Author Topic: Изграждането на участък "Надежда"-НДК  (Read 524610 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Джеймс Баучер е с колонада по средата на коловозната ниша и със странични перони. По мое виждане тя ще прлича много на МС Надежда, само дето ще е с два вестибюла, а не с един централен...

Наистина ми е интересно какво ще е реалното усещане да си в толкова голяма подземна галерия - 18х10х102 = 18 360 m3 въздух...
Засега единствената подобна станция е Западен парк...
« Last Edit: 27.09.2010, 14:10:31 by boleroto »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Константин Величков, Опълченска, Сердика, СУ също са с високи тавани, но на последните 3 заради окачените елементи се създава ниско впечатление. Аз като гледам тези проекти се нявам добре да се изпълнят станциите, защото ако си спомнята и по тези от МД1 до Младост имаше хубави рендери, но на моменти изпълнението им е малко калпаво, а и се промени (пример Стадиона). Много ми харесва пространството и височината - определено ще е уникално :) А от Св. Неделя наистина очаквам нещо уникално и дано там най-много да се постараят!

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
НДК е решена в бяло, зелено и червено, защото НДК е мемориален комплекс, по случай 1300 години Дунавска България...
Проекта за нея да не еот преди 89г?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Константин Величков, Опълченска, Сердика, СУ също са с високи тавани, но на последните 3 заради окачените елементи се създава ниско впечатление. Аз като гледам тези проекти се нявам добре да се изпълнят станциите, защото ако си спомнята и по тези от МД1 до Младост имаше хубави рендери, но на моменти изпълнението им е малко калпаво, а и се промени (пример Стадиона). Много ми харесва пространството и височината - определено ще е уникално :) А от Св. Неделя наистина очаквам нещо уникално и дано там най-много да се постараят!

Да, Сердика, Опълченска и К. Величков са с високи плафони, но не са високи по 10 метра. Височината на плафоните им е 5,10 метра (по стандарт), докато тези ще са два пъти по-високи!

Заиграх се малко в рендерите и ето както излезе.
Корекции по композицията на пластиката на тава на Земята и хората:

Offline Kryten

  • Писател
  • **
  • Posts: 26
    • View Profile
    • Email
И тези проекти ми се струват, както много от старите станции, много в стил края на 70-те, не знам защо. Особено от проекта за централна гара. Другото, което силно ме учуди е масовото ползване на розовото на повече от 1,2 места.
Филмът ми беше страшно интересен. Но лошо впечатление ми направи 'репортажът' от оперативката им за дизайна. Все си мислех, че би било в една по-формална обстановка и с по-млади архитекти и инженери. Вместо това се открояваше мекото говорене и меко казано 'разговорния' стил на Братоев. Също така през целия филм ми направи впечатление основното присъствие на по-възрастни хора заети по цялостната работа, честно казано очаквах по-ново 'течение' да движи нещата. Разбира се говоря от позицията на незапознат с материала и може да греша.

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Нормално е да няма млади. Много повече се печели да чертаеш нови жилищни кооперации отколкото да работиш в общината...

А относно мекото говорене, това не е никакъв признак за необразованост. Ако искате да знаете, твърдото изговаряне се е наложило само заради това, че София е станала столица макар, че все още шопският диалект се различава значително от официалния български език.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
НДК е решена в бяло, зелено и червено, защото НДК е мемориален комплекс, по случай 1300 години Дунавска България...
Проекта за нея да не еот преди 89г?

Не, не. Проекти (или скици) от Втори диаметър отпреди 89 г. няма.
Тогава бяха показвани макетите само на станциите до Младост от Първи диаметър.
 Ако трябва да кажа скромното си мнение : като първи впечатления - не съм очарован. Обещаните приятни изненади (честно казано) ги няма.
Не ми лъхат на соц. (защото няма как, след 20 години) просто си личи стремежа за евтинийка.
Банишора и Ц. гара най не ми харесаха.
НДК и Земята и хората бяха по-свежи.
Но някак си нямам усещането за модерно, за 21 век.
Разбира се, това е само първата ми, по-скоро емоционална оценка. Все пак един рендер не би могъл да даде съвсем достоверна представа как ще изглеждат.
Някак си не ми харесва "плочкаджийницата" - то всичко реално по стените си е гранитогресни плочки, но защо толкова трябва да личат, та дори да се подчертава. Съвременният гранитогрес позволява почти художествена изработка на преливане и детайла. (Пример: Младост 1 - доста сполучлив опит за съчетание на нови материали и траен камък).

А за филма: оценката ми е добра, много добра!
Имахме нужда от филм за метрото със сценарии, с малко история, с този разказ за сложността при изграждане и обвързането с цялостния облик и инфрастуктурата на съвременния град.
Филмът е за широката публика, така че нормално е в него да има неща обяснявани като за абсолютно незапознати с този процес. :)
На мен лично ми допада стилистиката на филмите на Тома Томов.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
МС Банишора много ми грознее с тези дебели паралелопипедни колони. Може би навява асоциация с близкия затвор ... :P

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Оранжевото на гарата на мен не ми харесва много. Интересно дали наистина е оранжево или е цветът на новите жълти павета в подлеза на гарата, които от своя страна са препратка към жълтите павета в центъра - дори проектантите говореха, че били приготвени по същата технология като тези по Царя. Редените тухлички някак създават повече усещане за уют, класическа архитектура, докато гарата и площадът са в модерен стил.

На Лъвов мост сякаш липсва още нещо. Може би надписите биха променили изгледа. Като цвят прилича на Константин Величков. Има и подобни детайли като кръгче в правоъгълник.

За НДК - честно казано очаквах поне малко реплика на осмоъгълната черно-кафяво-бежова стилистика на двореца и околното пространство. Някак странно е при толкова комплексно изграждане в единен стил на целия архитектурен комплекс, станцията, която е част от него, да няма поне нещо загатнато от това.

« Last Edit: 27.09.2010, 19:22:43 by Balkanton »

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Радвам се, че строителството на метрото беше запечатано в документален филм. Струва ми се, че архитектурните решения за метростанциите от втория лъч са на база предварително зададен бюджет, а не на липса на идеи или млади хора. Фаворит за мен е метростанция НДК като най-старата и като дизайн. Тома Томов се е справил много добре с изясняване на много съществени подробности по работата от хората, които интервюира. Има лек политически намек, но подходът с преките думи на обещаващите е журналистически способ за безпристрастност, заместващ отегчителното преразказване. Има интересно съчетаване на триизмерна графика с класическа и ню ейдж музика и приятно ме изненада, че пази старата шапка на поредицата от преди много години, когато имаше рисувана анимации, а аналоговият бетакам беше най-масовата тв технология. Поздравления за много добрия филм!
------------------------

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Сигурен съм, че проектите на показаните рендери на 5 метростанции не са напълно готови, та затова не ги публикуват официално. Ще ги дообработват почти до края на строителството, така, че да не изпадаме почти до истерия от несъвършенствата им. А има още на 8 метростанции тепърва да ни показват. Разбирам интереса на мнозина от форума, аз също се вълнувам и също искам най-доброто, разбира се според финансовите възможности.
     Като цяло новите станции не изглеждат никак зле, но може малко да се постараят да избягват кичозни елементи - да приличат малко на новите атински метростанции - бели, изчистени, просторни. Твърде много шарения залагат на нашите.
 Забелязахте ли на станцията на Лъвов мост на дъното на снимката май има предвидено стълбище, което ще свърже терасата над релсите  с другото  стълбище на отсрещния перон. Представяте ли си , ако е така колко зрелищно ще е да наблюдаваш влаковете отгоре. :rolleyes:

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Quote

Представители на Европейската комисия посетиха строителните обекти от втори метродиаметър

На 29 септември 2010 г. представители на Генерална дирекция „Регионална политика" на Европейската комисия посетиха строителните обекти, включени в проекта за разширение на метрото в гр. София, финансиран по Оперативна програма „Транспорт" от Европейския фонд за регионално развитие. Посещението беше проведено в рамките на Медиен семинар за структурните фондове на ЕС в България, организиран от Представителството на Европейската комисия в България.
Рафаел Гуле, Никола Йонстон и Владислава Христозова посетиха строителната площадка на метростанция 10-II (хотел „Хемус") и тунела под бул. „Черни връх".
Изпълнителният директор на „Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев запозна представителите с методите на работа и дейностите, извършени до момента по проекта.
Към месец септември 2010 г. реализацията на проекта се осъществява по график като физическото изпълнение вече е достигнало 40.5%. Изпълняват се конструкциите на всички метростанции. Две от тях - МС 9 (НДК) и МС10 (при хотел „Хемус"), както и тунелът между тях, са изградени в по-голямата си част и до края на 2010 г. в тях започва изпълнение на архитектурните довършителни работи. През 2011 г., съобразно графика, поетапно ще започнат подобни работи и на останалите станции.
От тунела на Обособена позиция 1 - от пътен възел „Надежда" до бул. „Патриарх Евтимий" (с дължина 3.8 км), който се изпълнява по щитов метод със специална тунелопробивна машина, са изпълнени към момента около 400 м. До края на тази седмица се очаква машината да достигне до метростанция 5 (Мария Луиза). Срокът за завършване на тунела е август 2011 г.
По Обособена позиция 2 - от бул. „Патриарх Евтимий" до бул. „Черни Връх" е завършена конструкцията на тунела между МС9 и МС10, като в него вече е изпълнен и релсовият път, а през есента на 2010 г. започват работите по монтажа на останалото оборудване.
Изпълнени са около 550 м от двупътния тунел под бул. „Черни връх", изграждан по Нов Австрийски метод, като строителството изпреварва графика с около месец. Цялостното му завършване е предвидено до средата на 2011 г., след което започва изпълнението на релсовия път и монтажът на оборудването.
На визитата присъстваха още представители от Министерски съвет, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, бенефициента на проекта за разширение на метрото в София - „Метрополитен" ЕАД, също така представители на изпълнителите - Обединение „Метро Трейс" и на Инженер-Консултанта Консорциум „Систра - Инфрапроектконсулт - Метроконсулт БГ".

http://www.metropolitan.bg/bg/news/view/36.html

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Днес минах покрай Хемус и ми направи впечатление, че котована на станцията е затворен и вече е направена и настилката отгоре. Липства единствено маркировка и контактна мрежа за трамвая
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Да така е, качил съм дори снимки в темата Трамвайни трасета. Иначе да добавя въпреки че е офтопик за тази тема, но закриха напълно изкопа в средата на кръсовището при бул. Черни връх и Св. Наум. Както и започнаха да  копаят в участъка на Рум Черни връх като махнаха асфалтовата настилка, а също така и релсите.
ПС: Можете да преместите мнението на fizik и моето в съответната тема за участъка Дж. Баучер - НДК, за да не е офтопик тук.  :)

Offline cheez

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
    • Email
Една снимка на "Св. Неделя" от оня ден. Разкопките все така си седят...може и да греша ама ми се струва че нищичко не се прави. Поне не толкова бързо. Съжелявам, не ми беше удобно да се приближавам по-близо. А това в пакетите да не са римските стени случайно?
А на "Витошка" вече има заграждения до "Неофит Рилски" с зелена мрежа, но все още си е отворено за коли на "Хан Аспарух". Иначе е разкопано вече към 6 - 7 метра и всичко долу е в арматурни пакети. Неможах да снимам.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Хора аз да ви кажа днес минах покай ЦУМ и надникнах да видя какво се случва там. От страната на подлеза на Сердика - нищо интересно, но от другата страна при джамията и Халите леко надникнах и не се виждаше много добре, за това и не съм снимал, но..... Изкопан е котлована на вестибюла и ескалаторите дето ще са, при това бая дълбоко и вече е очертан свода на станцията и явно са започнали да я дълбаят, така че някой ако има възможност да снима, защото аз нямах фотоапарат и не знам кога пак ще мина от там  :fan:

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Ще гледам утре да снимам, ако ми остане време...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Нали ще я копаят подземно, какъв вестибюл, какви ескалатори!? Във филма нали казаха, че експонират руините до подлеза на Пиротска?

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Да, 80% от станцията ще я копаят подземно - останалите 20 - т.е. вестибюлите и ескалаторните клетки по открит способ. Аз преди няколко месеца приложих и схема на станцията и там се вижда кое ще се строи по закрит способ, кое пооткрит ;)

Offline citizen

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 249
    • View Profile
    • Email
Quote
Започнала е подготовката за изваждането на тунелопробиващата машина "София" при бул."П. Евтимий" в столицата, каза пред журналисти заместник-кметът Любомир Христов.

В момента се изваждат трамвайните релси при кръстовището на бул."Витоша" с бул."П. Евтимий", посочи Христов, цитиран от БТА.

След изваждането на релсите ще започне изкопаването на шахтов отвор, откъдето ще бъде извадена машината. Тя прокопава метротунела от надлез "Надежда" до НДК.

1600-тонна тунелопробивната машина пристигна от Германия в София през февруари за прокопаването на софийското метро през централната част на града. Ограмният й размер бе сравнен от премиера Бойко Борисов със самолет "Боинг". Дължината на съоръжението е 85 метра, диаметърът й е 9,45 метра, като тя прави тунели с външен диаметър от 9,4 метра, което позволява разполагането на двата коловоза в един тунел.
На 6 април съоръжението бе пуснато под земята в стартовата шахта до надлез "Надежда", с което започна прокоповането на втория лъч на метрото  - от "Надежда" по бул."Кн. Мария Луиза" и бул. "Витоша" до кръстовището с бул."Патриарх Евтимий".
Според плана, машината трябваше да прокопае част от втори метродиаметър  за една година, а цялата 11-километрова отсечка, стигаща до бул. "Черни връх", да е завършена напълно до 2012 г.