Author Topic: Изграждането на участък "Надежда"-НДК  (Read 524618 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Съжалявам за отклонението от темата, но докато на запад са си имали Ренесанс, тук въпреки турското робство или османското владичество (кой както му харесва), ние сме си имали Възраждане - по което са се родили бижута на възрожденската архитектура като Жеравна, Копривщица, стария град на Пловдив и др. А за връзката в превода на думите Ренесанс-Възраждане мисля не е нужно да се коментира.
С малката разлика, че Ренесансът се е провел между 14 и 17 век...а българското Възраждане едва в 18-ти век. Така,че..ясно е, че сме назад. Хубавото е, че имаме възможност да наваксаме.
Което ми подсказва да ви напомня за стенописите в боянската църква и въпроса: "А къде наистина е започнало европейското възраждане, след като Боянската църква е изписана от зографа Василий сто и шейсет години преди раждането на Мазачо?"

За да не ме обвините в спам: най-важната функция на метрото е бързият превоз на хора от едно място до друго, а това как изглеждат станциите е въпрос на култура, традиции, възпитание, ред, дисциплина, отговорност и вкус - неща, които се заблуждаваме, че ги нямаме
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Което ми подсказва да ви напомня за стенописите в боянската църква и въпроса: "А къде наистина е започнало европейското възраждане, след като Боянската църква е изписана от зографа Василий сто и шейсет години преди раждането на Мазачо?"

Което ми подсказва да ти напомня за народната поговорка, че една птичка пролет не прави. Ако, както твърдят отделни български учени, във фреските в Боянската църква има някакви белези на отклонение от канона, които биха могли да се тълкуват като обичайни за ренесансовото изкуство, това не значи ще зографът Василий е предизвикал революцията в светогледа, която наричаме "ренесанс".

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Моля ви, спрете с оффтопика, каквото като е било ренесанс, след като към края му са осъдили Галилей за ерес, имало е инквизиция, глад и чума...
Тая тема вече сме я дъвкали, станциите били с плочки, е с мокети ли да са, нещо дюшеме или балатум? За пореден път ще напиша, че сив гранитогрес има от 15 лв. та до 1500 лв. сигурно. Цвета не се определя от цената, а от разни "професионалисти", а за подобно натоварено обществено място има значение и колко мърсотия "носи".
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline tonyyyy

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
а и не може да се очакват станции в класически стил

Ще кажа само и слава богу. Какво значи класически стил от 30-те, 50-те или от зората на метростроенето края на 19в. Е това вече наистина щеше да е върховна простотия.
Съизмерима само с това което правят нашите братя, братовчеди или не знам какви точно малко по на запад. Нови обществени сгради в стил неокласицизъм с изобилие от взаимо изключващи се паметници и триумфални арки които се опитват, естествено безуспешно да заменят липсващите реални исторически факти. Кич и глупост в невиждани размери и на убийствена за състоянието на страната цена.

Нормално е да се запази автентичен ретро стил на нещо съществувало, било сграда, трамвай защо не да се направят някои спирки в центъра така както са били преди няколко деситилетия. Но метрото е ново за нас идиотско би било да е в някакъв класически или ретро стил.

 

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Днес минах покрай ларгото и бях изненадан - май скоро ще отворят и подлеза от към Шератон... На всичкото отгоре и площадът пред ларгото е започнал да изглежда като централен площад на столица в Европа, но има още много да се желае
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Първоначално си мислех, че ще слагат ескалатор там, но то било за асансьор :)
Някой може ли да направи снимки около Лъвов мост :?

Offline kalo08

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
    • Email
Днес минах покрай строежа на станция Банишора на Мария луиза от страната на пета градска болница. Видях, че двата подлеза са изградени и се работи.
« Last Edit: 28.07.2011, 11:41:33 by kalo08 »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
а подлеза при 18 поликлиника ще бъде ли свързан за МС Банишора? Видях, че е тотално занемарен, тоалетна и са махнали временните прегради от едновремешните магазинчета. Няма й осветление, като този на автограта.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
а подлеза при 18 поликлиника ще бъде ли свързан за МС Банишора?
Има логика да бъде свързан и в началото на строежа аз също смятах, че е оставен в такова състояние, защото и без това ще го свързват с изходите на метростанцията.
Изглежда обаче, не са успяли да го дефинират като част от структурите на метрото и е останал без финансиране. С една дума: дори и да има реални планове за свързване, ще трябва да му търсят независимо финансиране.
Дали това ще може да стане преди или след пускането на участъка  не е ясно.
Дори да не го свържат с метростанцията, ясно е че, покрай пускането на метрото ще трябва да го приведат в човешки вид.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
а подлеза при 18 поликлиника ще бъде ли свързан за МС Банишора? Видях, че е тотално занемарен, тоалетна и са махнали временните прегради от едновремешните магазинчета. Няма й осветление, като този на автограта.
Каква 18 поликлиника предполагам че имаш предвид 7-ма Тя се намира на Опълченска и Мария Луиза. Но този подлез няма да се свързава с метрото. Метростанция Банишора се намира между Ген.Столетов и княз Церетели. За съжаление не виждам подлези на трамвайната спирка откъм страната на ген.Столетов.
« Last Edit: 28.07.2011, 14:26:24 by LG_ »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Тази станция ми се вижда много малоумна, или аз съм малоумен, че не разбирам. При старото колело на 9-ката и на кръстовището на Опълченска си има действащи подлези. А те построиха сега изцяло трети независим и несвързан с останалите, даващ и по-калпави връзки. Самата станция има един цял етаж, които ще видим за какво ще го ползват, веднага под повърхността.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Тази станция ми се вижда много малоумна, или аз съм малоумен, че не разбирам. При старото колело на 9-ката и на кръстовището на Опълченска си има действащи подлези. А те построиха сега изцяло трети независим и несвързан с останалите, даващ и по-калпави връзки. Самата станция има един цял етаж, които ще видим за какво ще го ползват, веднага под повърхността.

Трябваше да я вържат към съществуващите подлези, но мисля, че и тях ще ремонтират - подлеза под Опълченска беше изкорубен последния път като минах - нито лампи, нито останки от магазини, само строителни отпадъци...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Подлезът е така от доста време, но защо им е да го оправят и кой ще го ползва, може би балъци от трамваите...? Да ми припомните, защо в момента има пешеходна секция отгоре, направиха я временно май точно за този ремонт, но не са го почнали, а промяната е отдавна направена.

Offline tonyyyy

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
С този подлез има много проблеми, общината първо продала на наемателите павилионите в него. После сключила договор с фирма за целият подлез. Излъгали собствениците че ще ремонтират целия подлез с платените от тях пари и те освободили магазините. Като разбрали каква е работата започнали нескончаеми дела.
Не знам как е свършило всичко защото това го знам от човек на когото доставях стока там, но много отдавна не потдържаме връзка. Казваше че били подложени на огромен натиск, заплахи имало и бити.
Не знам има ли връзка със сегашния строеж, но нищо чудно още да се съдят.
« Last Edit: 28.07.2011, 23:35:59 by tonyyyy »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
той беше хубав подлеза 90-те края, но после му направиха ремонт и след него започна леко да се занемарява, нямаше вече магазините и кафенетата долу, а само боя и охрана и частично налепен мрамор по пода, а после се махна охраната и стана клозет.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Quote
Метростанцията на бул. "М. Луиза" ще е като древен град

Под бул. "Мария Луиза", където ще се помещава осмата поред метростанция, са открити останки от голяма сграда.
Те бяха представени днес от кмета на София Йорданка Фандъкова, министъра на културата Вежди Рашидов и ръководителя на разкопките Марио Иванов от БАН.

Предполага се, че това е къщата на знатен жител, не само заради площта на самия обект, но и заради наличието на лична баня, голям вътрешен двор и зала с басейн, обясниха археолози. Открити са останки от голяма сграда в центъра на Сердика.
Помещението, където е намерена почти изцяло запазената мозайка от IV век, пък е било използвано като зала за приеми, обяви Иванов.

Кметът на столицата обеща още, че до началото на 2013 г. строежът на "най-красивата и модерна метростанция в Европа" ще бъде завършен.

http://www.novini.bg/news/14957-метростанцията-на-бул-м-луиза-ще-е-като-древен-град.html
« Last Edit: 04.08.2011, 17:53:42 by difian »
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
много плоска статия и това "начало на 2013" защо се споменава?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
За да е ясно кога ще завърши проекта.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
значи ли това че М2 ще бъде пуснат първоначално до Лъвов мост иличе няма първоначално да спира на М Света неделя

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Няма начин! Метрото ще си е пуснато след една година, а то е казано в статията и тази от темата за опазване на археологията в раздел "Общи" - проекта за археологическото ниво ще продължи по-дълго, от този за станцията!
« Last Edit: 05.08.2011, 08:36:26 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!