно завършен!!!  :blink: :angry: Освен това и една от лентите на булеварда посока Цариградско шосе не се използва...  :blink: Ако някой може да ми обясни защо..........

Също така май забравиха да възстановят велоалеята, която пресичаше булеварда на кръстовището до МакДоналдс.... :/
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)