Author Topic: Изграждането на отсечка Младост 1 - Младост 4  (Read 133149 times)

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 527
    • View Profile
    • Email
Според мен Фандъкова малко е избързала да добавя и Малинов в проекта, но да видим. Или пък ще видим пак някакво временно-постоянно решение.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14717
    • View Profile
    • Email
Според мен Фандъкова малко е избързала да добавя и Малинов в проекта, но да видим. Или пък ще видим пак някакво временно-постоянно решение.
Едва ли е имала предвид целия Малинов. Но при всички случаи около двойното кръстовище при Деница ще се разрушква всичко, така че е нормално да се изпълни траншеята под него.
Разбира се, за да се случи това, е необходимо преди това да е изпълнена комбинацията около МС Младост 3: Ляпчев/Сахаров/Бъднина.

Offline mirokussovski

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
Нещо спряха да говорят за метрото до Бизнес парка. Да не са се отказали?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
НЕ на хейтърството!

Offline mirokussovski

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
Дано да е така, да се надяваме скоро да го почнат, защото по мое мнение до бизнес парка ще се ползва много повече отколкото до летището. Поне за самото летище де, иначе за Дружба ще е доста добре.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Дано да е така, да се надяваме скоро да го почнат...
Информации за това, че се кандидатства към Проекта за разширението посока Летището да се добавят и три станции към Бизнес парка, а сега се съобщи, че ще молят да се добави и една по МД2 (следващата след Джеймс Баучер) тези дни се публикуваха много.
Предполагам, още на откриването ще получим неофициален отговор  ще го бъде или не.  :rolleyes:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Quote
Обществената поръчка е за проектиране и изпълнение на участък, представляващ третия етап от Проекта за разширение на метрото в гр.София – Първи метродиаметър. Продължението на първи метродиаметър предвижда след МС13 продължаване на трасето по бул.Ал.Малинов до Бизнес парк София с изграждането на 2620м. метротрасе включващо 3бр. подземни метростанции. Поръчката е разделена на две обособени позиции: Обособена позиция № 1: Учасък от МС13 (Младост I , км 15+450) до км 17+000 Участъкът е подземен с дължина 1550 м и включва две подземни метростанции – МС14 и МС15; Обособена позиция № 2: Учасък от км 17+000 до МС16 /Бизнес парк в Младост ІV, км 18+070) Участъкът е подземен с дължина 1070м и включва една подземната метростанция МС16. Обхвата на работите по двете обособени позиции включва: разработване на работен проект на базата на технически проект, предоставен от Възложителя и строителство на участъка по следните части: Конструкции, Архитектурно-строителна, Релсов път и контактна релса, Водоснабдяване и канализация, Отопление, вентилация и климатизация, Електромеханична част, в това число доставка и монтаж на Технологично оборудване, Транспортна автоматика, Диспечерско управление и слаботокови системи до цялостно завършване на участъка и въвеждането му в експлоатация. В обхвата на поръчката се включват и преустройствата на инженерни мрежи, засягащи се при строителството, както и проектирането и строителството на наземната инфраструктура над трасето на метрото, на база разработен идеен проект за пътни работи и инженерни мрежи.

http://www.aop.bg/case2.php?mode=show_doc&doc_id=499692&newver=2

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12576
    • View Profile
Много малък паркинг са предвидили за МС 16, трябваше да е за поне 200 коли, според мен.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Може да обявят отделна поръчка за паркинг, както е било за паркинга при МС Джеймс Баучер.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1739
    • View Profile
Quote
Обществената поръчка е за проектиране и изпълнение на участък, представляващ третия етап от Проекта за разширение на метрото в гр.София – Първи метродиаметър. Продължението на първи метродиаметър предвижда след МС13 продължаване на трасето по бул.Ал.Малинов до Бизнес парк София с изграждането на 2620м. метротрасе включващо 3бр. подземни метростанции. Поръчката е разделена на две обособени позиции: Обособена позиция № 1: Учасък от МС13 (Младост I , км 15+450) до км 17+000 Участъкът е подземен с дължина 1550 м и включва две подземни метростанции – МС14 и МС15; Обособена позиция № 2: Учасък от км 17+000 до МС16 /Бизнес парк в Младост ІV, км 18+070) Участъкът е подземен с дължина 1070м и включва една подземната метростанция МС16. Обхвата на работите по двете обособени позиции включва: разработване на работен проект на базата на технически проект, предоставен от Възложителя и строителство на участъка по следните части: Конструкции, Архитектурно-строителна, Релсов път и контактна релса, Водоснабдяване и канализация, Отопление, вентилация и климатизация, Електромеханична част, в това число доставка и монтаж на Технологично оборудване, Транспортна автоматика, Диспечерско управление и слаботокови системи до цялостно завършване на участъка и въвеждането му в експлоатация. В обхвата на поръчката се включват и преустройствата на инженерни мрежи, засягащи се при строителството, както и проектирането и строителството на наземната инфраструктура над трасето на метрото, на база разработен идеен проект за пътни работи и инженерни мрежи.

http://www.aop.bg/case2.php?mode=show_doc&doc_id=499692&newver=2

Това е страхотна новина   :)

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1739
    • View Profile
Управляващият орган на ОП „Транспорт” ще подпише договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на „Метрополитен" ЕАД
17 октомври 2012

София. Министерският съвет даде съгласие Управляващият орган (УО) на Оперативна програма „Транспорт" 2007-2013 г. в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията да подпише договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на „Метрополитен" ЕАД за изпълнение на дейностите по „Проект за разширение на метрото в София - Етап III Лот 1 „Цариградско шосе - Летище София" и Лот 2 „Младост 1 - Бизнес парк в Младост 4" преди окончателното одобрение на проекта от Европейската комисия и при условие на договаряне над бюджета на приоритетна ос 3 „Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари". Това съобщиха от правителствената информационна служба.
Поради напредналия стадий на подготовката за изпълнение на дейностите по проекта, участъкът „Цариградско шосе — Летище София" бе включен в обхвата на ОПТ с решение на Комитета за наблюдение на програмата от м. декември 2011 г., с решение от м. юни 2012 г. бе одобрено и включването на втория участък „Младост I - Бизнес парк в Младост 4".
За реализацията на проекта по ОПТ ще бъде предоставена безвъзмездна финансова помощ в размер малко над 215 млн. лева.
Дейностите по проекта включват изпълнението на два лота - Лот 1: участък - „Цариградско шосе - Летище София" и Лот 2: участък - „Младост 1 - Бизнес парк в Младост 4".
По Лот 1 тръжните процедури са проведени и са сключени договори за изпълнение на участъка. За Лот 2 се очаква тръжните процедури да приключат в началото на 2013 г.

http://www.focus-news.net/?id=n1707406

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Quote
Метрото ще стига до околовръстното към симеоновския лифт
Предвиждат се разширения на подземната железница в "Люлин" и "Слатина"




Експертен съвет на Столичната община прие втория вариант на предпроектно проучване за продължение на метрото от Бизнес парка в "Младост 4" към околовръстното в посока Бистрица и симеоновския лифт, каза за в. "Строителство Градът" ст.н.с. д-р инж. Стойн Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД.
Проучването е представено в два варианта. Вместо сегашния завой на изток и станция 17 в "Младост ІV", както е според генералната схема на метрото, новото проучване предвижда завой на запад към новото трасе на околовръстното. Промяната в посоката е поради липсата на достатъчно пътници в източните територии и възможността  проектираната МС 16 да поеме целия поток за "Младост ІV", смята инж. Братоев. Градът се е развил повече в южните територии и на този факт трябва да се отговори адекватно, като пътникопотокът бъде поет. А според интегрирания план за възстановяване и развитие  на София тези именно зони са предвидени за жилищно застрояване.
Първият вариант на трасето е с дължина 3360 м и 3 метростанции. След Бизнес парка метрото завива на запад под земята и щом стигне до околовръстното, спира след 1050 м на новата метростанция 17, разположена на обходния път. Тук в западна посока ще има подлез под околовръстното. Оттук нататък трасето продължава успоредно на обхода на столицата от северната му страна, т.е. откъм София, надземно, подминава ИКЕА и спира на следващата метростанция 18, която  е при кръстовището за  Бистрица, преди отклонението на пътя за лифта. ИКЕА остава на около 300 м от метростанцията, но оттук ще има подход към търговския център, а и към всички търговски обекти в района. В тази зона е предвидена и автогара за пристигащите селски автобуси от Бистрица и Железница. По първия вариант трасето продължава до симеоновския лифт, където ще има и трета метростанция - 19.
Според втория вариант метрото не отива до лифта, защото е скъпо, а лифтът слиза до метрото, до МС 18, която обслужва Камбаните и жилищните зони, а и потокът от близките села. Трасето е с дължина 2100 м и 2 метростанции. Този именно вариант прие експертният съвет на Столичната община.
Ако по някакви причини лифтът не може да се спусне до бъдещата МС 18, тогава ще се мисли за другото решение. Идеята за връзка с лифта е стара, на около 20 години, но едва сега има възможност тя да бъде осъществена, припомни инж. Братоев.
След предпроектното проучване следват регулационни планове и идейни проекти.
Предстоят проучвания за разширение на първи метродиаметър в "Люлин" и на трети – към "Слатина", а в по-късен етап предвиждаме и разклонение към "Бъкстон", пак от трети метродиаметър. Заложено е разклонение на втори метродиаметър към "Илиянци", но там все още натоварването е малко, обобщи Братоев.

Quote
Предстоят още две проучвания 
Сега метрото има 31 км линии и 27 метростанции. Според обновената генерална схема то тряба да стане 63 км и 61 МС. Изчерпихме готовите проекти и продължаваме проучванията. В “Люлин” искаме да разклоним трасето от МС”Сливница” към 2-ри, 3-ти и 4-ти микрорайон в посока “Добринова скала”. Отсега за трети метродиаметър замисляме проучване за разклонение от гара “Подуяне” към  “Сталина”, където има нужда от поемане на пътникопоток и трафик. Тези две проучвания предстоят.

http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1939697


Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1739
    • View Profile
Трасето, което е показано е безумно и МС 14 при Макдоналдс защо липсва на схемата?

Offline mirokussovski

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
Не виждам много смисъл метрото да продължава чак до там, дано се концентрират върху изграждането му поне до бизнес парка, а като му дойде времето може...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6453
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
От днес започвам да си събирам парички, за да си купя гранатка и да взривя "експертния" съвет в ДАГ, барабар с ония двамата - Д и Б.  :police:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14717
    • View Profile
    • Email
Абсолютно безперспективно насочване на метролъча! Освен ако София не кандидатства за зимна олимпиада и олимпийското село се построи в Бистрица! Съгласен съм, че районът на Малинова долина трябва да се покрие с метродиаметър, но не с МД1, а с разклонение на МД2 в източна посока. Дано докато и дойде времето на МС17, да се преосмислят нещата...

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1253
    • View Profile
Ще стане линия 1 Драгалевци - Летище София (Ботевградско шосе за връзка с М3)
линия 2 - Люлин/Банкя - Илиенци/Нови искър, или 2 фльонги с обшо пресичане Сердика. Глупаво е.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3730
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Директно от Младост 4 да отцепва към Хладилника с 1-2 междинни станции и да имаме метро във формата на осмица ... или на знака за безкрайност. Така няма да ни се налага да се обръща движението и ще си пуснем метро на 1 минута. Директно да се чакат по светофарите и даже и разписание няма нужда да се съставя.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Оттук нататък трасето продължава успоредно на обхода на столицата от северната му страна, т.е. откъм София, надземно, подминава ИКЕА и спира на следващата метростанция 18, която  е при кръстовището за  Бистрица, преди отклонението на пътя за лифта. ИКЕА остава на около 300 м от метростанцията, но оттук ще има подход към търговския център, а и към всички търговски обекти в района. В тази зона е предвидена и автогара за пристигащите селски автобуси от Бистрица и Железница. По първия вариант трасето продължава до симеоновския лифт, където ще има и трета метростанция - 19.
Според втория вариант метрото не отива до лифта, защото е скъпо, а лифтът слиза до метрото, до МС 18, която обслужва Камбаните и жилищните зони, а и потокът от близките села. Трасето е с дължина 2100 м и 2 метростанции. Този именно вариант прие експертният съвет на Столичната община.
Ако по някакви причини лифтът не може да се спусне до бъдещата МС 18, тогава ще се мисли за другото решение. Идеята за връзка с лифта е стара, на около 20 години, но едва сега има възможност тя да бъде осъществена, припомни инж. Братоев.
След предпроектното проучване следват регулационни планове и идейни проекти.

http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1939697

Не е трудно да се тегли мислена линия на сегашното трасе на лифта за да се види че идеята е неосъществима. Могат да си спестят парите за регулационните планове и идейните проекти. Трасето води право в терена на строящия се мол, а и има други постройки на втори план. Лифтове не ми е известно да могат на свободно трасе да завиват така че това са пак бъртвежи за пред медиите нямащи нищо общо с реалността.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2801
    • View Profile
Какви метра по лифтовите станции ви гонят? Напълно достатъчно е изграждането до Бизнес парка, а от там до лифта може да се пусне автобус, които за 10 минути ще довозва до метрото. Къде сте видяли да има метро в слабозаселени територии, в самия край на града? Според мен най-мнго трябва да се изградят метростанции до Младост-4 и до Хладилника, а от тези точки да тръгват довозващи автобуси за населените места след ОП.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775