Author Topic: Изграждането на участък "Надежда"-НДК  (Read 524616 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Интересно тази вода откъде идва, изглеждаше много чиста и бистра, да не са закачили някой водопровод?

Кристализацията около теча предполага, че е минерална.
Няма водопроводи на 22 метра под земята.

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Fail!
    • View Profile
Да направят чешма тогава в станцията!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Да направят чешма тогава в станцията!

Не е лоша идеята

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile

... Но ще излезне много солена:
Защото ако не осигурят всяка минута пътник, който да си налива вода - тази вода ще трябва да се оттича. Това става обикновено в тунела. От там пък ще трябва да изпомпва на повърхността, което прави сметката ако не минерална, то поне доста солена.  8)

Но пък, идеята е иновативна:
Ако някой от изворите на повърхността пресъхне (а противниците на метрото веднага ще викнат: "Това стана, защото построихте станцията!") - винаги може да се пробие дупчица в стената и водата ще текне отново...  :D
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Сигурен съм, че може да се измисли нещо подходящо за този безценен природен ресурс. Районът е пълен с изненади - археология, минерални извори. Само можем да се гордеем.
------------------------

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Fail!
    • View Profile
Само с една гордост не става, трябва да се действа. Аз имах предвид водата да се каптира по някакъв начин, нали това е термина, и да се направи чешмичка или чешма, според размера на извора, която да тече в станцията и всеки, който пожелае, да може да пие или да си налива от безценната течност, която едва ли не извира навсякъде около нас, а ние с толкова лека ръка разхищаваме.

edit: Tergo е прав, сега съобразих какво е искал да каже с това, че ще трябва да се оттича в тунела. Тъпото е, че водата си тече, а ние не я ползваме и даже напротив, опитваме се да изолираме тунела от нея... вместо да намерим начин да я ползваме ;)
« Last Edit: 13.07.2011, 03:22:41 by kernel32 »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
edit: Tergo е прав, сега съобразих какво е искал да каже с това, че ще трябва да се оттича в тунела. Тъпото е, че водата си тече, а ние не я ползваме и даже напротив, опитваме се да изолираме тунела от нея... вместо да намерим начин да я ползваме ;)

За какво по-точно може а се ползва? Да направим разходки с гондоли извън работно време? Водата е корозивна, особено топлата и е много опасна за подземни конструкции. Идеята за чешма не е лоша, но не знам доколко е възможна.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Не мисля че минерална чешма на долното ниво е нещо разумно. Ей къде са чешмите на повърхноста. За какво ни е такова усложнение! И къде ще е чещмат  - на пероните? По една на двата странични? Ако ще има чешми, то трябва да се помисли и за напорен канал. Сложно и излишно, и изискващо поддръжка.

Освен това онова бялото е много малко вероятно да се е образувало от минерализацията на водата. Едва ли е текло толкова дълго че да е имало време да стане. По-скоро е извлечена калциева основа от бетона.
« Last Edit: 13.07.2011, 11:25:25 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Ако беше студена водата, нямаше да е лошо да има чешма. Но като е вряла водата, вътре в станцията ще стане като баня, с последващите мухъл и корозия на металните елементи.

Притеснява ме тази минерална вода да не избие някой ден в метрото и да го наводни, да се изщавят всички пътници :(

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Fail!
    • View Profile
Прави сте, аз просто предложих, тъй като ми се стори добра идея, а и не обичам нещата да се прахосват ей така. Просто не разбирам достатъчно от инженерно строителство, затова идеята ми се стори добра и не особено сложна за изпълнение.

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
   Хаха, представете си бабишкерите с туби и дамаджани на перона на станцията... Майтапчийски коментари... :D :D :D

Offline emo88

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
Ами то метростанциите и без това ще приличат на градски к*неф като видях рендерите с какви плочки са, така че идеално ще се вписват. ;) Но с толкова пари - толкова, а и не може да се очакват станции в класически стил от народ, който по времето на барока го е нямало на картата. Не мога да разбера защо всички станции трябва да приличат на складове/тоалетни.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Вярно е че само бихме мечтали за станции като Московските, но все пак станциите от МД1 са по-разчупени и по модерни. Станциите на МД2 ми приличат на станции от средата на 80, тъмни и с еднотипни плочи. Най-вече имам предвид станцията на Гарата и на ЦУМ.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Според мен не трябва да сме твърде критични към дизайна и интериора на станциите. На фона на останалата цигания в София и в наземния ГТ като цяло, те си изглеждат доста добре, и се поддържат в приличен вид. В крайна сметка ние не разполагаме с ресурсите на Русия, за да си позволим кристални полилеи, позлатени парапети и други луксове (които надали ще оцелеят). За мен е важно да е чисто, приятно и да пътувам бързо.

Offline emo88

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
Според мен не трябва да сме твърде критични към дизайна и интериора на станциите. На фона на останалата цигания в София и в наземния ГТ като цяло, те си изглеждат доста добре, и се поддържат в приличен вид. В крайна сметка ние не разполагаме с ресурсите на Русия, за да си позволим кристални полилеи, позлатени парапети и други луксове (които надали ще оцелеят). За мен е важно да е чисто, приятно и да пътувам бързо.
Да, обаче вече не е и толкова чисто и приятно - видях отлюпени плочки в една от метростанциите и драсканици. Мисля, че беше "Вардар", но не мога да гарантирам на 100%, беше преди няколко месеца. А относно ресурсите и пищността, нищо не пречеше най-централната метростанция (тази, която би се паднала най-близо до географския център) да беше малко по-лъскава и хубава от останалите и например да беше направена в някакъв ретро стил, отговарящ на миналото на София като град Сердика.
« Last Edit: 16.07.2011, 00:23:26 by emo88 »

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Ще има ретро-елементи и останки от римско време, не мисля, че ще е толкова зле ;)

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Aйде сега, какви да са станциите на "народ дето го нямало по времето на барока"... първо народът го е имало, нямало е държава. Второ, вземете за пример една от столиците, където е разцъфтявала по време на барока - Париж. Какви са й станциите? 90% еднотипни с едни бели плочки като градска тоалетна, схлупени, еднотипни, и преди всичко ужасно мръсни и миришещи на урина... Та какво казахте за народите от времето на барока?

Offline emo88

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
Ами така е защото Париж се е напълнил с всякакви джигити от арабския свят и Африка. Нещо като нашите цигани. И те ползват същото това метро, но не са свикнали да пазят чуждото. В тази връзка семплите станции са за предпочитане, но за съжаление след време и нашето метро ще се напълни с цигани и клошари като тези в Европа. Сега е още доста ново и циганите и клошарите не са го налазили като другия транспорт... и нямах предвид, че като народ ни е нямало, а точно като държава. 500 срамни години, в които не сме се развивали много, докато на запад са изживявали Ренесанса ние сме се чудили как да оцелеем. А София от древна Сердика се превръща в едно кално село. Това си е истината - турците ни дърпат назад и забавят развитието ни. Затова и не мога да бъда толерантен към тях и тяхното влияние, което още го има.
« Last Edit: 16.07.2011, 13:40:18 by emo88 »

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Съжалявам за отклонението от темата, но докато на запад са си имали Ренесанс, тук въпреки турското робство или османското владичество (кой както му харесва), ние сме си имали Възраждане - по което са се родили бижута на възрожденската архитектура като Жеравна, Копривщица, стария град на Пловдив и др. А за връзката в превода на думите Ренесанс-Възраждане мисля не е нужно да се коментира.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Съжалявам за отклонението от темата, но докато на запад са си имали Ренесанс, тук въпреки турското робство или османското владичество (кой както му харесва), ние сме си имали Възраждане - по което са се родили бижута на възрожденската архитектура като Жеравна, Копривщица, стария град на Пловдив и др. А за връзката в превода на думите Ренесанс-Възраждане мисля не е нужно да се коментира.
С малката разлика, че Ренесансът се е провел между 14 и 17 век...а българското Възраждане едва в 18-ти век. Така,че..ясно е, че сме назад. Хубавото е, че имаме възможност да наваксаме.